Waar laat je de wasmachine?

18-01-2014 22:03 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeer interessant vraagstuk voor een zaterdagavond..

Enfin; ik wil graag een nieuwe badkamer; liefst met bad/douche, toilet en natuurlijk wasbak. De ruimte is niet zo groot, maar het zou moeten kunnen. Nu staan de droger en de wasmachine als een lelijk wit blok in de badkamer, als die weg zijn; graag. Maar waar laat je die dingen? Waar staan ze bij jullie? En kunnen ze ook in een schuurtje?
Hier op zolder net als de droger.
Hier in de berging, onder de diepvries.
Je kan ze ook bovenop elkaar zetten, met een soort tussenstuk ertussen. En misschien kun je die dan mooi wegwerken in een ombouw.

Oh bij mij staat de wasmachine in de bijkeuken. Bij een vriendin in de keuken en bij een andere vriendin naast de wc pot in een nisje.
In de keuken.
Lastige is dus; geen berging en ook geen zolder. :(
Nu in de bijkeuken, in het vorige huis op zolder en toen we nog op de flat woonden in de keuken.
In de kelder, ideaal.
En als ze toch in het zicht moeten staan, je kan ze altijd opleuken met van die elektrische tape:

In het washok.
Schuurtje kan hoor, als het daar niet vriest.
In de keuken. Vind het foeilelijk staan, maar helaas is er geen andere plek.
Badkamer, ergens anders heb ik geen ruimte. Bij een buurvrouw staat hij in een diepe kast maar zij woont alleen, ik kan die kastruimte niet missen.
verba volant, scripta manent.
Bij mij in de badkamer, op elkaar gezet tussen de muur van de badkamer en van de douchebak. Dat is dus een extra muurtje dat we hebben opgetrokken. Zo ingebouwd ziet het er niet lelijk uit; je ziet alleen het front van de machines en daarnaast dan gelijk de douchecabine. Ik heb wel een condensdroger.

Is je schuur aan je huis gebouwd? Het moet wel een droge ruimte zijn wil je daar je apparatuur wegzetten.
Hier hebben de vorige bewoners een gangkast omgebouwd tot wasmachine hok. Dus buiten de badkamer. Ideaal
In een diepe kast, in de schuur een washok maken, in de kelder of in een nisje in de badkamer.
Wij hebben de wasmachine in de keuken onder het aanrecht.
quote:nephthys schreef op 18 januari 2014 @ 22:10:

En als ze toch in het zicht moeten staan, je kan ze altijd opleuken met van die elektrische tape:

[img]http://abeautifulmess.typepad.com/.a/6a ... 970c-800wi[/img]Enig idee waar je deze stickers kan kopen?
quote:highwaynation schreef op 18 januari 2014 @ 22:28:

[...]

Enig idee waar je deze stickers kan kopen?Het zijn geen stickers, gewoon van die elektrische tape die je gebruikt om elektrische draden af te plakken.
hier in de bijkeuken

ik begreep altijd dat het slecht voor je apparaten is om ze in een vochtige ruimte te zetten

bouwmarkten hebben ook van die witte kasten, die j er om heen maakt

net zo veel ruimte maar oogt dan wat netter
In de schuur. We hebben een klein anti vries kacheltje erin die aangaat bij vriezen. Nooit problemen gehad met vocht.
Waarom zouden ze niet in een schuurtje kunnen?? Qua vocht zal dat niet veel uitmaken, een badkamer is ook vochtig. De wasmachine kan wel tegen wat water en de droger ook. Alleen streng vriesweer, daar zijn ze minder blij mee.

Dat opleuken vind ik trouwens ook erg leuk uitzien. In de kleuren van je badkamer en dan zo´n plank erboven zodat je daar spulletjes op kwijt kunt. En de ikea heeft ook nogal eens slimmigheidjes voor kleine ruimtes, daar kun je misschien ook nog ideeën opdoen.
In de keuken op elkaar.

Ingebouwd dus.
Heb je geen berging? Ken iemand die ze in de garage heeft staan, da's misschien ook 'n optie?
Op het overloopje van mijn slaapverdieping, wasmachine met droger erop. Heb er speciaal op gelet toen ik een huis zocht, dat daar fatsoenlijke ruimte en aansluiting voor was en ik heb de wasmachine liever niet in de keuken.

Voor de droger heb ik zelfs nog een afvoer door het dak laten maken. Kostte een paar honderd euro. Maar door de verhuizing is de thermostaat van de droger stuk gedaan dus hij doet het niet. En ik ben te lui en laks om een monteur te bellen en droog nu al maanden alles op een rekje. Gaat prima.

Terwijl ik het opschrijf besef ik hoe stom het is. Ga dus deze week maar een monteur regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven