Jumbo en vierde persoon gratis

17-10-2013 15:39 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag was ik bij de Jumbo en stond daar als vierde in de rij. Bij de andere kassa stonden ook vier mensen. Vlakbij de kassa staat een bord als je de vierde bent, je de boodschappen gratis krijgt. Ik heb het nageteld, en ja, bij beide kassa's stonden vier mensen. De kassiere had het in de gaten, en riep er een kassa bij.

Het gaat mij niet om gratis boodschappen, maar ik verwacht wel dat als ze er reclame mee maken, dat ze het dan ook doen. Het was mijn woord tegen haar woord, maar ik weet dat als ze het nagekeken hadden op de camera, ze twee mensen gratis boodschappen hadden moeten meegeven.

En nu ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Heb je het wel eens meegemaakt en deden ze toen ook moeilijk? Of kreeg je vlot je boodschappen mee?

En heeft het consequenties voor de kassieres als ze niet snel genoeg een kassa erbij oproepen?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
O, dit is topic heelveel over dit onderwerp. Samenvatting is dat ze bijna nooit de boodschappen gratis meegeven als je de vierde bent, er is altijd wel een excuus of uitzondering.
Volgens mij krijg je ze alleen als er geen kassa meer open kan oid.. staat vast wel ergens op de site tussen de kleine lettertjes.
Ik heb het ook weleens meegemaakt. De klant die voor me stond was de vierde in de rij. Die gaf het aan en toen kregen in totaal 4 klanten hun boodschappen gratis mee.

Er werd niet moeilijk over gedaan, maar weet zeker dat ze niets hadden aangeboden als de klant voor me er niets over gezegd zou hebben.
Eens met bootje.
Waar zit de any-key?
Nee, je krijgt ze juist als er nog wel een kassa openkan. Als er geen kassa open kan, dan kunnen zij er niets aan doen. Dan is het gewoon echt druk. Maar als er nog extra kassa's zijn, dan moet je gewoon meteen als je als 4e aansluit aangeven dat je de 4e bent en dus je boodschappen gratis krijgt.
quote:dolfje schreef op 17 oktober 2013 @ 15:42:

Volgens mij krijg je ze alleen als er geen kassa meer open kan oid.. staat vast wel ergens op de site tussen de kleine lettertjes.

Dan krijg je het juist niet! Als alle kassa's open zijn kunnen ze niet meer doen dan dat.

Volgens mij is het motto: vierde in de rij, kassa erbij.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 oktober 2013 @ 15:41:

O, dit is topic heelveel over dit onderwerp. Samenvatting is dat ze bijna nooit de boodschappen gratis meegeven als je de vierde bent, er is altijd wel een excuus of uitzondering.

Ah, dank je voor de samenvatting. :-)

De reactie van de kassiere bij mij was: het was niet waar, in de andere rij stonden er maar drie. Ik vertelde dat er in beide rijen vier stonden (heb dat 2 x gecheckt), maar zij was erop getraind en het was niet waar.

Nou ja, 'blij' dat ik niet de enige ben die dit overkomt.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Ik heb het ook al eens gehad.

Toen zeiden ze, ja maar u bent de vierde wachtende,

de vijfde krijgt dan de boodschappen gratis... Pfffff

Achter mij stond natuurlijk niemand..
Degene die al geholpen wordt, mag je niet meetellen. Dus 4 klanten moeten er daadwerkelijk wachten.
Een man voor mij was de 4de klant. Balie was druk en 2 kassa's stonden open en andere dicht. Hij riep al dat ie de 4de klant is. Kassiere wist niet te doen en riep collega bij. Die kwam maar niet dus was ie uiteindelijk weggegaan. Hij had het wel afgerekend maar mocht het geval zijn dat ie gelijk had. Zou ie dat bedrag terug krijgen contant. En kassiers deed erg onbeschoft tegen hem vlak voordat ie weg wilde gaan. Riep ze hard: "ja wacht ff dan! Dan roep ik me collega op"" waarop hij zei ja, dat kan zeker ook lang duren voordat ik thuis ben.
quote:WillemijnLodewijkx schreef op 17 oktober 2013 @ 15:42:

Ik heb het ook weleens meegemaakt. De klant die voor me stond was de vierde in de rij. Die gaf het aan en toen kregen in totaal 4 klanten hun boodschappen gratis mee.

Er werd niet moeilijk over gedaan, maar weet zeker dat ze niets hadden aangeboden als de klant voor me er niets over gezegd zou hebben.

Oh wat erg, dit heb ik ooit laten gebeuren als cassière van de jumbo. Was toen net 16 en werkte er pas 3 weken, toen deed mevrouw die aan de beurt was even lastig en opeens hopten er een heleboel mensen in mijn rij die natuurlijk over deze regel begonnen te roepen.

Ik kan het trouwens heel goed voorstellen dat cassières het gaan ontkennen. Je wilt niet weten hoe kut ze dat vinden als dat gebeurd. Ik werd destijds op het matje geroepen alsof ik iemand geslagen had ofzo "en of ik de regel nog eens wilde herhalen".

Is me overigens nooit meer gebeurd, want vanaf dat moment was ik altijd scherp over het feit hoeveel mensen aan mijn kassa stonden.

Edit: Het ging overigens als ik me niet vergis om ongeveer 120 euro. Dus.
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
Vriendin van mij heeft laatst haar boodschappen gratis gehad. Ze heeft een gezin met drie kinderen, helaas waren dit niet haar weekboodschappen.
Het is degene die geholpen wordt dus die staat af te rekenen en dan 4 er achter, dus totaal 5 zeg maar.. Zo zijn de spelregels
Mijn vader heeft dit ook wel eens gehad, helaas ook niet met een volle boodschappenkar, maar toch, :-)
Het is de 4e wachtende in de rij (degene die op dat moment wordt geholpen telt niet mee want die is geen wachtende) die de boodschappen gratis zou moeten krijgen + bij de andere rijen moeten ook 3 wachtenden staan. Regel geldt niet als alle kassa's open zijn.

Alle smoezen die je van personeel hoort mag je in de wind slaan. De regel is in het leven geroepen om snelle service te verlenen, personeel wordt getraind om de lengte van de rijen goed in de gaten te houden en op tijd een kassa bij te roepen / openen. Als door hun late reactie jij de boodschappen gratis krijgt, krijgen zij een ritje van de baas (en dat is geen leuk ritje) dus daarom heeft de kassiere er altijd belang bij om te ontkennen.

Ik heb er een aantal jaren gewerkt, is dat tem merken?

Ik was wel eens vierde wachtende en moest met een jonge bimbo in discussie, heel vervelend, bij mij al gauw een 'laat maar zitten die gratis boodschappen' reactie. Dus wie assertief genoeg is...
quote:Bammetjebam schreef op 17 oktober 2013 @ 15:49:

Degene die al geholpen wordt, mag je niet meetellen. Dus 4 klanten moeten er daadwerkelijk wachten.Aha, in dat geval....
Bij ons kan je ook scannen en daar staan nooit 4 mensen dus als je niet hebt gescand/t en je bent de 4e of 5e.. ja jammer er staat geen rij bij de scankassa
quote:Sjembekje schreef op 17 oktober 2013 @ 15:56:

Het is de 4e wachtende in de rij (degene die op dat moment wordt geholpen telt niet mee want die is geen wachtende) die de boodschappen gratis zou moeten krijgen + bij de andere rijen moeten ook 3 wachtenden staan. Regel geldt niet als alle kassa's open zijn.

Alle smoezen die je van personeel hoort mag je in de wind slaan. De regel is in het leven geroepen om snelle service te verlenen, personeel wordt getraind om de lengte van de rijen goed in de gaten te houden en op tijd een kassa bij te roepen / openen. Als door hun late reactie jij de boodschappen gratis krijgt, krijgen zij een ritje van de baas (en dat is geen leuk ritje) dus daarom heeft de kassiere er altijd belang bij om te ontkennen.

Ik heb er een aantal jaren gewerkt, is dat tem merken?

Ik was wel eens vierde wachtende en moest met een jonge bimbo in discussie, heel vervelend, bij mij al gauw een 'laat maar zitten die gratis boodschappen' reactie. Dus wie assertief genoeg is...Wat is een ritje?
Sjembekje, 'een ritje van de baas'

wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ook een keer meegemaakt, er waren maar twee kassa's open maar kennelijk had ik door de zaak moeten gillen dat ik de vierde in de rij was. Een paar dagen later heb ik er de bedrijfsleider op aangesproken, een normaal gesprek met het meisje achter de kassa was niet mogelijk. Ik kreeg alsnog de boodschappen die ik op dat moment had gedaan gratis ( het was niet veel, iets van 18 Euro) gratis en daarbij een bos bloemen, keurig opgelost vind ik.
verba volant, scripta manent.
Hier doen ze helemaal niet moeilijk, zelfs een keer gratis gehad, omdat er een kassa zou openen, maar dit wel 5 min duurde en dus wel de vierde wachtende was geweest.
Oh haha sorry een ritje is een berisping!

Ik dacht dat het ABN was maar misschien is het wel heel ABGronings.
Ik heb laatst ook de boodschappen gratis gekregen, moest alleen de alcohol betalen omdat ze dat niet gratis weg mogen geven. Maar er werd helemaal niet moeilijk gedaan en de cassiere zei dat zij er echt geen problemen door zou krijgen.
Het geldt alleen als er géén kassa meer bij kan.

Desalniettemin vind ik het de stomste actie ooit. Want het brengt voor de cassieres een hoop stress mee ( opletten enz)

En als klant is het altijd discussieren als je daar eenmaal staat 'Heb er ik nu wel of geen recht op '' ze moeten of duidelijker zijn, of die actie gewoon afschaffen vind ik. Maaarja, wie ben ik hé
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven