Gezondheid alle pijlers

ziekenhuisopname Zuid Afrika

21-10-2013 21:13 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet echt wat ik hiermee wil bereiken. Gewoon even mijn hart luchten denk ik. Forum mobiel dus ook wat lastig. Ben vandaag opgenomen in Ziekenhuis in Zuid Afrika. Ik ben hier nu 5,5 week voor vrijwilligerswerk. Was al 6 dagen behoorlijk ziek met buikpijn en diarree. Ze denken nu opvlamming Crohn/Abses in mijn darmen. Krijg prednison, antibiotica, soort morfine en meer rotzooi door infuus. Moet zeggen dat ik me al iets beter voel nu, dus het lijkt te helpen, vooral de pijn is al flink minder. Voel me alleen zo kut en alleen zo zonder familie en vrienden. In deze situaties wil je echt gewoon thuis zijn!! Weet ook niet wat slim is hierna. Gewoon hier blijven of dan toch naar huis. Heb visum voor een jaar en had nog geen vertrek datum. Eerst alles maar even afwachten! Thanks voor het luisteren
@himalaya: Ja hoop dat het ook echt een boost geeft. In elk geval positieve troost ! Mijn vader is kei nerveus want hij heeft angststoornis en dit alleen reizen met overstappen vind die verschrikkelijk. Ben zo blij dat hij het wel doet voor mij Zal wel emotioneel worden. Nog twee nachten doorkomen!!
Zet hem op Adeline!! Je kant het! Wij vrowrn hebben girlpower!! En dat heb je al bewezen door voor vrijwilligers werk naar Afrika te gaan!! Heb zelf ook ervaring met ziek zijn in het buitenland maar je gaat je erdoorheen slaan en dan ben je sterker dan ooit!! Probeer ook te rusten door te slapen en wellicht ademoefeningen te doen!! Who run the world??!!
Dankje Masque. Slapen lukt al paar dagen amper tot niet. Probeer het wel maar wordt er vaak erg naar van. Misselijk, minder lucht omdat ik zo vol zit, niet weten hoe te liggen door de pijn etc. Ademhalingsoefeningen ga ik proberen! Beetje ontspannen hoop ik. Heb al mp3 op voor wat rust en afleiding. Girl power!!
heel veel sterkte toegewenst! en hopelijk kan je een beetje slapen

Wellicht een stomme vraag maar hebben ze niks voor het slapen (kan er ook nog wel bij;) )? Ik voel me altijd beter naar ff doorslapen. Als ik vanuit NL iets voor je kan doen laat maar weten!! Nogmaals zet hem op!!
Ja ik ben bang voor morfine effecten. Daar heb ik zo'n last van dat dizzy gevoel en met slaapmedicatie ook ben ik bang. Slapen lukt niet. Heel veel lucht in mijn buik dat pijn doet en dwars zit. Ook nog een enorme snurker die door mijn mp3 heen komt.
Ik voel me weer zo slecht met overgeven. Ik weet dan echt niet meer wat ik moet. Het komt er overal uit en ik ben zo zwak en deze helpen dan heel slecht met omkleden. Ik wou dat papa hier al was. Volgens mij heb ik mij nog nooit zo ziek gevoeld. Als ik me zo voel denk ik al bijna haal die darm er maar uit. En dat is heel wat!
Ah wat rot allemaal voor je! Schrijf hier maar lekker van je af, dat helpt misschien wat... En probeer anders toch eens slaapmedicatie. Niet slapen maakt een mens nog zoveel ellendiger. Hopelijk is ja vader snel bij je. Sterkte en beterschap!
Wat rot dat je je nu zo naar voelt! Kun je iemand erbij roepen? Ik vind je een dapper mens, zoals jij je hier doorheen slaat. Sterkte!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Wat heftig adeline, ik hoop dat je wat steun kunt blijven putten uit dit topic. Zoals de anderen ook al zeiden, probeer het hier van je af te schrijven.

Heel veel sterkte vanuit Nederland!
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Hebben ze je geen maaghevel gegeven?

Dan hoef je meestal niet zo over te geven.

Sterkte meid! En geef aan hen vooral goed aan hoe je je voelt en wat je klachten zijn hè!
Ik voel me zo slecht. Dokter moet zo echt iets doen want ik trek het niet meer. Tot paniek aan toe inderdaad. Papa komt morgenochtend aan, ik moet dus nog een dag volhouden en dat lijkt zoo lang als je je. Als ik van deze klachten af kom dan neem ik die napijn er gewoon bij, vooral de misselijkheid maakt het zo moeilijk. Dat vind ik bijna ergste. En vermoeidheid nu.
Lieve Adeline

Ik las al een paar dagen mee hier, en ik wil je heel veel sterkte wensen. Gelukkig komt je vader er aan en hoef je er niet meer alleen voor te staan.

Ik zag hier al een opa voorbij komen om je sterkte te wensen, en ik ben dus een oma.

Ik zou het fijn vinden als meer mensen hier van het forum jou een hart onder de riem steken door middel van een berichtje, en je door deze moeilijke tijd heen slepen.

Heel veel knuffels xxx
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Oh jeetje joh wat een ellende, hoop dat je snel wat opknapt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat akelig allemaal. Gelukkig is je papa onderweg

Ondanks de pijn, ik zou de morfine echt blijven weigeren als ik jou was.

Blijf schrijven, wij blijven lezen!
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Jeetje wat heftig zeg...

Zet m op meid!

Hoop dat er snel verbetering is in je hele toestand...

In ieder geval af fijn dat je vader komt!

Sterkte! X
Blijven schrijven!

Zo dat dit topic niet wegzakt.
Al was deze weekend arts iets optimistscher over naar huis gaan zonder operatie. Krijg iets nieuws tegen misselijkheid, flagan? Of zoiets. Ben ook ongesteld geworden, heerlijk allemaal. Mijn 6de infuus werkt na 10 pogingen ook nog niet :s Schiet echt niet op! Morfine weiger ik idd en ook gaat er een Ab gestopt worden. Dus dat helpt hopelijk ook om de misselijkheid de baas te blijven. Wou al over op pillen en zonder infuus maar dat kan niet vanwege alleen de tpv voeding al :(
Heel goed van die morfine!

Nog even doorbijten en dan je je papa er!
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Ik wens je heel veel beterschap toe, ik hoop dat je je snel wat beter voelt en naar nederland mag.
Nog een nachtje en dan is je vader er. Hou vol!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Thanks allemaal!!! Doet me goed
Heel veel sterkte, hoop dat de komst van je vader al een beetje helpt tegen het ellendig voeen!
Ik kan je geen medisch advies geven, enkel een digitale arm om je heen.

Volhouden hoor!
Jeetje Adeline, wat rot dit joh. Ik was/ben met vakantie, dus las nu niet elke dag mee. Ik schrik ervan dat het zo slecht gaat met je. Gelukkig komt je vader morgen (super fijn!) en ik hoop dat je geholpen kunt worden. Heel veel sterkte nog de laatste uren aftellen naar de aankomst van je vader en heel, heel veel beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven