Gezondheid alle pijlers

Pms tips

11-11-2013 19:30 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag neem ik de laatste pil uit de strip en ben blij toe.De pms is weer is alle hevigheid losgebarsten.

Moest vandaag ook nog afscheid nemen van mijn taalmaatje,dus was al slecht gehumeurd.

Ik heb echt een kort lontje.

Alle anticonceptie pillen, boragaolie, teunisbloemolie etc al geprobeerd, en zonder pil helpt ook niet.

Ik wordt er soms echt wanhopig van!

Wie heeft er nog tips zodat ik me beter kan inhouden?
quote:vinan schreef op 15 november 2013 @ 11:31:

[...]

Als ik iets niet doe is het mezelf iets inbeelden het geeft meer rust in mijn hoofd en word et rustiger van!!Prima placebo dus!
quote:miedo schreef op 16 november 2013 @ 18:35:

[...]

Tegenovergestelde;Ik vraag hier in dit topic juist tips om me niet op mijn omgeving af te reageren tijdens de PMS periode.Lezen is moeilijk he.Die zijn gegeven, je bent echter nergens op in gegaan
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 18 november 2013 @ 09:04:

[...]

Die zijn gegeven, je bent echter nergens op in gegaan

Nee, omdat de supertip niet gegeven is, maar wat gaat jij dat aan?

Het is jouw topic toch niet dacht ik!
quote:miedo schreef op 18 november 2013 @ 10:47:

[...]

Nee, omdat de supertip niet gegeven is, maar wat gaat jij dat aan?

Het is jouw topic toch niet dacht ik!

Wow! Jij hebt lange tenen.

Ik heb je een voorzetje gegeven op de 1ste pagina met info.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 18 november 2013 @ 10:52:

[...]

Wow! Jij hebt lange tenen.

Ik heb je een voorzetje gegeven op de 1ste pagina met info.

Verveel je je en kom je hier mijn topic vervuilen?

Ik zei net ook al dat de supertip niet was langsgekomen tot nu toe .
Miedo, weet je zeker, dat het PMS is? ben je niet wat vaker snel geirriteerd (en wordt nu niet boos op mij)

Je reageert op zijn zachts gezegd 'wonderlijk' binnen je eigen topic.
SuzanneSuus is wel de laatste die je topic vervuild, miedo. De meeste tips zijn voornamelijk op gedragsniveau, er is gewoon geen quick fix hiervoor.

Wat je kan doen is met een psychiater zoeken naar een AD die wel symptomen verlicht, maar het beste werkt teveel prikkels voorkomen. De dagen dat je last hebt van PMS daar rekening mee houden en dat kost veel energie, ik weet het. Ik ben die dagen ook serieus accident prone, wat betekent dat ik dingen uit mijn handen laat vallen, me verbrand met koken, paaltjes of gewoon de hele schuur ram met de auto.

Concentratie is dan gewoon nog slechter dan normaal en dus moet ik geen machines ofzo gaan besturen. Autorijden ontkom ik helaas niet aan, maar ik zet mijn telefoon en radio dan wel uit en laat mijn man zoveel mogelijk ons zoontje wegbrengen en ophalen. En veel rust en stilte opzoeken, weglopen in plaats van ontploffen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
PMS klachten zijn hormoon gerelateerd. Om je hormoonbalans goed te krijgen en te houden is het van belang om je alvleesklier, die hormonen produceert, rustig te houden. Dat doe je door je bloedsuikerspiegel zo rustig mogelijk te houden. Al een paar dagen er voor mee beginnen. Het is erg tegenstrijdig met wat je lichaam vraagt. Deze vraagt namelijk om VOEDSEL om een eventueel aankomende zwangerschap goed te beginnen. Zodra je aan die trek toegeeft krijg je die bloedsuikerspiegel schommelingen. Bij veel mensen geeft het dus rust, vaak minder pijn tijdens de menstruatie om zo te eten dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 november 2013 @ 12:08:

SuzanneSuus is wel de laatste die je topic vervuild, miedo. De meeste tips zijn voornamelijk op gedragsniveau, er is gewoon geen quick fix hiervoor.

Wat je kan doen is met een psychiater zoeken naar een AD die wel symptomen verlicht, maar het beste werkt teveel prikkels voorkomen. De dagen dat je last hebt van PMS daar rekening mee houden en dat kost veel energie, ik weet het. Ik ben die dagen ook serieus accident prone, wat betekent dat ik dingen uit mijn handen laat vallen, me verbrand met koken, paaltjes of gewoon de hele schuur ram met de auto.

Concentratie is dan gewoon nog slechter dan normaal en dus moet ik geen machines ofzo gaan besturen. Autorijden ontkom ik helaas niet aan, maar ik zet mijn telefoon en radio dan wel uit en laat mijn man zoveel mogelijk ons zoontje wegbrengen en ophalen. En veel rust en stilte opzoeken, weglopen in plaats van ontploffen.En accepteren dat het zo is. Probeer confrontaties en drukte gewoon even uit de weg te gaan. Van te voren boodschappen zodat je niet met winkelwagentjes in botsing komt etc. En de familie inlichten is ook handig. Ik had er zelf nooit zo'n erg in maar sinds ik een vriend heb en mijn zoon nu ook wat ouder is krijg ik wel eens de vraag. "tijd van de maand op komst soms?" Dan ben ik kribbiger en kan gewoon veel minder hebben. Als iedereen wat rekening met elkaar houd kom je rustiger die dagen door en gezelliger.
quote:Very__Cherry schreef op 11 november 2013 @ 21:58:

Hoe kun je nou pms hebben als je aan de pil bent? Die hele bloeding cq cyclus is dan toch kunstmatig?En zo is het!
Dit heb ik al eens in een ander topic gezet alleen heb ik mijn voeding nog meer aangepast. Ik kan dit echt aan iedereen aanraden met PMS, ik heb het niet meer in ieder geval

Ik ben sinds kort van mijn PMS af. Ik had het erg extreem zowel lichamelijk als geestelijk. Het begon net na mijn eisprong al en ik had erge depressieve gevoelens. Wat bij mij heel goed heeft geholpen is stoppen met cola drinken, stoppen met roken, drastisch minderen met suikers/vlees en meer bewegen (wandelen, fietsen).

Ook eet ik zuivelvrij, maar dat is meer voor mijn acne. Ik merk wel dat ik daardoor nog beter in mijn vel zit dan daarvoor.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

ontbijt: groene smoothie ( ff googlen)

tussendoor : fruit of groente (tomaat, wortel)

Lunch: roggebrood met jam of amandelpasta of havermout met amandelmelk

tussendoor: fruit of groente

Avondeten: daar hou ik niet heel veel rekening mee, ook omdat ik een gezin heb.

Drinken: water of thee zonder suiker (witte of groene thee)

Natuurlijk snoep ik ook wel (dagelijks zelfs), maar dit lijkt verder geen effect te hebben. De pms blijft weg.

Het is wel een hele omslag, maar het is het echt waard!!

Ik heb het ook stapsgewijs gedaan

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
anoniem_50390 wijzigde dit bericht op 29-11-2013 10:34
Reden: url werkte niet
% gewijzigd
Wauw wat een hoop trieste opmerkingen zitten hier tussen. Trieste mensen dus.

Lekker negeren.

Ik kan je hopelijk helpen:

Rhodiola!

Is sowieso een heel prettig supplement voor veel vrouwen. Het brengt je namelijk iets meer in balans.

Let wel op: je mag het niet combineren met anti-depressiva en slaapmiddelen. Nooit klakkeloos iets innemen zonder alles erover te lezen.

Ik heb het lange tijd geslikt, moest stoppen omdat ik zwanger wil worden, maar vind het een supermiddel!

Mijn moeder en zus gebruiken het ook en die zijn er ook weg van.

En ik heb echt heeeeel erg last van PMS (gehad) dus ik snap helemaal hoe wanhopig je ervan wordt.

Veel succes!
quote:miedo schreef op 11 november 2013 @ 19:30:

Vandaag neem ik de laatste pil uit de strip en ben blij toe.De pms is weer is alle hevigheid losgebarsten.

Je bent nog niet eens in de stopweek van je pil en schrijft je humeur al toe aan hormonen? PMS noem jij dat?

Als je aan de pil bent heb je géén menstruatie dus er is ook niks prémenstrueels waar een syndroom kan optreden.

Sommige mensen hebben wel last van CPH en dat kan inderdaad hartstikke vervelend zijn. Vooral voor de omgeving. Poeh!

Wat zeg je? Je hebt nog nooit van een Chronisch PestHumeur gehoord?

Ow...nou, vraag anderen er maar es naar...
Je bent zelf een theepot
quote:fvn1983 schreef op 29 november 2013 @ 11:39:

Wauw wat een hoop trieste opmerkingen zitten hier tussen. Trieste mensen dus.

Lekker negeren.

Ik ben het helemaal met je eens...

Ik kan je hopelijk helpen:

Rhodiola!

Is sowieso een heel prettig supplement voor veel vrouwen. Het brengt je namelijk iets meer in balans.

Let wel op: je mag het niet combineren met anti-depressiva en slaapmiddelen. Nooit klakkeloos iets innemen zonder alles erover te lezen.

Ik heb het lange tijd geslikt, moest stoppen omdat ik zwanger wil worden, maar vind het een supermiddel!

Mijn moeder en zus gebruiken het ook en die zijn er ook weg van.

En ik heb echt heeeeel erg last van PMS (gehad) dus ik snap helemaal hoe wanhopig je ervan wordt.

Veel succes!Bedankt voor de tip:)
Miedo, och ik weet waarover je spreekt. Wat een ramp hè, elke keer weer! Bij mij is me terugtrekken en laten overwaaien (of tenminste niet anderen emee lastig vallen) toch nog hetgeen ik me het beste bij voel. Voelt wel alsof het me soms een week per maand kost..

Soms lukt dansen... waarbij ik gewoon m`n gevoel mag volgen.

Ik geloof niet in middeltjes. Wel in regelmatig eten (voorkom lage bloedsuiker), en sporten. Ook denk ik dat leren omgaan met emoties in een veilige omgeving (noem het therapie, haptonomie etc) of leren uiten, of wat je ook nodig hebt, kan helpen het te verzachten.

(maar dat is mijn simpele blik :P)
Ik slik de pil en wat er hier wordt gezegd over de pil slikken en dus geen pms kunnen hebben gaat hier bij mij niet op. Als ik aan het eind van mijn strip zit merk ik dat ik last krijg van mijn borsten (heel erg gevoelig/pijnlijk en ze lijken groter en ik ben snel geraakt en overstuur op emotioneel vlak) als ik de stopweek in ga en ongesteld wordt heb ik vreselijke migraine. Naar wat ik heb gelezen zou dit kunnen komen door de grote schommeling in hormoonspiegel doordat je ineens stopt met de pil voor een week. Nu heb ik ook geregeld doorgeslikt in de hoop dat dit dan zou helpen maar zelfs dan heb ik last van die pijnlijke borsten die pas weer overgaan als ik ongesteld ben geworden. Dus zeg het maar.... PMS bestaat niet als je de pil slikt?? Dacht het niet. Wat wel wat verlichting geeft tegen de migraine is magnesium slikken.
PMS kan niet als je de pil slikt. PMS, het premenstrueel syndroom, is een ziektebeeld dat optreedt voordat je ongesteld wordt. De pil zorgt ervoor dat je geen menstruatie hebt, waar logischerwijs uit volgt dat je ook geen last van PMS kan hebben.

Wil niet zeggen dat je geen last kan hebben van andere (al dan niet zelf ingebeelde) klachten, maar PMS is het niet.
Is gewoon net zoiets als bij hoog en laag volhouden dat je een blindedarmontsteking hebt terwijl je al jaren geen blindedarm meer hebt. Dan heb je dus gewoon buikpijn.
Het heet misschien geen PMS maar ook ik herken het verhaal van Miedo en vooral van Maryssa.

De pil doorslikken ging niet want er volgde onherroepelijk een doorbraakbloeding dus had weinig zin.

Ik ben met de pil gestopt en de klachten waren weg. Kennelijk heeft dat toch te maken met de hormonen.

Het lag overigens aan welk soort pil ik had hoe ernstig de klachten waren. Ik weet nog dat ik van de Microgynon 30 heel erg depressief werd. Van Marvelon kreeg ik 'ploftieten' en van Dianepil migraine. Van alle 3 werd ik knap onstabiel iig

Als je googled dan lees je inderdaad in veel artikelen het belang van minder koolhydraten, vooral minder suikers en beweging.
quote:Maryssa schreef op 30 november 2013 @ 12:11:Dus zeg het maar.... PMS bestaat niet als je de pil slikt?? Dacht het niet.

Nee, dat bestaat niet en het is nu al uitentreuren uitgelegd waarom niet. Je kunt natuurlijk best last van hormonen/de pil hebben, maar noem dat dan geen pms en dicht het ook geen pms-symptomen toe.

Bespreek het verder met je huisarts.
En lees even mijn eerste post hier in dit topic.
Je bent zelf een theepot
Goh, als ik het topic nog eens doorlees zijn er verschillende met een kort lontje al dan niet door PMS
quote:AsoTut schreef op 30 november 2013 @ 16:36:

Goh, als ik het topic nog eens doorlees zijn er verschillende met een kort lontje al dan niet door PMS Nou inderdaad tsssss
Hier ook PMS klachten in het verleden. Ik ben aan de Yaz 24 + 4 pil gegaan en de klachten verdwenen. Met deze pil maar een stop week van 4 dagen dus minder schommelingen. Ook een fijne bijkomstigheid dat ik geen menstruatie meer heb en nee ik ben niet zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven