Werk & Studie alle pijlers

Goede docentenopleiding (WO)?

18-01-2014 15:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mij aan het orienteren op een goede docentenopleiding in de omgeving Amsterdam/Utrecht/Leiden.

Ik hoor hele negatieve dingen over de post-master op de ILO (hele slechte begeleiding, onduidelijkheid, veel eisen waar moeilijk aan voldaan wordt) en ik vroeg mij af welke er dan wel goed is?
Welk vak?
Engels. Maar eigenlijk is het vak niet heel relevant, het gaat me er vooral omdat de opleiding logisch is ingedeeld en je goede begeleiding krijgt.
Leiden, heeft een speciale topmaster.

Ik weet niet hoe die precies heet. Maar twee vriendinnen doen het. En zijn er erg te spreken over. Heel intensief, en gericht op vernieuwende lesmethodes.

edit: deze http://www.eerstdeklas.nl/

Niet specifiek een master. Wel een speciaal traineeprogramma om docent te worden.
Ik wil wel echt graag een bevoegdheid halen, kan dat met die trainee?
Jij had toch een hekel aan pubers?
Veel eisen vind ik wel een pluspunt eigenlijk.

Geen van mijn collega's was echt te spreken over zijn of haar lerarenopleiding deel (allemaal 1e graders), maar in het veld wordt / werd er veel naar het ivlos (utrecht) gekeken.

De lerarenopleidingen (iig die post-masters) zijn een opstapje om daarna het vak pas écht te leren.
Je hebt ook nog het nieuwe onderwijstraineeship, wat de resultaten daar van zijn weet ik niet, want het is pas dit jaar echt begonnen.

Er zit wel een best serieuze selectie aan vooraf en meteen 0.8 fte beginnen is heel erg zwaar, houd dat in je achterhoofd..
Ik heb geen hekel aan alle pubers, maar wel aan verwende kinderen die vinden dat ze de wereld regeren. Mij moet je niet op een Oud Zuid school zetten, of op een school in de Bijlmer met jeugdcriminelen. Maar de gemiddelde 16-jarige is prima. Een beetje koppig, een beetje onzeker, maar voor de rest wel lief.
Ik vind veel eisen niet erg, maar op de ILO verwachten ze dingen die je moeilijk kan verwezenlijken en vaak weten ze ook niet precies hoe ze het willen hebben.
quote:eksieou schreef op 18 januari 2014 @ 16:22:

Ik heb geen hekel aan alle pubers, maar wel aan verwende kinderen die vinden dat ze de wereld regeren. Mij moet je niet op een Oud Zuid school zetten, of op een school in de Bijlmer met jeugdcriminelen. Maar de gemiddelde 16-jarige is prima.

Ik vind je nogal voorbarig. In je andere to had je het over met een grote boog om pubers heen lopen in de winkel. Van een afstand kun je niet ruiken of kinderen verwend, jeugdcrimineel of normaal zijn hoor.

In elke klas heb je van alles wat, zelfs op een oud zuid school zitten jeugdcriminelen (misschien niet uit de Bijlmer, maar misschien ook wel) en in een Bijlmer klas heb je ook verwende nesten en op alle scholen lopen normale kinderen rond.
quote:eksieou schreef op 18 januari 2014 @ 16:24:

Ik vind veel eisen niet erg, maar op de ILO verwachten ze dingen die je moeilijk kan verwezenlijken en vaak weten ze ook niet precies hoe ze het willen hebben.Zoals?
En echt, elke puber is in de kern aardig, daar zit soms een laagje vernis omheen die je door moet zien te prikken.
quote:Mevrouw75 schreef op 18 januari 2014 @ 16:26:

[...]

Zoals?Volgens mijn vriendin moest je een bepaald soort onderzoek doen, maar het was helemaal niet duidelijk hoe en wat en niemand had er eigenlijk tijd voor binnen de school.
quote:Mevrouw75 schreef op 18 januari 2014 @ 16:25:

[...]

Ik vind je nogal voorbarig. In je andere to had je het over met een grote boog om pubers heen lopen in de winkel. Van een afstand kun je niet ruiken of kinderen verwend, jeugdcrimineel of normaal zijn hoor.

In elke klas heb je van alles wat, zelfs op een oud zuid school zitten jeugdcriminelen (misschien niet uit de Bijlmer, maar misschien ook wel) en in een Bijlmer klas heb je ook verwende nesten en op alle scholen lopen normale kinderen rond.Ja, maar je moet toch wat? Als geen enkel bedrijf je aan neemt...
quote:eksieou schreef op 18 januari 2014 @ 17:37:

[...]

Ja, maar je moet toch wat? Als geen enkel bedrijf je aan neemt...Dat is echt het allerslechtste excuus om het onderwijs in te gaan. Bespaar zowel jezelf als de leerlingen dat.
quote:eksieou schreef op 18 januari 2014 @ 17:37:

[...]

Volgens mijn vriendin moest je een bepaald soort onderzoek doen, maar het was helemaal niet duidelijk hoe en wat en niemand had er eigenlijk tijd voor binnen de school.Lijkt mij een goede leerschool, want binnen een school heeft inderdaad niemand tijd, dus je moet even doorzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven