Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Hi Tessado, pas op jezelf meid ik heb dezelfde ervaring met Menopur. Mij.heeft acupunctuur en de Chinese kruiden van de acupuncturist aardig geholpen. Al denk ik dat mijn lichaam, weerbarstig als het is, het zelf heel langzaam oplost.

Misschien is een ander middel beter dan Menopur, al had ik wel met 1 eierstok 7 eitjes waarvan 6 bruikbaar en uiteindelijk 5 embryo's van topkwaliteit.

Een dokter heeft mij uitgelegd wat er mis kan zijn met mijn cyclus. Mijn eisprong verloopt niet goed meer waardoor het lichaam denkt te moeten gaan menstrueren een paar dagen na de eisprong vandaar mijn buik en rugpijn en wat bloedverlies.

Voor deze terugplaatsing gebruik ik Decapeptyl om te spuiten en Progynova dat schijnt de klachten te voorkomen.
@ Gavia hier erg druk afvallen lukt maar ik kan niet wachten om verder te gaan.. ;)
Ha Tam heb net je bericht hier gemist..ok dus menopur kan daar dus voor zorgen..ook voor n vroege eisprong? Dat ze dat ook niet even melden grrr. Fijn dat je nu weet hoe je het probleem voor kunt zijn...Ik duim extra!
Ja, dat was me nooit verteld tijdens het eerste IVF gesprek en ik had het graag geweten. Dan had ik wellicht een andere keuze gemaakt en bij de IUI gebleven daar ben ik tenslotte al 4 keer zwanger van geweest. Maar goed nu heb ik twee Eskimo's in de crèche die ik over een paar weken op hoop te halen!

Jij veel succes en veel plezier deze december maand. Ik kan me voorstellen dat dat op school erg gezellig is.
@Sammie Als ik het goed heb, heb je vandaag je eerste gesprek gehad in Utrecht, ben benieuwd hoe je dat hebt ervaren!
Lieve allemaal,

Afgelopen maandag ben ik bevallen van een prachtige zoon van bijna 4,5 kilo, de bevalling is anders gelopen dan gehoopt en er is een hoop mis gegaan maar wat hou ik nu al van dit kereltje.

Ben zelf nog heel slap en erg vermoeid en heel blij dat vriend zoveel mee helpt want 's nachts is het best pittig omdat hij dan niet wil slapen in zn wiegje...dus als iemand tips heeft?
e123, van harte gefeliciteerd! En wow, wat een flink kind!

Jammer dat de bevalling zo tegenviel.

Niet slapen in de wieg, kan hij wel slapen bij jou op bed? Dan zou ik voor de makkelijkste weg kiezen. Samen slapen kan veilig: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/ ... n/hoe.html

Fijn dat vriend je veel bijstaat. Alle hulp aanpakken die je geboden wordt, is heel belangrijk voor jou en je kind.

En heel veel liefde, plezier en geluk gewenst samen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
E123, gefeliciteerd met je zoontje!!!
@ e123; gefeliciteerd!!

@ zojo: klopt, gister had ik mijn intake. Het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Tuurlijk, ik weet dat het allemaal heel zakelijk en plastisch is, niks geen romantisch beeld van het verwekken van een nieuw leventje. Maar nu ik het begin heb gehad merk ik dat het wat zwaar valt. En die hele mallemolen! Gesprek met psycholoog, dan met verpleegkundige, dan met gynaecoloog, dan een compleet behandelteam dat zich gaat buigen over jouw dossier. Ik snap dat het allemaal gecontroleerd moet gebeuren zodat dat niet iedereen ´zomaar´ even een kind uit komt kiezen, maar jeetje zeg...

Het doet me meer dan ik dacht eigenlijk..maar misschien is dat ook wel herkenbaar voor anderen? Lief dat je eraan gedacht hebt Zojo!
Jup, Sammie, en ik krijg een beetje de indruk dat het ook een beetje bij het UMCU hoort. Ik ging daar elke keer heen met het idee dat ik me goed had voorbereid en dat ik écht wel wist waarom ik dit wilde en ik kwam er elke keer naar buiten met meer twijfel dan ik er naarbinnen ging. Waarna die twijfel weer wegzakte na een dag.

En de dag dat ik daar kwam voor de inseminatie had ik helemaal geen twijfel meer, want de verpleegkundigen op de andere afdeling (de andere gang als je bij de balie staat) waren heel relaxed!

Laat het allemaal maar even bezinken.

Wat ik ook heel frappant blijf vinden van het UMCU is dat bij iedereen de volgorde anders is, van de bezoeken die je af moet leggen. Ik begon bij de VP, toen psych en toen de gyn. Maar ik ging pas naar de gyn nadat ik in de commissie werd besproken.

e123, wat leuk dat je ook hier even komt Wat jammer dat het allemaal niet zo gelopen is als je dacht. Mag ik vragen hoe en wat?

Hoop dat je elke dag vooruit gaat en dat het allemaal goed gaat met je zoon!
Waar ik vandaag aan zat te denken: Hoe hebben de bevallen vrouwen dat gedaan met het bellen naar je "hulp"? Ik heb twee vriendinnen gevraagd bij de bevalling te zijn en die zijn hele bereidwillig, maar hoeveel kan ik van ze vragen? Een bevalling, of in ieder geval de start daarvan, kan wel dagen duren. Wanneer is jullie hulp gekomen? Meteen bij de eerste tekenen of later toen het echt doorzette?
e123, gefeliciteerd!!!!!!

Wel heel vervelend dat het allemaal anders is gelopen.

Ik heb helaas geen tips voor je, hoeplijk iemand anders wel.

Ik begon met een gesprek met de fertiliteitsarts in het UMCU. Heb nooit een gesprek gehad met een verpleegkundige. Apart he?

Gavia, ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord. Ik zou de neiging hebben te bellen bij de eerste wee, maar eigenlijk is dat niet echt nodig, aangezien het heel lang kan duren.
@123 Gefeliciteerd!

@ Sammie Hmm, viel tegen dus... Het is natuurlijk ook een hele mallemolen. En Gavia had het dus het hele traject door (tot de inseminatie). Vraag me af of er dan nog iets achter zit ofzo. Kan me voorstellen dat er - hoewel de meeste die daar komen er goed over nagedacht hebben - er misschien toch nog vrouwen niet verder gaan.

Ik ben benieuwd, woensdag ben ik aan de beurt.
Jaa! Ik was echt een beetje gedemotiveerd toen ik naar buiten stapte. Misschien omdat het een ziekenhuis is en geen kliniek? Ik weet het niet, had er niet echt een goed gevoel bij. Misschien is Amsterdam beter voor me, maar dat duurt nog laaaang. Ik ben benieuwd hoe jij het ervaart Zojo, maar laat je niet beïnvloeden door mijn ervaring. Ik sprak daar iemand die al een tijdje bezig was en die was razend enthousiast! Succes in ieder geval woensdag!
En dank je Gavia, voor je bemoedigende woorden
Stotterdestotter aan de telefoon om me in te schrijven voor KID, heb ik eerst een verwijzing van de huisarts nodig. Blijkbaar vind ik dit zo spannend dat mijn verstand me in de steek laat.
Frizz, wat goed dat je gebeld hebt! (Met Utrecht?)

Je kunt gewoon een afspraak maken hoor! De verwijzing van de HA neem je dan je eerste afspraak mee. In mijn verwijzing stond bijvoorbeeld totaal geen nuttige informatie. Is gewoon formaliteit.
Dat was bij ook ja, wil graag hulp bij kinderwens. Maar lijkt me logisch als je daar heen gaat. Even afspraak plannen bij dehuisarts, wel de eerste echte stap, spannend hoor
Ben ik nou de enige die dat echt belachelijk vind? Wat heeft de huisarts met je kinderwens te maken? Gaan stellen ook eerst toestemming vragen aan de huisarts voordat ze het bed induiken? Ik snap echt niet wat de huisarts hiermee te maken heeft. In Amsterdam hoef je trouwens geen verwijzing van de huisarts in te leveren. En terecht.

Als het alleen een formaliteit is, kan het toch afgeschaft worden? Lijkt me niet nuttig om extra kosten te maken in de toch al zo dure gezondheidszorg.
ClaudeFiolle, Ik dacht dat die doorverwijzing was voor de declaratie bij de zorgverzekering.

Als de huisarts mocht meebeslissen met een kinderwens ten uitvoer brengen zou ik zelf wel heel verbaasd staan te kijken.
Maar wat heeft die huisarts dan met de declaratie te maken, en waarom hoeft het niet bij het Kidcentrum?
Dat is inderdaad wel apart.
Misschien komt die verwijzing bij het KID pas als je daadwerkelijk daar met de behandeling start? In Utrecht gaat het net even andersom denk ik? Vind ik ook belachelijk btw
Dat je een verwijzing nodig hebt bedoel ik...niet de volgorde van werkwijze

(Drukte weer te snel op verzenden )
quote:sammie1980 schreef op 03 december 2013 @ 16:27:

Misschien komt die verwijzing bij het KID pas als je daadwerkelijk daar met de behandeling start? In Utrecht gaat het net even andersom denk ik? Vind ik ook belachelijk btw

Nee, ik heb het nog nagezocht. Heb een email van ze gekregen met deze tekst:

"u hoeft geen verwijzing van de huisarts voor een KID-behandeling."

En ik heb de hele behandeling bij ze doorlopen, en ben uiteindelijk bij het AMC zwanger geraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven