Gezondheid alle pijlers

Pms tips

11-11-2013 19:30 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag neem ik de laatste pil uit de strip en ben blij toe.De pms is weer is alle hevigheid losgebarsten.

Moest vandaag ook nog afscheid nemen van mijn taalmaatje,dus was al slecht gehumeurd.

Ik heb echt een kort lontje.

Alle anticonceptie pillen, boragaolie, teunisbloemolie etc al geprobeerd, en zonder pil helpt ook niet.

Ik wordt er soms echt wanhopig van!

Wie heeft er nog tips zodat ik me beter kan inhouden?
Afgezien van sporten en kruip in een hoekje met een deken, bak ijs, pot thee en veeeeeeel chocola, koop een oliebrandertje en rozenolie/meltjes met rozengeur en veel kamillethee tegen de pijn alleen een dikke knuffel beschikbaar...

quote:dubbeltje4 schreef op 13 november 2013 @ 16:23:

[...]

En waarom zou ik dat niet willen??

Wat een vreemde aanname!Het is geen aanname, het is een feit.
Op 7-11-2013 schreef je: "Ik gebruik een AC pil met oestrogeen overwicht (Mocicon) en sindsdien gaat het met mijn PMS beter."

Dramaqueen! En dat is geen aanname maar een feit!
Hoi, kwam het laatst tegen hier op het forum, passieflora extra sterk van dr vogel gebruiken tijdens de pms periode helpt echt goed!
quote:vinan schreef op 14 november 2013 @ 15:04:

Hoi, kwam het laatst tegen hier op het forum, passieflora extra sterk van dr vogel gebruiken tijdens de pms periode helpt echt goed! Ach ja een homeopatisch (niet werkend) middel tegen een ingebeelde klacht.
Voor een 'modeziekte' die niet bestaat wordt er toch ontzettend veel onderzoek naar gedaan. Je weet niet waar je het over hebt, dubbeltje4.

http://scholar.google.nl/ ... =nl&as_sdt=0%2C5&as_vis=1

Lees je even in voordat je beweerT dat iets niet bestaat.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik draai mijn riedeltje maar weer eens af, jammer dat de zoekfunctie niet werkt waardoor mijn oude posts lastig terug te vinden zijn.

PMS- klachten zijn zo divers dat het nog geen algemeen erkend ziektebeeld is, dat maakt onderzoek lastig. Dat is ook de reden dat het ontkend wordt door sommigen.

Maar er ìs wel onderzoek naar gedaan.

- alle klachten samen leverde onenigheid en evt ontkenning op

- nadruk op lichamelijke klachten

- nadruk op psychische klachten

Bij de nadruk op lichamelijke klachten hielp de pil, niet héél duidelijk ( zgn evident) maar vaker dan placebo

Bij psychische klachten hielp soms hoge dosis vit B6, pyridoxine, *1.

Bij psychische klachten hielp soms lage, zéér lage dosis AD *2

In beide gevallen zijn de uitkomsten niet heel duidelijk ( dus niet erg evident) maar wel vaker dan placebo.

Onderzoeken zijn te vinden via pubmed.org

En de * 1 en 2 wil ik evt wel uitleggen
Je bent zelf een theepot
Ik heb goede ervaring met hoge dosis B6, via de huisarts.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 november 2013 @ 18:31:

Voor een 'modeziekte' die niet bestaat wordt er toch ontzettend veel onderzoek naar gedaan. Je weet niet waar je het over hebt, dubbeltje4.

http://scholar.google.nl/ ... =nl&as_sdt=0%2C5&as_vis=1

Lees je even in voordat je beweerd dat iets niet bestaat.

Er wordt wel meer onderzoek gedaan, wat onnodig is, vind ik dus geen argument.

Bovendien slikt TO de pil en heeft dus niet eens echte menstruaties.

(en "je beweert" is met een T niet met een D)
quote:vinan schreef op 14 november 2013 @ 15:04:

Hoi, kwam het laatst tegen hier op het forum, passieflora extra sterk van dr vogel gebruiken tijdens de pms periode helpt echt goed!

Ach ja een homeopatisch (niet werkend) middel tegen een ingebeelde klacht.

* ik kan niet terugvinden of dit middel homeopathisch is of een kruidenmiddel. Dat maakt nogal uit.

Geen idee of dr Vogel alleen homeopathisch is.

Van homeopathie is nog nooit bewezen dat het werkzamer is dan placebo ( = bewijs dat iets werkt) itt kruidenmiddelen.

En PMS is geen ingebeelde klacht. Het punt is, zie mijn vorige post, dat de klachten zo divers zijn en onder 1 noemer gevat willen worden en daardoor lastig zijn te onderzoeken. Splits je het in soorten klachten dan is het soms redelijk aan te pakken.

Nogmaals, zie mijn vorige post hier
Je bent zelf een theepot
quote:korenwolf schreef op 14 november 2013 @ 18:49:

Ik heb goede ervaring met hoge dosis B6, via de huisarts.Kwam de huisarts daar zelf mee?
quote:miedo schreef op 14 november 2013 @ 19:08:

[...]

Kwam de huisarts daar zelf mee?

Gewoon gaan gebruiken miedo!

Het helpt waarschijnlijk best wel ergens tegen
Of voor, kan ook zo maar natuurlijk!
quote:dubbeltje4 schreef op 14 november 2013 @ 19:17:

Of voor, kan ook zo maar natuurlijk!

We lachen jou toch ook niet uit om jouw ziektes?

Toon een beetje respect.
quote:miedo schreef op 14 november 2013 @ 19:18:

[...]

We lachen jou toch ook niet uit om jouw ziektes?

Toon een beetje respect.Alle respect miedo. alle respect!
Schei toch uit, dubbeltje4. Je klinkt erg dom en respectloos.quote:dubbeltje4, 45 minuten geleden

Er wordt wel meer onderzoek gedaan, wat onnodig is, vind ik dus geen argument.

Bovendien slikt TO de pil en heeft dus niet eens echte menstruaties.Deze reactie klinkt echt niet alsof je enig verstand hebt van wetenschappelijk onderzoek of van hormoonhuishouding.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Dubbeltje, waarom ageer je er zo tegen?
Je bent zelf een theepot
Hmm... topic gaat over PMS maar sommigen van ons lijken er nu wel midden in te zitten. Bitch fight is toch nergens voor nodig?
quote:dubbeltje4 schreef op donderdag 14 november 2013 18:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="vinan in "Pms tips"" class="messagelink">vinan schreef op 14 november 2013 @ 15:04</a>:</b>

Hoi, kwam het laatst tegen hier op het forum, passieflora extra sterk van dr vogel gebruiken tijdens de pms periode helpt echt goed! </div></blockquote>Ach ja een homeopatisch (niet werkend) middel tegen een ingebeelde klacht. Als ik iets niet doe is het mezelf iets inbeelden het geeft meer rust in mijn hoofd en word et rustiger van!!
quote:rory schreef op donderdag 14 november 2013 20:07 Hmm... topic gaat over PMS maar sommigen van ons lijken er nu wel midden in te zitten. Bitch fight is toch nergens voor nodig?
Wat ik van het hele PMS niet begrijp is waarom vrouwen zich het recht toegeëigend hebben om iedereen maar legaal af te zeiken die in hun buurt komt. Menstruatieproblemen snap ik helemaal, maar dit is toch echt nergens voor nodig.

Het komt op mij over als; ik moet ongesteld worden dus hoef nu mijn best niet meer te doen om sociaal over te komen en kan doen en laten wat ik wil.

Het gevolg hier van is dat als ik mijn grenzen aangeef en iets niet wil, dat mij bijna altijd zonder blikken of blozen gevraagd wordt of ik misschien ongesteld moet worden. Onder het mom van; ik hoef saartje niet serieus te nemen als ze iets zegt want het is een vrouw en ze is ook wel eens ongesteld.

Het is nog nooit goed geraden, dus er zit geen enkele kern van waarheid in.
Hoi, als ik voor mijzelf spreek, ik wil juist dat niemand last heeft van mijn nukken dus houd mij juist in dan ;)

Alleen lukt dat niet altijd haha, het moet zeker geen excuus zijn om maar onder het mom van pms/ menstruatie , kwaad, onaardig en zeurderig te zijn
Moet iedereen hier ongesteld worden ofzo?

quote:saartje- schreef op 15 november 2013 @ 13:33:

Wat ik van het hele PMS niet begrijp is waarom vrouwen zich het recht toegeëigend hebben om iedereen maar legaal af te zeiken die in hun buurt komt. Menstruatieproblemen snap ik helemaal, maar dit is toch echt nergens voor nodig.

Het komt op mij over als; ik moet ongesteld worden dus hoef nu mijn best niet meer te doen om sociaal over te komen en kan doen en laten wat ik wil.

Het gevolg hier van is dat als ik mijn grenzen aangeef en iets niet wil, dat mij bijna altijd zonder blikken of blozen gevraagd wordt of ik misschien ongesteld moet worden. Onder het mom van; ik hoef saartje niet serieus te nemen als ze iets zegt want het is een vrouw en ze is ook wel eens ongesteld.

Het is nog nooit goed geraden, dus er zit geen enkele kern van waarheid in.Tegenovergestelde;Ik vraag hier in dit topic juist tips om me niet op mijn omgeving af te reageren tijdens de PMS periode.Lezen is moeilijk he.
quote:saartje- schreef op 15 november 2013 @ 13:33:

Het is nog nooit goed geraden, dus er zit geen enkele kern van waarheid in.Rustig maar hoor, moet je ongesteld worden of zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven