Mode & Beauty alle pijlers

Dik haar opsteken

30-12-2013 21:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik was benieuwd of er hier dames waren met tips om dik redelijk glad (half lang) haar op te steken? Bij mij blijft het nooit zitten, tenzij de kapper het doet.

Hoe doen jullie het?
Minimaal een dag het haar niet wassen. Flink wat haarlak eroverheen sprayen. Touperen en opsteken. Grote schuifspelden gebruiken die een beetje stroef zijn, dus niet die gladde, kleine schuifspelden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Je kunt ook eerst een halve staart maken (wel losjes) en dat opsteken en daarna de onderste helft erbij opsteken.
http://www.youtube.com/re ... h_query=twister+haar&sm=3

Heel makkelijk; bij elke ( ? ) drogist verkopen ze van die dingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.youtube.com/wa ... s&list=PLC9A680D187C43B5B
http://www.youtube.com/watch?v=iG9PPb8gCsI
Met een Zenner Stay-in-Hair haarklem.

Ik heb er eentje voor dun haar, maar er is ook een grotere voor dik haar. Ideaal, er zit rubber aan de binnenkant dus de klem blijft goed zitten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 december 2013 @ 22:23:

http://www.youtube.com/wa ... s&list=PLC9A680D187C43B5BHaha zo'n ding had ik vroeger voor balletles :D Niet helemaal wat ik bedoel met "opsteken", maar leuke herinnering.
quote:Emma95 schreef op 30 december 2013 @ 22:30:

Met een Zenner Stay-in-Hair haarklem.

Ik heb er eentje voor dun haar, maar er is ook een grotere voor dik haar. Ideaal, er zit rubber aan de binnenkant dus de klem blijft goed zitten.

Kansloos bij mijn haar.

Ik ken het echt niet opsteken, gewoon te dik, te veel, te zwaar.

Een knot kan, dat is ook meteen het enige.

Ik wilde het 1 keer opgestoken, toen ik ging trouwen, dat begon ondanks de vele schuifjes en de noeste arbeid, na een kwartier al uit te zakken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Heb je ze wel eens geprobeerd? Desnoods twee tegelijk. Bij mij zit ie muurvast.
quote:Emma95 schreef op 30 december 2013 @ 22:52:

Heb je ze wel eens geprobeerd? Desnoods twee tegelijk. Bij mij zit ie muurvast.

Ik heb er 1, maar mijn haar past er niet eens tussen.

Maar goed, ik heb ook wel heel erg veel haar, dat zegt mijn kapper ook altijd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hier ook behoorlijk dik, lang haar.. Opsteken werkt alleen bij mij met de methode die MrsS omschrijft.

En een fijne borstel bij de hand houden, want je haar moet er niet 'getoupeerd' uitzien, maar je borsteld alleen de buitenste laag glad.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Mijn dochter had lang en heeft dik en veel haar.

Ze maakte voor het opsteken

- òf eerst 1 staart ( meestal midden op achterhoofd, soms wat hoger) en verdeelde de staart in verschillende plukjes die ze los wegstak op verschillende manieren, soms 1 pluk of meerdere plukken in een vlechtje

- òf 2 staarten boven elkaar en dan plukjes wegwerken.

Dat laatste kon ze niet alleen zonder dat je zag dat het 2 staarten waren.

Als ze 1 of 2 plukjes vlocht dan ging daar soms ook een lint doorheen, in de grote knot gaf dat een heel subtiel feestelijk effect

Ze gebruikte voor de plukken grote steekspelen ( waarvan de punten uit elkaar staan) en dikke schuifspelden. Daar is lastig aan te komen en zeker in zwart, ze waren meestal in vage kleur bruin en dat zag je te zeer.

Ze heeft allerlei klemmen en haardingen geprobeerd maar meestal was haar haar er te kang en dik voor ( mn die combi)

De rol uit BGB eerste filmpje paste niet bij haar leeftijd.

Ze heeft nu haar haar afgeknipt tot net over schouderbladen in 2 lagen. Veel praktischer en nog mooier!
Je bent zelf een theepot
Oh en nog wat:

Ik had zelf vroeger heel lang haar, heb veel maar geen dik haar, dat scheelt natuurlijk

Voor een snelle nonchalante opsteekcoupe:

Hoofd ondersteboven en hoog een vlecht beginnen ( het maakte bij mij uit of li of re eerst = boven ging), vrij strak aanzetten maar niet tè. Als de vlecht klaar is, de vlecht onder en in het midden vasthouden en hoofd weer recht. Dan de onderkant van de vlecht naar binnen vouwen ( onder de aanzet vd vlecht) en dan een klem over alles heen of een dikke speld.

Mijn dochter had hier veel te veel haar voor, geen speld kon de dubbele pluk aan.
Je bent zelf een theepot
Twee staarten onder elkaar achter op je hoofd

en dan de streng onder in je hals vast pakken en naar boven rollen en met van die grote openstaande schuifjes ze er haaks in steken.

Haarlak vereist.

Zoiets, uitleggen is niet mijn sterkste kant, maar het kán wel.
Deze bedoel ik

www.youtube.com/watch?v=dzP4NAqLfG0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven