Mode & Beauty alle pijlers

Lip verzorging

14-01-2014 13:58 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Jaren geleden had ik de perfecte lipverzorging. Een stick van Vichy. Helaas is die op een gegeven moment 'verbeterd' en vernieuwd, met als resultaat dat mijn lippen er weinig meer aan hadden...

Sindsdien ben ik op zoek naar DE ultieme lipverzorging.

Een creme, tube, stick: maakt me niet uit.

Welke lippenverzirging raden jullie me aan?

(Vooral bij zon en kou) gebarsten lippen, velletjes, enzovoort.....

Bedankt!
Heb gewoon die van de trekpleister, bevalt heel goed.
Wonderpotje van Oriflame! En anders gewoon de blauwe vaseline.
Kamillosanzalf.
Dr. Schwaab natuurlijk. De enige die goed vet houdt en die niet naar viezigheid smaakt.
Ik blijf bij Labello classic, ze maken mijn lippen zacht en het ziet er verzorgt uit. Alhoewel ik nu ook cherry heb ontdekt... die brengt nog een mooi kleurtje aan je lippen
Oh burt's bees is ook goed!!!!
Vaseline en de intensive lip repair van Clinique
Rituals zwarte verpakking. Ligt meestal bij de kassa. Heerlijk spul!
Kruidvat intensive lipcare. Zit in zo'n klein metalen potje. Door de menthol zo lekker verkoelend en er zit wolvet in.
Vaseline met aloe vera. Geweldig! En ruikt lekker.potje
quote:1983-ehv schreef op dinsdag 14 januari 2014 17:15 Rituals zwarte verpakking. Ligt meestal bij de kassa. Heerlijk spul!+1
's nachts gewoon vaseline scheelt al een hele hoop. Overdag labello, blikje rose vaseline of lipverzorging van nonique. Maar voor het slapen een dikke laag vaseline werkt bij mij het best.
8 Hour cream / Elizabeth Arden
Gewoon kappen met al dat gesmeer?

Lippen raken letterlijk verwend, en hierdoor verslaafd aan al dat vet. Ik zeg dus Cold Turkey en dan weer gewoon een normaal aanzien zonder kloven en vellen. Bah.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:celine* schreef op 14 januari 2014 @ 15:22:

Rosebud Salve voor het slapen gaan goed aanbrengen. Dan werkt het 's nachts in en 's ochtends haal ik het er af. De rest van de dag hoef ik niet met smeerseltjes of dingetjes in de weer.Oh slaap jij zo netjes 8 uur op je rug? Ik wou dat ik dat kon, ik draai nogal veel 's nachts, dus het meeste beland op mijn kussensloop / dekbedovertrek
Burt's bees, de stick. De lippenbalsem van rituals (met appelsmaak, tube) is ook heel fijn.
De stick van Rituals of 8 hour repair cream in de tube. Het enige dat echt goed helpt!
quote:Very__Cherry, 34 minuten geleden

Lippen raken letterlijk verwend, en hierdoor verslaafd aan al dat vet. Ik zeg dus Cold Turkey en dan weer gewoon een normaal aanzien zonder kloven en vellen. Bah.Mijn idee. Ik doe er niks aan en heb gewoon prachtige lippen. Beetje lipstain van NYC voor wat kleur. Klaar.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Goh, dat zou fijn zijn ja: niets hoeven smeren. Geniet er maar van als je dat geluk hebt

Helaas, voor mij geen optie.

Al van kinds af aan hebben mijn (zoen-) lippen velletjes en zijn ze snel ruw. Zonder smeren. Met smeren.

Bedankt verder voor alle tips!

Ik ga gewoon testen, want het is gewoon heel verschillend.

Maar toch fijn om ervaringen van anderen te horen.

Veel sticks en crèmes heb ik al geprobeerd, maar er staan ook diverse merken bij die ik nog niet gehad heb.

Ik ben benieuwd!
quote:Very__Cherry schreef op 14 januari 2014 @ 18:59:

Lippen raken letterlijk verwend, en hierdoor verslaafd aan al dat vet. Ik zeg dus Cold Turkey en dan weer gewoon een normaal aanzien zonder kloven en vellen. Bah.Ik denk niet dat dit voor iedereen opgaat. Als ik helemaal niet smeer heb ik met koud weer last van mijn lippen. Maar inderdaad kun je je lippen ook teveel verwennen. Voor mij werkt een middenweg. niet onnodig veel smeren, maar wel bijhouden als het net begint met schrijnen. En ik verstop mijn mond op de fiets het liefst achter een katoenen shawl, zoals een arafatsshawl. Dat werkt ook erg goed.
12 but mature for my age
Misschien heb je hier iets aan: http://www.livelifegorgeo ... 1/5x-fijne-lippenbalsems/
Ik gebruik altijd het blauwe potje of de blauwe stick van blistex.

Werkt super goed!

Ik heb vaak mijn lippen kapot door mijn beugel en als ik blistex erop doe is het de volgende dag over.
Burt's bees, te koop bij de Tuinen of de lipbalm van Eos, maar in NL alleen online verkrijgbaar. Of je moet toevallig binnenkort naar de US gaan... Daar zijn ze echt maar 3 dollar ofzo.
Eens met VC. We verpesten onze lippen.

Voor noodgevallen heb ik purol in huis, smeer ik soms, als ik met koud weer veel buiten ben.
Ik denk soms wel eens dat het een hype is. Toen ik jonger was zag ik dat nooit, nu zie je te pas en te onpas mensen met hun vingers in zo'n blikje vet zitten, en maar smeren. Op wintersport, op de brommert etc kan ik me dat goed voorstellen, maar de hele godganse dag door, op werk, thuis, in de sportschool, overal zie je het gebeuren. En altijd alleen vrouwen he. Hebben mannen dat niet dan, van die chronische kloven en vellen? Die komen toch ook soms wel buiten?

Datzelfde denk ik overigens bij flesjes water. Mensen die altijd maar dan ook altijd met zo'n plastic flesje rondsjouwen. Ook iets van de laatste jaren, ineens. Terwijl letterlijk overal kranen te vinden zijn, als je wil drinken. En we leven niet in de woestijn he.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven