Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
Dat staat ook in het boek. Twee avonden ervoor had Madeleine een hele tijd gehuild. Ze had ook slaapproblemen. Maar haar ouders gingen gewoon de volgende avond weer weg.

En ze checkten dus ook niet om het kwartier...

MADELEINE CRIES IN HER PARENTS' ABSENCE

Tuesday May 1st

In the Algarve, May 1st is celebrated by organising family picnics; the first snails are tasted and, above all, maios are displayed - life-sized rag dolls stuffed with straw - on the sides of the roads, in windows or on the doorsteps of the houses. They represent scenes from daily life or from social satire. This popular, one hundred-year-old tradition is carried on and joyously enlivens these first days of spring.

It's not known if Madeleine could see the maios that day. Between 10 and 11am, she plays minitennis with the children from the day centre. In the afternoon, from 1.30, her parents take her to the beach with her brother and sister, but they only stay there for twenty minutes, because the sky clouds over and the temperature falls. She eats an ice cream on a terrace. Close by, a guitarist, who looks like a tramp, is playing Latino music and collecting money. From there, Madeleine and the twins are taken directly to the day centre. Tennis court number 1 is booked by the McCanns for 2.30 to 3.30. At around 3.30, the play leaders take the children to the beach. They proceed in single file, each holding onto a long rod in the shape of a serpent, Sammy Snake. They play on the sand until 4.30 and participate in various games that are suggested to them.

During the parents' dinner, the children again sleep alone. A restaurant employee notes on the reception register that certain members of the group get up in turn to go and make sure they are OK.

For an hour and a quarter, between 10.30 and 11.45pm, in the apartment where she is in the company of her brother and her sister, Madeleine does not stop crying and calling out for her father. She does not calm down until after her parents return.
Arm ding. Ik zeg niet dat de ouders Maddy hebben laten verdwijnen of vermoord hebben maar ik vind het toch erg raar dat ze op vakantie de kinderen zo vaak naar daycare laten gaan en dat Maddy zo lang huilt avonds.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ja, Pamela Fenn is ook onder andere de getuige die heeft aangegeven dat er al eerder pogingen tot inbraak waren in datzelfde jaar. Het is alleen niet meer mogelijk om Fenn te ondervragen omdat ze is overleden.
quote:louise1 schreef op 17 oktober 2013 @ 19:36:

Arm ding. Ik zeg niet dat de ouders Maddy hebben laten verdwijnen of vermoord hebben maar ik vind het toch erg raar dat ze op vakantie de kinderen zo vaak naar daycare laten gaan en dat Maddy zo lang huilt avonds.Dat vind ik ook. Triest toch? En ik neem aan dat de vrienden dat ook deden. Sneu toch?
quote:liubi schreef op 17 oktober 2013 @ 18:31:

De patiodeur was niet op slot omdat de ouders deze deur gebruikten om vanuit de tapasbar in het huis te komen. De avonden voordien gebruikten ze de voordeur met een sleutel maar ze waren bang dat dit geluid de kinderen zou wakker maken.

Bron: BBC, guardian, wiki, Leveson.Patiodeuren kunnen meestal toch ook op slot en weer open van buitenaf?
Ik vind het ook vreselijk dat er na publicatie van het boek van Amaral enkele tientallen mensen op fora hebben gedreigd een ander kind van de Mccann's te ontvoeren zodat de ouders wel moeten toegeven dat ze Madeleine hebben vermoord. Zover gaan de anti-McCanns. Gevoed door websites als de mccannfiles en die site van Tony Bennett waar op de dag van vandaag alle artikelen uit de tabloids en valse speculaties nog steeds opstaan ookal hebben de kranten toe gegeven dat veel ervan gelogen is.
quote:liubi schreef op 17 oktober 2013 @ 20:33:

Ik vind het ook vreselijk dat er na publicatie van het boek van Amaral enkele tientallen mensen op fora hebben gedreigd een ander kind van de Mccann's te ontvoeren zodat de ouders wel moeten toegeven dat ze Madeleine hebben vermoord. Zover gaan de anti-McCanns. Gevoed door websites als de mccannfiles en die site van Tony Bennett waar op de dag van vandaag alle artikelen uit de tabloids en valse speculaties nog steeds opstaan ookal hebben de kranten toe gegeven dat veel ervan gelogen is.

Ik vind alle scenario's onwaarschijnlijk. Maar toch is er een meisje vermist... Ik weet er niet genoeg van af om een echte mening te hebben. En dan nog; het blijft een mening, speculatie...

Ongelooflijk dat mensen zo ver gaan als jij hierboven beschrijft. Gebaseerd op wat? Verschrikkelijk.

Ik hoop echt dat er ooit duidelijkheid komt. Voor alle betrokkenen. En ik ben zelf ook wel heel benieuwd...
quote:liubi schreef op 17 oktober 2013 @ 12:20:

Ten tweede, de typische geur van een lijk die deze hond kan ruiken komt pas vrij na 90 minuten na het overlijden. Dat zou betekenen dat Madeleine dus al om 20.00 zou zijn overleden. Maar om 20.00 leefde ze nog.

Ik kan van die 90 minuten niets terug vinden, heb je daarvoor een betrouwbare bron?

De enige bron die ik vind is een blog en dat vind ik wat mager.

Er zijn veel onduidelijkheden over de controles in en rond de appartementen zo leverde de vriendengroep 2 verschillende lijsten in en staat er letterlijk op de lijsten dat bijvoorbeelde de controle van Matt Oldfield om 22:00 en luistercontrole was.

Het valt niet uit te sluiten dat de controles minder nauwkeurig en minder vaak plaatsvonden dan achteraf gesuggereerd is.

Overigens zal dat geen boze opzet zijn geweest hoeveel ouders, inclusief mijzelf, luisteren niet onder aan de trap of vertrouwen op een babyfoon.

Feit is dat lijkhond Eddie op diverse plaatsen in het appartement aansloeg onder andere achter de bank onder het openstaande raam en bij de knuffel van Maddie.

Bloedhond Keela sloeg ook aan bij de bank.

Er zijn later allerlei verklaringen gegeven voor deze "ontdekkingen" door de speurhonden die minimaal onwaarschijnlijk zijn maar uiteraard niet onmogelijk.

De Portugese politie heeft navraag gedaan bij de eigenaar van het appartementen complex en er waren geen overlijdensgevallen bekend die een mogelijke lijklucht zou kunnen verklaren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Maddie is na 18u30 door niemand anders dan de ouders meer gezien.

Maddie zou dus om 19u al dood geweest kunnen zijn, waardoor de ouders anderhalf uur tijd hadden om een plan van aanpak te bedenken en Madeleine te verstoppen. Om daarna as usual om 20u30 te gaan feesten.

Later doen zij en de Tapas Seven de halfuurlijkse controle, zoals gewoonlijk. Maar uiteindelijk maakt het niet meer uit wie als eerste zal ontdekken dat Maddie weg is. Zelfs als Matt een visuele controle zou gedaan hebben (ipv gewoon even gaan luisteren aan de gesloten deur), en hij als eerste alarm zou geslagen hebben, zouden de ouders nog meteen "ontvoering" hebben kunnen roepen.

In dit geval zouden de vrienden van niks hoeven te weten, alleen de ouders moeten samen de leugen volhouden.

Los daarvan vind ik het motief van de ouders om het gedaan te hebben maar magertjes.

En in de artikels die ik gelezen heb, blijven (Portugese) onderzoekers maar hameren op de onmogelijkheid om dat raam van buitenaf open en terug dicht te doen. Maar is het dan niet mogelijk dat een eventuele ontvoerder gewoon via de openstaande patiodeur binnen én buiten is gegaan??
Dat vraag ik me ook af, of een eventuele ontvoerder niet gewoon door de patiodeur weer is vertrokken, waarom moet het door dat raam? Want dat raam én de rolluiken zijn inderdaad alleen vanuit de binnenkant te openen/sluiten.
quote:syrah80 schreef op 18 oktober 2013 @ 09:07:

Dat vraag ik me ook af, of een eventuele ontvoerder niet gewoon door de patiodeur weer is vertrokken, waarom moet het door dat raam? Want dat raam én de rolluiken zijn inderdaad alleen vanuit de binnenkant te openen/sluiten.Volgens Kate dan, zij zegt dat het raam openstond en her rolluik omhoog.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
zo'n huilend klein meiske dat 1,5 uur blijft huilen en om haar vader roept, daar breekt je hart toch van? En dan zo'n kind de volgende avond weer alleen laten? Diep triest.
En daar raken de andere kindjes op de slaapkamer toch ook overstuur van.

Die mevrouw die daar boven woonde ( permanent in een vakantiecomplex?) greep die toen ook niet in? Ik had de receptie gebeld of was er naar toe gelopen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:mienietjefietje schreef op 18 oktober 2013 @ 10:09:

[...]

Volgens Kate dan, zij zegt dat het raam openstond en her rolluik omhoog.....Behalve dat op alle foto's van het plaats delict het rolluik bijna helemaal dicht is. Té dicht om er als ontvoerder + kind door te kruipen.
Als jullie twitter hebben: Er staat nu een heel uitgebreid eindrapport van de Portugese politie. Interessant om te lezen.
quote:liubi schreef op 17 oktober 2013 @ 20:33:

Ik vind het ook vreselijk dat er na publicatie van het boek van Amaral enkele tientallen mensen op fora hebben gedreigd een ander kind van de Mccann's te ontvoeren zodat de ouders wel moeten toegeven dat ze Madeleine hebben vermoord. Zover gaan de anti-McCanns. Gevoed door websites als de mccannfiles en die site van Tony Bennett waar op de dag van vandaag alle artikelen uit de tabloids en valse speculaties nog steeds opstaan ookal hebben de kranten toe gegeven dat veel ervan gelogen is.Het internet is gek geworden. Zoveel is wel duidelijk...
Occam's razor
Ben bezig in het boek van Amaron,

zeer overtuigend.

zeer zeer zeer overtuigend.

De tegensprekende verklaringen

het raam

de lijstjes van controle die niet met elkaar overeenstemmen

maar vooral de gewiste telefoontjes.

Vooral dat laatste
quote:Ikje86 schreef op 17 oktober 2013 @ 18:55:

Het zal mij niks verbazen als dit meisje ontvoerd is, gelijk op de boot is gezet naar Marokko en ergens aan een sheik in Irak ofzo verkocht is.Ja want die staan erom bekend kinderen te kopen ....
Amaral heet die gast
quote:Ikje86 schreef op 17 oktober 2013 @ 18:55:

Het zal mij niks verbazen als dit meisje ontvoerd is, gelijk op de boot is gezet naar Marokko en ergens aan een sheik in Irak ofzo verkocht is.Dit lijkt mij ook de meest logische verklaring. Of wat ook nog kan: ze is ontvoerd door buitenaardse wezens en die hebben haar meegenomen naar Mars.
Maar, even voor degenen die denken dat de ouders er nog iets mee te maken kunnen hebben: die hebben toch jarenlang steeds de pers opgezocht om aandacht voor de zaak te houden? Dat doe je toch niet als je zelf de dader bent? Dan hoop je dat iedereen het zo snel mogelijk laat rusten zodat je verder kan met je leven.

Tuurlijk, kan allemaal een afleidingsmaneuvre zijn, maar dat lijkt me toch wel heel vergezocht
Ja he Meds! Ik heb het boek ook net gelezen en het zet je wel aan het denken over het hele stelletje.
Ook is het raar dat de McCann's c.s. meteen de volgende ochtend een heel mediacircus hebben opgetrommeld rond het appartement in plaats van de politie rustig hun werk te laten doen.
Ik ben zo verbaasd dat mensen de mogelijheid dat de ouders er iets mee te maken hebben als onlogisch kwalificeren. Dat is toch echt de meest voor de hand liggende verklaring (hoewel het niet de juiste hoeft te zijn...).

Meisje slaapt slecht, huilt, ouders willen ongestoord uit eten, geven het meisje een slaapmiddeltje, meisje wordt toch wakker, klimt op bank en valt daar, al dan niet nog onder invloed, van af. Ouders schrikken en moffelen lijkje weg. Je kunt er anders over denken, maar dit is zoveel meer voor de hand liggend dan ontvoerd en aan een sheik in Iran verkocht (om eens wat te noemen)..

Ik denk wel dat de ouders er kapot van zijn, ze voelen zich ook duidelijk meer slachtoffer dan dader en zo profileren zij zich ook naar buiten. Ze hoeven voor mij ook niet aan de hoogste boom, denk dat ze wel genoeg gestraft zijn.
Ja, de anti-Mccann's grijpen alles aan om hun gelijk te krijgen: moordbrieven aan de ouders, bedreigingen om de tweeling te ontvoeren, stalking, er werd op diverse fora's gejuicht toen Kate Mccann verklaarde niet meer verder te willen leven, de tweeling bespugen en in hun gezicht bedreigen alhoewel we het hier over twee 8-jarige kinderen hebben etc etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven