Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 22 juni 2008 om 19:31
zondag 22 juni 2008 om 19:36
zondag 22 juni 2008 om 23:20
Oké, misschien niet helemaal goed geformuleerd. Met 'kennen' bedoel ik dat de naam voorkomt in de familie/vriendenkring. Daarnaast ben ik juf en daardoor 'ken' ik ontzettend veel kinderen. En daardoor ook veel associaties... (Jordi? Neh dat is dat etterjoch uit groep 8 etc.), dat maakt het wel lastig. Ik vind het wel prettig als ik neutraal naar een naam kan kijken en als ons nieuwe kindje toch een beetje uniek is in ons eigen kringetje;-)
Wat ik nu op mijn lijstje heb:
-Lasse
- Kars
- Kalle
- Mees
- Thijn
- Ole
- En Senn vind ik echt leuk maar het Finn+Senn= Vincent vind ik
minder...
Ik vind het best een goed lijstje... moet het nog wel even op me in laten werken...En natuurlijk blijven aanvullingen welkom!
Wat ik nu op mijn lijstje heb:
-Lasse
- Kars
- Kalle
- Mees
- Thijn
- Ole
- En Senn vind ik echt leuk maar het Finn+Senn= Vincent vind ik
minder...
Ik vind het best een goed lijstje... moet het nog wel even op me in laten werken...En natuurlijk blijven aanvullingen welkom!
maandag 23 juni 2008 om 22:54
dinsdag 24 juni 2008 om 10:26
Ja goede vraag.. ik weet niet hoe ik op die naam ben gekomen! Vind het zelf ook een mooie naam.. vandaar dat ik hem noemde. Maar heb net even wat gegoogled en zie solme wel staan op zweedse sites, maar nog niet de betekenis. Zal vanavond wanneer ik wat meer tijd heb nog even verder zoeken.
Oja en Senne kan idd voor jongen en meisje, ik ken zelf een jongetje wat zo heet. Zelf vind ik dan Senna voor meisje mooier.
Fijn trouwens dat tummytoeman ook inbreng heeft
haha
Oja en Senne kan idd voor jongen en meisje, ik ken zelf een jongetje wat zo heet. Zelf vind ik dan Senna voor meisje mooier.
Fijn trouwens dat tummytoeman ook inbreng heeft
dinsdag 24 juni 2008 om 21:56
Ik kan ook niets vinden over Solme. Maar vindt het echt een goede vondst. Man moet het even laten inwerken...maar uit ervaring weet ik dat ik vaak eerst een naam een poosje in de week moet zetten bij 'm en vooral niet te veel aandringen
Voor een meisje zouden we er nog niet uit zijn of het Senna of Senne zou moeten worden. Of uberhaupt iets anders....pffff t blijft lastig. Bij onze eerste waren we er zo uit...
Voor een meisje zouden we er nog niet uit zijn of het Senna of Senne zou moeten worden. Of uberhaupt iets anders....pffff t blijft lastig. Bij onze eerste waren we er zo uit...
woensdag 25 juni 2008 om 08:20
woensdag 25 juni 2008 om 09:28
Seth vind ik wel grappig eigenlijk. Ken een leuk donker Sethtje
En Siv vind ik ook leuk en Sev ook al
Wat suggesties dan:
Torsten
Sole
Marnix
Midas
Pelle
Melle
Nune
Nino
Jorte
Micha ( Miga)
Josja
Emil
Wieger
Eddy
Marten
Tren
Alec
Gidion
Cédric
Lasse
Sytze
Joram
Ido
Perry
Oscar
Len
Sivar
Jorn
Sil
Wilmer
Ingmar
Matiz
Ronan
Jens
Loek
Twan
Cune
En Siv vind ik ook leuk en Sev ook al
Wat suggesties dan:
Torsten
Sole
Marnix
Midas
Pelle
Melle
Nune
Nino
Jorte
Micha ( Miga)
Josja
Emil
Wieger
Eddy
Marten
Tren
Alec
Gidion
Cédric
Lasse
Sytze
Joram
Ido
Perry
Oscar
Len
Sivar
Jorn
Sil
Wilmer
Ingmar
Matiz
Ronan
Jens
Loek
Twan
Cune
woensdag 25 juni 2008 om 10:03
woensdag 25 juni 2008 om 15:48
woensdag 25 juni 2008 om 21:21
Hallo meiden,
Ik lees al een hele tijd mee, maar mijn tijd begint nu toch echt te dringen!
Ik ben over 2.5 week uitgerekend van mijn 2e zoontje en naar het lijkt zou hij best eens eerder kunnen komen. We hebben een naam in gedachten, maar ik heb er nog steeds niet hét gevoel bij... Misschien hebben jullie nog een leuke suggestie?
Ons eerste zoontje heet Hidde en we zijn weer op zoek naar een korte 'Nederlandse' naam van 1 of 2 lettergrepen, maar niet weer in de vorm van Hidde (dus geen Fedde, Jurre, Jelle. Namen die ik erg leuk vind, maar qua opbouw hetzelfde zijn als Hidde en dat hebben we dus liever niet).
Tips???
Alvast bedankt!
Groetjes, Joly
Ik lees al een hele tijd mee, maar mijn tijd begint nu toch echt te dringen!
Ik ben over 2.5 week uitgerekend van mijn 2e zoontje en naar het lijkt zou hij best eens eerder kunnen komen. We hebben een naam in gedachten, maar ik heb er nog steeds niet hét gevoel bij... Misschien hebben jullie nog een leuke suggestie?
Ons eerste zoontje heet Hidde en we zijn weer op zoek naar een korte 'Nederlandse' naam van 1 of 2 lettergrepen, maar niet weer in de vorm van Hidde (dus geen Fedde, Jurre, Jelle. Namen die ik erg leuk vind, maar qua opbouw hetzelfde zijn als Hidde en dat hebben we dus liever niet).
Tips???
Alvast bedankt!
Groetjes, Joly
woensdag 25 juni 2008 om 21:28
Hoi Joly,
Ik ben blij dat jij nog niet de naam gevonden heb, ik moet nog 7 weken en ik dacht dat ik al laat was dat we nog geen naam hebben . Maar ik zal eens even een lijstje voor je neerzetten:
Bauke
Tim
Tom
Jim (geen dj, maar echt een J vind ik zelf het mooist)
Kas
Joep
Joran
Joram
Jonas
Justin
Jens
Ik ben blij dat jij nog niet de naam gevonden heb, ik moet nog 7 weken en ik dacht dat ik al laat was dat we nog geen naam hebben . Maar ik zal eens even een lijstje voor je neerzetten:
Bauke
Tim
Tom
Jim (geen dj, maar echt een J vind ik zelf het mooist)
Kas
Joep
Joran
Joram
Jonas
Justin
Jens