Galpijn hoe voelt dat?
zaterdag 12 oktober 2013 om 08:41
Ik heb al jaren last van buikpijn allerlei onderzoeken gehad en nooit wat gevonden.
Het is echt een hele lange poos weggeweest maar sinds vorige week voel ik weer pijn in mijn rechter bovenbuik.
Nu is het toen op darmproblemen gegooid.
Ik heb al een tijdje stress gehad en niet zo netjes gegeten als ik normaal doe geef ik eerlijk toe.
Maar toen zei iemand tegen me heb je geen galpijn?
Ik dacht dat je dan altijd over de grond lag te creperen eerlijk gezegd. Ik heb wel galstenen is ooit gezien op een echo , maar dat schijnen heel veel mensen te hebben.
Hoe voelt galpijn?
Het is echt een hele lange poos weggeweest maar sinds vorige week voel ik weer pijn in mijn rechter bovenbuik.
Nu is het toen op darmproblemen gegooid.
Ik heb al een tijdje stress gehad en niet zo netjes gegeten als ik normaal doe geef ik eerlijk toe.
Maar toen zei iemand tegen me heb je geen galpijn?
Ik dacht dat je dan altijd over de grond lag te creperen eerlijk gezegd. Ik heb wel galstenen is ooit gezien op een echo , maar dat schijnen heel veel mensen te hebben.
Hoe voelt galpijn?
zaterdag 12 oktober 2013 om 09:06
Je hebt aanvallen en chronische pijn. Het kan inderdaad zeurend aanvoelen, de ene keer wat meer dan andere keer. Ik heb galstenen en voel het rechts onder mijn ribbenkast, soms trekt het wat door naar mijn rug.
Maar ik vind het niet erg genoeg om mijn galblaas te laten verwijderen, het ding heeft een functie. Mijn arts is het daarmee eens.
Maar ik vind het niet erg genoeg om mijn galblaas te laten verwijderen, het ding heeft een functie. Mijn arts is het daarmee eens.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 12 oktober 2013 om 11:01
Ik heb 10 jaar lang bij vlagen zeurende pijn gehad, vooral in mijn linker zij en linkerkant van mijn rug en drukpijn in rechterbovenbuik. Wel eens mee naar de dokter geweest, echo gehad en niks gevonden.
Op een gegeven moment ging het niet meer over en bleek mijn galblaas erg ontstoken te zijn en zat er een grote galsteen. Toen moest dit eerst tot rust komen met pijnstillers/ ontstekingremmers, daarna moest mijn galblaas eruit en wat een opluchting is dat geweest! Nooit meer last gehad!
Op een gegeven moment ging het niet meer over en bleek mijn galblaas erg ontstoken te zijn en zat er een grote galsteen. Toen moest dit eerst tot rust komen met pijnstillers/ ontstekingremmers, daarna moest mijn galblaas eruit en wat een opluchting is dat geweest! Nooit meer last gehad!
zaterdag 12 oktober 2013 om 11:15
Ik had constant een zeurend gevoel, niet eens echte gruwelijk pijn te noemen. Na het eten van bepaalde dingen kreeg ik een soort aanvallen waarbij ik wél over de grond kroop, en helemaal radeloos was.
De enorme bewegingsdrang deed de dokter aan galstenen denken, en dat bleek het ook te zijn! Galblaas is verwijderd en ik heb hem niet meer gemist. Nergens meer last van en leef gewoon mijn normale leven weer.
Mijn broer heeft na het verwijderen wel last van verschillende soorten eten. Die geven dan wat buikpijn omdat hij ze minder goed kan verteren.
De enorme bewegingsdrang deed de dokter aan galstenen denken, en dat bleek het ook te zijn! Galblaas is verwijderd en ik heb hem niet meer gemist. Nergens meer last van en leef gewoon mijn normale leven weer.
Mijn broer heeft na het verwijderen wel last van verschillende soorten eten. Die geven dan wat buikpijn omdat hij ze minder goed kan verteren.
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
zaterdag 12 oktober 2013 om 11:41
Misschien ga ik toch maar weer eens naar de dokter. IK weet niet of ze je zomaar doorverwijzen voor een echo?
De vorige keer toen ik dit liet vallen werd er hard gelachen en gezegd dat als ik echt galstenen had dat ik de dokter niet eens normaal te woord kon staan , dus dat het dat zeker niet was....lastig
De vorige keer toen ik dit liet vallen werd er hard gelachen en gezegd dat als ik echt galstenen had dat ik de dokter niet eens normaal te woord kon staan , dus dat het dat zeker niet was....lastig
zaterdag 12 oktober 2013 om 11:47
Ik heb een jaar of 4 een echo gehad na een galsteenkoliek. Er waren galstenen op te zien, maar verder geen koliek dus zo gelaten.
Onlangs weer een echo laten doen omdat ik wat vaker een beetje zeurende pijn had. Helemaal niet uitgelachen, huisarts stelde het zelf voor.
Onlangs weer een echo laten doen omdat ik wat vaker een beetje zeurende pijn had. Helemaal niet uitgelachen, huisarts stelde het zelf voor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zaterdag 12 oktober 2013 om 14:22
zaterdag 12 oktober 2013 om 14:30
Bij mij waren het echt aanvallen. De eerste keer dacht ik dat ik aan het hyperventileren was. De tweede keer in de vorm zoals hierboven beschreven. Telkens willen bewegen maar in de tussentijd vergaan van de pijn. Ook bij mij is de galblaas verwijderd. Daarna nergens meer last van. Let wel op dat je na zo'n operatie niet te snel weer van alles gaat doen. Ik mocht dezelfde dag weer naar huis mits ik maar rustig aan zou doen. Gevoelsmatig heb ik daar goed naar geluisterd maar toch ging de wond bij mijn navel ontzettend ontsteken. Dat was een heftige pijn die aan hield tot dat de wond na een paar dagen open knapte.
Weet je of je tot de risicogroepen behoort? Ik heb me destijds laten vertellen dat vrouwen van boven de 35 die kinderen hebben gekregen en wat te zwaar zijn het grootste risico lopen
In elk geval hoop ik voor jou dat er een diagnose gesteld gaatworden, want niets is zo vervelend dan de onzekerheid.
Weet je of je tot de risicogroepen behoort? Ik heb me destijds laten vertellen dat vrouwen van boven de 35 die kinderen hebben gekregen en wat te zwaar zijn het grootste risico lopen
In elk geval hoop ik voor jou dat er een diagnose gesteld gaatworden, want niets is zo vervelend dan de onzekerheid.

zaterdag 12 oktober 2013 om 14:39
Bij mij was het een stekende pijn.
Een verpleegkundige kon zelfs op mijn buik voelen dat mijn lever en galblaas niet in orde waren.
De meeste galstenen waren slechts een paar millimeter groot. Er waren ongeveer vijf galstenen van 2 cm doorsnede.
Ik heb dus goede ervaringen met die kuur. Er zijn allerlei websites over, maar ik zal geen reclame maken.
Een verpleegkundige kon zelfs op mijn buik voelen dat mijn lever en galblaas niet in orde waren.
De meeste galstenen waren slechts een paar millimeter groot. Er waren ongeveer vijf galstenen van 2 cm doorsnede.
Ik heb dus goede ervaringen met die kuur. Er zijn allerlei websites over, maar ik zal geen reclame maken.
zaterdag 12 oktober 2013 om 18:00
Ik kreeg een aanval op mijn werk en ben toen kotsmisselijk de trein in gestapt naar huis. Het begint als een golf die zich uitstrekt van de ene kant van je middenrif naar de andere kant. Ik had zo'n pijn dat de huisarts me een injectie met een pijnstiller gaf. Doorverwezen naar de echoscopist en internist en drie weken later onder het mes, galblaas verwijderen. Ik had behoorlijk wat kleintjes
zaterdag 12 oktober 2013 om 18:13

zaterdag 12 oktober 2013 om 21:23
Het is een kuur van een week
met dagelijks - naast je gewone eten- appelsap, uitgeperste citroen, bitterzout (te koop bij de apotheek), en op de zesde dag ook uitgeperste grapefruit en olijfolie. Het helpt als je geen roomboter/zuivel/kaas gebruikt die week.
Er is een boek over, maar ik heb een weekschema van internet gehaald.
Op de laatste dag lagen er 's morgens al tig gifgroene of bruine galsteentjes in het toilet.
's Middags kwamen de grotere stenen.
Wat een opluchting. Verlost van mijn buikpijn.
Ik was blij dat een verpleegkundige de kuur kende.
met dagelijks - naast je gewone eten- appelsap, uitgeperste citroen, bitterzout (te koop bij de apotheek), en op de zesde dag ook uitgeperste grapefruit en olijfolie. Het helpt als je geen roomboter/zuivel/kaas gebruikt die week.
Er is een boek over, maar ik heb een weekschema van internet gehaald.
Op de laatste dag lagen er 's morgens al tig gifgroene of bruine galsteentjes in het toilet.
's Middags kwamen de grotere stenen.
Wat een opluchting. Verlost van mijn buikpijn.
Ik was blij dat een verpleegkundige de kuur kende.
zaterdag 12 oktober 2013 om 21:25
quote:temporary2 schreef op 12 oktober 2013 @ 12:47:
Met een kuur (Andreas Moritz) ben ik - pijnloos - honderden galstenen kwijtgeraakt, zelfs galstenen van 2 cm doorsnede. Daardoor hoefde mijn galblaas niet operatief verwijderd te worden.
Honderden stenen van 2 cm passen niet in een galblaas.
Daarbij is een galblaas met stenen niet in orde. De stenen werden vroegúr nog wel eens verwijderd zonder de galblaas. Zinloos want binnen no time zitten er weer stenen
TO, je klachten lijken niet op een acute koliekaanval ( want dat is een onbedwingbare bewegingsdrang) maar kunnen goed passen bij een geïrriteerde of ontstoken galblaas ( want dat is een galblaas met stenen)
Bezoekje aan de huisarts waard lijkt me
Met een kuur (Andreas Moritz) ben ik - pijnloos - honderden galstenen kwijtgeraakt, zelfs galstenen van 2 cm doorsnede. Daardoor hoefde mijn galblaas niet operatief verwijderd te worden.
Honderden stenen van 2 cm passen niet in een galblaas.
Daarbij is een galblaas met stenen niet in orde. De stenen werden vroegúr nog wel eens verwijderd zonder de galblaas. Zinloos want binnen no time zitten er weer stenen
TO, je klachten lijken niet op een acute koliekaanval ( want dat is een onbedwingbare bewegingsdrang) maar kunnen goed passen bij een geïrriteerde of ontstoken galblaas ( want dat is een galblaas met stenen)
Bezoekje aan de huisarts waard lijkt me
Je bent zelf een theepot
zondag 13 oktober 2013 om 11:09
Ik ga idd van de week eens een keer praten met mijn nieuwe huisarts.
Vandaag nog steeds buikpijn zeurderig en ben ik met iets bezig dan heb ik er geen erg in. Moet ook ongesteld worden en dat is er nog niet wellicht hangt het samen?
Of ik houd mezelf gewoon voor dat ik echt geen galpijn heb;)
maar als je dat wel hebt moet je er echt wel last van hebben de hele tijd. Slapen gaat ook gewoon prima nergens last van dan.
Vandaag nog steeds buikpijn zeurderig en ben ik met iets bezig dan heb ik er geen erg in. Moet ook ongesteld worden en dat is er nog niet wellicht hangt het samen?
Of ik houd mezelf gewoon voor dat ik echt geen galpijn heb;)
maar als je dat wel hebt moet je er echt wel last van hebben de hele tijd. Slapen gaat ook gewoon prima nergens last van dan.