Werk & Studie alle pijlers

Mijn eigen taleninstituut

01-01-2014 09:51 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
plein18 wijzigde dit bericht op 29-01-2014 11:30
Reden: Gesloten
% gewijzigd
Succes met je onderneming.

Is conversatielessen ook een idee. Een aantal bijeenkomsten en elke keer een ander thema.

Zou op de website een route aangeven, vanuit meerdere richtingen.

Vermeld OV mogelijkheden.

Kritische noot van mijn kant.

Door op een zolder te gaan zitten (trappen) sluit je mensen die moeilijk ter been zijn uit.

Denk ook aan een makkelijk toegangbaar toilet.

Heb je gedacht aan noodvoorzieningen, ivm. een mogelijke brand.

Houdt je rekening met de stillere wintermaanden.
Wat een superidee! Ik wens je ook heel veel succes

Ga ervoor!
..popcorn?
quote:pejeka schreef op 01 januari 2014 @ 12:01:

[...]

Zeker jongere Duitsers (40/45 of jonger) spreken wel Engels (mijn eigen ervaring, doe dagelijks zaken met Duitsland). Ik spreek zelf vloeiend Duits (dankzij een gedegen internationale opleiding, een verblijf van enkele jaren in Duitsland en een dienstverband bij een Oostenrijkse firma). Ofschoon ik vind dat Duits inderdaad voor de handel best belangrijk is (afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent), heef leren van goed Duits geen hoge prioriteit in Nederland. De meesten denken dat het beetje middelbare-school-Duits, aangevuld met tijdens vakanties in Duitsland/Oostenrijk opgedane "kennis", wel voldoende is om begrepen te worden en hebben niet de behoefte de puntjes op de i te zetten. Hoe vaak ik niet gehoord heb "ja, ik spreek best wel goed Duits, maar al die naamvallen enzo, daar doe ik niet aan want dat maakt toch niet uit, ze begrijpen me toch wel". Al met al is er dan ook geen gigantische markt voor het leren van Duits in Nederland en zoals ik zei, de bedrijven die hun werknemers toch beter Duits willen laten leren, gaan dan gewoonlijk naar de van oudsher gerenommeerde taleninstituten.

Ik woon en werk in Duitsland, werk voor een Amerikaans bedrijf en schat dat de helft van mijn collega's onder de 45 niet goed genoeg Engels spreekt om zaken te kunnen doen. En daar zitten er genoeg bij die gestudeerd hebben. Het is dus zeker wel handig om als Nederlandse handelaar/zakenman of - vrouw goed Duits te kunnen en ik denk inderdaad dat veel Nederlanders dat onderschatten. Ik denk trouwens ook dat veel kleinere Nederlandse bedrijven geen geld aan dure cursussen willen/kunnen uitgeven. Wellicht liggen daar kansen voor TO. Verder kan ze misschien ook wel cursussen bij bedrijven aanbieden ipv bij haar thuis.
Bedankt voor alle tips etc.

Ik ben al enkele maanden bezig met de voorbereiding.Aan de meeste zaken, die genoemd worden, heb ik al gedacht.Ik heb ook bij andere taleninstituten gekeken (cursussen, prijzen,doelgroep etc). Ik heb meer dan 15 jaar ervaring in het (volwassen) onderwijs.Ook heb ik cursussen voor andere taleninstituten gegeven.Natuurlijk ga ik ook in-company aanbieden.

Voor de cursisten , die slecht ter been zijn : hier in de regio zijn verschillende seniorenverenigingen.Daar ga ik informeren of ik een cursus Duits in het dorpshuis kan geven.

Ook ga ik binnenkort netwerken bij de open coffee ochtenden.
Plein, wat leuk, ga ervoor!!

Taleninstituut is zeker niet gek. Zeker niet als je op den duur wil uitbreiden. Mijn zusje heeft een psychologenpraktijk. In haar eentje. Is gewoon spreektaal.

Wat ik me wel afvraag is of het geen probleem is dat je geen native speaker bent. Ik wil zelf graag beter Duits leren spreken (en Russisch, maar dat is een ander verhaal), maar eerlijk gezegd zou er bij mij wel voorkeur zijn voor een native speaker dan iemand die het zelf ook heeft aangeleerd.
Waar zit de any-key?
Open coffee ochtenden ??

Waarom niet gewoon "Kaffeeklatsch" ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat ik me afvraag: heb je al een aantal klanten of moet je die nog gaan vinden? Juist acquisitie is iets wat moeilijk is, zeker in jouw branche. De meeste zakelijke taalinstituten zijn failliet of erg ingekrompen aka geen kantoor maar de medewerkers werken vanuit huis. Heb je al een orderportefeuille voor 2014?
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Snoesje666 schreef op 01 januari 2014 @ 13:48:

Open coffee ochtenden ??

Waarom niet gewoon "Kaffeeklatsch" ?

Ik las met m'n duffe hoofd zelfs coffee shop, als in koffieshop

Nou TO, de bekende rijtjes die je destijds op school moest kunnen opdreunen, komen bij mij al weer boven
Wat ik me wel afvraag is of het geen probleem is dat je geen native speaker bent. Ik wil zelf graag beter Duits leren spreken (en Russisch, maar dat is een ander verhaal), maar eerlijk gezegd zou er bij mij wel voorkeur zijn voor een native speaker dan iemand die het zelf ook heeft aangeleerd.[/quote]

Het kan zijn dat er mensen de voorkeur aan een native speaker geven.

Ik zag op internet, dat er een taleninstituut Duits op 10 kilometer van mijn huis is.De eigenaresse schreef dat ze pas 1 1/2 jaar in Nederland woonde en bezig was om Nederlands te leren.

Natuurlijk is ze dan beter in Duits, maar als ze iets in het Nederlands wil uitleggen, wordt dat een probleem.

Die open coffee ochtenden zijn netwerkbijeenkomsten voor ondernemers en bedrijven.Als ik een open coffee zou organiseren , dan wordt het Kaffee en Kuchen (he, misschien een idee voor een cursus).

Ik heb nog geen klanten.Ik ga daar de komende maanden aan werken.Het is ook niet zo dat ik er rijk van moet worden.Ik heb ook nog een andere baan en mijn man brengt ook nog geld binnen.

Ik ga het langzaam opbouwen.
succes, je enthousiasme is leuk om te lezen!
Enthousiasme is er zeker wel, maar een gedegen businessplan, met onderzoek naar wie en vooral waar je je klanten gaat vinden lees ik niet. Vooral als je aangeeft nog helemaal geen klanten te hebben. Maar wel een volledig ingerichte lesruimte.

Voor mij klinkt het als een webshob, cup-cake, wafelbakbusiness. Een leuke hobby. Maar goed; je hoeft er kennelijk niet fulltime van te leven. Succes!
Everything you see I owe to spaghetti!
Waarom zou je iets in het Nederlands willen uitleggen? Je leert een taal alleen door dat nu juist los te laten. Gewoon vol er in met een native speaker die dat gewauwel in het nl lekker laat zitten. Ga het maar uitleggen in het Duits. Daar heb je wat aan.
quote:Houston77007 schreef op 01 januari 2014 @ 13:48:

Wat ik me wel afvraag is of het geen probleem is dat je geen native speaker bent. Ik wil zelf graag beter Duits leren spreken (en Russisch, maar dat is een ander verhaal), maar eerlijk gezegd zou er bij mij wel voorkeur zijn voor een native speaker dan iemand die het zelf ook heeft aangeleerd.Ik denk dat voor de meeste mensen die een zolderkamerinstituut bezoeken een drs. voor je naam ook wel voldoende is. Maar ik weet niet of TO dat heeft?
Ik denk dat beginnende leerders of mensen die vooral recreatieduits willen leren hier het meest aan hebben. Hoewel ik voor dat laatste een Duitse vriendin heb haha.
quote:Suze02 schreef op 01 januari 2014 @ 16:52:

Waarom zou je iets in het Nederlands willen uitleggen? Je leert een taal alleen door dat nu juist los te laten. Gewoon vol er in met een native speaker die dat gewauwel in het nl lekker laat zitten. Ga het maar uitleggen in het Duits. Daar heb je wat aan.Grammatica heb ik toch het liefst uitgelegd door iemand met/in mijn eigen moedertaal. Scheelt toch wat extra gedoe. Bovendien weten de meeste Duitse mensen niets over de naamvallen omdat ze dit automatisch al doen, net zoals wij in het NL. Dus daarom liever dat soort dingen uitgelegd door een Nederlander. Maar voor uitspraak heb ik toch echt liever een native speaker.
Vandaag was ik in een Miamor-filiaal en ik was verbijsterd dat de verkoopster niet eens uit de voeten kon met enkele Duitse klanten.

Schrijf dat bedrijf eens aan, die verkoopstertjes kunnen wel een cursus gebruiken waarin ze leren tellen, en de woorden Jacke, Hose en Grösse leren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven