TTC Herfst 2013

20-10-2013 15:16 1156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, hier ons eigen (en laten we hopen: zeer vruchtbare) kletstopic!

NaamLeeftijdDDOKindjeStartBijzonderh.Jemida342eJuni 2013 Chocolade-

letter34 4eAugustus 2013 Elsy251eJuni 2013 Liesje34 1eApril 2013UD 29 juni 2014, 3 januari 3e echo Tijgerprintje27 ? 1eJanuari 2013 Groenegeiten-

sok28 1eAugustus 2013Suikerklontje241eMei 2013 UD is 19 juli. Begin jan alweer 3e echo en tevens nekplooimeting ivm diabetesForestfruit32 1eJuni 2012UD eind dec, goede echo 10 weken gehadMar-lou23 1eMei 2013Cupcakegirl343eJuli 20138 november echo Lady261eAugustus 2013UD 17 juli 2014Brianne281eJuni 2013UD 1 mei 2014, jongenMousi29februari1eOktober 2013Zwanger worden dmv inseminatie donorzaad

In onze tabel is Kroos altijd van harte welkom.

Herfst_2013
@Lady Eigenlijk allemaal goed nieuws!! Alleen niet helemaal de goede timing. Fijn dat wel in oktober met je verder willen, voor hetzelfde geldt zoeken zij iemand anders. Hoe denk je er zelf over? Los van alle voors en tegens?

@Liesje Alsof het dan zo moet zijn he?! Heel apart. Gelukkig maar want je hebt nu optimaal kunnen genieten. Daar zitten en moe zijn is ook niets aan. En je dan schuldig voelen omdat je vent het dan ook niet af kan zien. Dit is je allemaal bespaart. Ben je goed bijgekomen?

@Summer Ben zo benieuwd hoe het bij jou gaat?

Hoe gaat het met de andere dames die al even stil zijn?

Ik ben vandaag echt ontzettend moe zeg. De eerste dag. Oh wat is dat lastig als je net de sleutel van je nieuwe huis hebt gekregen. Manlief vindt het ook erg lastig dat ik zo moe ben en dat geeft mij dan weer een schuldgevoel waardoor ik weer de begane grond heb geveegd. Hoeft natuurlijk niet maar toch gebeurd het. Hij begrijpt het wel en geeft me tijd maar het voelt voor mij niet lekker, ik moet dat leren loslaten.

Ik merk dat eten bij mij echt lastig gaat. Niet dat ik misselijk ben maar heb gewoon geen trek. Ik kan ook veel minder op dan anders. Ik eet nu echt met mijn verstand. Hopelijk verdwijnt dit snel. Mijn suikers blijven erg laag maar ik prik consequent en heb het goed onder controle. Ik ben er als de kippen bij als ik te laag zit.

MvM is langs geweest, fijn om wat te kunnen doen. Vooral de test die nog gedaan werd was leuk, geen enkel bedenktijd nodig, je zag direct een streep nog voordat de controlestreep in beeld kwam. De vrouw denkt dat ik daardoor wat verder ben..lijkt me niet.
@Lady: Gefeliciteerd, wat goed zeg!! Komt inderdaad lastig uit maar je wist sowieso toch nog niet of je wel voor die baan zou kiezen? Nu kun je er op je gemak nog over nadenken, geeft ook vast een hoop rust. Balen dat je zoveel last hebt van de zwangerschap, klinkt heel bekend Het is inderdaad voor een goed doel! De niet-zwangeren onder ons zouden heel graag met ons ruilen...

@Suikerklontje: Gek is dat ja, gisterenavond had ik er echt niet aan moeten denken om de hele avond te staan bij zo'n concert. Heb van vrijdag op zaterdag zeer goed geslapen dus ik ben weer goed bijgekomen! Vervelend dat je zo moe bent! Dat komt inderdaad niet goed uit nu... Lijkt me ook heel moeilijk om dat los te laten! Lastig dat je weinig trek hebt, dat lijkt me echt niet fijn. Ik kan ook minder eten dan gewoonlijk maar ik heb echt wel trek. Goed dat je zo consequent bent met prikken. Lijkt me erg lastig maar het geeft vast rust dat je weet hoe het zit. En het is fijn dat je het onder controle hebt! Leuk dat MvM langs geweest is. Dat was bij mij ook zo ja, dat de controlestreep later kwam. Fijn! Vond het toch weer prettig, die bevestiging...
@suikerklontje: gefelicteerd met jullie nieuwe huis! heerlijk, lekker klussen om er een fijne plek van te maken voor jullie gezin

natuurlijk komt die vermoeidheid nu helemaal verkeerd, want het is ontzettend frustrerend om niet te kunnen doen wat je graag wil doen... neem op tijd rust en gebruik de momenten dat je wel energie hebt goed, dan komt het helemaal goed!

eten doe ik nu ook met mijn verstand, het smaakt me absoluut niet. fijn dat het zo goed gaat met je suikers! knap dat je dat zo strak kan instellen

@liesje: ja dat is ook zo, ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die heel graag wel zwanger willen zijn. maar het maakt wel dat ik er nu iets minder van geniet, komt wel weer goed

ik heb gisteravond veel buikpijn gehad en vanochtend wat oud bloed verloren, dus maak me een klein beetje zorgen.. maar aan de andere kant weet ik dat bloedverlies niets hoeft te betekenen. Ik wacht het maar af, ik heb er toch geen invloed op...

Gisteren bij mijn ouders geweest voor verjaardag van mijn zusje, wilde het heel graag vertellen maar het geschikte moment kwam niet (er waren de hele tijd 'vreemden' bij, zelfs bij het eten). Ik was echt heftig teleurgesteld, terwijl ik wist dat dit zo had kunnen zijn. Misschien volgend weekend maar een keer terug gaan, speciaal om het te vertellen..

Qua baan ga ik even rustig tijd nemen om te bedenken wat ik ga doen. Vriend verdient gelukkig genoeg en stimuleert me zelfs om volgend jaar lekker lang vrij te nemen en tijd te nemen voor leuke dingen.
@forest: wat goed dat hij stopt!

Ik ben weer druk in de weer met ovulatietesten. Omdat ik vorige maand opeens een week te vroeg ongesteld werd weet ik nu niet helemaal of ik kan vertrouwen op mn app, dus maar even heel goed testen en hopelijk over een paar dagen beginnen met poging 3!!
Hallo dames! Effe heel snel... We zijn over! Vannacht eerste nacht in het nieuwe huis gehad. Heerlijk geslapen. We moeten eigenlijk aan de slag want ik zit in de vruchtbare periode, maar waren echt te moe. Zijn meteen in slaap gevallen! Hopelijk vnv en morgen wel zin. Anders een maand verloren, zou zonde zijn!

Als er internet is aangesloten ga ik effe uitgebreid reageren op jullie met de laptop!

Fijne zondag.
@Lady: He, wat balen zeg!! Jammer dat je het niet hebt kunnen vertellen, dat is zeker een teleurstelling. Hoop voor je dat er komende week wel een moment komt waarop je het nieuws kunt delen! Super dat je vriend je stimuleert de tijd te nemen! Dan heb je inderdaad de tijd om te bedenken wat je wilt, dan ligt er ook niet zoveel druk op. De komende tijd verandert er toch al zoveel, als je nu dan ook nog eens ergens "opnieuw" zou moeten beginnen levert dat alleen maar extra stress op. Als het niet anders kan, dan zit er natuurlijk niets anders op...

@Mousi: Spannend!! Ja, lastig dat je de vorige ronde een week te vroeg ongesteld werd, die ovulatietesten zijn dan zeker geen overbodige luxe. Ik ben benieuwd, hoop voor jullie dat drie keer scheepsrecht is!

@Jemida: Jeej, gefeliciteerd!! Fijn dat jullie de eerste nacht in het nieuwe huis goed geslapen hebben. Snap dat jullie erg moe waren!! Hoop ook dat jullie vandaag wel zin hebben om het nieuwe huis in te wijden Zou zonde zijn inderdaad, als er een maand verloren gaat. Geniet van jullie nieuwe huis! Moet er nog veel gebeuren nu?
@Lady Had jij geen bruin/oud bloed gehad? Hoeveel ws dat en hoe is het nu? Ik heb namelijk vanavond ook heel iets bruin/oud bloed.

Plas het niet uit, ook niet op wcpapier maar iets in mn inlegkruisje (draag ik ivm licht urineverlies)
@Lady: Oh, daar heb ik gisteren helemaal overheen gelezen! Ik zou voor de zekerheid toch even contact opnemen met je verloskundige. Het hoeft inderdaad niets te betekenen maar mij werd wel gezegd dat ik bij bloedverlies even moest bellen.

@Suikerklontje: Ook voor jou dit advies dus! Even bellen naar de verloskundige. Toch flink schrikken als je bloed verliest, al komt het vaak voor.
Ik weet niey meer zeker of lady dit was hoor. Maar hrt was zo ieniemienie dat het bijna niet opviel. Tis nu over...

Volgens internet niets om me zorgen over te maken
Dag lieve allemaal.

Hier gaat het naar omstandigheden wel weer aardig. We praten veel samen. Ook heb ik dit weekend weer gewerkt. Was zwaar maar ook wel weer lekker om bezig te zijn. Het bloed verlies is gestopt. En verder krijg ik ook weer wat meer energie. We pakken dus de draad weer zo'n beetje op. Ook al heb ik zo nu en dan wel moeilijke momenten. Stik jaloers op iedereen om me heen met zo'n mooie zwangere buik. Slaat nergens op natuurlijk.

We hebben het er over gehad en we willen allebei eigenlijk gelijk door met zwanger worden. Ik ben benieuwd wanneer mijn cyclus weer normaal is...

Ik lees verder lekker met jullie mee, en leef met jullie mee.

@lady en suikerklontje. Hoop dat het bij een paar druppels blijft. Hoeft niks te betekenen. Maar wel ff schrikken denk ik
@Tijger Wouw je bericht komt erg positief over, het lijkt erop alsof jullie de ergste schrik/verdriet te boven zijn! Wat ontzettend knap dat jullie direct door gaan! Op naar een gezond kind! En het schijnt dat je de maand na een miskraam ontzettend vruchtbaar bent. Ik snap dat werken nog zwaar is, doe je niet teveel? Zorg goed voor jezelf he? leuk je weer hier te zien.

Mijn oud bloed is weg. Maak me ook totaal geen zorgen
Hoi hoi!!

Ik ben eventjes weg geweest was veel spanning hier..

Ivm dat ik ziek ben geweest hebben ze vandaag een echo gemaakt was echt nog niks te zien alleen een vruchtzakje haha!

Ben ongeveer 4 weken zwanger en het gaat echt nog maar om zo'n 3 millimeter ;) het zit er dat is het belangrijkste!! Nu vooral even bij slapen!!

Xxx
lovee
Tijgerprintje, wie weet ben je meteen weer zwanger!

Mar-lou, wat heb je gehad dan? Is logisch dat er met 4 weken nog bijna niks te zien is hoor! Beterschap

suikerklontje

Fijn dat het bloed weg is.

Jemida

Fijn dat het goed is bevallen in het nieuwe huis!

Hier gaat het wel goed, al kan ik mijn buik bijna niet meer verbergen evenals mijn voorgevel. Ga het donderdag tegen mijn baas vertellen. Ben morgen 10 weken. Nog steeds regelmatig misselijk. Nog 11 dagen tot de volgende echo. Hoop dat alles goed is!
Bloedverlies is hier gestopt, was minimaal en voor mijn gevoel geen reden om de verloskundige te bellen. Was wel even bang dat het echt mis zou gaan, maar wat dat betreft kan je toch alleen afwachten...

Suikerklontje, vervelend dat jij dit ook gehad hebt! Je schrikt toch even he?

Tijgerprintje, wat goed om van je te horen! Je klinkt inderdaad positief, knap hoe jullie hier samen mee omgaan! Hopelijk heb je snel weer een normale cyclus en ben je daarna ook weer snel zwanger! Zou toch een mooi einde van 2013 zijn

Marlou, oei dan ben je wel echt ziek geweest, als er al een echo gemaakt is! Ben je zo ziek van de zwangerschap? Hopelijk verder niks ernstigs!

Cupcakegirl, wat leuk dat jullie al bijna de volgende echo hebben! Vind je het vervelend om het tegen je baas te 'moeten' vertellen? Hebben je andere kinderen nog steeds niets door?
Fijn dat het bloeden is verlost!

Nee mijn kinderen weten het nog niet. al zei de jongste wel dat mijn buik dikker is geworden en dat hij hoopt dat er een baby inzit...

nee vind het niet vervelend om te moeten vertellen, had misschien liever de echo van 6 dec afgewacht maar je gaat het gewoon echt zien nu.

(moet het ook nog tegen de opa en oma's vertellen, daar wil ik wel mee wachten tot na de echo)
@Tijgerprintje: Fijn dat jullie goed kunnen praten samen, goed dat jullie het samen kunnen verwerken. Snap dat het werken weer zwaar was maar het is inderdaad ook wel weer fijn om bezig te zijn. Pff, lijkt me ook heel heftig om dit mee te maken, echt niet gek dat je jaloers wordt op mensen bij wie de zwangerschap wel goed lijkt te verlopen! Jullie kindje komt er ook echt nog wel!! Sterkte lieve Tijgerprintje, zorg goed voor jezelf!

@Suikerklontje: Fijn dat het bloeden gestopt is bij je! Goed dat je je geen zorgen maakt, het komt vaak voor. Toch is het schrikken!

@Marlou: Fijn dat je vandaag al een echo hebt gehad (ik begrijp dat dit komt door de ernstige ziekte waarvan je hersteld bent, toch? Of ben je deze week ziek geweest?)! Als je nog zo pril zwanger bent is het inderdaad niet gek dat er nog weinig van te zien is. Wanneer heb je de volgende echo? Dan is er vast al meer te zien! Spannend hoor!! Slaap maar lekker bij!

@Cupcakegirl: Fijn dat het goed gaat met je, goed dat alles zo gegroeid is! Ik ga het donderdag ook op mijn werk vertellen, we gaan het deze week aan iedereen bekend maken. We wonen in een kleine plaats dus het nieuws zal snel rond zijn. Zelf wil ik niets op Facebook plaatsen maar de kans is groot dat de berichten op Facebook binnen zullen stromen. Dan vind ik het wel fijn als mijn collega's ook op de hoogte zijn.

@Lady: Fijn dat ook bij jou het bloedverlies gestopt is! Snap dat je ontzettend schrikt! Ik zou het wel aangeven tijdens het gesprek met de verloskundige, dat je bloed hebt verloren.
Tsss bedoel dus fijn dat het bloeden is gestopt (waar zat ik met mijn hoofd??? )
Liesje, hij houdt het heel goed vol gelukkig! Het boek heb ik aan iemand anders gegeven en degene heeft hem ook weer doorgegeven, dus ik zou niet weten wie hem nu heeft.

Ik hoop dat hij het zo knap vol blijft houden, al is hij soms wat knorrig, maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen haha.

Oke dan valt het nog mee voor MvM, ik dacht dat je overal je urine moest opvangen en het leek me al zo onhandig overal een fles mee naar toe te nemen

Leuk dat jullie het deze week aan iedereen gaan vertellen, dan kan iedereen lekker meeleven en kun je er openlijk over kletsen.

Wat leuk dat je naar een concert bent geweest en goed dat je het zo goed vol hebt gehouden. Lekker op tijd naar bed de dagen erna en dan ben je vast minder moe.

Lady, wel vervelend dat je zo’n last hebt van de kwaaltjes, maar het is inderdaad voor een goed doel en waarschijnlijk ben je er rond 12 weken vanaf.

Fijn dat je je stage behaalt hebt! En nog beter dat ze je zelfs een baan aanbieden in oktober. Dan heb je wel een hele goede indruk achtergelaten.

Is het oude bloed onderhand gestopt? Je hoort het wel vaak dat vrouwen het hebben tijdens de zwangerschap, maar kan me voorstellen dat je erg schrikt.

Suikerklontje, gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Ik hoop dat je moeheid wat minder wordt en dat je weer meer trek in eten krijgt.

Dat is erg belangrijk toch met je suiker? Ik hoop dat je suiker je hele zwangerschap laag blijft, zodat je geen complicaties krijgt.

Spannend zeg dat MvM al is langs geweest, wanneer heb je de eerste echo?

Gelukkig is je bloedverlies gestopt.

Mousi, ja ben ook trots op hem!

Ik ben ook weer bezig met ovulatietesten en denk dat mijn ovulatie er ongeveer dit weekend aankomt. Fijn dat die dingen bestaan he

Jemida, goed zeg! Lekker genieten in jullie nieuwe huis.

Ik hoop dat jullie het nog even gezellig hebben kunnen maken haha.

Zou anders ook zoals je zelf al zegt zo zonde zijn van deze ronde.

Tijger, knap hoor dat je weer wat positief bent en werk is inderdaad een fijne afleiding.

Natuurlijk ben je nu even jaloers op zwangere vrouwen met hun mooie buiken, jij had dat ook zo graag gewild en je er al op verheugd.

Goed aan jezelf denken he!

Marlou, beterschap meid!

Cupcakegirl, waauww bijna 10 weken alweer, wat gaat het ineens snel! Nog even de dagen aftellen en dan heb je je echo, spannend.

Ben ook benieuwd hoe het met summer is.

Hier is het even spannend of we echt gebruik kunnen maken van deze ronde.

Man gaat namelijk van zaterdag tot dinsdag weg met een vriend van hem en mijn eisprong zal ergens tussen vrijdag en dinsdag vallen.Volgens de app op dinsdag en man komt pas dinsdagavond/nacht thuis.

Volgens mijn eigen berekening op zaterdag, dus ik hoop maar dat ik gelijk heb haha.
Hey,

Ze hebben het niet gemaakt omdat ik nu ziek ben maar omdat ik in het verleden zo ziek ben geweest.. Wat ik precies had is niet zo heel erg van belang maar de gevolgen er van zijn dat ik plotseling in coma ben geraakt en aan de beademing moest omdat ik niet meer zelfstandig ademen kon.. ook kreeg ik er heel ernstig ondergewicht door zat op den duur op 40 kilo en heb 2 a 3 jaar niet gemenstrueerd.. Ze willen mij gewoon goed in de gaten houden om die redenen..

Ik ben wel helemaal genezen hoor maar wat een zwangerschap doet is niet zo goed te voorspellen vandaar!!

Het gaat hier helaas alleen niet zo heel goed, er is gister bloedverlies begonnen.. mijn man en ik houden ons hart vast!!
lovee
Jeetje Mar-lou dat is een flinke voorgeschiedenis! Is het bloeden inmiddels gestopt? Ik hoop het heel erg voor jullie!

Sorry dat ik hier zo weinig en kort steeds reageer het is erg druk op m'n werk en maak veel overuren. Daardoor is het al lastig zat om het 'allemaal' bij te benen. Gister ook nog eens oorlog thuis gemaakt, flink last van m'n hormonen merk ik.

Maar goed nog 3 weken werken en dan heb ik er 2 helemaal vrij samen met m'n man om even weer op te laden!
@marlou Wat heftig dat je dit meegemaakt hebt! Wat moet jou omgeving bang zijn geweest. Gelukkig gaat hey nu goed met je. Maar het bloeden...ik schrik hiervan. Is het helderrood bloed? En hoeveel? Poeh ik hoop zo dat dit niets slechts betekent!!!!

@Elsy, geen sorry hoor! Het is hier vrijblijvend

Ik merk echt dat ii nu zwanger ben misselijk, alles willen eten, boos en blij zijn, vergeetachtig en erg moe. We gaan het zondag aan de familie vertellen in vorm van een sinterklaasgedicht.

Het oud bloed dat ik had is niet terug gekomen. Het was ook maar een paar druppels. Obdanks het gedoe met mijn suiker durf ik nu tegaan ggenieten van wat komen gaat!

@summer Ben zo benieuwd naar je!
Heftig Marlou!

Ja Forest die ovulatietesten zijn idd fijn! En ik ben ze er ook flink doorheen aan t jagen deze maand... Had eergisteren al een positieve verwacht, maar nog steeds niets... Doe nu steeds ook 's middags of 's avonds een test, maar weet eigenlijk niet of t dan nog een goede uitslag geeft. Ik heb daarvoor niet uren lang niet geplast en niets gedronken... Kan ik die uitslag dan gewoon vertrouwen? In ieder geval morgen ochtend maar weer eentje doen

Sorry ik praat ook steeds alleen over mezelf! Lees wel alles mee, maar ook hier geldt: druk op werk (bijna vakantie dus alles afronden) dus steeds zo kort se tijd!
Marlou, heftig hoor, wel erg knap dat je lichaam het weer oppakt na al die tijd!

Oh wat schrikken zeg dat bloedverlies! Bah ik hoop dat het inmiddels al weer gestopt is.

Elsy, maakt niks uit joh, zoals suikerklontje het al zegt, het is vrijblijvend.

Heerlijk 2 weken vakantie. Hoe ver ben jij nu?

Hhaha ik herken het hoor, die hormonen! Ik was zelf toen ik zwanger was soms ook echt op oorlogspad

Mousi, dan zitten we weer ongeveer hetzelfde in onze cyclus. Ik heb vandaag en gisteren een positieve ovulatietest, maar niet knal. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik hem morgen heb en dat hoop ik nog steeds, want anders heeft deze maand weinig zin.

Mijn man gaat morgenvroeg al weg met zijn vriend en komt dinsdagavond pas thuis.

Als je inderdaad niet heel veel gedronken hebt voor zo’n test en de laatste 2 uur niet geplast hebt zou hij betrouwbaar moeten zijn.

Bij mij merk ik dat ik de test het meest betrouwbaar vind als ik tussen 12 en 15 uur test.

Suikerklontje, veel plezier alvast voor zondag!

Kroos, hoe is het met jou? Heb je je nod al gehad?
@ forestfruit ik ben aan het wachten op m'n nod dus nog niet zwanger. Het is wel gewoon super fijn om mee te schrijven alleen soms ontbreekt de tijd gewoon!
@Forestfruit: Fijn dat je man het zo goed volhoudt!! Ik hoop ook dat het hem lukt. Tja, dat knorrig zijn hoort er wel een beetje bij Geef hem dan maar gewoon de ruimte. Merkt hij al iets van de positieve kanten van stoppen met roken? Krijgt hij bijvoorbeeld meer lucht of hoest hij minder? Bij mij was dat laatste na een week al bijna verdwenen. Oh, ik hoop ook zo dat je morgen een knal-ovulatietest hebt!! Zo vervelend als je geen kans zou hebben deze ronde... Ik duim voor je!!

@Marlou: Tjee, wat klote van dat bloedverlies! Ik hoop dat het inmiddels gestopt is, lijkt me erg schrikken!! Sterkte

@Elsy: Balen dat het zo druk is!! Maar dat biedt ook wel de nodige afleiding, altijd prettig. Het telt alweer af naar je NOD, ik ben benieuwd!! Fijn dat je over drie weken lekker twee weekjes vrij bent. Samen even lekker bijtanken, heerlijk!

@Suikerklontje: Fijn dat het bloedverlies gestopt is, gelukkig maar!! Lijkt me erg schrikken! Leuk om het op die manier aan je familie te vertellen, ik ben benieuwd naar de reacties! Veel plezier zondag!!

@Mousi: Spannend hoor! Bij jullie is het goede moment natuurlijk helemaal van belang, dan moet je wel ovulatietesten gebruiken. Ik duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven