Gezondheid alle pijlers

ziekenhuisopname Zuid Afrika

21-10-2013 21:13 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet echt wat ik hiermee wil bereiken. Gewoon even mijn hart luchten denk ik. Forum mobiel dus ook wat lastig. Ben vandaag opgenomen in Ziekenhuis in Zuid Afrika. Ik ben hier nu 5,5 week voor vrijwilligerswerk. Was al 6 dagen behoorlijk ziek met buikpijn en diarree. Ze denken nu opvlamming Crohn/Abses in mijn darmen. Krijg prednison, antibiotica, soort morfine en meer rotzooi door infuus. Moet zeggen dat ik me al iets beter voel nu, dus het lijkt te helpen, vooral de pijn is al flink minder. Voel me alleen zo kut en alleen zo zonder familie en vrienden. In deze situaties wil je echt gewoon thuis zijn!! Weet ook niet wat slim is hierna. Gewoon hier blijven of dan toch naar huis. Heb visum voor een jaar en had nog geen vertrek datum. Eerst alles maar even afwachten! Thanks voor het luisteren
Adeline een goede terugreis gewenst, en beterschap met je gezondheid.
Thanks! Al twee nachten slecht geslapen. Deels door de pijn. Zit nog niet goed daarbinnen dat is zeker. Maar ja daarvoor moet ik ook terug naar NL. Vandaag rustig dagje, beetje inpakken. Morgenochtend hebben ze een afscheid ontbijt op strand georganiseerd. Heel lief! Wel zwaar maar ik ga wel. Beetje afleiding ook want we vliegen pas om 18.45 uur.
Heel lief ja, dat afscheidsontbijt, maar of het echt verstandig is....?? Doe het rustig aan, zorg dat je goed uitgerust het vliegtuig in gaat. Vergeet niet dat de vlucht heel veel van je zal vergen. Vraag bij het inchecken of het vliegtuig vol geboekt is, zo niet, leg je situatie uit en vraag dan om een leeg rijtje stoelen. Zij kunnen de lege stoelen dan blokkeren zodat daar niemand meer kan gaan zitten en jij kunt dan languit liggen. Nog steeds niet comfortabel, maar beter dan opgepropt te zitten.

Heel veel sterkte morgen!!
.
Waarom heb je met paracetamol meer kans op trombose? Ik ga er maar gewoon vanuit dat alles goed komt. De maatschappij weet van mijn toestand en als het mogelijk was kregen we 4 stoelen op een rij. Zitten in elk geval aan gangpad bij de wc. Verder is de rolstoel en alles geregeld. Het is even doorbijten en dan staan we weer in NL. Ik heb niet meer pijn maar ik heb nog wel pijn. Maar ik ga naar NL voor behandeling dus beter kom ik toch niet terug.
.
Goede reis Adeline! En beterschap.

Vraag voor de zekerheid nog even aan de arts wat je wel of niet kunt slikken onderweg, mocht je twijfels hebben.
Lekker samen met je vader naar huis

Goede vlucht gewenst!!
Ik snap het! Verkeerd gelezen. Ik wist het van de iburofen etc maar paracetemol nooit gehoord. Merk dat zelf ook niet en het lijkt mij nu veiligste pijnstiller die ik heb. Alles is zo goed als ingepakt. Gelukkig kon mijn vader dat doen. Straks nog even liggen en om half4 komt de taxi. Eten gaat aardig met kleine beetjes en zacht. Sommige dingen krijg ik meer buikpijn van dus in vliegtuig neem ik de echt veilige dingen. Heb zelf ook dingen mee! Verder veeeeeeeel drinken en dan komen we er ook wel door. Neem nu zakjes tegen de diarree van de arts, die helpen aardig en voor de reis is dat wel zo fijn. Vandaag ook mdl verpleegkundige gemaild voor afspraak. Hopelijk meteen deze week!
Goede reis!
Je bent zelf een theepot
.
Adeline goede reis zo meteen! Morgen ben je lekker weer thuis!
Nog een uurtje en dan is de taxi er.

Nu nog even rustig aan.

Heb voor woensdag meteen een afspraak in het ziekenhuis op de spoedpoli. Dat is dus super geregeld!

Moet ook meteen op MRSA getest worden vanwege mijn ziekenhuis avontuur hier.

Ik verwacht niet dat ze me zullen opnemen dus hoop dat dat ook gewoon los zal lopen.
Welkom thuis
Geen bijzonderheden
Hopelijk heb je een goede reis gehad Adeline
Welkom terug en hopelijk heb je een goede reis gehad!
quote:oddjobx schreef op 04 november 2013 @ 09:43:

Ibuprofen, en die mikmak zijn de nsaid's. Die moet je inderdaad helemaál niet hebben.

Paracetamol is vooral, en soms heél schadelijk in sommige gevallen waarbij je een behoorlijke opvlammng hebt.

Omdat er nu nog iets bij je speelt, zou ik iets als safety first hebben, en nu ook paracetamol mijden, als dat een beetje kan.

Maar dat van trombose, denk je daaraan?

Dus verzitten, lopen, etc.

En niet roken, en geen alcohol, ook om alles wat kan meehelpen veroorzaken (trombose) te vermijden.

Gezonde mensen geven ze alleen al bij een operatie bloedverdunners...Dus, hou "alles onder controle."

Enne, rust, stress vermijden.

Stel je er maar op in dat als iemand beroerd doet, stom doet, je alles langs je heen laat glijden.

Met de prednison (nog) in je ben je er ook gevoelig voor.

Vind je wel ijzersterk. 't Is niet niks naar de andere kant van de wereld te gaan, en beroerd maar met een goed moreel weer je "bootje op de golven" weer terug te krijgen.

En als 't over is, maar voorkomen dat 't ooit terugkomt. Je kan er veel aan doen.

Huh? Dat snap ik niet. Bij opvlammingen neem ik bijna altijd paracetamol? Ik heb er ook reuma bij gekregen door de Colitis en zonder paracetamol kan ik helemaal geen stap zetten totdat er een shot inzit.

Paracetamol is ook gewoon toegestaan door mijn internist. Maar goed, ik ben in Duitsland onder behandeling en ik heb geen hoge dunk van de Nederlandse gezondheidszorg dus ik ben ook gewoon geneigd naar de Duitse artsen te luisteren. Ik heb ook nog nooit iets over gehouden aan het innemen van paracetamol tijdens een opvlamming.
Ik ben thuis! Het was zwaar maar het is gelukt. Alles was goed geregeld met de rolstoel. Op de eerste vlucht hadden we met zijn 2en 4 stoelen en zo heb ik groot gedeelte kunnen liggen. Merk inmiddels de prednison ook erg want heb de hele tijd trek en dat zelfs als ik me misselijk voel. Nog steeds veel pijn ook. Morgen om 14.45 uur afspraak in het ziekenhuis. Ben benieuwd wat hij zegt. Het is helaas niet mijn eigen arts maar het komt vast goed! Nu zo wat avond eten en dan vroeg in mijn eigen bedje stappen.
Jeeej!! Goed zo meid! Welkom thuis!! Ik hoop dat ze je snel op kunnen lappen!! Whoehoeee thuis!!!
Ik heb nog niet geregeerd maar volg je topic wel.

Fijn dat je thuis bent, hopelijk herstel je snel! Igg veel beterschap.

Groetjes!
Fijn dat e er weer bent!!

Rust lekker uit en hopen dat ze je snel weer in orde hebben.
Wat een gedoe met die mrsa zeg haha. Moest in aparte wachtkamer en iedereen in pakjes naar binnen. Ben nog niet veel wijzer. Er is bloed geprikt en ontlasting gaat onderzocht worden op ontstekingwaarde. Ze gaan nu eerst mijn onderzoeken uit ZA bekijken en bespreken in groot team. Morgen bel afspraak over wat hun bevindingen zijn na aanleiding van de uitslagen. Al is de ontlasting dan nog niet binnen. Nu zo verder gaan met de medicatie die ik uit ZA heb. Weinig opgeschoten nog dus. Morgen maar afwachten.
Fijn dat je thuis bent!

Ik hoop dat er snel een behandelplan voor je is. Ik denk dat je jezelf het meest helpt nu door zoveel mogelijk rust te nemen.
quote:Adeline schreef op 07 november 2013 @ 11:42:

Wat een gedoe met die mrsa zeg haha. Moest in aparte wachtkamer en iedereen in pakjes naar binnen. Ben nog niet veel wijzer. Er is bloed geprikt en ontlasting gaat onderzocht worden op ontstekingwaarde. Ze gaan nu eerst mijn onderzoeken uit ZA bekijken en bespreken in groot team. Morgen bel afspraak over wat hun bevindingen zijn na aanleiding van de uitslagen. Al is de ontlasting dan nog niet binnen. Nu zo verder gaan met de medicatie die ik uit ZA heb. Weinig opgeschoten nog dus. Morgen maar afwachten.

Fijn dat je weer in NL bent en in dat opzicht ben je er wel iets mee opgeschoten

Ik vind het wel netjes dat ze alles van afgelopen tijd in een team bespreken. Geen overhaaste akties!

Hoe slaapt je eigen bed?
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven