Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Als je rustig wil zou ik op Au Leuk of Tanote bay gaan zitten. Wel vrij basic, maar erg mooi. Of Shark bay, daar is tegenwoordig ook meer accommodatie dan vroeger. Sensi hebben vrienden van me gezeten, die vonden het heerlijk daar.
Ik ga weer eens kijken, Mayou.
Ik heb weer een ander plan. Vliegen van BKK naar Samui en dan direct door naar Phangang. Niet op Samui blijven maar daar direct vanaf het vliegveld naar de boot.

Dat is toch te doen?
Dat is prima te doen. Vooral als je de Lompraya vanuit Maenam neemt.Het is alleen even een gezeul met je bagage (busje in, busje uit, boot in, boot uit) maar dat hou je altijd.

Palm Leaf op Tao lijkt me wel wat en Crystal Bay op Samui wordt het denk ik.
Ik zal ze eens even bekijken
Palm Leaf spreekt me aan!

Chrystal Bay niet zo.
Ik word sowieso altijd kleddernat als ik in-en uit die longtails moet klimmen.

Hoe ik het voor elkaar krijg, weet ik niet, gaat altijd mis
Ha, het gaat over Samui en Phangan.

Dan heb ik ook even een vraag voor de experts.

Ik wil van Kanchanaburi naar Ko Phangan. Volgens mijn research gaat dat het allersnelst als je van Kanchanaburi de bus neemt naar BKK, en van daaruit het vliegtuig naar Ko Salui en dan de boot op naar Phangan.

Klopt dit volgens jullie?

Want ik lees op internet ook allerlei routes van met de trein tot Chumpon en zo, maar lijkt me nogal omslachtig…

Wat denken jullie?

En enig idee op welke bus terminal ik moet mikken in BKK om het dichtst bij de luchthaven (Sutarnabhumi) te zitten?

Als dit nl de snelste route is, wil ik nl mijn ticket nu al boeken (maand vooraf), maar moet wel het juiste uur kiezen. Ben dus eerst effe aan het kijken hoeveel tijd ik precies nodig heb alles samen om van Kanchanaburi naar de luchtgaven te raken.

Als dat idd de snelste manier is…

Dank jullie wel alvast!
Van Kancha kun je met de bus of minivan naar het vliegveld in BKK. Daar neem je een vlucht naar Samui. Dan per boot naar Phangan.

Dat is mijns inziens de minst omslachtige route.
Plannen weer veranderd Yasmijn? ik kan momenteel niet lang achter pc zitten door blessure maar lees wel mee op mn telefoon. Zouden die klm wereldweken nog iets zijn?

Ik weet inmiddels dat oktober/november geen beste tijd is voor de koh eilanden zoals samui helaas.
Ik ben 3x in okt geweest op Tao en altijd prima weer gehad. Het duiken is alleen iets minder dan. Koh betekent trouwens eiland.
Elisabeth, dat is inderdaad de snelste route. De bus van en naar Kanchanaburi neem je op het Ekkemai (Southern) busstation (ik meen bus nr. 81). De bus doet er ongeveer 2 uur over. Dan een taxi naar de luchthaven, tenzij de bus langs de luchthaven komt. Je moet 1 uur van tevoren aanwezig zijn op de luchthaven, dus je moet een ruime marge in je planning inbouwen om het allemaal te halen. Het is gewoon 1 dag reizen. En denk eraan je bent in de tropen, het is anders dan in Europa.
Dank je voor de info!

Ik dacht te mikken op een vlucht om 16 uur. Bvb daar de bus nemen om 10 u, aankomen om 12 uur in busstation, om 13 u in de luchthaven. Dat is dan het ideale scenario. Maar heb dan nog twee uur reserve in geval dat er iets misgaat, want moet voor vlucht om 16 u maar om 15 uur in de luchthaven zijn. Eventueel kan ik voor mijn eigen peace of mind nog wel een bus eerder nemen, bvb om 9 uur.

Kan toch wel? Of vinden jullie het te strak getimed?
Ik vertrek binnenkort naar Thailand. Kan iemand mij vertellen of ik een wereldstekker mee moet nemen?
Nee hoor! Een wereldstekker heb je niet nodig.
Bedankt Millie. Ik moet er ergens 1 hebben liggen, maar kan hem niet vinden Ik denk dat ik 'm uitgeleend heb.....
Ga morgen tickets boeken voor 3 1/2 week Thailand in juli. Vorig jaar ook al meegeschreven maar toen kwam het er niet van maar nu dus wel. Ik ga weer meelezen voor tips!
ik heb 2 resorts vooralsnog vastgelegd: Crystal Bay op Samui en Dreamland op Phangan. Nu nog iets betaalbaars vinden met een zwembad in Bangkok. Eisen: zwembad in de zon, Sukhumvit (voor Asoke) of Siam square, schoon, 2 volwassenen en een peuter.
Behalve het hotel in BKK heb ik nog niks vastgelegd.

Ik zou Dreamland wel willen vastleggen maar ja, je weet maar nooit hoe het loopt en wanneer we daar aankomen.

En ik zou best wel heel hard balen als Dreamland vol blijkt te zijn
Je kunt altijd 1 nacht in een kleinere kamer en daarna overstappen. Verder is Havana op Thong Nai Pan ook leuk, maar wel duurder. Hele lekkere Indiase keuken trouwens.

Met een peuter erbij denk ik dat het toch wel handig is om wat te reserveren. Na phanang zie ik het wel.
Het zal vast wel goedkomen. Ik heb echt mijn zinnen gezet op Dreamland.
Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn over Dreamland! Wij zijn er afgelopen september geweest en kan het zeker aanraden! Toen ik daar aankwam voelde het echt als het paradijs en wilde ik nooit meer naar huis! Toch had ik het stiekem na twee/drie dagen weer gezien! Want er is daar verder weinig!
Ik wil nog wel als tip meegeven om alvast na te denken hoe je er gaat komen! Er heerst daar een behoorlijke taximaffia op dat eiland! En ze vragen ter plaatse (van boot naar hotel) veel te veel (600 baht pp) terwijl de terugreis via toeristenbureau 200 baht pp was! Wij hebben heen nog wel kunnen afdingen, maar ze werken daar allemaal onder 1 hoedje en ik vond het best akelig!
Dat er weinig is, is ook de bedoeling.Ik wil een paar dagen totale rust.

Afdingen ben ik wel goed in

Ik ben niet bang voor de taximaffia.
Voor wie nu in Bangkok zit, wees voorzichtig! Ze verwachten overmorgen grote demonstraties, waarbij de Gelen de hele stad willen platleggen. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk enorm uit de hand lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven