Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Goed gedaan Dita! Lekker gevoel zeker?
@Dita, ja dat vind ik ook even hardlopen gaat soms niet lukken maar soms wel.

Ik ben een jonge blom van 45 jaar.

Ja staar operatie is gelukkig goed gegaan.

@Max, ja het is goed gegaan met mijn enkel, nu nog steeds trouwens.

Ik bedoel, het lijkt mij lastig om samen met je hond te hardlopen. Ik loop altijd alleen.

Hoe is je 24 km. vandaag gegaan?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Hoi Mother. Gisteren liep ik de 24 km, na de 9,5 van de dag daarvoor. Ging prima, had nog wel langer kunnen lopen maar voor nu was het even genoeg. Verslag staat inmiddels op http;//www.runpower.nl met wat plaatjes.

Morgen weer lekker verder trainen. Misschien kan ik een volgende lange run wel weer elders doen, moet even kijken of dat kan met mijn agenda. Maar voor nu was het lekker en ook qua weer echt geluk gehad. Eergisteren regende het tijdens de run, gisteren was het mooi droog.
@Max, fijn dat je 24 km. goed is gegaan. Pfff, wat een eind zeg.

Ik ga zo ff je verslag lezen.

Zo, ik ben blij dat ik tijdens mijn werk even kan hardlopen. Ik ben net terug: 10 km. in 1 uur en 55 sec, ging lekker. Ik vind het heerlijk om in het bos te lopen. Zo snel douchen en weer verder werken.

Nov: 34.2 km. Totaal: 661,7 km
Vanochtend 10 km gelopen, in 1uur en 3 minuten.

Ik ben er blij mee, had nog zin om door te lopen maar de intocht begon bijna, en dat staat op het moment boven aan hè

<--- namens mijn dochtertje :-)
Wat is het rustig hier, heeft er nog iemand gelopen?

@Dita, goed bezig. Ja logisch dat de intocht op nummer 1 staat.

Mijn dochter gelooft niet meer, vorig jaar december heb ik haar verteld dat de Sint niet bestaat.

Zo vanmiddag weer lekker onder werktijd gelopen: 10 km. in 1.03. Ik heb mijn gebruikelijke route lekker even aangepast: fietspad, bospad, fietspad, heerlijk!

Nov: 44.2 km. Totaal: 671,7 km
Zeker wordt er nog gelopen :-) Gisteren lekker draafrondje en vrijdag nog een interval training. Toen scheen het zonnetje nog volop want ik was veel te warm gekleed. Morgen weer een lange run en dan vrijdag weer een tempotraining. Best lekker afwisselend zo en uitdagend ook nog.
@Max, goed bezig! Ik liep gisteren in de regen, droog weer en hagel. Lekker gelopen?

Hier ben ik weer

Zevenheuvelennacht is geweest, ik kan even pas op de plaats maken wat betreft hardlopen. In december doe ik mee aan een 5km-loop. Ik denk dat die afstand wat beter bij me past. Wat was het afzien, die 10 km bij de 7hl

@ Dita: jij gaat als een speer met je snelheid en afstand! Goed bezig!

@ Max: Werk je ook? Of ben je zelfstandige? Als ik je zo lees, betsaat je leven uit hardlopen, maar dat kan heel goed mijn interpretatie zijn van je blog en je postings hier.

@ Mother: Hardlopen tijdens werktijd lijkt me heerlijk! Kun je ook douchen op je werkplek?

november 31km, totaal: 567km]/b]
@ fabienne: Vond je het wel leuk de run? Was je tevreden over hoe het ging ook al was het afzien? Volgens mij is dit een hardlooptopic en is mijn blog een hardloopblog. Toch?

@ mother: raar weer he? Gisteren droog gehad, het werd wel; erg winderig en kouder maar de start was prachtig zo met het licht van het waterige zonnetje.

Ik zag al veel sneeuw in Frankrijk en ook op de bergtoppen in Schotland (niet de hoogste!) ligt al sneeuw hoorde ik. Ben dus erg benieuwd hoe het straks zal zijn en of er nog gelopen kan worden dit jaar. Vorig jaar was het prima, qua weer. Pas later aan de oostkust werd het lastiger met sneeuw waardoor er eigenlijk geen wegrondjes meer mogelijk waren. Maar ook toen geluk gehad. Moet nu ook wel met de ultra voor de boeg....

Fijne dag!
@Fabienne, Ja, gelukkig kan ik op mijn werk douchen.

Zevenheuvelenloop lijkt mij een leuke evenement. Waarom was het voor jou afzien?

@Max, ja het was echt heel raar weer maar wat kan ik genieten van de natuur! Ja idd. koud maar met een zonnetje. Top!

In Nederland is ook al sneeuw gevallen. Ga jij in Frankrijk hardlopen?

Ultra lopen lijkt mij gaaf, hoelang en waar ga je dat doen?

Deze week lukt het mij niet om 2 keer te gaan lopen, want morgenavond ga ik met mijn vriendin stappen, eigenlijk is vrijdag ook mijn loopdag.
@ Max: Ik bedoelde mijn vraag niet als aanval oid, maar oprechte interesse. Ja natuurlijk is dit een hardlooptopic en je blog gaat over hardlopen. Maar als ik naar de afstanden en de prachtige plaatsen kijk, dan moet je toch ook tijd hebben om dat te kunnen doen.

Ik droom wel eens van een baan als zelfstandige, omdat ik dan mijn tijd anders kan indelen en zo dingen kan doen waarvan ik het idee heb dat ik dat nu niet kan. En vanuit dat oogpunt vroeg ik me af of je misschien zzp-er zou zijn. Totaal irrelevant en je hoeft er ook geen antwoord op te geven. Maar nu weet je een beetje waar die vraag vandaan kwam
Over de zevenheuvelennacht: Ik ben gewoon nog niet klaar voor 10km-wedstrijden, denk ik. Ik heb er na 7km gewoon genoeg van. Ik vind het lang, ver en dit parcours vond ik ook nog eens ronduit vervelend met die stomme heuvels

Waar ik me op had verkeken is dat het heel donker was. Ik zie niks in het donker, waardoor er een soort lichte paniek ontstond in mijn lijf, wat weer zorgde voor een verstoorde ademhaling.

Dat vond ik vervolgens weer heel stom van mezelf, waardoor ik heel erg van mezelf baalde. Nou ja, zo'n cirkeltje dus.

Ik heb wel genoten op het stuk van de route waar mensen stonden. Het fijne van zo'n loop is dat je eigenlijk nooit alleen loopt. Daar kan ik dan wel echt van genieten, al die hardlopende mensen.
@ fabienne: ik kan me voorstellen dat het heel anders is zo ineens in het donker. Had je een hoofdlampje bij je? Ik heb een keer in de late avond rond 12 uur gelopen in de UK met sneeuw. Toen was het volle maan en verse sneeuw dus licht. Echt super. En met hoofdlamp. Maar ik kan me voorstellen dat het raar loopt ineens. Heb je nog een leuke 5 km op het oog? Want jij vindt het dus wel leuk lopen met anderen en toeschouwers! Ik geneer me altijd een beetje haha :-)

@ mother: nee Schotland! Net als voorgaande jaren gaan we met kerstmis naar Schotland. Daarna ga ik naar de Oostkust en gaat manlief terug naar huis. Ik blijf daar. En doe aansluitend dus de ultra in de UK!! Is maar een eerste opstapje, 54 km. Daarom was het extra jammer dat de Berenloop niet door ging omdat het een mooie gelegenheid was om de 42 nog een keer te lopen nu. Inmiddels past het niet meer in het schema, dus ik bouw nu weer rustig op. Geen testloop dus. Maar al doende daar, merk ik vanzelf hoe het gaat en of het gaat!
Pfeeew wat een wind vandaag. Bij jullie ook? Ik had een temporondje op het programma staan maar het viel niet eens mee met die wind. Maar goed, ook weer gedaan en het was nog leuk ook :-)

Jullie nog plannen? Ik loop nu zondag weer.
@Max, Schotland leuk! 54 km. wat gaaf moet er nu nog niet aan denken maar ik kan mij nu wel voorstellen dat ik dat ook ooit ga lopen. Succes met de voorbereidingen, gaat je vast lukken.

Nee, ik heb vandaag niet gelopen, ik ga straks STAPPEN!

Misschien dat ik morgen over overmorgen ga hardlopen.
Ik loop nooit in het donker, dus een hoofdlamp heb ik niet. Ik heb er niet eens aan gedacht dat het wel eens pikkedonker zou zijn. Als ik 's avonds loop, loop ik altijd op goed verlichte fietspaden. Een hoofdlamp zou voor mij niks toevoegen,

Hoe was het stappen, Mother2009?

Ik ga vandaag ook nog ergens een rondje maken. Eerder deze week probeerde ik een korte duurloop, maar dat liep vreselijk mis (zware benen, geen doorzettingsvermogen, geen tempo). Ik denk dat ik vandaag een intervaltraining ga doen.

In december heb ik een leuke 5km-loop. Een kleine loop, maar goed georganiseerd en een vlak parcours. Ben ik wel aan toe
november 35km, totaal: 571km
Afgelopen week niet gelopen,

Nieuwe medicijnen en daar door gaar en wazig morgen trek ik mijn kleren weer aan
Net terug van een 2 km rondje.

Pfff geen vertrouwen in mijn lichaam het gevoel alsof ik op watten/zonder benen liep.

Woensdag langer lopen. We gaan gewoon voor de 15km en als het volgende week woensdag niet gaat dan helaas niet
@ dita: misschien een rondje doen met wat stukken wandelen tussendoor? Dat voelt vast beter en dan heb je de keer daarna er misschien ook meer zin in!

@ fabienne: nog gelopen gisteren?
Bedankt voor de tip Max ga ik woensdag meteen doen.
5 km 32:30 niet verkeerd we gaan gewoon weer met frisse moed verder ik merk dat mijn benen weer wat normaler worden
@ dita: goed gedaan!! Je bent dus alweer op pad geweest. Lekker hoor.

@ fabienne: nog gelopen?

@ mother: jij nog lekker gelopen?

Het wordt best weer fris zo in de ochtend maar vandaag lijkt het weer een mooie dag te worden. Ik moet nog op weg, werd vanmorgen opgehouden dus het moet nu straks even. Duurloop toch gewisseld met tempotraining van vandaag. Het kan even niet anders. Vrijdag dan maar lang.

Fijne dag meiden
Ik zou vandaag gaan lopen, maar mijn dochter voelde zich niet zo lekker, dus hebben we onder een dekentje tv gekeken

Misschien maak ik vanavond nog een rondje, maar ik heb geen idee of ik dan nog echt zin heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven