Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket

14-12-2013 20:02 80 berichten
Het kerstpakket. Hoe bezien jullie die? Iets wat heel normaal is want je hebt het hele jaar ervoor gewerkt, of een extra waardering van je werkgever?

Ik merk in mijn omgeving dat een aantal mensen deze niet krijgen i.v.m. de crisis en dit best jammer vinden. Het is toch een soort extraatje.

Maar tegelijkertijd hoor ik van een aantal mensen die deze wel krijgen, het extraatje niet waarderen maar zoiets hebben van: ik heb daarvoor gewerkt, dus ik vind het heel normaal dat ik dit krijg.

Gelukkig zijn er ook mensen die het wel waarderen, maar die groep hoor je niet zo gauw

Wat is jullie visie hierop?

Kerstpakket

Totaal aantal stemmen: 44

- Ik heb er heel hard voor gewerkt, dus ik verdien dat pakke (11%)
- Fijn dat ik deze krijg en waardeer het dat ik dit pakket i (89%)
quote:fasjon schreef op 14 december 2013 @ 20:39:

Krijg je dan maar één kaart voor de schouwburg?2 bonnen a euro 20 en voor 10 euro an consumptiebonnen ed. Maar kaartje voor voorstelling is al gauw euro 22. Ik vind het te verwaarlozen wat je bij moet betalen, maar er zijn leidinggevenden die er anders over denken.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij hoeft een kerstpakket niet, ik geef die van mij altijd aan een goed doel. Ik heb niets nodig en word al betaald voor mijn werk.
Ik zie een kerstpakket wel als een extra waardering voor mijn werk.

We kregen dit jaar een soort pluim, met daarbij de vraag of we deze misschien wilde over maken naar Serious Request. Ik kies normaal gesproken mijn eigen goede doelen en daar zit SR niet bij. Dus ik ga voor de bon gewoon iets uitzoeken.
Wij krijgen een ouderwets kerstpakket, gelukkig wel een met echt leuke en lekkere dingen erin.

Ik zou het heel jammer vinden als het zou verdwijnen, vond het vroeger al geweldig als mijn moeder het kreeg en ik het mocht uitpakken. En mijn kinderen vinden het nu ook geweldig. Ik heb er fijne herinneringen aan en ben blij dat het er nog is.

Mijn man krijgt vaak een royale bijenkorf bon die ik dan mag besteden, vind ik ook heel leuk. 😉
Ik ben dol op kerstpakketten. Helaas dit jaar geen werkgever, dus geen pakket. Alhoewel, als ik wel bij werkgever was gebleven, had ik denk ik ook geen pakket gehad dit jaar.

Wat ik wel lullig vind, is onderscheid in pakketten puur op basis van contracturen. Ik had ooit een werkgever waar ik een 3-12 contract had, maar eigenlijk gewoon werkte wanneer ik nodig was. Soms was dat 12 uur, meestal was het meer. Als een collega ziek was en ik kon werken, dan deed ik dat. Kreeg ik met kerst gewoon hetzelfde als de collega die absoluut niet meer dan 6 uur per week wilde werken en nooit last-minute kon, omdat ik ook een 3-12 contract had. Als het iets leuks was geweest, had het mij zeer waarschijnlijk minder geboeid, maar mijn 'pakket' was zo'n lelijk olie en azijn ding van glas. Gewoon echt lelijk en echt iets waar elke student dus totaal niks aan heeft. En niet eens leuk ingepakt, maar gewoon in zo'n bruin velletje tegen het breken.

Voor mij staat een pakket gelijk aan een 'dank je voor je inzet van afgelopen jaar'.
Voor mij is een pakket zeker een soort van waardering.

Ik vind het alleen minder leuk wanneer ik zelf iets mag uitkiezen.

Een pakket met lekkere dingen erin is bij mij meer geliefd.

Ik krijg ook een kerstpakket! Van mijn vrijwilligerswerk. Had ik niet op gerekend, want ik ben in juni al gestopt, maar iedereen die afgelopen jaar daar gewerkt heeft, wordt uitgenodigd voor de kerstborrel en krijgt dus een kerstpakket. Vind ik erg leuk. Ik vind het zeker niet vanzelfsprekend, maar ik zou wel een tikje teleurgesteld zijn als ik niks zou krijgen (als ik een baan had dan, want die heb ik niet, dus dit is alleen maar een leuke verrassing).
quote:mylenamyla schreef op zaterdag 14 december 2013 20:39 Ik vind het ontzettend leuk om een kerstpakket te krijgen. Niet omdat ik vind dat ik het verdien of dat ik er recht op heb, maar gewoon om een doos vol hebbedingetjes te krijgen (waarvan meer dan de helft overigens helemaal niks voor mij is!). Cadeautjes krijgen is nou eenmaal iets waar ik heeeel blij van word

Overigens maakt de inhoud me echt weinig uit. Gewoon leuk om iets te krijgen maar ook niet meer. Ja dat ook! Ik ben nu al nieuwsgierig naar wat ik krijg, haha.
ik krijg ze wel maar van mij hoeft het niet zo

de flessen wijn blijven staan want ik drink niet

het eten zijn vaak dingen die ik niet eet

die bonnen zijn hier regelmatig weggedaan

ik heb een leuke eindejaarsuitkering, van mij hoeft de rest niet zo
Mag er een 3e optie bij?

3. Het kerstpakket boeit me niet echt, geef mij maar een eindejaarsuitkering

Ik heb niks met die flut pakketten.
Nou ja 1 keer zat er iets leuks tussen, maar de andere jaren had ik er weinig aan.
Vind het gewoon leuk dat je iets van je werk krijgt. Vorige week kregen we 'n mooie en vooral lekkere chocoladeletter en 'n hotelbon van de zaak. Met kerst krijg ik iets via het uizendbureau heb ik begrepen, de vasten mochten zelf een kado kiezen.
Persoonlijk heb ik wel liever geld dan 'n kerstpakket. Op mijn vorige werk werden eerst pakketten gedaan, maar later werd er over geschakeld op een paar 100 euro cash en dat vond ik toch wel aangenamer eerlijk gezegd.
Ik vind het leuk, een kerstpakket, en krijg het liefst ouderwets een doos met toastjes, blikzalm, wijn en chocola . Ik heb ook wel eens bonnen gehad, maar dat vind ik toch minder feestelijk, vooral omdat je het cadeautje voor die vouchers dan pas in januari ergens kreeg.

Ik beschouw het als een extraatje, maar zolang er geld is voor allerlei andere flauwekul op het werk vind ik het ook wel terecht dat we het krijgen. Als dan de kerstpakketten ineens wegbezuinigd zouden worden zou ik wel een beetje kaal vinden.
Wij krijgen dit jaar niks. Net als vorig jaar. Toen kregen we niet eens een kaart of mail. Gewoon niks. Radiostilte. Geen 'bedankt voor de inzet in 2012'. Dat heeft veel medewerkers gedemotiveerd. Dit jaar heeft de OR aan de directie verzocht om toch in ieder geval een mail te sturen ( staat in de notulen van de OR vergadering met de bestuurder, hoe triest). Ik ben benieuwd of er inderdaad 5 minuten wordt uitgetrokken voor een korte mail met waardering.

Ik werk overigens bij de overheid. Niet bij een of ander MKB bedrijf dat in zwaar weer verkeerd.
Ik vind het iets extra's waarmee de werkgever zijn waardering laat blijken. Daarbij vind ik dan ook wel dat het er een beetje bij hoort, je werkt er dus ook hard voor!
Da's wel heel kaal Esfa, een kaart met dank voor de inzet is toch een kleine moeite en kost niet veel.
mwah, ik denk niet dat ik zou zitten te wachten op 'n mail met 'bedankt voor je inzet' als er niet eens 'n kerstpakket of flesje wijn vanaf kan, dan steken ze die mail ook maar in hun reet!
Wij krijgen al een paar jaar niets meer en Ik vind dat wel jammer.

En ik merk dat het over het algemeen bij iedereen een beetje demotiverend werkt in een tijd waarin iedereen toch al een tandje moet bijzetten.
Welk kerstpakket?

Ik kan het persoonlijk waarderen als je een keuze hebt tussen iets voor jezelf of iets voor een ander (goed doel, voedselbank).
Wat erg eigenlijk dat er dan nieteend een doosje chocola oid vanaf kan. En zelfs geen "bedankt voor de inzet" dus!!!
quote:elninjoo schreef op 14 december 2013 @ 21:21:

mwah, ik denk niet dat ik zou zitten te wachten op 'n mail met 'bedankt voor je inzet' als er niet eens 'n kerstpakket of flesje wijn vanaf kan, dan steken ze die mail ook maar in hun reet!Dat was ook de reactie van veel mensen. Ik denk dat de effecten van het niet laten blijken van waardering enorm worden onderschat.
Ik heb dit jaar mijn eerste echte baan gehad dus ik hoop wel iets te krijgen ja. Wat dan heb ikd an weer geen idee van.
Ik koop graag extraaatjes voor het personeel. Met sinterklaas een letter, met kerst een flink pakket (70 euro) en de 31e staan er schalen oliebollen.
Bij een vorige werkgever kregen we altijd een boterletter met Sinterklaas. Kost heel weinig en ik vond het enorm feestelijk, eigenlijk net zo leuk als een kerstpakket. Gek is dat, het hoeft helemaal niet zo veel te kosten en het voelt als een warm blijk van waardering

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven