Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
quote:amarna schreef op 17 oktober 2013 @ 08:32:

Ik heb nooit geloofd dat de ouders er iets mee te maken zouden hebben, maar na het interview met Peter R. de Vries ben ik daar aan gaan twijfelen. Zijn theorie klinkt heel geloofwaardig.

Zowel van het uit de tent lokken van de dader door de politie, als de motieven van de ouders om een ongeluk te verdoezelen, als de bewering van de Ierse man die meende de vader herkend te hebben als de man die hij om 22.00 uur met een kind in zijn armen zag.

- de beste man had zijn bril niet op

- door verschillende getuigen is onafhankelijk van elkaar verklaard dat de vader om 22.00 op het resort was

- om 22.10 werd er naar de politie gebeld

Rara
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 oktober 2013 @ 00:45:

vader ging kijken om 21 uur

om half 10 keek vriend matt

en om 10 uur ontdekte Moeder dat het kind weg was.

om 10.10 zou de politie zijn gebeld. kan je in 10 minuten een lijk wegmoffelen?

Hoe laat was die man met kind gezien (die man die op vader maddy zou lijken?)

Je hoeft een lijk helemaal niet in 10 minuten weg te moffelen. Je zou dat, in theorie, ook later kunnen doen! Ik heb geen idee wanneer het politieonderzoek op gang is gekomen, diezelfde avond, die nacht, de volgende dag? Zijn de McCanns de hele nacht in de gaten gehouden?

En stel dat de hele vriendengroep meedoet aan de leugen ... dan kan ik me voorstellen dat het meisje al eerder iets is overkomen. Eind van de middag of zo? Dat geeft de ouders ruimschoots de tijd om een plan de campagne op te stellen. Ik bedoel ... als ze het kind dan toch iets hebben aangedaan, zou ik daar ook niet van staan te kijken.
Kan me niet voorstellen dat de vriendengroep mee zou doen aan zo'n leugen. Het is nogal niet wat. Een kinderlijkje eerst tijdelijk verbergen, daarna weer opzoeken en voorgoed laten verdwijnen en de politie van 2 landen om te tuin leiden? En dat al die jaren volhouden?
quote:amarna schreef op 17 oktober 2013 @ 10:19:

Kan me niet voorstellen dat de vriendengroep mee zou doen aan zo'n leugen. Het is nogal niet wat. Een kinderlijkje eerst tijdelijk verbergen, daarna weer opzoeken en voorgoed laten verdwijnen en de politie van 2 landen om te tuin leiden? En dat al die jaren volhouden?Ja, je zou het wel denken he? Is inderdaad heel wat. Alleen de gedachte al. Maar toch... er bestaan zieke geesten onder mensen.
Liubi, die Ierse meneer liep daar met zijn hele familie en ze hebben de man zelfs nog aangesproken maar hij gaf geen antwoord. Zijn zoon is politieman en die was er ook bij.
Ook raar is, (als je even naar beneden scrollt) dat de ouders twee bladzijden uit een boek van Madeleine gebruiken om een timeline te maken. En allebei zijn ze verschillend.

http://www.mccannfiles.com/id30.html
Wat ik me afvraag: die gehuurde auto die 23 dagen na de verdwijning van Madeleine gehuurd is; hebben ze daar ook speurhonden op laten werken die alleen reageren op dezelfde lichaamsgeuren? Dus eerst de hond een kledingstuk van Madeleine aanbieden (bijvoorbeeld op een parkeerplaats met meerdere auto's waaronder de gehuurde auto) en dan kijken of die honden ook aanslaan bij die gehuurde auto?

Of is dat onbetrouwbaar omdat ouders misschien koffers of andere spullen in die auto gelegd hebben die ook lichaamsgeur van Madeleine hadden?
Poep, wie heeft jou gescheten?
De twee speciaal getrainde honden hebben in de kofferbak van de auto een lijkengeur en een bloedspoor gevonden.

http://www.mccannfiles.com/id161.html
Weet ik Emma, maar ik neem aan dat die honden aanslaan op elk persoons lijkengeur of bloedspoor. Niet alleen op die van Madeleine.

Als je een overleden en bebloed persoon in een auto stopt dan zullen daar drie geuren te ruiken zijn voor speurhonden:

Een (algemene) lijklucht

Een (algemene) bloedlucht

Een specifieke en persoonlijke lichaamsgeur

Het gaat mij om het laatste.
quote:louise1 schreef op 17 oktober 2013 @ 10:59:

Weet ik Emma, maar ik neem aan dat die honden aanslaan op elk persoons lijkengeur of bloedspoor. Niet alleen op die van Madeleine.

Als je een overleden en bebloed persoon in een auto stopt dan zullen daar drie geuren te ruiken zijn voor speurhonden:

Een (algemene) lijklucht

Een (algemene) bloedlucht

Een specifieke en persoonlijke lichaamsgeur

Het gaat mij om het laatste.de honden zijn aangeslagen op een lijkgeur in de huurauto die 23 dagen na de verdwijning gehuurd is. gevonden DNA materiaal in de auto was met 88 pct. zekerheid afkomstig van maddy. Las ik.
En later, in de villa die de McCanns gehuurd hadden, sloeg de hond aan bij een rood t-shirtje van Madeleine en bij twee kledingstukken van haar moeder.
Ik heb altijd mijn twijfels gehad bij de ouders van Maddie. Ik heb zojuist nog even de uitzending van DWDD met Peter R. de Vries gekeken en hoewel ik geen groot fan ben van Peter R. kun je denk ik wel stellen dat hij goed is in wat hij doet en veel ervaring heeft met dit soort zaken.....ik vind hem én zijn verklaring heel erg geloofwaardig overkomen en de twijfels die ik al had bij de ouders zijn alleen maar toegenomen.

Ik snap niet dat die Ierse meneer niet serieus wordt genomen? Waarom is dat? Dat is toch bizar? Hij heeft feitelijk de vader van Maddie aangewezen als de persoon die die avond rond 22 uur met een slapend meisje op zijn arm rond liep...

Dat van dat 'wind maken' vind ik een hele interessante theorie!

Ik ben heel benieuwd of het helpt.

Het énige waar ik mijn vraagtekens bij heb is of het mogelijk is dat zoveel mensen (de vriendengroep) met zélf ook kinderen in het complot zitten. Er moet in zo'n groep toch IEMAND zitten met gewetensbezwaren? Ik zou zoiets nooit en te nimmer kunnen of willen verzwijgen, zélfs niet als het zou gaan om bijvoorbeeld directe familie.
quote:alysha00 schreef op 17 oktober 2013 @ 11:04:

[...]

de honden zijn aangeslagen op een lijkgeur in de huurauto die 23 dagen na de verdwijning gehuurd is. gevonden DNA materiaal in de auto was met 88 pct. zekerheid afkomstig van maddy. Las ik.Hmm, dat laatste is wel apart. Tevens vind ik 88% redelijk hoog maar toch nog meer dan een kans van 1 op 10 dat het niet van Maddy afkomt.
Dan moet er een ander menselijk lijk in die auto gelegen hebben. Dat is nog aparter....
quote:louise1 schreef op 17 oktober 2013 @ 11:09:

[...]

Hmm, dat laatste is wel apart. Tevens vind ik 88% redelijk hoog maar toch nog meer dan een kans van 1 op 10 dat het niet van Maddy afkomt.

Maar Louise, het is toch al te toevallig dat zowel de lijkhond als de bloedhond zowel in het appartement áls de huurauto aanslaan?

Er is nagegaan of er in het appartement ooit iemand is overleden. Dit is niet het geval. Dan zou er iemand (niet Maddie) moeten zijn overleden in het appartement en vervolgens weggemoffeld. Zou kunnen....maar dat de ouders dan ook een auto huren waar een dood persoon in de kofferbak heeft gelegen....dat is wat mij betreft écht teveel toeval.
quote:Emma95 schreef op 17 oktober 2013 @ 11:11:

Dan moet er een ander menselijk lijk in die auto gelegen hebben. Dat is nog aparter....

Exact wat ik bedoel Emma....té veel toeval...

Dan hebben die ouders een appartement gehuurd waar wel eens een lijk heeft gelegen (stiekem, want er is niets bekend over iemand die daar is overleden) en vervolgens huren ze ook een auto waar al eens een lijk in heeft gelegen? Neuh...
De vader van Madeleine was om 22.00 in de bar. Hij is daar geïdentificeerd door meerdere onafhankelijke getuigen, inclusief mensen van de bar. Dus hoe kan hij dan ook om 22.00 een paar honderd meter verderop zijn met een kind in zijn armen? Hoe kan dat dan?? Of ga je er vanuit dat die 'dozens' getuigen allemaal liegen??
Rond tienen is hij door die Ierse familie gezien. Dat kan dus ook kwart voor 10 of kwart over 10 zijn.
Maar als je dochter, door een ongeluk, om het leven is gekomen. Dan moet je wel heel keihard zijn om dan zulke beslissingen te nemen en zo koelbloedig te zijn voor de omstanders.

Ook al zouden de ouders het gedaan hebben. En veel dingen zouden daarop kunnen wijzen. Er is gene onomstotelijk bewijs. Misschien zijn ze daar wel naar op zoek en laten ze daarom die Ierse man en zijn verklaring dat het de vader van Maddy was, .
Ben ik met je eens Noeire, maar zo denken jij en ik....én toch gebeuren er dagelijks dingen die wij ons niet kunnen voorstellen. Ik denk alleen maar aan de broertjes Ruben in Julian in mei van dit jaar....
Wat een hoop reacties zeg!

Interressant om te lezen hoe iedereen erover denkt. Ik heb echt geen idee wat er werkelijk gebeurd zo kunnen zijn.

Aan de ene kant lijken de ouders verdacht, aan de andere kant lijkt het me haast onmogelijk.

Ik hoop echt dat de zaak nu eindelijk opgelost gaat worden.
quote:Jeluze schreef op 17 oktober 2013 @ 11:25:

Ben ik met je eens Noeire, maar zo denken jij en ik....én toch gebeuren er dagelijks dingen die wij ons niet kunnen voorstellen. Ik denk alleen maar aan de broertjes Ruben in Julian in mei van dit jaar....

Jawel, maar dan gaat er nog echt iets aan vooraf en is iemand heel goed de weg kwijt. En dan het waarom? Omdat dan hun reputatie naar de knoppen zou zijn omdat ze wat zijn gaan drinken terwijl hun kinderen in het appartement waren?

Natuurlijk kan het. Maar dan ben je toch minstens, behoorlijk van de rel? En niet zo koelbloedig? Al kan dat natuurlijk wel...

Moeilijk hoor.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 oktober 2013 @ 00:49:

stel moeder ontdekt dat Maddy is overleden om 10 uur. Zij zijn arts, dan zouden ze wellicht reanimatiepogingen hebben ondergaan en toen dat niet lukte het lijk wegmoffelen, in 10 minuten????

Volgens mij was er een 'alu-hoedjestheorie' dat er al de dag evoor iets gebeurd zou zijn. Ze was die laatste dag ook niet op de creche verschenen heb ik gelezen, maar ik weet niet of dat waar is. Moet je maar eens googelen op last picture maddie. Er is een foto van de dag ervoor aan het zwembad, die een hele tijdlater pas door de ouders is vrijgegeven als de laatste foto die ze de dag voor de verdwijning van haar gemaakt hadden. Heel veel mensen zeggen dat er geknoeid is met die foto, dat ze die gebruiken als bewijs dat zij die dag ervoor nog leefde, terwijl ze toen wellicht al weg was.
Zeg maar Spijker.
En toch zullen zij echt niet de eerste zijn die zo koelbloedig reageren. Maar onvoorstelbaar is het zeker.
Die lijklucht in het appartement (toch? of elders?) kan te verklaren zijn doordat er een dode muis gelegen heeft. Ergens onder een kast of zo. Appartementen worden niet altijd even grondig schoongemaakt. Dat zou ook bloedsporen verklaren, zoals ik hier gisteren ook al meldde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven