Rare combinaties met eten?!

18-10-2013 11:58 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, wat vind jij nou heel erg lekker en andere buitenstaanders verafschuwen het dat jij dat lekker vind? Bijvoorbeeld; chocolade pasta met een plakje kaas?! Of eeeehh.. ja vul het zelf maar in! Gaarne met met recept, ik ben wel zo'n lekkerbek om "gekke" dingen uit te proberen, niks is gek hier en laat elkaar in de waarde!
Ik eet het liefst alles met saté saus of appelmoes. 1 van de twee,maar nooit zonder. Het liefst saté saus bijvoorbeeld hutspot met saté saus,boerenkool met saté saus.. noem maar op. Het wordt alleen niet altijd door manlief geaccepteerd dus vandaar dat ik dan maar appelmoes erbij eet. Ook lekker ..maar t liefst toch.. saté saus!
quote:emma77emma schreef op 19 oktober 2013 @ 12:39:

Is vla met appelmoes dan normaal? Echt nog nooit van gehoord en ik kom niet uit een gehucht.Hier wel ja. Het is bovendien allebei zoet en je eet toch bijvoorbeeld ook vla met stoofpeertjes? Vla met iets hartigs zou ik al vreemder vinden, vla met pindakaas bijvoorbeeld.
catacarax: wat is basimoco en basamico? (of bedoel je balsamico?).
Broodje pindakaas met salami

Broodje patè met stroop

en toen ik zwanger was vond ik het heerlijk om kersen in pindasaus te dopen.
Met mensen neuken in de hoop dat je gevoelens overgaan is echt zooo denken dat glijmiddel anticonceptie is. #Murdoch#
quote:juniper213 schreef op 19 oktober 2013 @ 12:58:

catacarax: wat is basimoco en basamico? (of bedoel je balsamico?).Balsamico. Wat goed geraden van jou!
Een Fries recept van mijn oma. Ze noemde het Zuur Stip

Gekookte kabeljauw met een sausje van bloempap, en er overheen

Hardgebakken spekblokjes. Hier at je dan aardappelpuree bij.

heerlijk,
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik vind het niet raar maar iedereen die ik ken wel(behalve familie).

Stamppot andijvie of zuurkool opbakken in de pan, op geroosterd brood met een beetje mayo en rauwe ui.

:-)
quote:anja- schreef op 18 oktober 2013 @ 18:52:

Patat dippen in appelmoes met mayo en dan de kroket gaan uithollen.

Jeu, nog iemand die dat doet! Heerlijk! Ik noem dat altijd 'taartjes maken'.

Ik hol eerst de kroket een beetje uit, appelmoes onderin en daar druk ik dan frietjes met mayo in. En hap!
En verder (maar die zijn eigenlijk wel al genoemd)

appelstroop met kaas

kaas met hagelslag

krentenbol met hagelslag.

Oh, en favoriet: bolognesechips met knoflooksaus. Dat is echt de perfecte combin\atie.
Heb het nog niet voorbij zien komen, ook niet zo gek, iedereen in mijn omgeving vindt het goor, maar broodje smeerworst met pure hagelslag, hmmm!
Stukjes ananas in de pindasaus

Worteltjes met barbecuesaus

Vissticks met ketchup

Ik eet sowieso veel saus. Ik woon alleen en er gaat een grote fles Heinz per week doorheen.
Wat ook lekker is, boterham met veel boter en hagelslag en dan even in het tosti ijzer
quote:Underkoffer schreef op zaterdag 19 oktober 2013 23:47 Wat ook lekker is, boterham met veel boter en hagelslag en dan even in het tosti ijzerWel met roomboter hoop ik, want normale boter lust ik echt niet :p
quote:Varkenshaasje schreef op 18 oktober 2013 @ 13:50:

[...]

Wat vind je daar dan vies aan? Maggi is gewoon een smaakmaker met verschrikkelijk veel zout er in. Kijk, als hij het nou in z'n vla gooit dan snap ik het Als hij vla zou eten, zou hij het doen!
Mijn vriend eet maggi op zijn pannekoeken, met crème fraîche.

En het broertje van mijn ex lustte alleen pasta bolognese als hij er mora kipsaté zonder stokje bijkreeg. En niet van die goedkope, ja!

Zelf eet ik niet zo raar, vind ik. Enige waar mensen weleens hun wenkbrauwen bij optrekken is dat ik mayo met zwarte peper eet bij mijn tosti. En van kip-mayo tosti's houd.
Kom op mensen, nog meer!
quote:littleme2 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 18:41 Ik vind het niet raar maar iedereen die ik ken wel(behalve familie).

Stamppot andijvie of zuurkool opbakken in de pan, op geroosterd brood met een beetje mayo en rauwe ui.

:-) Klinkt lekker!
quote:littleme2 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 18:41 Ik vind het niet raar maar iedereen die ik ken wel(behalve familie).

:-) Oh, en welke mayo? Want Zaanse lust ik niet. (A)
Pannekoek met uitgebakken spek en appel

Havermout met witte chocoladesiroop en cranberries

Chocola met zout

Zoute popcorn bij de thee (die ik met suiker drink, iig zwarte thee)

Witte chocola met noten en zeezout

Pasta of krieltjes in de soep
Mijn vader is dol op gele vla met patat.

En aangezien het grootste gedeelte van mijn familie geen kaas lust ben ik grootgebracht met witlof in boterhamworst die weer in de tomatensaus ligt, echt heerlijk!
quote:blueeyes*3 schreef op 04 november 2013 @ 23:32:

Pannekoek met uitgebakken spek en appel

Havermout met witte chocoladesiroop en cranberries

Chocola met zout

Zoute popcorn bij de thee (die ik met suiker drink, iig zwarte thee)

Witte chocola met noten en zeezout

Pasta of krieltjes in de soep

Eerlijk gezegd vind ik ze allemaal niet heel raar.

Pannenkoek met spek en zoet is zelfs heel gangbaar.

Chocola met zout is tegenwoordig ook een trend.

Van Cup a Soup heb je speciale varianten met pasta erin.
quote:dwergje_88 schreef op 05 november 2013 @ 00:02:

Mijn vader is dol op gele vla met patat.

Déze daarentegen.....

Hoe moet ik dat voor me zien?

Een schaaltje vla met daarin ronddobberend enkele frieten?

Of een bord friet met in plaats van mayo een klodder vla?
Vriend gooit werkelijk óveral pindakaas en/of sambal over.

En dan niet een theelepeltje sambal, maar bijv. over een bord, laten we zeggen, ovenschotel met prei en gehakt, 5 flinke eetlepels. Ik ben nu zover dat ik van die grote literpotten sambal koop bij de Sligro...

Verder vind hij een gebakken ei met schijfjes augurk meegebakken en er op het laatst een plak kaas overheen ook overheerlijk.
quote:littleme2 schreef op 19 oktober 2013 @ 18:41:

Ik vind het niet raar maar iedereen die ik ken wel(behalve familie).

:-)

Dit doet mijn familie ook, echt kliekjesdag. Ik deed dan mosterd op mijn boterham.

Verder rare combinaties (van mijn familie en mij:

- smeerkaas op ontbijtkoek

- boterham met choco pasta of pindakaas en plakjes banaan in de tostiijzer.

- boterham kaas met sambal

- boterham pindakaas met sambal

- boterham met plakjes tomaat, advocado en sambal

- fishsticks met gebakken uien op wit brood

- ik eet champignons rauw. Dat vinden veel mensen ook raar.
@dwergje..Wat ik tot nu toe ben tegengekomen hier bij dit topic is dit toch het meest aparte

Dacht als kind dat ik iets unieks had met m'n broodje pindakaas met hagelslag, chocopasta of suiker Hahaha.

Of een broodje met sla, mayo en ketchup, en een gebakken eitje erbij

Denk dat wat ik eet opzich niet raar is, alleen vinden anderen het vaak gewoon niet lekker.

Okersoep met funchi en varkenstaartjes bijvoorbeeld.

Of gebakken casave met een beetje zout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven