Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Best heftig Puzzled, hoe reageerde je man en heb je over je vreemdgaan vertelt?
Ja, ik heb alles eerlijk verteld noa.

Dat ik de relatie wilde beëindigen, dat kwam niet als een verrassing. Hij was met me eens dat het gewoon op is.

Dat ik een ander had leren kennen, was wel een verrassing, maar hij maakt er geen probleem van. Snapt ook dat het niet de oorzaak is van de breuk, maar meer een signaal dat er al te veel mis was.

Vooralsnog lijken we als vrienden uit elkaar te kunnen gaan.
Ik hoop dat dat ook zo blijkt te zijn, puzzled. Veel sterkte voor jullie allemaal.
quote:xpuzzledx schreef op 30 november 2013 @ 16:38:dan vraagt het een hoop moed om er na zoveel jaren een punt achter te zetten. Dat de nieuwe liefde me daarin geholpen heeft, dat klopt, maar de oorzaak was het zeker niet. Wel maakte het pijnlijk duidelijk wat er mis was in de relatie met mn man en gaf het me moed om de stap te nemen en alles te vertellen.Dat jij de steun van een andere man nodig had om jouw huwelijk te beeindigen begreep ik al. Ik hoop ook dat jullie scheiding zonder problemen gaat verlopen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 29 november 2013 @ 16:06:

Onder de neus van zijn nietsvermoedende echtgenote flaneren met zijn minnares en er een volledige 2e relatie op na houden zoals vuilnisman doet lijkt mij inderdaad ook zo harteloos als hij het hier zelf al noemt.

.

Vroeger had ik een open relatie. Maar mijn nietsvermoedende echtgenote heeft voornamelijk begrip voor een nr2 voor haarzelf. Toen ik een nr2 had was ze opeens helemaal niet ruimdenkend meer.

Dit harteloze vreemdgaan werkt beter. Ik vind alles uitspreken en eerlijkheid en 'we moeten er toch over kunnen praten' zwaar overschat.
Die aanvullende info verandert jouw zaak in mijn ogen. Lastig zo'n partner.
highlander wijzigde dit bericht op 01-12-2013 08:17
Reden: d moet t zijn
% gewijzigd
Puzzled, heftig, maar goed zeg! En Vuilnisman, hmm, vermoedt ze dan niet dat je het stiekem opzoekt nu een open relatie niet blijkt te werken?
Moeilijk zeg puzzeld ...

Hopen dat jullie hier samen goed mee om kunnen blijven gaan zodat de scheiding ook soepel kan verlopen ..

Sterkte !

Brengt toch weer een zeker discussie open over het vreemdgaan ..

Het open proberen te gooien van de relatie

Het is hier een absolute no -go.

Ik vind zelf niet dat ik een slecht huwelijk heb , er zijn geen problemen tussen ons .

Waarom heb ik dan wel behoefte aan een nr 2 en de spanning die het met zich meebrengt .

Ik kan het zo fijn vinden om even een ander persoon te zijn dan de moeder / vrouw van ...

Terwijl het me wel beangstigt omdat ik hier al zo vaak heb meegemaakt dat de zgn goede relaties toch sneuvelden ook nadat ze wel open gegooid waren ..
Silver, ik zou zeggen geniet van wat je kan doen binnen je relatie. Ik zou het zeker niet opengooien helemaal niet als de ander er niets van wil weten. Zelfs het balletje opgooien wakkert de waakzaamheid van je partner alleen maar aan. En waarom willen we het? Precies om de redenen die jezelf al aangeeft. Al komt daar bij mij nog een stukje onverzadigbaarheid bij kijken. Dus doe je ding in het geheim het is van jou alleen en dat is meestal de beste manier.
Vuilnisman, als het vreemdgaan zo onder haar neus plaats vind als jij in jouw voorgaande posts beschrijft denk ik dat jouw vrouw (on)bewust kiest voor de illusie ipv de werkelijkheid. Zoals Julus al beschrijft is struisvogelpolitiek vaak makkelijker dan het eigen onvermogen, onzekerheid, afgunst of wat dan ook in te zien.

Zo is mijn broer een meester in die politiek. Hij heeft niks met seks. Hij is getrouwd met een vrouw die een Apollonia-hoog ( ) libido heeft. Zij heeft jarenlang geprobeerd monogaam (en seksloos) te zijn uit liefde voor hem. Daarin net zo gefaald als Thordis in haar situatie al voorziet. Ook recht onder zijn neus begonnen met vreemdgaan zoals jij bij jouw partner doet Vuilnisman. Iedereen zag het. Hij deed alsof hij blind was. Alleen al praten over seks, laat staan dat met een ander doen, was in hun relatie een taboe. Zij zijn ook nog steeds bij elkaar.

Ik denk dat er in elke relatie een taboe-onderwerp is. Mijn vrouw is haar euthanasie aan het regelen. Ik wil niks over het levenseinde weten. Zij heeft het eeuwige leven, wij zullen nooit scheiden. Net zoals Silver lijkt te geloven dat haar huwelijk voor eeuwig is. In de armen van mijn minnares kan ik ook anders doen. Doen alsof het leven alleen maar mooi is.
goed gezegd, ze wil het niet weten. De nr1 van mijn nr2 ook niet.

"Mijn vrouw is haar euthanasie aan het regelen."

zwaar onderwerp zeg... Concreet? Of nog heel abstract? Zo van 'als het ooit nodig mocht zijn'
Concreet. Zo doortastend is zij wel. Zolang zij daarover niets direct tegen mij zegt doe ik alsof wij in La La Land zijn. Op dit punt vind ik alles uitspreken en eerlijkheid en 'we moeten er toch over kunnen praten' zwaar overschat. Zij begint dat gesprek toch pas wanneer zij zover is.
Ik gooi vrouwliefs nvve magazine altijd direct in de kattebak. Dus ik ben het geheel met je eens.
Ben ik wel nieuwsgierig welk magazine dat is.
dat is een blaadje van een euthanasieclubje
quote:vuilnisman schreef op 01 december 2013 @ 12:47:Ik gooi vrouwliefs nvve magazine altijd direct in de kattebak.Ik bedoelde ook het magazine van jouw vrouw!

Wat die van mij leest weet ik natuurlijk al. Dus.
Uhhhh.. ze lezen hetzelfde blaadje geloof ik. Maar ik weet niet zeker of ik je nog volg.

Het nvve blaadje. Gezellig, over zelfdoding enzo.
Ah zo.

Is jouw vrouw ongeneeslijk ziek of depressief?
Een psychisch mankementje hier en daar, heeft ze. Maar er valt goed mee te leven.

En die van jou?
Uiteindelijk fatale spierziekte.
ik moest het even googlen. Dat is niet mis. En dan een open relatie, ingewikkeld leven man.

Dat lijkt me een heel heftig contrast. Een minnares en een vrouw thuis met een ziekte die niet meer overgaat. Ik weet niet of ik dat aan zou kunnen.
Als je er middenin zit valt het ingewikkelde wel mee. Minnares heeft een man met hetzelfde. Een intiem lotgenotengroepje zijn we. Heeft de man van jouw minnares soms ook een mankement?
ja! ook al. Goed geraden.

En ik heb ook een mankement. En mijn minnares ook. Allemaal mensen met tekorten. Dat vult zich dan hier en daar wat aan.
We benne op de wereld om mekaar te hellepe nie waar?
uiteraard. En gelukkig bestaat elkaar helpen hier uit knalheftige sex met elkaar hebben. Anders wordt het een zijig verhaal hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven