Minnaartopic, deel 21.

woensdag 31 juli 2013 om 15:24
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!

woensdag 6 november 2013 om 11:28
Mafkees, denk je écht dat je als vriendin bij machte was geweest hem bij zijn gezin weg te sleuren? Eigenlijk zeg je hiermee dat hij best wel een sneu type is. Iemand die zich laat mishandelen door zijn vrouw maar ook iemand die zich "zomaar even" uit de situatie laat wegrukken door een vriendin. Hoe standvastig is hij, voor wat voor man ga je straks kiezen? Of is hij bij jou helemaal anders? Ken je de smoezenlijst?
Voor de kinderen is het inderdaad retesneu. Hij is een volwassen vent, hij kiest voor zijn ongeluk.
Het houden bij hoi en doei naar zijn vrouw toe en zorgen dat je niet in verleidelijke klets posities komt lijkt me zinnig. Ik denk dat ik me vrij kut zou voelen in jouw positie. Bedrieger in tweevoud. Niet fijn.
Voor de kinderen is het inderdaad retesneu. Hij is een volwassen vent, hij kiest voor zijn ongeluk.
Het houden bij hoi en doei naar zijn vrouw toe en zorgen dat je niet in verleidelijke klets posities komt lijkt me zinnig. Ik denk dat ik me vrij kut zou voelen in jouw positie. Bedrieger in tweevoud. Niet fijn.
woensdag 6 november 2013 om 11:36

woensdag 6 november 2013 om 12:26
quote:amg schreef op 06 november 2013 @ 11:36:
Grappig dat je dat zegt, zo voelt het wel.
Hij leeft nog .......
Straks liggen ze op de verwarmde bank in de tribune met jouw bubbels en choco .... :
"Hmm, gromf, gromf, die Italiaan had toch een zekere smaak voor lekkernijen"
"Tja, kloek kloek kloek, wij hadden hem misschien nog wat langer moeten houden......."
"Ach ja, (zucht) ...."
quote: Wil ook niet te veel zeggen, dat wordt keihard op mij afgevuurd haha
Lijstje heb ik al niet overleefd haha
You bet. Je leerde het niet erg snel vond ik, maar beter laat ........ dan te laat.
quote:Those who are about to die, salute you
Misschien dat ze nog smelten van jouw Engels met Italiaans accent. Het schijnt een verdovend effect te hebben op sommige zoogdieren
Sterkte, ik kom over een tijdje terug om te kijken of je nog leeft ......
Grappig dat je dat zegt, zo voelt het wel.
Hij leeft nog .......
Straks liggen ze op de verwarmde bank in de tribune met jouw bubbels en choco .... :
"Hmm, gromf, gromf, die Italiaan had toch een zekere smaak voor lekkernijen"
"Tja, kloek kloek kloek, wij hadden hem misschien nog wat langer moeten houden......."
"Ach ja, (zucht) ...."
quote: Wil ook niet te veel zeggen, dat wordt keihard op mij afgevuurd haha
Lijstje heb ik al niet overleefd haha
You bet. Je leerde het niet erg snel vond ik, maar beter laat ........ dan te laat.
quote:Those who are about to die, salute you
Misschien dat ze nog smelten van jouw Engels met Italiaans accent. Het schijnt een verdovend effect te hebben op sommige zoogdieren
Sterkte, ik kom over een tijdje terug om te kijken of je nog leeft ......

woensdag 6 november 2013 om 13:36
quote:barbarella70 schreef op 06 november 2013 @ 13:10:
Nee, da's waar, afgeblaft is niet het juiste woord. Ik zie gewoon die leeuwinnen in die arena om hem heen cirkelen, een AMG met wat zweetdruppels op z'n voorhoofd in het midden...Gelukkig is ie niet zo groot dus die leeuwinnen raken eerder elkaar dan hem als ze uitvallen
Nee, da's waar, afgeblaft is niet het juiste woord. Ik zie gewoon die leeuwinnen in die arena om hem heen cirkelen, een AMG met wat zweetdruppels op z'n voorhoofd in het midden...Gelukkig is ie niet zo groot dus die leeuwinnen raken eerder elkaar dan hem als ze uitvallen

woensdag 6 november 2013 om 13:41
Juf, Roos zegt hele zinnige dingen.
Als hij een situatie niet meer trekt, waarom had hij dan een minnares nodig om daar uit te komen en zelfs dán (jullie zijn al een tijd geliefden volgens mij) is er nog steeds geen keuze gemaakt..
Bedenk goed wat dit betekent; hij is niet in staat om ergens echt voor te gaan en om zelf knopen door te hakken. Hij laat het gebeuren. Misschien hoopt hij dat de situatie voor hem wordt opgelost, waarna hij naar jou kan. Maar zo werkt dat niet. Het zal jou altijd - indien jullie samen verder gaan- blijven dwarszitten dat hij nooit echt voor jou gekozen heeft. Hij laat de boel escaleren en hoopt er dan goed vanaf te komen. Zo is hij dus. En zo zal hij ook weer bij jou zijn. Misschien zit hij zelfs (dan of nu) in een slachtofferrol en mag jij hem redden. Dat gaat snel vervelen hoor. Slappe hap is het, sorry dat ik het zeg.
Als hij een situatie niet meer trekt, waarom had hij dan een minnares nodig om daar uit te komen en zelfs dán (jullie zijn al een tijd geliefden volgens mij) is er nog steeds geen keuze gemaakt..
Bedenk goed wat dit betekent; hij is niet in staat om ergens echt voor te gaan en om zelf knopen door te hakken. Hij laat het gebeuren. Misschien hoopt hij dat de situatie voor hem wordt opgelost, waarna hij naar jou kan. Maar zo werkt dat niet. Het zal jou altijd - indien jullie samen verder gaan- blijven dwarszitten dat hij nooit echt voor jou gekozen heeft. Hij laat de boel escaleren en hoopt er dan goed vanaf te komen. Zo is hij dus. En zo zal hij ook weer bij jou zijn. Misschien zit hij zelfs (dan of nu) in een slachtofferrol en mag jij hem redden. Dat gaat snel vervelen hoor. Slappe hap is het, sorry dat ik het zeg.

woensdag 6 november 2013 om 13:45
Feit is dat hij nog steeds bij haar is, ondanks dat hij blijkbaar niet zo fijn wordt behandeld. Geloof nou niet dat dat alleen vanwege de kinderen is, echt niet. Ergens wil hij het vertrouwde niet kwijt, totdat hij die keuze niet meer heeft. Mag jij puin gaan ruimen, een vent die treurt om zijn scheiding, om zijn kinderen, en die nog heel veel moet verwerken. Wat is daar leuk aan? O en die ondertussen ook niet vol voor jullie kan gaan (en misschien nog steeds hoopt dat het goedkomt tussen hem en ex). Waak ervoor dat jij niet als tussenoplossing wordt gebruikt en maar blijft hopen en wachten! Ik zie dat hier nu ook gebeuren...precies wat ik voorspeld had. Zijn vriendin (mijn vriendin van toen dus) heb ik nu gezien sinds lange tijd en ze is enorm afgetakeld. Het vreet haar op...wandelend lijk is ze geworden. Want nog steeds op het wachtbankje.
woensdag 6 november 2013 om 13:47
Ik kan hard rennen 
Maar....
quote:Rooss4 schreef op 06 november 2013 @ 12:56:
Jah.
Als ze nou ook nog wat te melden hadden...
Daar begon mijn eerste post mee geloof ik, en heb goede inzichten gekregen, waarvoor dank!
Nu is het inderdaad een beetje offtopic geworden, ik kan mij voorstellen dat het stoort

Maar....
quote:Rooss4 schreef op 06 november 2013 @ 12:56:
Jah.
Als ze nou ook nog wat te melden hadden...
Daar begon mijn eerste post mee geloof ik, en heb goede inzichten gekregen, waarvoor dank!
Nu is het inderdaad een beetje offtopic geworden, ik kan mij voorstellen dat het stoort

Dream like you'll live forever, live like you'll die today...

woensdag 6 november 2013 om 14:18
Je hebt op zich een punt dat ie niet zomaar de handdoek in de ring gooit. Maar heeft daar dan wel al twee jaar jou bij nodig..en dat is wat ik eigenlijk bedoel. Die beslissing had dan al genomen moeten zijn, zonder jou. Of juist nu hij al twee jaar twee vrouwen heeft, had hij dat al direct moeten beslissen. Twee vrouwen bungelen aan een lijntje, omdat hij het te moeilijk vindt. Dat is ook moeilijk, keuzes maken. Maar hoe lief (devol) is het om jarenlang je twee vrouwen op een wachtbankje te plaatsen (omdat ze toch niet afhaken)..dat vind ik negatief. Of direct kiezen, of anders de keuze voor je laten maken en dat loopt meestal niet goed af. Maar misschien zijn jullie de uitzondering, ik blijf het iig volgen en duim voor je.

woensdag 6 november 2013 om 14:31
Ik heb zelf altijd een beetje een optrekkend wenkbrauwtje bij een "door roeien en ruiten bij elkaar zijn voor de kids" zeker als je mishandelt wordt. Ik neig meer naar een "weg van de minste weerstand" , heel man-eigen en niet per definitie fout.
Maar goed, ook ik denk vanuit mijn eigen kaders en heb geen compleet beeld van de situatie.
Mafkees, ik hoop dat je voorlopig nog even apart blijft wonen. Je schreef eerder dat hij eerst zijn huwelijks-breuk moet gaan verwerken. Weet... dat dat bijna een onmogelijke opgave is als vrouw 2 met haar armen wijd klaar staat.
Eigenlijk zou hij voor het mooie even een jaartje vrouwloos mogen zijn.
Maar goed, ook ik denk vanuit mijn eigen kaders en heb geen compleet beeld van de situatie.
Mafkees, ik hoop dat je voorlopig nog even apart blijft wonen. Je schreef eerder dat hij eerst zijn huwelijks-breuk moet gaan verwerken. Weet... dat dat bijna een onmogelijke opgave is als vrouw 2 met haar armen wijd klaar staat.
Eigenlijk zou hij voor het mooie even een jaartje vrouwloos mogen zijn.