Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@Annie, we hebben er al 4 in huis!!!!! hahahahahaha.(en de jackpot moet eruit, dus ze blijven net zo lang doorgaan tot ie gevallen is!)

Mooi he. Ik vind vooral die ramen in de woonkamer en in de schuifdeuren zo mooi. Mega groot nadeel van het huis, is dat het op een heel druk punt ligt, doorlopende weg met een rotonde op nog geen 5 meter bij de voordeur vandaan. We zij ner al een paar keer aan voorbij gereden (een van onze favoriete kringloopwinkels is er vlakbij) en elke keer droom ik er bij weg. M'n hart maakte dan ook een sprongetje toen ik het op funda zag staan voor die prijs. Maar idd met frummel en Mayte is het gewoon geen doen. dus geen realistische optie op dit moment.

Eignelijk willen we ook een zo'n hele grote Old Ambster boerderij (als jullie dan toch op Funda aan het strunen zijn, check daan maar eens bij Zuidbroek) Er staan hier in de omgeving heel veel van die renteniers woningen en vrijstaande jaren 30 woningen te koop voor in feite heel schppelijke prijzen, je moet alleen hier willen wonen en er moet vaak erg veel aan gebeuren omdat er veelal oude mensen hebben gewoond.
@ringel, wat hebben jullie een goed salaris zeg! 24 uur en dan 1200 euro per 4 weken? Vind ik netjes hoor. Sex and the city. LEUK! Gaan we dan eerst uit eten? Of zin om hier te eten? Dinsdag, woensdag of donderdag komt mij het beste uit. En laat alle randstedelingen mooi in de randstad wonen! Scheelt hier weer drukte. Ik moet ook altijd lachen om mensen uit het westen die het om een of andere reden verder vinden naar Groningen dan van Groningen naar het westen. Hahaha.
@mmoi, het is hier afwisselend keihard regenen en dan weer zonnig. Vanmiddag even met Roan een boodschapje doen. Stiekem toch lekker hoor, zo'n dagje extra thuis. Lief en ik zaten gisteren te dromen wat we zouden doen als we een miljoen zouden winnen. Dan zou ik toch wel een dagdeel minder willen werken hoor. Maar niet meer.

@annie, ik zou niet in een huis willen wonen waar nog veel aan moet gebeuren. Lief en ik zijn geen enorme klussers. Gisteren een herhaling van "help mijn man is klusser" gezien. Vreselijk. Een stel dat al 10 jaar in de zooi woont. Ik was allang gescheiden!
@krokus, volgende week dinsdag? morgen wordt een beetje lastig, aangezien we woensdag naar de dierentuin gaan en we dan vroeg weg moeten (en met dat energielevel van mij de laatste dagen, met uitzondering van vandaag) uit eten lijkt me wijs leuk, ff overleggen met Lief. Er gaat bij hem op dit moment geen belletje rinkelen, dus wat mij betreft prima.
Alleen even een snelle zwaai...
zwaai terug naar Fluf......hoest nu thuis?

Hier meisje weer in bed. haartjes gewassen, ingesmeerd met bodylotion, tandjes gepoetst. Hoe doen jullie dat eigenlijk et haarwassen? hier is het elke week een drama. Ze heeft er een gruwelijke hekel aan dat er water over haar hoofd komt, gaat staan en met haar hoofd over de badrand hangen (want dan kunnen wij geen water over d'r hoofd doen, omdat dan de hele badkamer vloer dweilternat wordt (slimmerdje))
Was ik ook weer, nu weer thuis...

@Ringel: Haha, die is creatief in oplossingen bedenken, die Mayte...ik kan je helaas ook niet helpen, Jasmijn vindt water over d'r hoofd ook niet echt prettig, maar nou ook weer geen drama. Zeker niet als ze het zelf kan 'regelen'. Vanavond zei ik tegen haar: 'kom, gaan we naar boven, lekker in bad'. Zegt ze: 'nee, ondej does', haha LOL. Dus ik heb een hydrofielluier in ons bad gelegd, anders glibbert ze zo, en zij lekker staan als een volwassene onder de douche! Echt bijna tien minuten en toen wilde ze er nog niet onder uit, het water liep gewoon over d'r hoofdje heen. Schattig gezicht joh! En maar op d'r eigen billetjes slaan en op haar buikje en dan zei ze 'dikke buik', hihi.

Ik heb weer prima gewerkt vandaag en daarna Jas gehaald. Manlief stond al te koken toen we thuis kwamen en is nu op het dak aan het schilderen.

Jas is niet helemaal lekker, snotterig en hoesterig. Bij de oppas had ze ook heel slecht geslapen maar wel goed gegeten. Eenmaal thuis at ze ook weer heel goed spinazie met een gehaktbal, hihi. Toen dus onder de douche en naar bed. Ze heeft zaterdag een elektrische tandenborstel gekregen van opa en oma, echt zo'n ding met disney prinsessen erop Ze vindt hem helemaal leuk, want ik ging haar tandjes gewoon met de 'normale' borstel poetsen, zegt ze: 'mama, prinsesseh ook? ja, oké?' ik wist geen eens dat ze het woord prinsessen kon zeggen maar ze bedoelde dus echt die tandenborstel, ging helemaal stuiteren toen ze hem zag! Echt ongelooflijk hoeveel ze per dag bij leert, ook veel van de oudere kinderen van de oppas trouwens.

Ze was ook in een enorm knuffelige en zoenerige bui, nooit mee gemaakt, dus ik heb er maar van genoeten. Ik kreeg heeel veel snot en slijm kusjes van haar en daarna moest papa natuurlijk ook. Lief is ze dan... smelt...

Moet eigenlijk nog ff naar supermarkt maar heb geen zin. Later wel. Morgen eten we bij mijn schoonouders dus heb nog niet echt persé boodschappen nodig. Ga nu lekker tv kijken. Doei!
anoniem_64612 wijzigde dit bericht op 16-06-2008 20:29
Reden: never mind....
% gewijzigd
Huh? Fluf, wat is dit nou?
Hoera, Roan loopt en Hanna ook al een stapje los. Goed zeg!

En Annie al weer 37 weken zwanger, spannend!. Ik ga alvast een lekker plekje op de tribune uitzoeken met wat lekkers erbij. Iemand een roze koek?

Sex and the City film scheen een tikkie tegen te vallen maar ik wil er eigenlijk ook wel graag heen. Eens even kijken of ik daar iemand zo gek voor kan krijgen, manlief doe ik het niet aan.

Fame was erg leuk afgelopen zaterdag. Ze hadden wat grapjes erin over het EK met allemaal welpie's op een decor-stuk bijvoorbeeld.

Ik was pas om half 1 thuis dus gisteren lekker rustig aan gedaan. Vaderdag is hier beperkt gebleven tot een uitgebreide brunch en een prachtige, door Floor geschilderde kledinghanger als cadeau.

@pepiet: je zit toch niet nu al in parijs? Dat is over een paar weken toch?

@ringel: haren wassen is hier geen probleem. Floor vindt het grappig om te douchen en laat haar haren zonder probleem uitspoelen.

Wat nog zou kunnen is met een nat washandje de shampoo eraf wassen, dan krijgt ze niet meteen zo'n plens water over haar hoofd.

Het salaris is volgens mij wel redelijk hetzelfde als het hier in de regio is trouwens. Ik zal zo dat mooie huis eens gaan bekijken en die boerderij. Manlief wil ook graag een boerderij maar ik zie het niet zitten om overal ver vanaf te wonen.

@annie: bed al netjes op klossen? Gek idee hoor dat je nu elk moment weer moeder kunt worden. Ik hoop dat je niet weer zolang over tijd gaat.

@praten: hier de afgelopen week ook een flinke sprong gemaakt. Ze herhaalt ineens een heleboel woorden en gebruikt ze ook vaak goed. Van het weekend is Nijntje opgenomen in haar vocabulaire al klinkt het als Nijna. Ze vindt het liedje van Nijntje zo leuk en dan zit ze te swingen en Nijna Nijna te zingen.

@mmmoi: ooooo, zomaar internetten op je werk .

Jasmijn een beetje opgeknapt vandaag?

Waar heb je die nieuwe schoenen van Jas gehaald? Floor is nu defenitief uit haar schoenen gegroeid (na 6 weken al) en ik wil van de week nieuwe gaan kopen.

@krokus: Goed zeg van Roan. En ook al aardig aan de klets.

@ris: balen zeg, en natuurlijk in het buitenland.

@fluffy: wat heerlijk van die kinderen die hun eigen fantasie op het ontbijt uitleven.

@mirjam: dat is een goed idee, gordijnen wassen. Mooi klusje voor mijn verlof straks.

Goed van Hanna dat ze een stapje los heeft gezet. Als langzaamste loper hier op het topic vindt ik het nog best snel. Je hoort regelmatig verhalen van kinderen die rond hun tweede pas gingen lopen.

Wacht ff, ik zie net op de mail dat er een berichtje op de groep geplaatst is wat ik echt even beter moet gaan bekijken.
Helaas, weghalen heeft geen zin, hij staat al op mijn mail.
Oké, check de groep maar even dan dames.... Ik had iets neergezet, toen weer weggehaald en nu toch maar weer neegezet. Lees maar even, dan snap je wel waarom de verwarring.
anoniem_64612 wijzigde dit bericht op 16-06-2008 21:16
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Fluff: zie niets op de groep, bericht is verwijderd?! Ben wel benieuwd nu...Hoop alles ok!

Pebbles: leuk Floor ook aan de praat. Aimee maakt ook steeds meer soort van woorden, die wij dan alleen verstaan. Wel grappig dat ze steeds beter kan kiezen. Welk elastiekje voor de haren (meest roze met glitters), welke jas etc. En ze brengt voortaan alles naar de keuken handig.

Ze is nu helemaal van het slaapzak openritsen. Net had ik de rits op de rug gedaan. Compleet overstuur. Softe mamma dat ik ben, maar weer de rits voorgedaan. Is echt haar slaapritueel, met de rits spelen. Doe hem straks wel weer dicht.

Annie: zielig die Mats. Nu weer helemaal beter. Tjeempie je bent gewoon alweer 37 weken. Binnen 5 weken is het er. Ik denk een meid bij jou....Een meisjes Mats...Leuk.

Mmmoi: die Jasmijn is wel beetje aan het sukkelen. Hopenlijk zet het ziek zijn niet door.

Mirjam: knappe Hanna bijna aan het lopen. Nu kan het best snel gaan. Ze hoort ook weer bij de jongste van de groep (1 maand) dus zo laat is ze niet. Heb je tenminste nog babygevoel. Sinds Aimee loop, ben ik echt mijn babietje kwijt.

Ringel: gaaf huis. Wel van klussen houden. Wij willen straks huis waar je zo min mogelijk aan hoeft te doen. Nu nog niet alles af en zoveel was er hier niet mis...Grrr. Helaas niet erg genoeg om mee te doen aan man is klusser. Vriend heeft allemaal halve projecten...

Krokus: wie weet over 1 jaar loop je hier ook hoogzwanger als het weer zo snel gaat.

Wij hebben nog geen concrete plannen (over 1 jaar ofzo). Nu met nieuwe werk heb ik een jaarcontract en lijkt me dan ook eng als ik geen zekerheid heb. Heb jij meteen vast contract gekregen of maakt het jou niet uit. Is wel iets wat in mijn hoofd zit. Al moet je voor zoiets een baby niet laten. Vind ik ook wel weer. Ach we'll see.

RIS: alles goed verder behalve autopech....
Pfjieuw, oké dan. Ik kan even niet reageren daar maar denk er hetzelfde over als Mmmoi.
Mmmoi, jij merkte vandaag op dat we dan mooi klaar zijn met zoon zijn PDD-NOS. Ik neem aan dat je bedoelt dat het niet niks is? Hoe het ook zij; wij genieten intens van hem en hij is zoals hij is; ik weet ook niet beter. Gewoon ons mannetje met zijn eigen gebruiksaanwijzing. Het gaat prima in ieder geval!
Wilde even zeggen dat jullie lief zijn!

Daarnaast vandaag rapportgesprekken gehad. Des ia een tikkie terug gevallen na de verhuizing. Het niveau ligt net een treetje hoger op deze school. Maar hij gaat wel door naar groep vijf. Ian gaat bijna fluitend naar zes. Ik ben trots op mijn mannen.

Tessa was bij het CB vandaag. De dame is 67 cm. lang en 8,5 kilo! Ze word groot. Vooral in de lengte was ze hard gegroeid. En Max is gewoon lekker Max. Sta met hem bij de lidl. Begint de kassière een heel verhaal tegen hem. Ik zeg haar dat hij nog niet veel praat, gezien het feit dat hij bijna 17 maanden is. Waarop zij meteen roept dat hij dan wel Max mag heten met zijn formaat. Eeeeeeh, hij heet ook Max. Lollig.

Ga even film kijken. Ms conginidinges is op.
Zo dan, Tessa is bijna net zo zwaar als Hanna! Wauw, ook een groot kindje dus! En geweldig gesprek met de caissière van de Lidl!
@Mirjam: Ja, het kwam weer eens beroerd mijn vingers uit, maar dat bedoelde ik ja... 'het is niet niks' klinkt een stukkie vriendelijker. Maar op je Hyves te zien is het echt een lekker ventje! Hoe uit de pddnos zich bij hem het meest?

@Fluf: Ha, cool, wat een gouden opmerking van caissière. Precies goed!

@Pebbs: Die schoenen van jas heb ik gewoon bij een goede plaatselijke schoenenwinkel..hij heeft nu uitverkoop... en de winkel waar mijn vriendin werkt heeft a.s. vrijdag alles 2e gratis zoals ik al zei toen jij hier was. Nog iets nodig???

Heb het maar druk met de groep en hier bijhouden
Mmmoi, ik snapte je wel. En je zat ook niet op je gemakje te forummen natuurlijk in de pauze. Maar het uit zich door alles letterlijk te nemen, niet zo flexibel te zijn en traag te reageren (trage verwerkingssnelheid). Dus wij moeten heeeeeel veel geduld hebben (en guess what; dat is niet mijn sterkste punt haha). Maar het gaat nu echt goed, ook op school (ook al is daar nu wel een rugzakje voor aangevraagd). Hij heeft een juf die hem heel goed kan handlen (want ze is duidelijk en daar floreert hij bij). En hij hoeft ook slechts de helft van het werk te maken, zodat hij ook eens dingen af heeft. Het niveau kan hij wel aan; hij scoort gemiddeld (B-tjes en C-tjes en een enkel D-tje voor spelling...dat is echt om te huilen zo slecht).
En Mmmoi, waar is er uitverkoop? Waar? Waar? Haha.
Tesje is een maatje kleiner dan Max, maar groeit in hetzelfde tempo. Vooral in de lengte was ze omhoog geschoten in de grafiek. Wel een ontzettend slijmerige arts zeg. Ze wist van het hele verhaal met Max en nam dus nu extra de tijd en als ik iets te vragen had, kon ik altijd terecht. Ach ja, altijd handig zullen we maar zeggen.
Hier bij mij in het dorp. Check mijn hyves, haha. Je weet wel waar ik woon, toch? Daar gaat vanaf vrijdag bij de meeste (kinderkleding-)zaken alles voor de helft of 2e gratis... zin om te shoppen?
(altijd zin om te shoppen Mmmoi). En welke merken? Ik zal je Hyves eens checken!

FF, Tessa is nu 5 maanden toch?
En Mmmoi, Dirk-dorp toch?
mirjam762 wijzigde dit bericht op 16-06-2008 22:31
Reden: aangepast vanwege privacy Mmmoi
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven