Seks = sport?
maandag 9 december 2013 om 16:24
Dat seks gezond is, daar twijfelt geen mens aan. Maar kan het ook gekwalificeerd worden als sport? "soms wel, soms niet", "het hangt ervan af met wie", "niet iedereen is gelijk", "voor mannen wel, voor vrouwen niet"... cliché-antwoorden, maar schuilt er ook waarheid in? Dankzij een Canadees onderzoek kennen we nu het wetenschappelijk antwoord!
Wist je dit al over bedsport?
Zoals te verwachten viel verbruikt de gemiddeled man meer calorieën aan seks dan de gemiddelde vrouw, en dat lijkt me ook ergens wel een beetje logisch aangezien hij gemiddeld ook actiever is dan zij. Maar meer dan een opwarmertje voor de échte sport is het dus niet.
Wist je dit al over bedsport?
Zoals te verwachten viel verbruikt de gemiddeled man meer calorieën aan seks dan de gemiddelde vrouw, en dat lijkt me ook ergens wel een beetje logisch aangezien hij gemiddeld ook actiever is dan zij. Maar meer dan een opwarmertje voor de échte sport is het dus niet.
maandag 9 december 2013 om 16:50
4 kcal tijdens seks versus 9 kcal tjidens joggen, dààr baseer ik me op voor dat "opwarmertje", Amand. Ze hebben hun onderzoek niet uitgevoerd op forummers en dat betreur ik persoonlijk ook.
Met de koudste wintermaanden nog voor de boeg is het handig te weten waar de conditie het leukst of het snelst mee op peil gehouden wordt.
Met de koudste wintermaanden nog voor de boeg is het handig te weten waar de conditie het leukst of het snelst mee op peil gehouden wordt.
maandag 9 december 2013 om 17:15
Alleen nog maar in leven blijven (basismetabolisme) kost ook al zo'n 1440 - 1800 kcal/dag of 1 à 1,25kcal/min, dus die moet je dan nog aftrekken in mindering brengen van het totaal.
Seks (4) verbruikt ook maar net iets meer dan wandelen (3). Dat is de harde realiteit, al kan dat met een halfharde realiteit aanzienlijk toenemen.
Seks (4) verbruikt ook maar net iets meer dan wandelen (3). Dat is de harde realiteit, al kan dat met een halfharde realiteit aanzienlijk toenemen.
maandag 9 december 2013 om 17:24