Belgenmoppen zijn racistisch

01-12-2013 12:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sla stijl achterover van het ontzettende "wij zijn racistisch"-gehalte hier op het forum. Grappen over negers kunnen niet meer, grappen over de chinees (willu menu? Nou, doet u eerst het eten maar), kortom, alle grappen die gaan over mensen die wij Nederlanders nu juist niet zijn.

Dit door redenerend bedacht ik mij opeens dat de Belgenmop, met als thema de domme Belg, ook ontzettend discriminerend is. En eigenlijk zouden we dat per direct moeten laten.

Vinden jullie dat ook?
Willem! Je bent er weer!

Gister ook het concert gezien op tv? Paul van Vliet vertelde dat alleen wij Nederlanders de Belgenmoppen snappen, dus ik denk dat de Belgen het niet eens doorhebben
quote:Doreia schreef op 01 december 2013 @ 12:12:

Willem! Je bent er weer!

Gister ook het concert gezien op tv? Paul van Vliet vertelde dat alleen wij Nederlanders de Belgenmoppen snappen, dus ik denk dat de Belgen het niet eens doorhebben Waar is hier de "Vind ik leuk"-knop?
De Belgen draaien die moppen gewoon om, die "domme Ollanders" hebben dat niet eens in de gaten.
verba volant, scripta manent.
Belg is geen ras dus een grap over een belg kan nooit racistisch zijn..-

Net als dat Chinees geen ras maar een nationaliteit is en Gordon zijn grappen nooit racistisch kunnen zijn ...

Done
kan je niet gewoon een vrouw zoeken om je saaie zondagen door te komen?
"alle grappen die gaan over mensen die wij Nederlanders nu juist niet zijn."

En daar Willem, zit nu net de crux. Die "wij Nederlanders", wie zijn dat eigenlijk?
Wij Nederlanders zijn de autochtonen. Mensen die op dezelfde manier denken en in het leven staan.
Grappen over domme blondjes en aan een secretaresse vragen of ze het grootste gedeelte van de dag inderdaad door brengt onder het bureau mogen ook niet zeker?

Sorry maar ik vind het gezeik in de ruimte eigenlijk.. Over ons zullen de meeste buitenlanders ook wel zeggen dat we 24/7 stoned zijn met z'n allen en dat we continue met elkaar aan het neuken zijn.
"Mensen die op dezelfde manier denken en in het leven staan."

Binnen één familie denkt al bijna niemand hetzelfde / staat op dezelfde manier in het leven.
Ik vind dat alle grappen die ik leuk vind, moeten kunnen.

Humor is heeel erg belangrijk, zeker tijdens deze "feestmaand"" .
Er bestaat toch maar een ras en dat is het menselijk ras, met daarin twee verschillen: mannen en vrouwen haha.

Hans Teeuwen leer chinezen Gordoneren. Misschien ook iets voor de Belgen?
..popcorn?
En grappen over Eskimo's? Magda?
quote:willem1959 schreef op 01 december 2013 @ 12:33:

Wij Nederlanders zijn de autochtonen. Mensen die op dezelfde manier denken en in het leven staan.Godzijgeloofdengeprezen, maar gelukkig denken autochtone Nederlanders niet allemaal op dezelfde manier en staan ze ook niet allemaal hetzelfde in het leven.
Nou Nederland staat bepaald niet meer bekend om de nuchterheid en scherpe geest. Eén en ander heeft hier zulke bizarre vormen aangenomen, dat op een goede dag de Belgenmoppen geheel en al zijn verstomd. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we ons dat niet meer kunnen permitteren en de Belgen keihard terug beginnen te lachen, als we een poging wagen.
Wij maken 'domme belgen' grappen en de belgen maken 'domme hollanders' grappen
Ben een beetje discriminatie-moe en ook al die topics die nu worden geopend over dat onderwerp
.
Wees gerust, over een tijdje gaan ze de kerk en hun priesters weer van zolder halen.
Ik dacht Belgen en andere volkjes 'gierige hollander' grappen maakten?

Of maken wij die zelf?
quote:Cateautje schreef op 01 december 2013 @ 13:30:

Nou Nederland staat bepaald niet meer bekend om de nuchterheid en scherpe geest. Eén en ander heeft hier zulke bizarre vormen aangenomen, dat op een goede dag de Belgenmoppen geheel en al zijn verstomd. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we ons dat niet meer kunnen permitteren en de Belgen keihard terug beginnen te lachen, als we een poging wagen.

dat kan echt niet meer hoor, maar wat dan wel????????

Ik vind het niet leuk meer in Nederland, je mag niets meer spontaan zeggen....
Help iedereen een handje
De dag dat zwarte of foute humor verboden wordt is de dag dat de mensheid hersendood wordt verklaard. Ik zit er niet mee, met die belgenmoppen, hoe hatelijker hoe liever zelfs. Wanneer die dieper snijden dan een schaterlach veroorzaken wil dat gewoon zeggen dat er een stuk waarheid in zit, dus deal with it.

En vice versa natuurlijk.
quote:whatcomesaround schreef op 01 december 2013 @ 12:34:

Grappen over domme blondjes en aan een secretaresse vragen of ze het grootste gedeelte van de dag inderdaad door brengt onder het bureau mogen ook niet zeker?

Sorry maar ik vind het gezeik in de ruimte eigenlijk.. Over ons zullen de meeste buitenlanders ook wel zeggen dat we 24/7 stoned zijn met z'n allen en dat we continue met elkaar aan het neuken zijn. Mij is in het buitenland wel eens verteld, dat in Nederland niemand boven een bepaalde leeftijd meer naar her ziekenhuis durft, want dan laten ze inslapen. Kinderen met hazenlip hebben we niet meer, want die maken we bij de geboorte al af. Ik kwam niet meer bij.
quote:isa__88 schreef op 01 december 2013 @ 13:32:

Ben een beetje discriminatie-moe en ook al die topics die nu worden geopend over dat onderwerpDiscriminatie-moeheid is een luxe, die slechts zij die er niet door getroffen worden zich kunnen permitteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven