Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Dag allen,

Zou het super vinden als jullie ook even met mij mee willen denken. Mijn zoon heet Job Pelle (roepnaam Job) en ik ben nu weer zwanger van een zoon. We willen hem Teun noemen. Hebben jullie suggesties voor een leuke tweede naam (die ook bij Pelle past)?

Ben benieuwd! Vast veel dank!
Annabel72; Wat een leuke naam Teun!

Opties voor een tweede naam,

Teun Louk/Loek (of evt. Loeke)

Teun Olivier

Teun Joppe (wel wat vreemd bij Job misschien, maar klinkt erg leuk )

Teun Joris

Teun Karst(en)

Teun Jort

Teun Sander

Teun Simon/Simeon (ook heel mooi vind ik, simeon)

Teun Felix
Wat vinden jullie van de combinatie Casper en Ivar?

Of andere suggesties bij Casper?
Oké, misschien niet helemaal goed geformuleerd. Met 'kennen' bedoel ik dat de naam voorkomt in de familie/vriendenkring. Daarnaast ben ik juf en daardoor 'ken' ik ontzettend veel kinderen. En daardoor ook veel associaties... (Jordi? Neh dat is dat etterjoch uit groep 8 etc.), dat maakt het wel lastig. Ik vind het wel prettig als ik neutraal naar een naam kan kijken en als ons nieuwe kindje toch een beetje uniek is in ons eigen kringetje;-)

Wat ik nu op mijn lijstje heb:

-Lasse

- Kars

- Kalle

- Mees

- Thijn

- Ole

- En Senn vind ik echt leuk maar het Finn+Senn= Vincent vind ik

minder...

Ik vind het best een goed lijstje... moet het nog wel even op me in laten werken...En natuurlijk blijven aanvullingen welkom!
Caspar en Ivar klinkt leuk samen!

andere opties; (ook van caspars die ik ken + broertje)

Casper en Martijn

Casper en Abel

Casper en Joost

Casper en Joris

Casper en Timo of Timon
Tummytoe; vind je Senne voor een jongetje niks? Dat klinkt dan al heel wat beter in combinatie met Finn, en is ook een mooie naam vind ik.
Of Larse? Of Thijme? Of Solme? Of Silke?
Solme? Goh ook leuk! Is dat ook scandinavisch? Weet je toevallig de betekenis? En Senne hebben we wel al op ons lijstje staan vooe een meisje, maar kan natuurlijk ook voor een jongen..zal deze twee ook eens aan mijn man voorstellen. (hij heeft tenslotte ook wat te zeggen...) Bedankt weer!
Ja goede vraag.. ik weet niet hoe ik op die naam ben gekomen! Vind het zelf ook een mooie naam.. vandaar dat ik hem noemde. Maar heb net even wat gegoogled en zie solme wel staan op zweedse sites, maar nog niet de betekenis. Zal vanavond wanneer ik wat meer tijd heb nog even verder zoeken.

Oja en Senne kan idd voor jongen en meisje, ik ken zelf een jongetje wat zo heet. Zelf vind ik dan Senna voor meisje mooier.

Fijn trouwens dat tummytoeman ook inbreng heeft :D haha
Hallo allemaal,

Noa voor een jongen, kan dat ? Ik vind het zo mooi en zag hem op een zweeds/noorse namensite (ik hou ook van scandinavische namen, zoals zo velen!) Maar ik weet niet zo goed of het nu meer voor meisjes is of voor jongens.
@moederdevrouw, Noa wordt vaak voor meisjes gebruikt.

Voor jongens kun je beter Noah of Noach ervan maken.

Wel een leuke naam hoor, als wij ooit een zoontje krijgen noemen wij hem ook Noah.
Toevallig! Droomde laatst dat we ons ongeboren zoontje Noah gingen noemen! Vond het in mijn droom een hele mooie naam, maar toen ik wakker werd niet meer zo.......(alhoewel, pfff, lastig hoor....)
Siobhan voor een meisje en Andal voor een jongen
haha liv dat heb ik nou ook wel eens! dat je droomt over een kindje met een naam, en dan wordt je wakker en denk je; is dit het nou? vond ik die naam nou echt zo mooi?!

ik heb dat gehad met Sophia en Tigo (ook echt zo geschreven ) grappig he
Ik kan ook niets vinden over Solme. Maar vindt het echt een goede vondst. Man moet het even laten inwerken...maar uit ervaring weet ik dat ik vaak eerst een naam een poosje in de week moet zetten bij 'm en vooral niet te veel aandringen

Voor een meisje zouden we er nog niet uit zijn of het Senna of Senne zou moeten worden. Of uberhaupt iets anders....pffff t blijft lastig. Bij onze eerste waren we er zo uit...
Heb nog even op internet zitten snuffelen. Wat vinden jullie van Sal of Seth?
Ja Solme is leuk he?! laat maar even inwerken.

Ik vind zelf Sal niet zo, denk meteen aan zout. Seth gaat wel. Wel erg engelse naam. Maar goed. dat is persoonlijk he.
@Ik vind Seth heel leuk tummytoe, kort krachtig en stoer.

Senna vind ik ook leuk voor een jongen. Sal daar krijgt je kind misschien op school weer rare rijmpjes mee, bv Sal is een kwal.

@Miesteph, persoonlijk vind ik de naam Siobhan helemaal niks. Andal is wel heel leuk.
Seth vind ik wel grappig eigenlijk. Ken een leuk donker Sethtje

En Siv vind ik ook leuk en Sev ook al

Wat suggesties dan:

Torsten

Sole

Marnix

Midas

Pelle

Melle

Nune

Nino

Jorte

Micha ( Miga)

Josja

Emil

Wieger

Eddy

Marten

Tren

Alec

Gidion

Cédric

Lasse

Sytze

Joram

Ido

Perry

Oscar

Len

Sivar

Jorn

Sil

Wilmer

Ingmar

Matiz

Ronan

Jens

Loek

Twan

Cune
wie kan me helpen. Ik zoe een korte jongens naam, bij voorkeur 1 lettergreep. Graag niet te oerhollands, want dat vindt vriend niks. Zoon zijn naam is iers.
Een korte lijst met Ierse jongensnamen, 1 lettergreep:

Aed

Aodh

Art

Bain

Birr

Blar

Blian

Brenn

Caith

Cein

Colm

Cuan

Dal

Donn

Dow

Earc

Erc

Eth

Flinn

Gael

Gair

Gall

Gil

Kean

Kile

Kye

Lunn

Mal

Naal

Quaid

Quinn

Roark

Rye

Thurl

Tier

Toal

Uaid

Wise
dank je wel. Zoon s naam staat er tussen. Is dan ook direct de enige die ik echt leuk vind. Ik zal ook hier eens de vorige pagina s gaan doorspitten. Pff, maar goed dat ik nog even heb, vind het zoiets moeilijks. Kind zit er ook zijn hele leven mee opgescheept wat ik nu bedenk.
golfje;

Kay

Dirk

Joan

Jamé

Raúl

Siem

Yari

Nino

Diem

David

Daniel

Danel

Lode

Aiden
Hallo meiden,

Ik lees al een hele tijd mee, maar mijn tijd begint nu toch echt te dringen!

Ik ben over 2.5 week uitgerekend van mijn 2e zoontje en naar het lijkt zou hij best eens eerder kunnen komen. We hebben een naam in gedachten, maar ik heb er nog steeds niet hét gevoel bij... Misschien hebben jullie nog een leuke suggestie?

Ons eerste zoontje heet Hidde en we zijn weer op zoek naar een korte 'Nederlandse' naam van 1 of 2 lettergrepen, maar niet weer in de vorm van Hidde (dus geen Fedde, Jurre, Jelle. Namen die ik erg leuk vind, maar qua opbouw hetzelfde zijn als Hidde en dat hebben we dus liever niet).

Tips???

Alvast bedankt!

Groetjes, Joly
Hoi Joly,

Ik ben blij dat jij nog niet de naam gevonden heb, ik moet nog 7 weken en ik dacht dat ik al laat was dat we nog geen naam hebben . Maar ik zal eens even een lijstje voor je neerzetten:

Bauke

Tim

Tom

Jim (geen dj, maar echt een J vind ik zelf het mooist)

Kas

Joep

Joran

Joram

Jonas

Justin

Jens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven