Sinterklaas vroeger
dinsdag 12 november 2013 om 16:12
Eind jaren '80 en jaren '90:
Poppenwagen
Circusbrandweerauto
Verkeersspeelkleed
Kinderatlas (die wilde ik graag)
Barbies en toebehoren zoals winkel, schoonheidssalon etc.
Pyjama
Boekjes
Later, vanaf 2003:
Spullen voor uitzet zoals zwarte en crème-kleurige badhanddoeken, gastendoekjes en washandjes
Kaarsenstandaards (zelf uitgezocht)
New-age cd tegen slapeloosheid
Discman
Decoratie voor in huis
Harry Potter boeken en dvd's
Nu:
Een envelop met geld
Poppenwagen
Circusbrandweerauto
Verkeersspeelkleed
Kinderatlas (die wilde ik graag)
Barbies en toebehoren zoals winkel, schoonheidssalon etc.
Pyjama
Boekjes
Later, vanaf 2003:
Spullen voor uitzet zoals zwarte en crème-kleurige badhanddoeken, gastendoekjes en washandjes
Kaarsenstandaards (zelf uitgezocht)
New-age cd tegen slapeloosheid
Discman
Decoratie voor in huis
Harry Potter boeken en dvd's
Nu:
Een envelop met geld
dinsdag 12 november 2013 om 16:24
Eind jaren 80: een Barbie of My Little Pony was wel het mooiste (en duurste) dat je kon krijgen denk ik, en het grootste dat ik ooit kreeg was een tweedehands schommelstoel.
Dit jaar voor het eerst zelf een kind dat Sinterklaas meeviert. Waar ik me over verbaas zijn de 'schoenkadootjes'. Wat is dat nou opeens? Ik kreeg snoepjes, en als ik mijn schoen voor de derde avond op rij zette, een briefje van Sinterklaas dat het wel even genoeg was zo.
Dit jaar voor het eerst zelf een kind dat Sinterklaas meeviert. Waar ik me over verbaas zijn de 'schoenkadootjes'. Wat is dat nou opeens? Ik kreeg snoepjes, en als ik mijn schoen voor de derde avond op rij zette, een briefje van Sinterklaas dat het wel even genoeg was zo.
dinsdag 12 november 2013 om 16:31
Inderdaad standaard een KvK bandje of cd. Fleurs, Barbie's of items ervan.
Altijd een trui, pyjama of sloffen.
Soms iets duurders wat ik dan samen met mijn broer kreeg, een spel ofzo.
Nu doe ik dat nog steeds voor mijn kinderen. Ze krijgen altijd iets bruikbaars, en wat mee te spelen. Ik heb een budget per kind voor ong 50 euro. Dochter krijgt nu bv een rieten poppenwagen van Mp, ziet er groot uit, maar kost 10 euro.
Ik ben niet zo van de enorme dure cadeau's. Het gaat bij de kinderen van deze leeftijd (1 en 4) vooral om het uitpakken.
Altijd een trui, pyjama of sloffen.
Soms iets duurders wat ik dan samen met mijn broer kreeg, een spel ofzo.
Nu doe ik dat nog steeds voor mijn kinderen. Ze krijgen altijd iets bruikbaars, en wat mee te spelen. Ik heb een budget per kind voor ong 50 euro. Dochter krijgt nu bv een rieten poppenwagen van Mp, ziet er groot uit, maar kost 10 euro.
Ik ben niet zo van de enorme dure cadeau's. Het gaat bij de kinderen van deze leeftijd (1 en 4) vooral om het uitpakken.
dinsdag 12 november 2013 om 16:43
Schoencadeautjes kreeg ik vroeger ook al hoor, Azile. Soms wat lekkers, maar meestal echte cadeautjes, en als er iemand bij mij logeerde kreeg die ook een cadeautje.
Ik kreeg vroeger barbies, spulletjes voor de poppen of ander speelgoed, en altijd een knuffelbeest, eigenlijk nooit echt nuttige dingen ofzo. Cd's, boeken kreeg ik ook.
Ik kreeg vroeger barbies, spulletjes voor de poppen of ander speelgoed, en altijd een knuffelbeest, eigenlijk nooit echt nuttige dingen ofzo. Cd's, boeken kreeg ik ook.
dinsdag 12 november 2013 om 16:44
Het beste kado dat ik ooit van sinterklaas heb gekregen was een pak printpapier. Of voor mij een pak tekenpapier dan. Zo cool vond ik dat, al die lege blaadjes, die ik allemaal kon vol tekenen.
Verder kreeg ik ook wel andere dingen hoor, maar dit is wat ik altijd onthouden heb. Cool, omdat het juist een super goedkoop kado was.
Verder kreeg ik ook wel andere dingen hoor, maar dit is wat ik altijd onthouden heb. Cool, omdat het juist een super goedkoop kado was.
dinsdag 12 november 2013 om 16:47
Als klein kind, toen ik nog geloofde in Sinterklaas, dingen als puzzels en spelletjes. Wel altijd een mand vol, de welvarende jaren 90
Toen ik wat ouder werd kreeg ik Kinderen voor Kinderen cd's, pyjama, en wat kleinigheidjes. In ieder geval zeker geen echt dure dingen. Schoencadeautjes deed mijn moeder geloof ik ook niet aan, was toch vooral zo'n chocolademuis en dat soort dingen.
Toen ik wat ouder werd kreeg ik Kinderen voor Kinderen cd's, pyjama, en wat kleinigheidjes. In ieder geval zeker geen echt dure dingen. Schoencadeautjes deed mijn moeder geloof ik ook niet aan, was toch vooral zo'n chocolademuis en dat soort dingen.
dinsdag 12 november 2013 om 16:48
dinsdag 12 november 2013 om 16:50
ik was het enige kleinkind, en kreeg altijd van iedereen een cadeautje, dus veul cadeautjes
wat ik me nog kan herinneren: piratenschip en kasteel van playmobil (niet in hetzelfde jaar), poppen, puzzeltjes, prikblokken, chocoladeletter, dat soort dingen. Kleinere cadeaus met 1 groot cadeau van mijn ouders
wat ik me nog kan herinneren: piratenschip en kasteel van playmobil (niet in hetzelfde jaar), poppen, puzzeltjes, prikblokken, chocoladeletter, dat soort dingen. Kleinere cadeaus met 1 groot cadeau van mijn ouders
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 12 november 2013 om 16:51
Voor mijn gevoel altijd heel veel. Maar met een groot gezin, iedereen minstens 5 pakjes waren al minimaal 45 pakjes, dus een hele berg. Vaak ook een groter cadeau voor meerdere zussen. En verder kleurboek, spel, snoep.
En daar zaten dus ook piama/wanten. pantoffels, of wat er maar nodig was van die dingen bij.
En als het al vroeg erg koud was, dan kregen we de wanten/das in de schoen. Verder in de schoen hooguit een liedjes/kleurboek van sinterklaas (op zondag als extra) en verder suikergoed, of zoiets.
We mochten wel altijd de schoen zetten, maar die was niet iedere dag gevuld. Je wist toch tevoren niet of Piet in de buurt zou zijn, Niets gehad, pech gehad, morgen misschien wel, nu waren andere kinderen aan de beurt
En daar zaten dus ook piama/wanten. pantoffels, of wat er maar nodig was van die dingen bij.
En als het al vroeg erg koud was, dan kregen we de wanten/das in de schoen. Verder in de schoen hooguit een liedjes/kleurboek van sinterklaas (op zondag als extra) en verder suikergoed, of zoiets.
We mochten wel altijd de schoen zetten, maar die was niet iedere dag gevuld. Je wist toch tevoren niet of Piet in de buurt zou zijn, Niets gehad, pech gehad, morgen misschien wel, nu waren andere kinderen aan de beurt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 12 november 2013 om 16:55
Jaren 80:
Dufties
Lolo bal
Barbies
My little pony
Playmobil
Lego
Wie is het, en andere bordspellen
En ik herinner me nog zo'n make-up kop op een standaard, en het bekende retro boomhuis, van toen ik nog wat jonger was.
Mijn ouders waren wel van het verwennen met Sinterklaas. De woonkamer lag echt bezaaid met cadeaus altijd.
Dufties
Lolo bal
Barbies
My little pony
Playmobil
Lego
Wie is het, en andere bordspellen
En ik herinner me nog zo'n make-up kop op een standaard, en het bekende retro boomhuis, van toen ik nog wat jonger was.
Mijn ouders waren wel van het verwennen met Sinterklaas. De woonkamer lag echt bezaaid met cadeaus altijd.
dinsdag 12 november 2013 om 16:57
Ik kreeg niet elke dag wat in mijn schoen. En als ik het kreeg waren het snoepjes. Ik heb 1x een marsepijnen/suiker baby wiegje gehad. Veel te zonde om op te eten.
Voor de sint kreeg ik een chocolade letter, dagboekje, briefpapier, een nieuwe pyama, sloffen, en 1x als ultiem toppunt als laatste in de zak.... een disco Monchichi! Geweldig!!
Voor de sint kreeg ik een chocolade letter, dagboekje, briefpapier, een nieuwe pyama, sloffen, en 1x als ultiem toppunt als laatste in de zak.... een disco Monchichi! Geweldig!!