Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Helga! Was het leuk? Ik las op een ander topic dat er veel forummers mee liepen, weet niet of ze ook onder de Viva vlag liepen. Heb je ook sneller gelopen dan normaal? Ik merk dat ik bij "wedstrijden"toch altijd net een tandje harder loop.

Maris, lekker zo'n wijnweekend! Bedenk jij zelf zo'n training met intervallen?

Afgelopen weekend 85 minuten gelopen door veel heuvels. Eigenlijk viel het wel mee, ik vond de 80 van de week ervoor een stuk zwaarder. Dinsdag heb ik nog een rondje van 5 km gemaakt, rustig aan, want ik heb last van mijn knie. Het was ook vies benauwd.

Dit weekend word het mooi loopweer, jullie nog plannen? Ik hoop dat mijn knie wat beter voelt en ik een mooi rondje kan maken!
Ja, het was heel erg leuk! Ik heb echt genoten. De finish was over een smal fietspad. Dat was misschien niet zo'n goed idee met zoveel finishers. Ik kon dus niet goed finishen. Ik kon al niet meer versnellen vanaf het 5km-punt, wat ik wel had gewild.

Ik liep niet echt harder, want ik had me al stukgelopen in de IJ-tunnel

Mijn plan is om nu te trainen zoals bij Evy 5-10km: korte duurloop, interval, lange duurloop. Ik hoop daarmee mijn 5km iets te verbeteren en mijn conditie/uithouding te trainen. In november ga ik 10km lopen.
Is iemand nog de deur uitgeweest? Het is nog superlekker om hard te lopen!

421/600
Ik heb een weekje rust gepland i.v.m. last van mijn knie. Woensdag of donderdag ga ik weer een rondje maken.

Het is inderdaad heerlijk buiten Helga. Ik heb dus maar op het terras gezeten dit weekend. Hopelijk blijft het nog een tijdje zo, laat de regen maar wegblijven!
Jaaaaaaa, ik net!

Lekker op het gemakje een half uurtje vitamine D opgesnoven en mijn fikse verkoudheid er proberen uit te lopen!

4,68 km in 30:26. Was achteraf wel iets minder op het gemakje haha, maar het was lekker!

Loop a.s. Zondag de wandelkustmarathon! Hoop op dit weer, heerlijk!!!!!
Pfffff pittig zwaar daarnet! In het begin liep het zo lekker relax, had het zo wel voor mijn gevoel een uur vol kunnen houden, dus als doel 45 a 50 min hardlopen gesteld., maar vanaf de 4 km moest ik echt bikkelen en doorbijten om met moeite de 5 km aan te tikken vandaag #33.03
Zo vandaag de kustmarathon gewandeld, van burgh-haamstede naar Zoutelande, ging goed, voelden mijn liezen wel. Stuk strand en veel duinen. Waren om 08:20 ongeveer gestart en 17:00 kwamen we aan. Helaas door het opeens stoppen met lopen, werd ik erg misselijk en gapen, over moeten geven en toen was het over.Ben benieuwd naar de spierpijn morgen.
Zo dit had ik niet verwacht, loop nog redelijk soepel! Wel beetje spierpijn in mijn kont!!!
Wat leuk dat je die hebt gelopen. Een vriendin van mij heeft dat gerend . Ze vond hem zwaar, maar te doen.

Ik heb de afgelopen twee weken amper gelopen: druk druk druk en slechte combi met vriends werk. Ik wil deze week in elk geval nog 2x lopen. Zal wel weer even rustig opbouwen worden.
WOW respect, de kustmarathon hardlopen!!!

Vandaag weer durven gaan hardlopen, lekker op het gemakje, lekker in het zonnetje. De 42,195 km wandelen zat toch nog wel in mijn benen hoor, kon ik goed voelen! 3,15 km in 20:55.
Up!

Sorry meiden, ik heb wel gelopen, maar geen tijd gehad om hier te schrijven.

Helga, heb je een beetje op kunnen bouwen deze week? Hoe ging het na 2 weken pauze? Ik zag trouwens allemaal foto's in de Viva van de dam tot dam, stond je daarbij toevallig? (nieuwsgierig) Zag er gezellig uit in ieder geval!

Maris, hoe gaat het bij jou?

Kom vanmiddag even terug om verder te schrijven!
Ik lees de Viva niet . Ik ga hem even halen! Op de FB-pagina blijft het angstvallig stil. Zo stom vind ik dat. Vorig jaar echt een overload aan foto's en commercie en nu nagenoeg niks. Zelfs van de groepsfoto heb ik nog niks gehoord/gezien.

Ik heb ook wel gelopen, maar inderdaad weinig tijd om hier te schrijven. Het opbouwen viel me wel weer vies tegen. Het heeft echt direct invloed op mijn tempo. Dit weekend ga ik een uur hardlopen. Eens kijken hoe ver ik kom

Totaal kilometers tot nu toe: 453 km. Ik ben benieuwd of ik mijn doel van 600km nog ga halen.
Helga, volgens mij is het een oudere viva. Kan wel evenkijken welke het is voor je? Ik heb een abonnement gekregen van mijn schoonouders, vind er niet zo veel aan, de papieren viva.

Ik heb morgen een pittige wedstrijd, molenhoeks makkie. 10 km onverhard door de bossen met veel hoogte verschil. Zie er tegenop. Kom morgen hier verslag uitbrengen!

Nog 2,5 maand om 145 km te lopen... As het een beetje weer blijft lukt dat wel toch Helga? En zo niet dan niet, toch?vind dat je al ver bent gekomen hoor, ik heb ze niet in de benen dit jaar hoor ( denk ik )
@ Viva: Graag! Of zou je een foto/pdf kunnen maken van het artikel? Mag je sturen naar helgaviva @ gmail . com

Geen idee of het gaat lukken. Op zich lig ik mooi op schema. Ik ben nu aan het trainen voor een 10km-wedstrijd, dus ik loop zo 15-20km per week.

Hoe ging je wedstrijd? Ik las op twitter dat hij inderdaad best pittig is, het MolenhoeksMakkie.

462/600
Helga, je hebt mail. Ik ben een computer kneus, dus het is een beetje chaotisch verstuurd...
Zal ik mezelf even facepalmen

Ik maar inloggen en inloggen en steeds een foutmelding. Heb ik helemaal geen gmail account

Zou je het nog een keer (mag zeker chaotisch!) versturen naar helgaviva @ hotmail . com

466/600
Jaaaahhhh, 10 km gerend!

476/600
Jiehaaaaa goed gedaan HelgaV.

Vandaag eindelijk weer zin om mijn hardloopschoenen aan te trekken en te gaan.

Pfff wat een wind + bijna 3 weken niet hardgelopen (schaam) = 3,58 km in 24:41, maar wat was het weer lekker om te lopen en je hoofd waait met deze wind goed leeg!!!!

Vanaf nu ben ik weer van te partij,jullie ook!
Hahaha, dat is mijn 'normale' tempo bij lange duurlopen

Wat een storm hè, ik heb ook maar gewacht tot vandaag met hardlopen

481/600
Wat een weertje! Ik heb nog niet met droog weer gelopen. :(

494/600
Nee, ben vandaag zelfs weggegaan met regen, wat ik eigenlijk normaal niet doe, maja je moet wat.

Ik vind het niet erg dat het onderweg gaat regenen, maar weg met regen, was toch een stap te ver, maar vanaf nu behoor ik ook bij de groep die gewoon met regen die deur uitgaat.

Vandaag Renate's podcast weer opgepakt bij training 7. 6 min hardlopen - 2 min wandelen en dat 4x
Zo droog gelopen, al wordt het wel steeds kouder, al vind ik dat echt niet erg!

Training 10 (renate's 10 km): 5 min. hardlopen in ontspannen doorlooptempo - 2 min. wandelen 3x.,

Gewandeld tot training 11 begon

Training 11 (renate's 10 km): 4 min. hardlopen in ontspannen doorlooptempo - 2 min. wandelen - 3 min. hardlopen in ontspannen doorlooptempo - 2 min. wandelen - 2 min. hardlopen op wedstrijdtempo - 2 min. wandelen - 1 min. hardlopen op wedstrijdtempo - 2 min. wandelen.

Toen nog 9 min. op het gemakje naar huis hardgelopen en de tijd voor gemaakt tot 50 minuten!

Ging echt lekker, heerlijk gevoel!
ohja 7,10 km in 50 minuten
Joehoe, goed bezig meiden! Ik ben even offline geweest, maar heb wel gelopen. Probeer na het werk even bij te lezen en te schrijven!
Hoi, ik ben ook weer een tijdje aan het hardlopen. Ik ben er echt verslaafd aan! Ik heb me opgegeven voor de bruggenloop 15 km en de halve marathon.

Meer dames die ook aan wedstrijden meedoen?

Ik heb ook trouwens een blog over voornamelijk hardlopen. Meer dames die dat doen?

Dit is de mijne: http://thehappilyeverafternl.blogspot.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven