Lijf & Lijn alle pijlers

Ouder worden

06-12-2013 21:58 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar maandjes word ik 35. Dichter bij de 40 dan bij de 30. En dat terwijl ik de schok van het 30 worden eigenlijk nog niet helemaal verwerkt heb.

Ik merk dat ik ouder worden niets vind. Ik voel me verder ook nog gewoon 25. Alleen dan met wat meer ervaring. Vooral uiterlijk vind ik ouder worden gewoon niet leuk. Hoe vinden jullie dat ouder worden?
quote:annelaure schreef op 06 december 2013 @ 22:26:

Kokkie3 kun je in jouw ogen alleen mooi zijn als je jong bent?Nee hoor absoluut niet. Ik vind alleen mezelf wat mooier zonder rimpels.
quote:nlies schreef op 06 december 2013 @ 22:27:

Ben vorige week 61 geworden. En nu ik dat getal zie staan, en de dag voor en van mijn verjaardag dacht ik wel even :oeps, het wordt al heel wat. Maar verder geen probleem mee, je hoeft zoveel niet meer wat je vroeger wel moestSoms droom ik van zo'n leeftijd. Zo vlak voor het pensioen. Vrijheid blijheid :-). Elke leeftijd heeft zijn charmes
quote:nlies schreef op 06 december 2013 @ 22:27:

Ben vorige week 61 geworden. En nu ik dat getal zie staan, en de dag voor en van mijn verjaardag dacht ik wel even :oeps, het wordt al heel wat. Maar verder geen probleem mee, je hoeft zoveel niet meer wat je vroeger wel moestNog van harte!
Je kan jezelf altijd nog laten opknappen. Beetje Botox en wat fillers hier en daar. Sportschool en paar kilotjes eraf. Ga je weer jaren terug in de tijd.
Ik hoop dat als ik 30 word , ik dan alleen maar denk: wat ben ik blij dat ik het mag worden. En zo ook met het verdere ouder worden.

Mijn moeder is helaas maar 48 geworden dus ik denk echt: wees dankbaar dat je het mag worden!

(Niet onaardig bedoelt hoor)
Ik word volgende maand 40, en het boeit me voor geen meter. Niet negatief en niet positief. Age ain't nothing but a number.
Ik ben dol op vrouwen van rond de 35 en vind ze zeker niet oud
Niet geschoten is altijd mis
quote:Chartreuse schreef op 06 december 2013 @ 22:41:

Ik word volgende maand 40, en het boeit me voor geen meter. Niet negatief en niet positief. Age ain't nothing but a number.Dat vond ik ook altijd totdat ik het aan mezelf ging zien. Op zich het ouder worden vind ik geen probleem, maar er ouder uitzien.
Het enige wat ik vervelend vind aan ouder worden is dat ik niet meer zo soepel ben als vroeger. Maar voor de rest... Life is great.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Heel simpel, als je niet ouder wordt ben je dood.. dus ik heb er geen moeite mee om ouder te worden. des te langer kan ik van mijn kinderen genieten.. en eventuele kleinknderen,maar dat is toekomstmuziek.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik merk het aan mezelf nog niet echt. Af en toe herinner ik me ineens dat ik 'al' 33 ben en dat vond ik vroeger echt oud. Ik ben ook al de helft van mijn leven samen met mijn man, ook al zoiets waaraan je kunt zien dat ik ouder ben dan ik me voel.

Maar ik voel me nog niet oud, heb nog geen rimpels of lijntjes, wel wat grijze haren, maar een potje verf doet daar wonderen voor. En ik ben nog niet uitgezakt, heb nog geen levervlekken op mijn handen en mijn oogleden zitten nog keurig op hun plek, dus ik zie er nog niet oud uit, haha.
..
That's life. Zou raar zijn als je er nog als 18 uitzag.
Misschien ben ik ook superkritisch op mezelf. Anderen vind ik er in de regel ook minder "oud" uitzien. Ach ik zal maar denken dat de kraaienpootjes komen van heel veel lachen.
Kokkie, het schijnt dat je geestelijk niet ouder wordt dan 25, dus je gevoel kan wel kloppen .

En ik herken het ook wel hoor. Als ik goed geslapen heb, bij voorkeur op mijn rug, dan vallen de kreukels wel mee en de wallen ook.

Heb ik slecht geslapen dan schrik ik van mijn spiegelbeeld.

Ben bijna 42 en op zich vind ik dat heerlijk, kind gezond, partner gezond, ouders (voor zover nog in voorraad) gezond. Gesetteld, niet meer hoeven nadenken over wat ik wil worden als ik groot ben, mijn leven is prima zoals het nu is. En ik ben ook preventief aan het smeren geweest, dus de rimpels vallen nog wel mee. Maar ik ben geen 20 meer en dat begint langzaamaan toch echt wel zichtbaar te worden.
35 valt best mee, ben 10 jaar ouder en dan ga je verschil wel merken. Heb niet zoveel moeite met mijn uiterlijk, behalve de gezichtsbeharing die na je veertigste opeens toe neemt. Het ergste vind ik dat mijn ogen achteruit gaan. Had altijd al lenzen, geen probleem, maar nu heb ik een leesbril erbij en dat vind ik helemaal niks. Het helpt wel iets, maar je ziet het nooit meer zo scherp als vroeger, bovendien heb je hem ook niet altijd bij de hand. En als ik 's ochtends mijn lenzen heb in gedaan, kan ik een minuut of 10 niks, pas daarna hebben mijn ogen zich aan gepast.

Het zal wel wennen op den duur, iedereen heeft een leesbril volgens mij boven een bepaalde leeftijd, maar voor nu vind ik het helemaal niks. Laatst hadden we hoofdluis, nou dat is dus ook een ramp om te controleren bril op/bril af, het was niet te zien. En 10 jaar geleden was ik luizenmoeder toen de kinderen op de basisschool zaten, zou ik me nu niet meer voor hoeven aan te melden.
quote:kokkie3 schreef op 06 december 2013 @ 22:44:

[...]

Dat vond ik ook altijd totdat ik het aan mezelf ging zien. Op zich het ouder worden vind ik geen probleem, maar er ouder uitzien.Ik zie het ook wel aan mezelf hoor, ben niet zo strak en rimpelloos meer als op m'n 18e Maar dat vind ik dus ook helemaal niet erg. Grijze haren verf ik wel maar dat is omdat ik dat leuker vind staan, niet omdat die grijze haren me doen denken aan Het Verval of zoiets. Bij rimpels (die ik nog niet zoveel heb, goede genen denk ik) valt me vooral op dat ik inderdaad heel erg op mijn moeder en haar zussen lijk. Heb een hele batterij nichten, ik zit ongeveer in het midden qua leeftijd en als ik zo naar nichten, tantes en moeder kijk dan bevalt mijn voorland me eigenlijk wel. Iedere leeftijd heeft z'n charme, en iedereen die wat moeite wil doen voor uiterlijke verzorging (dus niet dichtplamuren of platbotoxen) ziet er goed uit op zijn of haar eigen manier.
Ik vind t heerlijk ouder worden. Toen ik 30 werd moest ik wel even slikken, maar deze leeftijd past beter bij mijn karakter. Ik voelde me altijd volwassener dan dat mijn leeftijd was. Nu is t in balans.
quote:sweetfirefly schreef op 06 december 2013 @ 22:45:

Het enige wat ik vervelend vind aan ouder worden is dat ik niet meer zo soepel ben als vroeger. Maar voor de rest... Life is great.Dit dus, plus die pokke leesbril! Vooral als je hem niet bij de hand hebt. Draag overdag een leeslens, die ik niet meer kan vinden in het doosje of kan schoonmaken zonder bril.
quote:Exces schreef op 06 december 2013 @ 23:01:

Kokkie, het schijnt dat je geestelijk niet ouder wordt dan 25, dus je gevoel kan wel kloppen .

En ik herken het ook wel hoor. Als ik goed geslapen heb, bij voorkeur op mijn rug, dan vallen de kreukels wel mee en de wallen ook.

Heb ik slecht geslapen dan schrik ik van mijn spiegelbeeld.

Ben bijna 42 en op zich vind ik dat heerlijk, kind gezond, partner gezond, ouders (voor zover nog in voorraad) gezond. Gesetteld, niet meer hoeven nadenken over wat ik wil worden als ik groot ben, mijn leven is prima zoals het nu is. En ik ben ook preventief aan het smeren geweest, dus de rimpels vallen nog wel mee. Maar ik ben geen 20 meer en dat begint langzaamaan toch echt wel zichtbaar te worden.Als je genoeg lacht komen je rimpels vanzelf op de juiste plaats!
Mijn dertigste verjaardag vond ik vreselijk. Echt verschrikkelijk.

Als twintiger hoor je nog bij de jongeren. Met 30 hoor je definitief volwassen en gesetteld te zijn. Dan hoor je je leven op orde te hebben en dat had ik niet.

Veertig worden vond ik een stuk minder erg.

Maar over het algemeen vind ik oud worden vreselijk.

Dan komt ook door deze maatschappij.

Winkels richten zich op jong en hip.

Tijdschriften ook en een groot deel van de televisieprogramma's ook. Er worden meer films gemaakt voor en met jongeren dan voor ouderen. Als oudere sollicitant krijg je moeilijker een baan.

De hele maatschappij is zo gericht op jongeren dan ouder worden gewoon niet leuk is en de lichamelijke aftakeling gaat ook steeds sneller lijkt het wel.

Tuurlijk ben ik blij dat ik leef en ouder mag worden maar oh wat was ik graag mijn hele leven begin twintig / eind twintig gebleven.

Je bent dan nog jong genoeg dat het grootste gedeelte van je leven nog voor je ligt. Jong genoeg om nog alle mogelijkheden te hebben maar oud genoeg om niet meer naar school te hoeven en te doen wat je echt leuk vind.
Ik heb net zoiets mafs meegemaakt We hadden pakjesavond en mijn jongste had een cadeautje gekregen waar op de verpakking iets over batterijen stond. Ik kon alleen niet lezen wat er stond (piepkleine lettertjes op donkere achtergrond), zelfs niet onder een lamp. Zwager gaf me zijn leesbril en toen kon ik zelfs de lettertjes daaronder lezen. Wat een verschil +1 kan uitmaken!

Verder valt me tegen dat slaaprimpels zo lang blijven zitten. Waren die vroeger met een kwartiertje weg, nu ben ik blij als ik gladgetrokken ben tegen de tijd dat ik op mijn werk ben. Sowieso teken je veel sneller als je 40+ bent. Nachtje slecht geslapen, huppakee loop je er gelijk bij als wandelend lijk. Ik ben dit jaar ook 'noodgedwongen' met make-up begonnen en zie er daarmee beduidend frisser mee uit dan zonder. Heel erg jammer.
Oh, toen ik 35 was wilde ik er ook nog wel uitzien als 25. Maar dat lukte uiteraard niet, werd ik doodongelukkig van.

Nu ben ik eind 40 en als ik in de spiegel kijk denk ik: wat een leuke veertiger. Ben nu veel blijer. (Maar ik denk dat dit voor jou nog niet voor te stellen is, dus hier zal je weinig aan hebben.)
Tja ogen gaan wat haperen, operaties achter de rug i.v.m. slijtage, rimpeltje hier vouwtje daar, maar wel 42. Mijn zusje mocht maar 39 worden, en liet een dochter van 10 jaar achter. Ik kan je zeggen dat relativeert.
quote:saaaaar81 schreef op 06 december 2013 @ 22:17:

Niet ouder worden lijkt me veel erger

En ja, ik snap het ergens wel. Het idee van 'hell, ik ben echt geen 18 meer' is er zeker.Maar ik zou ook echt geen 18 meer willen zijn. Ik vind het al heel wat als ik redelijk ongeschonden ouder wordt.
ik koester elk jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven