Waar laat je de wasmachine?

18-01-2014 22:03 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeer interessant vraagstuk voor een zaterdagavond..

Enfin; ik wil graag een nieuwe badkamer; liefst met bad/douche, toilet en natuurlijk wasbak. De ruimte is niet zo groot, maar het zou moeten kunnen. Nu staan de droger en de wasmachine als een lelijk wit blok in de badkamer, als die weg zijn; graag. Maar waar laat je die dingen? Waar staan ze bij jullie? En kunnen ze ook in een schuurtje?
Hier staan ze gewoon in de badkamer..
De mijne staat in een (minimaal verwarmd) schuurtje. Binnenshuis heb ik er nergens plek voor. Badkamer is nl. amper 3 m2 en keuken is 6 m2. Dus dan zou het of de woonkamer of een van de slaapkamers moeten zijn (zonder water af en aanvoer). Dan hou je niks anders over he
Onze wasmachine staat op zolder in een daarvoor apart gebouwd hok. Een echt washok dus. Wij hebben een wasmachine en droger ineen. Hier staat verder nog een kast in, voor het wasmiddel en etc. 2 wasmanden voor de was te sorteren, en tevens onze boilet en cv. Vind het een prachtige oplossing. Dit was al zo toen wij het huis kochten, maar zeker heel makkelijk.

Wij hebben wel de luxe dat we de zolderverdieping niet gebruiken, dus alle was hangt daar lekker op de waslijn te drogen. Zo 1tje ie je kan uittrekken van de ene kant van de muur naar de andere, dus ruimte zat gelukkig. In ons vorige appartement hadden we een kleine berging waardat ie in stond, vandaar dat we ook een combi-machine hebben want anders zou het niet passen.
Hier staan de wasmachine en droger op zolder. In ons nieuwe huis komen ze, opgestapeld, in een berghok. In vorige woningen stond de wasmachine in een soort bijkeuken, in de keuken onder het aanrecht, en in de badkamer.
Op zolder, in het hok waar ook de cv ketel zit, alleen een wasmachine dan, droger heb ik niet, op zolder droogt het prima,
.
In de schuur; met een houten 'bak er om heen'
Trots!
In een aparte ruimte, ben er wel blij mee. In mijn vorige huis stonden ze (wasmachine en droger) in de badkamer en daar vond ik ze eigenlijk ook wel prima staan.
Hier staan de wasmachine en droger op zolder. Daar hebben we veel ruimte om de was op te hangen, dus ik vind het ideaal.
Wasmachine in het badkamertje, droger in de schuur. Doordat het niet zo hoog is is het ook niet zo'n enorm blok waar je tegenaan kijkt.

Leuke gekleurde wasmand en mand met wasmiddel er op.
In onze portiekwoning is alleen plaats in de badkamer, ik heb alleen een wasmachine (droger past niet). In mijn vorige woning (37m2) stond de wasmachine onder het keukenblad.
quote:citronella schreef op 18 januari 2014 @ 23:39:

Op zolder, in het hok waar ook de cv ketel zit, alleen een wasmachine dan, droger heb ik niet, op zolder droogt het prima,Lekker handig, snel.goedkoop hotfill
Hier staat het in de kast waar ook de cv zit.

Het past allemaal net.
Bij ons ook op zolder, net als de droger.
Hier in een apart washok, in het nieuwe huis op zolder op de overloop.

Als je weinig ruimte hebt, kun je overwegen een combi droog/wasmachine te kopen. Scheelt weer een blok en misschien kun je het dan beter kwijt.

Ivm geluidsoverlast zou ik het nooit in een open keuken plaatsen.
Bij eigen huis en tuin heeft thomas laatst een hele mooie kast gemaakt om een wasmachine en droger heen, daarbovenop was een dubbele wastafel zeg maar.

Als je nog overweegt om het in de badkamer te houden, dan zou ik die aflevering zeker kijken.

Ik vond het heel mooi.
In de bijkeuken. Ik zou hem wel ergens proberen te zetten waar je bij eventuele lekkage niet meteen de vloer verpest. Dus schuurtje/bijkeuken/badkamer.
In de berging of bijkeuken.

Het lijkt mij erg vervelend om de wasmachine in de badkamer of keuken te moeten hebben staan.
Don't stop dreaming...
Eerst in de badkamer. Maar dat was maar een heel klein hokje en na 13 jaar is de wasmachine erg gaan roesten.

Tweede huis stond 'ie ook in de badkamer maar die was gelukkig veel groter dus geen last van vocht. Is maar goed ook want toen had ik een nieuwe gekocht.

Nu staat hij in de oude badkamer van het huis. Ik heb alleen een wasmachine, de was droog ik op 2 rekken. Gelukkig eentje boven de trap, lekker handig met beddegoed. De ander staat in een extra slaapkamer.
Geen zolder hier. Wasmachine staat in de voormalige wc, met daar bovenop de droger. Past nèt. Wc is verhuisd naar het schuine deel onder de trap.
In mijn oude woning in de keuken.En nu in de washok.

Zag laatst op Pinterest zo iets leuks! De droger en wasmachine zaten in een mooie kast met baddoeken ernaast.
quote:nephthys schreef op 18 januari 2014 @ 22:29:

[...]

Het zijn geen stickers, gewoon van die elektrische tape die je gebruikt om elektrische draden af te plakken.

Mhm dat is me te creatief, ben meer van kant en klaar. Dit krijg ik natuurlijk nooit recht. Zelfs schilderen is al te hoog gegrepen.

Bij mij, in mn studio van zo'n 25m2, staat ie in de badkamer, enige plek waar het past. Zit er wel aan te denken om zo'n kast van de Ikea voor erop te kopen (70euro ongeveer).
naast de cvketel die naast de badkamer hangt, met de droger bovenop de wasmachine. Er hangen nu gordijnen voor, maar ik wil een inbouwkast van die hoek maken.
Bij mij staat die in de badkamer. Prima
.
Nu staan de op elkaar op de overloop op zolder. In mijn volgende huis komen ze in de kleedkamer naast elkaar met deurtjes ervoor en een plank erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven