Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
sorry, ik heb al op je gestemt, haha, ik kan je dus helaas niet aan nog een stem helpen. wel fijn dat je de 30ste een controle hebt, hopleijk betekent dat dat je dan ook uiterlijk dan meer duidelijkheid krijgt, dat oneindige wachten is ook niets..
Ja wist ik, dat je op mij gestemt hebt. Maar ja, moet mijn campagne ook niet opgeven he Veel plezier met je doptone. erg leuk! Maar niet tevaak doen he. Het kan je ook ongerust maken.
ja ik weet het, je kan het hartje niet altijd even goed vinden enzo. maar voor de zekerheid zijn we bij de vlos en voor de lol thuis. maar wel bedankt, ik ga me niet zomaar ongerust maken.

ja ga vooral door met campagne voeren, hoop dat je wint!
Aruba, heb ook al op je gestemd dus kan je niet verder helpen. Wanneer is de uitslag van de verkiezing?

30 ste controle hopelijk dan meer duidelijkheid. Zou nu wel eens fijn zijn.

Pluis, hier ook moe hoor. Had er niet zo veel last van gehad, maar sinds ik ziek ben geweest des te meer. Met 16 weken zou dat toch over moeten zijn of niet?.

Het schijn dat het al dan niet slagen van de borstvoeding voor een belangrijk deel af hangt van de man. Vandaar dat mannen mee mogen (moeten) . Hoe dat precies in elkaar zit weet ik eigenlijk niet.

Verder nog niet heel erg bezig geweest met het kamertje. Wel al naaar behang gekeken, maar we wachten nog even tot de 20 weken echo. Vind de meubels over het algemeen best duur. Ben dus nog op zoek naar iets betaalbaars. Suggesties zijn welkom!

Verder probeer ik te leren, maar echt werken doet het niet. Donderdag tentamen en zie het nu somber in. Maar effies doorbikkelen en dan op hoop van zegen.

Verder iedereen van het lekkere weer aan het genieten?
De 29ste/30ste maken de de uitslag vd verkiezing bekend. Maar als ik mag kiezen, doe mij dan maar een positieve uitslag van het ziekenhuis die dag!

Wat heb je voor een tentamen Plukkie?
Aruba, makkelijke keuze inderdaad. Eerst een mooie uitslag bij het ziekenhuis. Zal enorm voor je duimen dan het allemaal goed is en dat jullie snel weer aan de slag mogen.

Heb een tentamen over complexe contractsituaties, recht dus. Op zich interessant, alleen wel een beetje taaie stof. En ik kan me gewoon niet goed concentreren op het moment.
plukkie dat niet concenteren hoort er echt bij! is vreselijk soms.

aruba kan me helemaal voorstellen dat als jij je goede uitslag mocht kiezen welek het zou worden, maar wat dacht je van gewoon allebei!

Ga zo op kraambezoek, even babietje gluren :-)
Wat is het rustig hier. Ligt iedereen uit te puffen?

Pluis leuk op kraambezoek. Een heel klein babietje? Kan je alvast een beetje oefenen.

Allebei voor Aruba is een hele goeie.

Heerlijk dat soggen......
ja aruba, die keuze is snel gemaakt! maar zou een leuk cadeautje zijn als je blij uit het zh komt en dan ook nog gewonnen hebt. ik hoop gewoon heel hard dat je snel duidelijkheid krijgt en dat het allemaal goed is. mag je bij een goede uitslag weer proberen zwanger te worden (natuurlijk nog los van of je dat direct weer wilt?) ? hoe voel je je verder? gaat het een beetje? hoe gaat je vriend om met de spanningen?

pluis ik ga volgende week op kraambezoek. zo leuk babietjes kijken...
kraambezoek gister was leuk. Was echt heel klein kindje 46 cm en al 2 weken oud. Vooral ook leuk om pluisman met zo een klieintje te zien.

poei duurt dec nog wel lang!
Hai Pluis, wat schattig zeg. en echt nog een kleine.

Vind jij het ook zo lastig om je voor te stellen dat je over een paar maanden ook zo'n hummeltje in huis hebt?

Vind je het nu al lang duren? Ach voor dat je het weet is je zwangerschap achter de rug. Geniet ervan nu het kan.

Sprak vandaag een collega, 24 weken zwanger en die had het helemaal gehad. Echt heel erg sneu voor haar. Ze had overal last van en vond het maar lang duren.

Wie weet er trouwens iets van kinderwagens af. Ben me nu een beetje aan het orienteren en vind het er maar lastig uitzien allemaal. En nog een leuke blonde vraag, wat kan je allemaal met eem maxi cosy? Als autostoeltje gebruiken, voor op de kinderwagen en kan dat dat dan bij allemaal? Zaterdag gaan we even kijken bij een grote babyzaak. Dan gaan we maar eens wat uitleg vragen. Haha ben echt een beetje een dombo op dit gebied vrees ik.
He plukkie,

Er zijn een aantal merken waarbij je de maxi-cosi ook op de kinderwagen kan bevestigen. Wel is het zo dat een kindje niet lang in een maxi-cosi mag per dag is slecht voor de rug /nek. Is vooral even handig bij een vlug boodschapje. Dus zorg wel voor zo een ligbak op de kinderwagen. Meeste wagens zijn wel combi is eerst kinderwagen en dan wandelwagen, maar zo een verkoper weet er ook wel wat van.

Welke zaak ga je ben benieuwd. Wij waren pas ook je kijkt echt je ogen uit!

Is ook wel raar idee dat je over een half jaartje gewoon zelf zo een kleintje hebt in huis. Al kan ik aan de andere kant ook niet wachten. Wel raar om je leven dan voor te stellen. Kan er nog niet echt een beeld bij maken hoe alles dan gaat en veranderd en toch kan ik niet wachten tot het zover is!
Wij gaan naar een babydump. Is erg groot en ze hebben er veel. Zijn nog niet echt van plan om iets te gaan kopen maar meer om te orienteren. Uitzoeken hoe dat werkt met een kinderwagen etc etc. Dan maken we thuis op ons gemakje een lijst van de dingen die we echt nodig hebben en die gaan we dan een andere keer wel kopen. Bij andere winkels kijken vind ik ook wel leuk. Wie weet zijn daar wel hele andere dingen.

En waar zijn jullie geweest?
wij hebben ook vast een orientatie rondje gedaan. Zijn bij babydump geweest, baby burgerhout en babypark. Is hier allemaal in de buurt is wel handig en je kijkt je ogen uit!

Kun je bij de babydump de cadeaudoos ophalen is wel grappig :-)
@Pluis, wat een klein kindje! Wel leuk he, het is vast eerder december dan je denkt trouwens!

@Vlinder, leuk he al die spulletjes?

@Plukkie, ik heb ook zo'n voorlichtingsavond voor borstvoeding gehad. Ik had gevraagd of het de bedoeling was dat de mannen meekwamen, ja dus, maar hij bleek wel de enige (Vond hij gelukkig niet erg). Het is denk ik vooral goed dat ze weten dat bv niet altijd meteen vanzelf lukt, en ze kunnen je eventueel door de dipjes heenpraten als het erg lastig is in het begin. Mijn vriend was vooral onder de indruk van alle gezondheids-voordelen voor moeder en kind (veel meer dan hij dacht). Ik zelf zou het bij een eventuele volgende alleen al om de praktische kanten weer doen (geen geknoei met steriliseren, schepjes tellen, opwarmen etc).

@Kinderwagens, er is volgens mij pas een topic over geweest. Ik vind vooral een groot voordeel dat je ook de maxicosi (via adapter) op het onderstel kunt klikken. Kindje ligt daar erg beschermd in, en je hoeft niet bang te zijn voor te lang hoor (volgens mij max 2 uur per dag, incidenteel mag langer. Wordt vooral aangegeven zodat ouders de MC niet als wipstoeltje gaan gebruiken).

Een kinderwagen met MC is kleiner (wendbaarder) dan met kinderwagenbak in de winkel, enne, als je kindje in de auto in de maxi-cosi zit hoef je niet over te pakken om in de kinderwagen te leggen. (Kindjes slapen vaak in de auto, en het is (met speciale "zak") lekker warm in de winter, en hoeven dan dus niet uit die zak en in de (koude) wagenbak....).

Wagenbak (reiswieg) is trouwens ook heel goed te gebruiken als wiegje de eerste maanden, kun je het kindje bij je op de slaapkamer laten slapen, of beneden overdag...

Verder wat betreft de grotere spullen, wij hebben van familie overgenomen, en op marktplaats gekocht (bv box), veel goedkoper, en ook prima! De kleinere spulle hebben wij vooral bij prenatal gekocht, en de HEMA (die is volgens mij de goedkoopste vwb rompertjes, hydrofiele luiers, washandjes etc).

Hier geen nieuws, groetjes Beer
wat leuk plukkie en pluis, hier in deze hele woonplaats hebben we welgeteld 1 (!) babywinkel en dan meer voor kleertjes en dingen en niet echgt voor kinderwagens en meubeltjes. misschien dat wij van de zomer wel een keer lekker rond gaan kijken in zo'n winkel (volgens mij zit er een babydump bij de ikea vlakbij in utrecht en ook een hele grote prenatal)

wij nemen misschien de bugaboo frog. ik ben er erg over te spreken (zwager en schoonzus hebben die en ik heb er een paar keer achter gelopen) hij is heel licht en wentbaar, met adapters kan de maxicosi erop, hij is heel simpel in en uit te vouwen de bak haal je er met een klik vanaf en zet je er net zo makkelijk weer op. men wat zijn die krengen duur trouwens. wij kijken nu tweedehands (kan er misschien een overkopen van schoonzus die een tweeling gaat krijgen, moeten er dan alleen adapters en maxi-cosy bij regelen). verder gaan we nog even kijken.

beer wat goed om wat van je te horen, Hema heeft ook leuke spulletjes he? ook heel veel leuke (meiden)rompertjes. heb ook daarvandaan hydrofielluiers enzo gekregen als cadeautjes.
ps. beer, wel jammer dat je man de enige was met die bv-avond. zeker als gezegd is dat ze mee moeten/mogen/kunnen. lijkt mij ook wel fijn dat hij weet dat het niet zo vanzelfsprekend is.
Voorlichting was maar met een klein groepje hoor, volgens mij wij en nog 3 andere vrouwen. Je krijgt veel praktische tips, en ook te horen wat je moet en kunt doen als het niet zo makkelijk gaat (dus waar je naar toe kan bellen). En Hema is inderdaad leuk en handig, ik koop er nu nog de meeste kleertjes voor dochter!
oh handig zo'n kleine groep, ik dacht meer aan 10 vrouwen en dan jouw man ertussen
beer maar is het handig voor de man om mee te gaan of niet?

pluisman wil echt alles meemaken maar bij dit had die toch zoiets van nou nee! maar als het echt handig is praat ik hem nog wel om :-)

vlinder je woont nu toch niet zo heel ver weg van gouda en rotterdam zitten echt 2 grote zaken en erg leuk! En zeker voor kamertjes, boxen, kinderwagens e.d echt keus in overvloed! prenatal is vooral leuk voor alle bij dingen. In gouda hebben ze zelfs een speciale kinderwagen baan. Allemaal soorten ondergronden waar je overheen kan rijden om te testen!

Hema is zeker leuk kom er altijd wel vandaan met iets :-)
Wij kiezen niet voor een 'Nederlandse' kinderwagen. Ik vind ze allemaal niks. Dan weer te kleine wieltjes, dan weer grotendeels uit plastic, dan kun je je kindje weer niet naar je toe draaien, dan zijn ze weer te zwaar (de mura 4) en dan weer te duur.

Wij gaan voor een Zwitserse wagen. Heerlijke wagen!
Wat een hoop babyspullen praat hier zeg, is ook wel heel erg logisch maar ik voel me er niet echt door op mijn gemak, omdat ik nog niet zwanger ben, lees wel alles mee hoor! Ik wil het ook zo graag...maar mijn lichaam denk er op dit moment even anders over. En maar weer wachten op de volgende NOD...beetje balen mag toch?
Zomaar ff berichtje van mij....Hoe is het met jullie hier? Into babyspullen?

Summer hoe is t met je?

Met mij gaat alles gangetje...Lekker aan het genieten. Weer gevoel dat ik lijf terug heb, soort van, alles functioneert volgens mij naar behoren. Heb 2e menstruatie al weer achter de rug!! en dus ook nu bloedgeprikt.3 juli zit ik bij gyn voor uitslag...aan de hand daarvan gaan we kijken/overdenken of we er weer voor gaan
Hallo lieve meiden. Ik heb geen kanker! Pfiieeeuuww... opluchting! Ook geen mola, maar wel een enlarged placenta. Tja wat ik daar dan mee moet, geen idee? Waarschijnlijk een foutje van de natuur waar ze niet echt een naam of verklaring voor hebben. Deze week weer bloed prikken en maandag langs. Als mijn hcg 0 is dan krijg ik groen licht. Wat ik wel een klein beetje jammer vind is dat er nog steeds geen verklaring voor mijn pijnen is. Maar goed ik kan in ieder geval één stukje onzekerheid afsluiten!
Volgende week Snok. Spannend....! Ik ga voor je duimen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven