Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Zojo83, bij de eerste keer overviel me die vraag heel erg. Maar gelukkig heb ik dat niet laten merken en gelijk antwoord gegeven. Bij de laatste kliniek moest ik het opschrijven en heb ik diegene het ronduit gevraagd. Die schrok erg maar was wel gelijk positief. Dat gaf een goed gevoel bij het invullen van het formulier.

NYC, ja in België werkt het in het UZGent volgens mij zoals bij de Nederlandse wachtlijsten. Er zijn weinig tot geen keuzemogelijkheden en er word naar je uiterlijk gekeken. Dat is nu ook zo in het AZ. De mogelijkheid dat je zelf kiest en dat je een open donor hebt, is helemaal verboden. Ik heb veel mazzel gehad.

Nu maar heel hard hopen dat de twee laatste cryo's van 'mijn' zorgvuldig uitgekozen donor straks wel bij me blijven en ik blijvend zwanger mag worden. Hij is niet meer beschikbaar. Bij een volgende IVF/ICSI zou ik een ander moeten kiezen. En dat wil ik helemaal niet, juist omdat ik deze met veel zorg heb uitgekozen!
Ik ga hard voor je duimen, Tammy. Je bent al zo lang bezig, het is je echt gegund!
Hoi allemaal,

Hoe gaat het met iedereen?

Houston, Tammy?

Tammy, jij moest voor een bepaalde datum ongesteld worden toch, om nog in 2013 verder te kunnen gaan. Hoe staat het daar mee? (ok, dit klinkt mega stom, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen)

Hier nu ruim over de helft, en ingeschreven voor een informatieavond in het ziekenhuis. Pas in januari, maar heb er toch wel zin in. Verloskamer zien, meer informatie krijgen. En dan ga ik ook al bijna met verlof. heerlijk.

Ik voel me prima nu, hoewel, wel wat last van zwangerschapskwaaltjes, maar die zijn te handelen. Beter dan de misselijkheid aan het begin van de zwangerschap, toen ik zwanger zijn echt niet leuk vond. Nu geniet ik er van met volle teugen. Een mooi, bescheiden buikje, ik voel haar heel veel bewegen, heel bijzonder. Hoop dat velen van jullie dat ook mogen gaan meemaken.

NYC, hoe gaat het bij jullie?

Fijne avond allemaal!
Goed de eerste horde is genomen! Vandaag jippie ongesteld geworden. Veel pijn, maar pijn is fijn en werkt alleen maar bevestigend.Gelukkig dus in deze week zodat ik werkelijk in deze cyclus verder mag.

Vanavond de eerste decapeptyl spuiten (voor de niet IVFers, dat legt je cyclus stil) op dag 3 komen daar tabletten bij. En dan de eerste echo op 4 december.

Heel spannend allemaal, maar ik mag het vandaag spannend vinden en voor de rest van de tijd moet ik super ontspannen en zen blijven. Belangrijk!

NYC en Gavia, bedankt voor jullie duimen, ik ga het zo nodig hebben

Gavia, fijn dat je er nu echt van kan genieten zonder te veel kwalen.
Tammy wat fijn dat je nu kunt starten. Ik ga ongelooflijk hard voor je duimen!

Zelf heb ik ook nieuws....ik stond nog niet fase 2 erbij, maar schuif nu al door naar fase 3. Zo bijzonder van die 1 1/2 miljoen zaadjes dit keer heeft er weer een de goede weg gevonden. Ik ben nog een beetje flabbergasted, maar natuurlijk nog meer ontzettend blij. Mijn dochtertje wordt grote zus!!!!!
Oooooh Zoeter, gefeliciteerd!!!
Zoeter, wat fantastisch geniet ervan!
Zoeter, wat leuk dat je dochter een broertje of zusje gaat krijgen! Gefeliciteerd en hopelijk heb je een fijne zwangerschap.
Zoeter gefeliciteerd!!!
Van het weekend pas ik de OP aan.

Dat betekent dat ik Wondertje en Zoeter doorschuif naar Fase 3. (wat zijn jullie uitgerekende data?)

Sunshine76 en Oceana zet ik in fase 1. (kunnen jullie nog een keer een update geven van jullie status, zoals ziekenhuis etc. Sorry, dat gaat waarschijnlijk sneller dan het weer opzoeken )

Iemand nog specifieke wensen?
Zoeter, gefeliciteerd!!
Gavia,

Wil je de mijne aanpassen?

Ik ga januari 2014 starten bij Geertgen (deal-ivf)!!
Gefeliciteerd, Zoeter!!!!! Lekker snel weer

Gavia, als ik uitlog moet ik altijd heel veel moeite doen om weer in te loggen (ik sta automatisch ingelogd normaal) ik moet dan opnieuw een wachtwoord aanvragen via de mail en dat pakt hij dan een aantal keren niet, heel irritant.

Dus ik log mezelf liever niet uit en daarom kan ik de OP niet aanpassen. Heb je vast wel begrip voor he?
quote:emma77emma schreef op 27 november 2013 @ 16:57:

Gefeliciteerd, Zoeter!!!!! Lekker snel weer

Gavia, als ik uitlog moet ik altijd heel veel moeite doen om weer in te loggen (ik sta automatisch ingelogd normaal) ik moet dan opnieuw een wachtwoord aanvragen via de mail en dat pakt hij dan een aantal keren niet, heel irritant.

Dus ik log mezelf liever niet uit en daarom kan ik de OP niet aanpassen. Heb je vast wel begrip voor he?

Ja, alleen dat ik bijna precies hetzelfde heb.... Dus ik hoop dat er ook begrip is dat ik het ook niet fijn vind als ik het steeds moet doen.

(Laatst heeft CF het gedaan, dat was heel fijn!)
quote:zoeter schreef op 27 november 2013 @ 12:36:

Tammy wat fijn dat je nu kunt starten. Ik ga ongelooflijk hard voor je duimen!

Zelf heb ik ook nieuws....ik stond nog niet fase 2 erbij, maar schuif nu al door naar fase 3. Zo bijzonder van die 1 1/2 miljoen zaadjes dit keer heeft er weer een de goede weg gevonden. Ik ben nog een beetje flabbergasted, maar natuurlijk nog meer ontzettend blij. Mijn dochtertje wordt grote zus!!!!!Van harte!
Gefeliciteerd Zoeter, wat een goed nieuws!
Zoeter, gefeliciteerd!!!

Zuster123, dat is al lekker snel! Leuk om naar uit te kijken.

Hier alles goed hoor, heerlijk aan het genieten!
Zoeter ook via deze weg gefeliciteerd!!

@gavia ik zit bij UMC en hoop uiterlijk oktober 2014 te starten maar sta ook in Adam ingeschreven bij KID
Zo wat is er weer veel geschreven dames! Welkom aan alle nieuwkomers, vraag gerust als je iets wilt weten hoor! Wauw Zoeter geniet ervan ik had je al gefeliciteerd ;)

Tammy spaaaaannend weer..ben zooooo benieuwd! Ik heb idd 3 iui D's in het vooruitzicht. Ik moet even geduld hebben al is dat echt heel moeilijk nu zeker als mensen om je heen zwanger worden en jij dus niet. Cyclus is na de menopur al in de war ben dus ook bang dat dat met ivf nog erger zal worden...Poeh..But first things first! Hoe is het met alle,zwangeren? En de pasgeborenen? Liz..ik hoor je nog maar zo weinig!

Veronique zwaait terug..al n keuze gemaakt met de nieuwe vlam?

Wondertje yesssssss! Gefeliciteerd meis!

Gavia een wens..ben inmiddels 38..dus als je toch eea gaat aanpassen ;) Thanks!
Heb de OP aangepast. Tip voor anderen die de inlog hebben: ik gebruik twee browsers. Mijn normale browser is Firefox, daar ben ik ingelogd als ClaudeFiolle. Daarnaast heb ik Opera, daar ben ik ingelogd als de uppie-account. Zo hoef je nooit in of uit te loggen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Zoeter van harte gefeliciteerd!
WIjzigingen voor de OP aub vetgedrukt, anders zien we het over het hoofd!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Oh goeie Claude, voor als ik eens wil dubbelnicken.
quote:ClaudeFiolle schreef op 21 november 2013 @ 15:41:

[...]

Kom je gezellig mee, Nous? Ik sla dit keer even over, goed?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Goede tip CF! Dank je.

@Tessado. Alles goed hier. Weer bijna weekend! Hoe gaat het bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven