Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Ik liep niet in Amsterdam. Ik had me opgegeven via Viva, maar ik was niet ingeloot.
Ha Meiden!

Ik ben er ook weer eens. Wat lang geleden zeg!

Leuk dat dit clubje nog steeds actief is zeg.

Ik heb nu al een dikke 1,5 jaar niet meer gelopen! Floris wordt de volgende maand alweer 1 jaar en alles gaat heel erg goed.

Ik wil morgen weer voor het eerst gaan hardlopen! Niet handig gezien het weer, maarja heb vandaag de hele dag gewerkt en nu geen zin meer. Het is er wel echt perfect weer voor!

Mag ik ook weer in de tabel? Lopen met evy 5 km week 1

Ik heb de 5 en 10 km van evy uit 2008 ofzo nog, heeft zij intussen ook nieuwere?
Ben druk de komende dagen. Ik ga vanmiddag rond 16uur een rondje maken van 10km. Tot gauw!

oktober: 44 km, totaal 524 km
@max09: Wat heb je gelopen in Amsterdam? Hele of halve? Ik mijn eerste halve! Beetje te snel van start gegaan, niet gewend om in zo'n grote groep te lopen, maar veeeel ervaring opgedaan! Vond het superleuk!
Ben ik heel even. Alles goed hier lekker een week op vakantie geweest niet gelopen maar wel lekker gezwommen :-).

Vanavond ga ik even alles terug lezen op mijn gemak.

Fijne avond allemaal
Even snel een bericht. Vanmiddag lekker 10 km/ 1.4 min. Gelopen, er stond een stevige wind, maar ik hou wel van iets extra's tijdens mijn training! Morgen ga ik jullie berichten lezen. ?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Welkom terug lian succes morgen met les 1.

De heuvelenloop lijkt me ook pittig succes
@ mother: :-) lekker windje

@ dita: ik ga vanmiddag ook op pad voor 3 dagen zwemmen. Alleen morgen loop ik een rondje daar

@ fabienne: hoe ging de 10 km training?

@ sokkie: ha daar ben je weer leuk! Hoe vond je de HM? Ik liep in Amsterdam alleen de 8 km als temporun maar het ging ruk :-)

Hier loopt niet alles op rolletjes helaas. Hoewel.. terwijl ik dit tik zit in de storm een prachtige specht aan de pindacake te eten die buiten hangt. Daar word ik helemaal blij van :-) Maar goed.. Woensdag werd eerst mijn auto ingeramd, beide zijruiten kapot, spiegel kapot en ontzettend veel schade. Daar was ik dus weer even zoet mee. Vrijdag was alles deels opgeruimd en hersteld dus lekker naar het strand voor een fijne run met de woef. OP het strand ging het helemaal mis. Op http://bit.ly/1aeF53z staat het verslagje van de run. Ik dacht dus aanvankelijk dat de telefoon iets raars deed, maar dat is nu onzeker want ik liep zaterdag even een testrondje van 6 km en daar gebeurde niks. Afwachten maar, maar het voelt onzeker.

Anyway, we gaan rustig door, alleen wat minder 'ver weg van de bewoonde wereld' eventjes. Zondag zal de tijd wel leren of er iets aan de hand is of niet (lange loop)

@ lian: leuk dat je er weer bent meis!! Goed te lezen dat het met jou en de baby goed gaat en ook leuk dat je weer begint. Er is een nieuwere versie die minder snel opbouwt als ik het goed begreep en andere muziek heeft. Ik had niks tegen de muziek trouwens :-) Ik heb je weer in de tabel gezet natuurlijk!!
@max he bah, wat vervelend! Heb je verslag ff gelezen. Hoop dat je er snel achter komt wat het is, die onzekerheid is helemaal niet leuk. Ik had heel veel zin in de HM, maar doordat ik helemaal nog nooit in zo'n grote groep had gelopen ging ik de eerste 5 km veel te hard. Inhalen, links, rechts, over een stoepje, weer op de rem voor een aantal langzamere lopers, etc. Daardoor was ik na 8 km eigenlijk wel redelijk stuk. Stom, stom, stom. Ben mezelf heel vaak tegengekomen onderweg en vaak gedacht, ik kap er gewoon mee! Maar dat vond ik dan ook weer stom, dus toch redelijk lekker doorgehobbeld en er 2 uur en een paar minuten over gedaan. Achteraf valt alles mee hoor, een goede leer voor de volgende keer! Heb me nu ingeschreven voor de hele in Rotterdam, daar gaan we met een groepje van mijn cluppie voor trainen.
@Max, Duitsland was top!

Ja gisteren stond er al een stevige wind.

Nee, ik heb niet in Amsterdam gelopen.

He balen dat klinkt niet goed ik heb in 1 adem je verslag gelezen. Dat is schrikken zeg. Hopelijk ligt het aan de telefoon, ik ben erg benieuwd.

@Fabienne, leuk dat je je heb ingeschreven voor de 7heuvelen loop, helaas is Nijmegen te ver voor mij anders had ik ook meegedaan.

@Lian, welkom bij ons clubje.

@Sokkie, he, wat goed dat je je HM. heb gelopen wat was je tijd?

Zo, 21.10 10 km. gelopen en gisteren weer 10 km. Gisteren heb ik in het donker gelopen, ik dacht nog: "Hoe kan het nou zo snel donker zijn, maar de klok was natuurlijk teruggezet, dus eerder donker. Blont. Hahaha.

Okt: 48 km. Totaal: 616,5 km
@mother hahaha ja zo heb ik wel eens bij een training gestaan dat ik dacht, goh, rustig zeg.. Was ik een uur te vroeg of te laat.. Ik had 2.06 op de HM.
@Sokkie, hahaha 1 uur te vroeg of te laat.

2.06, wat goed zeg, gefeliciteerd!
@mother: thnx!!
Vanochtend een kleine 5 km gelopen heerlijk was het.

Nu ga ik as zaterdag weer :-)

Iedereen een fijne week
Max, dat moet een angstige ervaring zijn geweest. Je telefoon maakt wel prachtige foto's trouwens!
@Sokkie, you welcome.

@Dita, he fijn dat je weer 5 km. heb gelopen ging het goed?

Zo, vanmiddag heb ik lekker in het bos gelopen, 11 km. De zon scheen, maar ik heb zo'n hekel aan al die takken. Fijn om overdag te lopen nu het zo vroeg donker is, ik ben geen fan om in het donker te lopen, wie wel?

Okt: 59 km. Totaal: 627,5 km
Het lopen ging goed :-)

Ik loop liever overdag dan in het donker nu.
@ lian: hoe gaat het met de eerste lessen?

@ mother: dinsdag ook heerlijk in het bos gelopen, veel takken maar vooral veel blad onderweg! toch lekker 17 km nog gelopen, deels doordat ik verkeerd liep. hahaha was blij met mijn navigatie :-)

@ hannah: ja niet echt top, maar goed..... alweer fijn gelopen, rustig aan dat wel

@ sokkie: goed gelopen! amsterdam is heel druk natuurlijk.

Weer een nieuwe maand. November het gaat zo idioot snel. Gisteren wilde ik nog lopen maar daar kwam iets tussen dus vanmiddag dan maar een kort rondje. Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Hoi Max

Een verjaardag en een loop :-)

van rond de 8 km

Vandaag vroeg mijn werkgever of ik met hem een halve marathon wilde lopen.Ik mag er 1 uitzoeken whahaha en ik heb ja gezegd.

Wordt ergens in mei denk ik.

Even uitpluizen waar en wanneer wat is :-)

aaaaaaaaah wat heb ik gezegd hihi dat wordt trainen
Zzzz weer thuis. Eerst slechte nacht in hotel in Franeker gehad. Gisteren hoorde ik al dat de marathon was afgelast. Was dus blij dat ik ook voor de halve een startbewijs had én mijn snelle veerdienst ticket van de middag had aangehouden. Maar helaas.... net toen we bij het hotel wegreden, bleek ook de halve niet door te gaan. Stonden bij de haven sip te kijken met overigens heel zonnig weer!!

Geen Berenloop dus dit jaar. Zonde van alle energie en kosten
Wat jammer max. Ik moest nog aan jou denken toen ik hoorde dat de hele niet doorging maar de halve mogelijk wel. Inderdaad heel zonde van de tijd en het geld. Ga je nog een alternatief zoeken of geloof je het voor nu wel.
Hoi Baukje! Ik baalde al dat de hele niet doorging, maar we zijn toch op pad gegaan omdat ik dan maar de halve zou gaan doen. Maar ook niet dus en daarmee wel heel zonde van alle energie Overigens was het hier een uurtje werkelijk spoken met enorme onweer en keiharde hagel die er overigens nu nog steeds ligt! Ik ben benieuwd of dat op Terschelling ook zo geweest is. Die bliksem moet je toch niet hebben onderweg. Wind en regen vind ik een beetje flauwekul eigenlijk. Ik ga wel nog even zoeken voor een marathonafstand maar de meeste evenementen zijn al vol of te ver weg. Athene kan niet qua vlucht, Turijn en Valencia wel maar dan zit ik met de hond. Duitsland is misschien nog een optie maar ik kijk wel even. Voor nu niet eens echt erg want ik heb de hele middag geslapen!
De marathon van Kasterlee misschien. Is een echte mooie natuurmarathon. En misschien op de wachtlijst van tis voor niks. Die zit wel vol maar omdat die gratis is hebben er waarschijnlijk veel mensen ingeschreven die hem uiteindelijk helemaal niet gaan lopen.

Ha, ha heb zojuist ook een tukje gedaan.
Max wat zuur voor je!
Balen max dat de marathon en de halve niet door gingen.

En daar train je dan ook hard voor.

Ik zit met mijn hardloop kleding op de bank en heb de kinderen al naar school gebracht het regent me net te hard.

Ik wacht tot 9 uur en dan ga ik hiehaaaa wat voor weer het dan ook is.

Groetjes

dita

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven