Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Ik vind Jim ook echt heel erg leuk, maar niet 'Djim'. En zo gaan veel mensen het toch uitspreken denk ik, of zouden jullie Jim zeggen als je de naam zou zien staan?

Duco vind ik dan weer niet leuk, terwijl ik Duuk wel heel leuk vind. Duco is mij te kakkerig.....

Later reageer ik op de anderen!
Nippo, is Duko/Duco niet wat voor jou?
Aapje:

Derrek

Karsten

Bernd

Reiner

Alois

Karl

Arne

Gus

Dieter

Conrad

Waldemar

Helmut

Otto

Thorsten

Werner

Maximilian
Duco is iets te apart voor ons. Ik zoek het toch meer in het oud-hollands / hockey repertoire. We hebben inmiddels wel een kandidaat.
Aapje;

Benjamin, Dennis, Elias, Finn, Julian, Linus, Aksel, Bruno, Boris, Caspar, Ide, Jannik, Kai, Luka, Timon, Vilmar
Dank jullie wel.

Ik ga er gelijk wat op het lijstje zetten!

En kom zeker terug als ik zwanger ben.
quote:Morrie schreef op 30 juni 2008 @ 14:15:

Ik vind Jim ook echt heel erg leuk, maar niet 'Djim'. En zo gaan veel mensen het toch uitspreken denk ik, of zouden jullie Jim zeggen als je de naam zou zien staan?

Ja, ik zou toch Djim zeggen... Alleen onze Idols Jim (Bakkum) wil dat zijn naam als "Jim" wordt uitgesproken en dat vind ik eigenlijk een beetje stupide klinken.... Maar ja misschien komt dat eigenlijk wel omdat ik Jim zelf ook een beetje stupide vind.

In de trant van Jim:

Sil

Sal

Til

Jip

Jon

Jone

Pim

Cem

Kian

Stan

Sten

Lars

Chris

Karsten

Brent

Kent

Rens

Jack

Jake

Ben

Liam

Noam

Owen

Robin

Quinn

Quint

Seth

Stef

Kjell

Bent

Bas

Kars / Cars

Kurt

Diam

Dinand

Nout

Ferre

Jenne

Jimme

Jur

Just

Len

Leo

Loek

Mauk

Moos

Miko

Milo

Nate

Per

Ralf

Roan

Raf

Seb

Sef

Sid

Sivar

Sieb

Ted

Twan

Wes

Walt

Zias

Zeger

Boet

Bosse

Colin

Dorian

Elias

Otis

Noel

Stig
Ik vind Jim leuker dan Djim (uitspraak).

Iemand sprak laatst over haar zoon, eerst moest ik even wennen omdat ik alleen maar Djimmen ken, maar ik vond dit eigenlijk leuker. Ik vind het ook een hele stoere naam.
Jim vind ik ook wel een leuke stoere naam ja.

Djim vind ik helemaal niks.. Ken ook een jongen die Jim heet, tja je moet het af en toe verbeteren als mensen je Djim noemen, maar het is wel een stoer mannetje :D
Morrie,

Wat vind je van Rhett? Dat vond ik toen ik zwanger was van zoon zelf zo'n supernaam (vond Finn toen ook leuk maar te popie), misschien vinden jullie hem ook leuk. Ik vind hem stoer en krachtig.
Am Yisrael Chai!
Ik heb eigenlijk nooit anders gehoord dan dat Jim uitgesproken wordt als Djim. Vind ik altijd nog leuker klinken als Sjim. Dat vind ik een beetje plat Amsterdams dus ordi klinken. Ála Sjonnie, is ook zo vreselijk.

Ik vind (D)jim best wel een leuke naam.

Rhett is ook best stoer, maar toch denk je ook al snel "rettekettet naar Beterbed". Misschien niet zo leuk voor het kind om dit misschien steeds te moeten horen.
Ik ga nog een poging wagen, ik vind de smaak van Morrie moeilijk want het is wel apart maar tegelijk heel erg met hollandse klanken (op Morris en Aron na) en ik hou zelf eigenljk alleen maar van Engelse/bijbelse namen, maar wie weet.

Cal

Caleb

Evan

Ethan

Ewan

Ian

Louie

Andrew

Jake

Josh

Joshua

Dylan

Dillon

Abel

Ainslie

Jeb

Seb

Saul

Scott

Shai

Addison

Ben

Amos

Dani(el)

Jona(than)

Esra

Eli

Rick

Teddy

Luke
Am Yisrael Chai!
quote:Schimmelteentje schreef op 02 juli 2008 @ 10:44:

Ik heb eigenlijk nooit anders gehoord dan dat Jim uitgesproken wordt als Djim. Vind ik altijd nog leuker klinken als Sjim. Dat vind ik een beetje plat Amsterdams dus ordi klinken. Ála Sjonnie, is ook zo vreselijk.

Ik vind (D)jim best wel een leuke naam.

Rhett is ook best stoer, maar toch denk je ook al snel "rettekettet naar Beterbed". Misschien niet zo leuk voor het kind om dit misschien steeds te moeten horen.

Hahahaha, dat zou nooit bij mij opgekomen zijn, ik lig dubbel hier. Maar ik spreek de h volgens mij ook uit, het klinkt niet als ret maar eerder als red.

Wat ik trouwens ook een leuke naam vond, toen ik zwanger was had ik dus Rhett op mijn lijstje staan en las toen een boek waarin de hoofdpersoon een zoontje had die Red heette, heb ik nog serieus over zitten twijfelen.
Am Yisrael Chai!
Ik zou persoonlijk zelf rhet niet doen, lijkt heel veel op het RETT syndroom. Je zal ff heel negatief gezegd een meisje krijgen met het rett syndroom of iemand in de familie, ik zou dat zelf niet leuk vinden, of hij gaat werken in de gehandicaptenzorg.......

of doe ik nu moeilijk??????? Maar goed het is ook mijn mening he
Rhet geeft mij allemaal associaties. Zoals Red de dieren, of de kleur rood. Ik zou het in NL een gekke naam vinden. Net als Faas. Dat kan ik ook niet loszien van een vaas.

Schimmelteentje, we hebben het niet over Sjim hoor (die uitspraak vind ik ook niet leuk). Gewoon jim. Dus zoals het er staat.
plus natuurlijk (bedenk ik me nu) is dat de beekenis Rood is, vind ik persoonlijk ook beetje vreemd/niet leuk
Hmmm, mijn enige associatie is eigenlijk die met Rhett Butler, van Gone with the Wind.
Am Yisrael Chai!
Maar al zou Morrie het ook een leuke naam vinden, dan ziet ze wel gelijk dat iedereen het dus verkeerd schrijft, hahaha.

Vin ipv Finn vind ik trouwens ook leuk.
Am Yisrael Chai!
Rock (als in Rock Hudson) vind ik ook leuk trouwens.
Am Yisrael Chai!
quote:MMR schreef op 02 juli 2008 @ 11:00:

Ik zou persoonlijk zelf rhet niet doen, lijkt heel veel op het RETT syndroom. Je zal ff heel negatief gezegd een meisje krijgen met het rett syndroom of iemand in de familie, ik zou dat zelf niet leuk vinden, of hij gaat werken in de gehandicaptenzorg.......

of doe ik nu moeilijk??????? Maar goed het is ook mijn mening heWat is het RETT syndroom?
Am Yisrael Chai!
Ja, dat had ik ook al gezien... :-)

En Vin vind ik ook een leuke!
quote:fashionvictim schreef op 02 juli 2008 @ 11:08:

[...]

Wat is het RETT syndroom?

Kort gezegd: meisjes krijgen het rett syndroom, ze kunnen de eerste paar maanden ''alles'' kruipen enz brabbelen, dit takelt zo gezegd ''opeens'' af......waardoor ze 'niks' meer kunnen en in en rolstoel belanden.

Nu moet ik zeggen dat ik 1 op 1 geef aan een meisje met Rett, dus vandaar dat k het ken,maar wilde het jullie niet onthouden

Groetjes MMR
Wauw zeg, als hier nu eindelijk DE naam voor Morrie bij staat, hebben we echt wel een dikke taart verdiend!

@Morrie: zijn de namen van jullie (half/ stief-) broers nog in de race?
Nou volgens mij is Morrie er zelf nog niet.. maar die taart die willen we zeker!!

stel je voor dat ze DE naam vind zeg... liggen we allemaal wat minder nachten wakker van het namen-bedenken
Ik ben ineens sinds een paar dagen enorm fan van Olivier. Vinden jullie dit een kak-naam of juist niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven