***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Layla: gaat het een beetje na zo'n beroerde nacht?

Micha: nu al vakantie?? Kan je vriend misschien een paar uurtjes vrij krijgen eens per week?

Muis: leuk dat er een filmpje is van jouw eerste stapjes. Grappig!

Framboosje: krijgt livia haar prikken vandaag?
Oh ja, dat wilde ik zeggen. Ik heb een Koelstra buggy aangeboden gekregen op MP voor maar e30,- Ik kan het fietsrekje voor 10 euro erbij krijgen. Relaxed he?

Swis, welke Koelstra heb jij?
Pfff ik moet dus gewoon werken vandaag, dus bijslapen zit er niet in. Probeer maar op tijd naar bed te gaan vanavond.

Lara, dat is idd mooi, die Koelstra buggy, ziet hij er nog goed uit? Ik ben altijd een beetje huiverig om een buggy 2e hands te kopen, volgens mij worden ze best intensief gebruikt en als ik kijk bij buggys in de buurt vind ik de kleuren zo oubollig. Ik zag dat ze bij Prenatal ook een buggy in de aanbieding hebben, ik ga van de week eens kijken.
Ik las ergens dat de Koelstra net een tikje fijner is dan de Prenatalbuggy, hoewel een vriendinnetje bij die van Prenatal zweert (ook omdat die een stuk goedkoper is).

Ik denk dat je gewoon goed moet checken of die buggy er een beetje uit ziet. Ik gebruik heb alleen voor de vakantie -scheelt weer ruimte in de auto- en voor op de fiets. Voor de rest vind ik de bugaboo gewoon erg fijn en als ik eerlijk ben vind ik buggy's gewoon lelijk...
Lara, wij hebben al maanden een buggy en hij is welgeteld drie keer gebruikt, waarvan een keer omdat de UJ een lekke band had. Ik vind het om eerlijk te zijn maar ondingen en echt lekker rijden ze niet! (Steijn en Huug stuiterden hier over de kinderkopjes, erg zielig) Persoonlijk vind ik buggy's ook niet om aan te zien en dan hebben wij nog een "mooie", namelijk de MacLaren. (er is bijzonder weinig keus in tweelingbuggy's!)

Ick, haaai! Ik hoop dat je snel minder moe bent! Moe zijn en heel de dag zorgen voor een kleintje is niet makkelijk, ben ik achter.
Ik dacht vroeger ook altijd dat mensen met buggy's geen geld hadden voor een echte kinderwagen (tsja, ik moest nog veel leren van de wondere wereld der baby's).

Volgens mij stuiter je met een buggy inderdaad nogal, maar dat is dan soms gewoon even pech voor Puk. Het is wel handig voor Artis enzo en als de Bugaboo niet meegaat op vakantie kan ik heeeeeel veel andere leuke spulletjes meenemen.

Moest je een nieuw wiel kopen voor de UJ? Ook kan zoiets gemaakt worden? Was hij thuis lek, of onderweg? Lijkt me namelijk nogal een kleine ramp, zeker met twee kereltjes.

Icke: hoe is het met het slapen van Ruub? Pak je wel even wat slaap mee dan? Het huishouden kan ook wel eens wachten hoor!
[quote]lara1978 schreef op 23 juni 2008 @ 12:08:

Ik dacht vroeger ook altijd dat mensen met buggy's geen geld hadden voor een echte kinderwagen (tsja, ik moest nog veel leren van de wondere wereld der baby's). quote]

hihihi dat idee had ik ook een beetje, dat komt omdat ik een kennisje heb die voor haar baby in 1e instantie alleen een buggy had gekocht, volgens mij omdat ze er niet veel geld aan wilde spenderen. Toen ik zei dat dat helemaal niet goed was zei ze dat ze er een matrasje voor ging maken zodat de baby toch gewoon plat kon liggen. Ik vond dat toen zooo zielig voor die baby. Later heeft ze via MP wel een goedkope kinderwagen gekocht omdat ze er achter kwam dat het toch niet zo lekker reed, zo'n kleine baby in een buggy.
Lara, de vakantie begint inderdaad al vroeg! Begin augustus begint school weer, dus de laatste weken heb ik wel weer wat rust gelukkig. Ik zie er een beetje tegenop omdat Lars niet slaapt overdag en ik dus geen moment rust heb. Vriend wil deze zomer zo min mogelijk uren opnemen zodat hij rond de geboorte en de verhuizing veel vrij kan nemen.

Vanmorgen op het cb geweest met Morris voor z'n 14-maanden prikken. Ik vond het weer eens erger dan hij.

Woensdag heb ik trouwens een echo om te kijken of de placenta de uitgang blokkeert, hij lag namelijk nogal laag bij de 20-wekenecho. Zo ja, dan krijg ik met 38 weken een geplande keizersnee. Volgens de vk trok de placenta in het grootste deel van de gevallen nog omhoog, dus ik ben benieuwd. Zou jammer zijn als het zo was, dan moet ik volgens mij ook ons weekje Ardennen afzeggen volgende week.

Lara, goede deal met die buggy! Zeker met die fietshouder erbij. Ik gebruik onze buggy eigenlijk ook nooit, maar voor dingen als Artis is hij zeker handig.
Lara, ik heb de koelstra simba. Rijdt wel ok, maar niet te vergelijken met mijn bugaboo.

Was erg blij dat we zaterdag toch besloten hadden de bugaboo mee te nemen, die draait veel directer en is gewoon makkelijker. Bovendien ben ik een egoist en heb ik Finn het liefst naar mij kijkend, helemaal als het zo druk is.

Ben nog een beetje moe, niet helemaal bijgekomen van het weekend. Het was gisteren 35 graden!

Heb mijn voetbal komende week afgezegd, een collega van mij gaat er nu heen.

Vreemd hoe je wensen veranderen met een kind. Vroeger was ik zeker naar voetbal gegaan, nu ben ik liever twee dagen meer bij mijn kleine jongetje.

Weer ff verder met werk.
moet wel lachen om jullie buggy discussie! Ik val dus totaal buiten de groep. Ben een echte buggy fan... Toen tommy een beetje kon zitten bij 6mnd deed ik meteen de quinny de deur uit, en ging ik over op onze 30euro V&D buggy! Heerlijk dingetje! Tuurlijk rolt het iets minder soepel, maar de behendigheid van zo'n klein dingetje in de winkel weegt daar niet tegen op.

Nu nog heb ik Tommy vaak in de cheapy buggy en liv intussen in de sling....

Tja, en dat het een beetje cheapy oogt....boeien!

leen hoe ging het fruit met de bambix? Kruidvat verkoopt trouwens ook fruitpotjes met granen...Lekker vloeibaar!

voor ickje! kom je gauw langer terug?

mich, vind het knap dat jij zoveel tijd doorbrengt met je kids!

3uur p/w maar voor jezelf? meisje toch! Kan dit echt niet anders?

gastouder? Loop jezelf niet voorbij meisje!

Tommy gaat nu nog steeds op maandag naar mijn moeder, en ik zou niet weten wat ik zonder die dag moest...Straks wil ik ze beiden ook nog een middag aan mijn moeder kwijt.

Zoiets zou jou ook zo goed doen..Maar ja hoe he?

Layla muisje, zal eens kijken of ik de rugby houding voor elkaar krijg! Zal eens oefenen.

oja, alles goed bij het CB! Livia is in 4wk tijd 1500gram aangekomen!!!enorm niet???
wow Framboos, dat klinkt idd alsof ze enorm veel is aangekomen. Ging verder ook alles goed met haar?

Mijn buggy is eerlijk gezegd veel minder behendig dan mijn bugaboo hoor. Als ik ergens tussendoor moet draaien de wielen van de bugaboo veel makkelijker. Misschien ben ik te verwend met mijn bugaboo, of is de koelstra minder dan die V&D buggy van jou?!?

Lara, ik vind het fijne van de koelstra dat de handvaten lekker hoor zitten. Dat vind ik persoonlijk een stuk aangenamer dan van die goedkopere (die ik kon vinden en die ik had van de ANWB).

Micha, waarom zou je je weekje ardennen af moeten zeggen? Valt dat in je 38e week, of ga je volgende week?

Icke, heel veel succes meis, ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt. Hoe gaat het met Ruben? Werkt hij een beetje mee?
Wauw!! 1500 gram in 4 weken?!! dat is echt veel zeg! Nou je hebt in ieder geval genoeg melk daar hoef je niet over in te zitten. Over die buggy, ik denk dat je als je een bugaboo hebt ook geen buggy meer wil hoor.

Mich, idd 3 u p/wk is echt weinig hoor (hoewel, ik werk maar buiten dat heb ik ook niet veel tijd voor mezelf, alleen in het weekend of 's avonds even als man nachtdienst heeft en dus tijd met haar doorbrengt.

Toen ik Zahra vanmiddag ophaalde bij de gastouder had ze koorts, 39.2 dus ik heb gelijk maar paracetamol gehaald bij de apotheek en er 1 gegeven. Ze heeft er gelukkig niet veel last van, ze is wel verkouden en ze kwijlt enorm dus ik denk dat er weer een tand doorkomt. Ze heeft niet veel gegeten en daarna heb ik haar een lauw badje gegeven en nog een fles melk en toen heb ik haar naar bed gebracht, ze ligt nu lekker te slapen. Hopelijk komt ze (en ik ook) de nacht een beetje goed door.
Goh Mich, dat is dus nog best een beetje spannend woensdag. Ik snap alleen even niet hoe dat zit met dat weekendje Ardennen.

Ik vind de vakantie van de psz maar gek vallen hoor. Je zou verwachten dat ze zouden aansluiten bij de basisschool. Of niet? Lastig dat je dan die 3 uur mist. Het lijkt me best pittig, zwanger zijn en fulltime moederen. Petje af!

Framboos: fijn dat Livia zo goed is aangekomen, dat gaat dus hartstikke goed met haar!

Ik denk zelf ook een beetje dat we verwend zijn met de Bugaboo. Hij rijdt heel licht en heeft een kleine draaicircel. Dat is dus heel praktisch in winkels. Jammer dat hij niet mee kan op de fiets...

Beterschap voor Zahra! Geef je eigenlijk altijd direct paracetamol als ze koorts heeft?
Wat een superschattige fot'os van Finn! Wat is het toch een mooi jochie.
nieuws over zonnebloem op site....ga even lezen!
Framboos, anderhalve kilo lijkt me een heleboel! Wat fijn, dan gaat het dus gewoon hartstikke goed met de borstvoeding!

Swissie en Lara, ik begreep van de vk dat als de placenta voor de uitgang ligt je een grotere kans op bloedingen hebt en als je eenmaal een bloeding krijgt moet je meteen naar het ziekenhuis en moet de baby gehaald worden, anders zijn de gevolgen niet te overzien, brrrr. Vandaar dat je de laatste weken dan maar beter in de buurt kan blijven. Maar ik weet verder niet precies hoe het zit hoor, ik wacht eerst woensdag af voor ik me erin verdiep!

Lara, schoolvakantie valt trouwens gelijk met de vakantie van de psz, namelijk absurd vroeg.

Layla, ik lees net dat jullie nachten de laatste tijd zo slecht zijn. Ik dacht dat Zahra juist een van de baby's was die vanaf heel jong al heel makkelijk doorsliep... Hopelijk is het een fase en gaat het snel weer beter! Ook beterschap voor haar.

Ik kom later nog wel even kijken, dahag!
Inderdaad ontzettend lieve foto's van Finn, het is echt een knapperd.
Lara,ik geef niet zo snel paracetamol, maar als ze boven de 39 koorts heeft wel, want dan vind ik het echt eng. Toen ze de laatste keer koorts had zei de huisarts dat ik zodra ze boven 38.5 kwam een paracetamol mocht geven. Ze voelde ook echt gloeiend aan en haar oogjes stonden heel flets, echt zielig hoor.

Oh ik ga ook ff op de site van Zonnebloem lezen.
Gelukkig, redelijk positief nieuws over Karlijn!

pfff het grijpt mij zo aan op het moment..Denk dat het ook komt doordat ik zelf net ben bevallen van een klein meisje....erg confronterent vind ik het.

Denk dat de bugaboo inderdaad een behendig ding is(heb het even gegoogeld) Maaaaaaar denk ook dat ik zelf ook niet zo kieskeurig ben. Ben een snel tevreden consument!haha
oja layla beterschap met zahra! Kan maar zo zijn dat ze juist heerlijk slaapt op die para!

En mich, ooow ik hoop juist voor jou dat je een keizersnee bespaardwordt! dat zou echt vreselijk zonde zijn! Jij super bevaller!! Ik duim voor je...

Oja, ik keek gister naar de uitgerekende datas van de groep, en schrok even van de jouwe! sept, is echt al snel!!!Heb je er zin in? (afgezien van die eventuele complicatie dan..)
Mich, Zahra sliep altijd heel goed door, maar de laatste paar weken wordt ze vaak wakker. Ik wijt het ook wel aan man hoor, die heeft haar op een gegeven moment steeds drinken gegeven 's nachts als ze wakker werd (ivm warmte ofzo) dus volgens mij is ze er nu aan gewend. Ik heb me voorgenomen om ze nu alleen nog drinken te geven als ze 's avonds wakker wordt maar 's nachts niet meer. Vannacht ging dat wel goed, alleen werd ze om 3 uur wakker met een enorme poepluier dus moest ik er toch uit. En zij ging heel lief slapen, maar ik kon niet meer in slaap komen ook dankzij het gesnurk van man.

Ik hoop voor je dat je baarmoeder wat hoger zit en niet voor de uitgang, zodat je een normale bevalling krijgt, hoewel een geplande keizersnee met 38 weken lijkt me ook wel wat
Ja fijn dat het redelijk goed gaat met Karlijn, hoe blij je niet kunt zijn met een plasje. Ik prijs me heel gelukkig met mijn gezonde meid (vandaag even niet maar dat is een kleinigheid) ik hoop dat met de 2e ook alles goed is. Nog 1,5 week en dan zullen we het zien op de echo.
Hihi, ik hoop niet dat je hele baarmoeder voor de uitgang ligt...

Fijn te lezen dat het redelijk goed gaat met Karlijn. Nu even afwachten wat die nierdeskundige zegt.
quote:lara1978 schreef op 23 juni 2008 @ 09:25:

Framboosje, hoe is het?

Goede weetjes Xaloy . Nu even een domme vraag geloof ik: is dan een virale infectie minder vervelend ofzo? (bv bij die verkoudheid?). Om even in de vieze beschrijvingen te blijven -want jij begon tenslotte- als Puk waterig snot heeft duurt het eeuwen voordat het over is en dat geelgroene snot is in 2 dagen over. Hoe zit dat?

Virale infecties (verkoudheidsvirussen heb ik het nu over!) zijn niet minder vervelend, maar vaak wel minder ernstig. Bacteriele infecties kunnen erg schadelijk zijn (denk aan het verschil tussen een virale meningitis of een bacteriele: bij de laatste is de kans op schade/overlijden veel groter).

Maarrrr... HIV is ook een virus. En dat is extra lastig, omdat je er geen AB-kuurtje tegen aan kan gooien. Dus eigenlijk is bovenstaande alleen geldig voor sommige infecties. Virus infecties kunnen afschuwelijk naar zijn. Hondsdolheid, is ook een virus.

Hoe het kan dat Puk sneller beter is met de verschillende kleuren snot: geen idee. Misschien was het virus voor hem lastiger te 'doden' als de bacterie.
Ah, oke. Dankje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven