Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
@sneeuwwitje, goed gedaan hoor!

Ik ga morgen op de loopband nog "een rondje" lopen

En inschrijven voor een paar wedstrijden is inderdaad een hele goede stok

@moonlight, samen wedstrijden lopen is ook heel gezellig. Gelukkig lopen mijn zus en ik hetzelfde tempo. Maar trainen doe ik gewoon alleen, kan ik dat gewoon doen wanneer het mij uitkomt.

Ik wens iedereen een sportief en blessurevrij 2014 met vele mooie kilometers!!
Never regret something that once made you smile.
Hallo allemaal,

Vanavond voor de 3e keer met Renate gelopen. Ik vind alleen de lessen (en dat had ik ook bij de Evy-lessen) zo snel voorbij,en als ik dan klaar ben heb ik het gevoel dat ik volop energie over heb, dus ik doe dubbele lessen. dus 1e keer les 1 + 2, 2e keer les 2 + 3 en vandaag dus les 3 + 4. Vandaag stond er dus 4x 3 minuten met steeds 3 minuten wandelen tussendoor, en vervolgens 12x 1 minuut met steeds 2 minuten wandelen op het programma. Het fijne van die 12x 1 minuut is dat je dat even wat harder kan lopen, want die minuut is zo voorbij, en 2 minuten rusten is genoeg om weer klaar te zijn voor de volgende tempominuut.

Voorlopig wil ik geen wedstrijden lopen. De grootste wedstrijd is tegen mezelf en ik heb m gewonnen als ik alle 21 lessen heb volbracht en de 4 mijl kan uitlopen.

Een sportief 2014 allemaal!
Hi Laleentje,

Ook voor jou, en alle anderen een sportief 2014 gewenst!

4 mijl lopen is ook een mooi streven.

Doris, ik heb dat ook met trainen: Gewoon wanneer het mij uitkomt. Vind het juist zo handig dat ik met een half uur uit en thuis ben, het kan eigenlijk altijd wel.
Zo ik heb les 11 gedaan, die was niet zo moeilijk.

Grrrr les 12 staat niet op mijn MP3speler. En ook als ik op internet zoek mist les 12.
@moonlight, jij deed de 2006 van evy toch? Ik kan je die les wel sturen.

Had je wel les 5? Want die ontbrak bij mij toen ook.

Vanmiddag heb ik een experiment gaan met de wii en de loopband.

En dat ging hartstikke goed

Ik heb de wii naast de loopband staan en speel dan het spel wii fit plus.

Daarbij kan je 30 minuten joggen en rent je poppetje een route over het eiland.

Dus ik de met de controller (in het kleine zakje van mijn loopbroek gestopt) en vervolgens een halfuurtje rennen op de loopband

En dat is heel erg grappig.

Straks als de loopband in de logeerkamer staat (moet nog even opgeruimd worden) dan komt het scherm recht voor de loopband te staan en ga ik lekker wii-en en rennen
Wat grappig zeg met die loopband

Ik had regen. Dat heb je buiten dan weer Maar t ging niet heel hard gelukkig.

Nee ik had les 5 ook niet en kon die online ook niet vinden. Toen heb ik volgens mij les 4 een keer extra gedaan en toen door naar 6.

Alleen nu lijkt de opbouw sneller te gaan. Ja ik doe 2006, als je les 12 wilt sturen ben ik heel blij. Mag naar tinka2@live.nl
Ik ren ook met Evy, maar lig er inmiddels weer even uit.

In september begonnen met trainen voor de 4mijl (veel te laat), en daardoor een scheenbeenblessure opgelopen die nu steeds weer opspeelt. Enorm frustrerend.
@moonlight, de les is onderweg

Veel plezier met lopen.

@zonnestraal, oh.. dat is balen.

Wil een hele rustige opbouw helpen?

Waarbij je steeds 2 dagen rust neemt in plaats van 1 dag?

Sterkte!
Ik wil ook weer beginnen, morgen.

In verleden vaker een poging gedaan, maar daar bleef het vaak bij.

Wat ik wel vervelend vind om met mijn telefoon of mp3 speler te lopen. Soms klem ik heb tussen mijn heup en broeksband of soms in de hand, maar beide voelt irritand.

Hoe doen jullie dat??
Thanks Doris!

Ik heb zo'n houdertje gekocht voor telefoon/mp3 en dan draag ik m om mijn arm. Werkt prima.

Ik baal een beetje, had een wandeling georganiseerd en nu heeft iedereen zich weer afgemeld, op 1 na. Ik heb t al eerder afgezegd, kan eigenlijk niet weer. Maar t was niet de bedoeling om met zijn tweeën te lopen.

t Is geen hardloopprobleem maar wel stom!!
@Ingeee, veel loopplezier.

Ga je met Evy of Renate lopen. Of met een ander programma?

Ik gebruik mijn telefoon en heb dan zo'n sportarmband waar die in gaat.

Ik heb net een nieuwe band gekocht (bij Dirk vd Broek voor 3 euro) waar mijn nieuwe telefoon perfect in past.

@Moonlight, graag gedaan! De andere komt er ook aan.

Ja.. dat is inderdaad balen.

Je stopt er toch tijd in om het organiseren.

Anders toch maar met z'n tweeën gaan?
Hallo dames,

Allereerst nog de beste wensen en dat het maar een super loopjaar mag worden!! Nog leuke loopdoelen voor 2014?

Mag ik weer meeschrijven? Na weken op de bank te hebben gehangen omdat ik last had van een lopersdip (na de 4mijl) en een nieuwe baan waar ik een paar weken full-time training van had, heb ik gisteren de loopschoenen weer uit de kast gehaald! Het nieuwe jaar begonnen met een klein rondje (2.5km) en ging lekker!! Ook doe ik mee met de commit2fit challenge van girls love 2 run en dat houdt in dat je 15 workouts in de maand januari gaat doen. Moet te doen zijn toch?

Ik heb er weer helemaal zin in, ben super gemotiveerd en heb al een paar doelen voor ogen. In mei wil ik samen met een vriendin de Marikenloop gaan lopen (10k) en in september wil ik met mijn nichtje de Damloop gaan lopen! Vanaf de volgende keer ga ik weer op iedereen reageren!
Hi Lexie,

Jij ook een super 2014 met veel kilometers

Succes met de challenge!

15 workouts zou inderdaad moeten lukken
Welkom Lexie!

Doris de persoon in kwestie is blind. Ik wilde kijken of hij mee kon komen in een groep, zodat hij misschien vaker mee kan wandelen.

Maar ik moet dus gearmd met hem wandelen en dan vind ik 21 km met zijn tweeën gewoon te lang. t Is leuker als je tussendoor een beetje afwisseling hebt en ook wat anderen spreekt.

Ik probeer nu iets anders te regelen...

Maar dat is dus de reden dat ik niet zo'n zin heb om met zijn tweeën te lopen.
Thanx Dorisdoos! En wat goed dat je gewoon lekker blijft lopen en geregeld een wedstrijdje doet! Wat is je volgende wedstrijd?

Thanx Moonlight, kan me voorstellen dat je het niet zo ziet zitten om met zijn 2en 21km te lopen, jammer dat de rest heeft afgezegd. Heb jij ook een loopdoel?
Lexie voorlopig is mijn doel om 5km te kunnen lopen. Misschien dat ik het daarna weer verleg naar 10 km.

Maar eerst dus 5, vind ik al heel wat.
Vandaag les 4 en 5 van Renate's Runningcoach gelopen. Heerlijk temperatuurtje om te lopen hoor. Het ging weer heel fijn. Was alles bij elkaar 70 minuten.

Ben moe. Even douchen nu en lekker slapen.
Hoi ik kom ook graag meeschrijven als dat mag.

Ik ben twee weken geleden opnieuw begonnen met Evy en heb vanavond les 6 gelopen.

Heb in het verleden ook hard gelopen maar ben moeten stoppen vanwege een hielspoor die niet overging. Nu enkele jaren later weer voorzichtig proberen. Tot op heden gaat het redelijk. Mijn oudste zoontje van bijna 11 rent regelmatig met me mee waardoor de lessen nog sneller gaan dan dat ik alleen loop. Mijn eerste doel is blessurevrij het einde van de Evy 0-5 te halen.
De beste wensen voor 2014 dames! Op veel fijne loopkilometers en nieuwe doelen die bereikt gaan worden!

@ Lexie: welkom terug, leuk dat je weer mee komt schrijven. Je hebt een super doel gesteld voor jezelf!

@ Moonlight: wat jammer dat er zoveel mensen hebben afgezegd.

@ Ingee: welkom! Ik heb een band gekocht voor mijn telefoon, die kan ik dan om mijn arm doen.

@ Laleentje: jeetje, wat lang zeg. Pas je wel op dat je niet te snel gaat? Blessures kun je snel krijgen in de begin periode.

@ Shisensa: welkom! Hier zijn ook veel lopers die met Evy lopen, ik heb ook met Evy gelopen. Het is fijn om zo op te bouwen. En wat leuk dat je zoontje ook meeloop!

Ik ga me deze week inschrijven voor twee loopjes, eentje in april (8 kilometer) en eentje in mei (10 kilometer). En ga ook nog op zoek naar iets voor in maart

Morgen wil ik weer gaan lopen, ga dan misschien wel weer 10 kilometer lopen!
Doris: ik denk dar 2x per week hardlopen nu genoeg is. Maar omdat ik de vorige keer eigenlijk weer hb overbelast, kan ik nu weer rust houden totdat ik m'n schenen niet meer voel.

Het frustreert me dat het zo lang duurt...

Ik zag in de winkel dat er tegenwoordig ook een soort van aangemeten steunkousen zijn die shin splints tegengaan.. Iemand ervaring mee?
Yes, heb me net nog ingeschreven voor de drie lopen. Wilde (naast de lopen die ik al gepland had) ook nog eentje in maart en zag toen dat er dan een run is bij mijn eigen hardloopvereniging, dus heb me daar maar meteen voor ingeschreven

Dus nu in maart 4 mijl, april 5 mijl en in mei 10 kilometer
Wow Sneeuwwitje, goed bezig zeg!! En je loopt nog steeds bij de loopgroep? Bevalt het goed?

Moonlight, mooi doel hoor 5km! Daar moet ik ook eerst weer op komen, heb er zin in!!

Laleentje, 2 lessen achter elkaar, netjes! Welke runningcoah van Renate doe je?

Shisensa, wat leuk dat je zoontje regelmatig meeloopt! Kan me voorstellen dat de les dan voorbij vliegt! Wat balen van je hielspoor, maar fijn dat het tot nu toe gaat, hoop dat het zo goed blijft gaan.

Zonnestraal, sorry geen ervaring met steunkousen gelukkig ook nog niet met shin splints. Balen dat je er zo`n last van hebt, stomme blessures ook altijd.

Ik moet straks werken en zit nog even in dubio of ik na het werk ga lopen of dat ik morgenochtend ga lopen. Ik ga trouwens niet meer alles met Evy/Renate lopen. Wil minimaal 1x zelf gaan lopen en denk 1x per week een interval lesje met Renate gaan doen. Voor diegene die vandaag gaan lopen, veel loopplezier!
Heey Dames,

Is het goed als ik mee ga schrijven? Vind dat ze bij dat andere hardlooptopic wel erg ver kunnen rennen, dan voel ik me zo niet sportief haha.

Zoals velen heb ook ik goede voornemens voor 2014, namelijk aan het eind van het jaar 10 km onder de 50 min. Lijkt me zeer reëel. Ik loop 30 min over 5 km. Wil in maart mee gaan doen met een loop, waarin ik de 10 binnen 1 uur wil lopen óf de 5 km binnen 25 min. Dat moet ik nog even bezien.

Vanochtend lekker geweest, 5,87 km, 34:42 min. (Ik meet met endomondo).

Ik wil nog ongeveer 2 weken 2/3 keer per week 5 km rennen en daarna gaan opbouwen naar de 10 km, met Evy of Renate. Evy heb ik al een keer geprobeerd, maar vind dat versnellen niets. Heeft iemand ervaring met Renate, zitten daar ook versnellingen in??

Groetjes!
Welkom dame91! Ik vind het wel leuk als we weer wat meer schrijfsters hebben.

Mijn computer en MP3 spelers gingen even hun eigen leven leiden net.... ik kreeg les 12 zo snel niet op mijn speler. Ligt niet aan het bestand maar ik kon ineens helemaal geen muziek overzetten.

Heb maar ff les 10 herhaald. 11 vond ik saai en ik wilde toch lopen. Had nogal wat spanning in mijn lijf en ik ben echt opgeknapt van het lopen.

Had slecht geslapen vannacht en vandaag voor werk op stap geweest. Oude les was wel ff oké, ben blij dat ik iig wel gegaan ben.

Morgen op mijn gemakje ff kijken wat er nou mis is met mijn MP3speler.
Welkom Dame,

Wat een mooi doel en wat ben je al goed bezig! Loop je al lang hard? Bij Renate zitten ook versnellingen, volgens mij zijn deze in de duurloop les en dan de laatste paar minuten steeds 30sec versnellen en dan weer 30sec lopen en dat dan 3x ofzo.

Moonlight, wat fijn dat je zo bent opgeknapt van het lopen. Ga je les 12 nog wel doen of nu gewoon verder met les 14?

Gisteren even een drankje gedaan in de kroeg en toen met een kennis afgesproken om vanmorgen te gaan lopen. Dus zal nog even wakker worden en gaan... Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven