Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
hi iedereen

redelijk geslapen, zelf een paar uur kunnen maken. Maar ben nu weer wakker en voel me inderdaad echt weer KUT. Hij komt zo nog even langs om dingen te halen, dit zou hij eerst doen als ik op stage was maar ik heb hem gevraagd eerder te komen omdat ik hem nog wil zien.

Ik voel me zo machteloos,

We zouden gaan trouwen, hadden we vorig jaar bedacht maar vier maanden geleden wilde hij toch niet, maar zo vertelde hij, hij hield nog steeds even veel van mij en was gewoon niet klaar om te trouwen. Twee maanden later gaf hij aan minder voor mij te voelen maar over alles te twijfelen (hij was klaar met zijn studie en kon zich helemaal op zijn verdere leven richten)

Op mijn advies is hij een psycholoog gaan zoeken om alles op een rij te zetten en het te verwerken.

Na de eerste sessie (intake) een maand geleden was hij redelijk enthousiast en had het gevoel dat dit hem wel kon gaan helpen. Hij is een conflictvermijder en kan niet goed met zijn gevoelens omgaan. Hij had hier toen niet over zijn twijfels over de toekomst gesproken (naar zijn zeggen van toen) en dat ging hij later nog doen.

Twee weken geleden had hij weer een sessie en de psycholoog heeft hem toen de opdracht gegeven om over zijn gevoel voor mij na te denken omdat hij dit verstopte en er niet over nadacht. Want met een dip in de relatie kon hij nog wel helpen maar als hij echt niet meer van mij hield niet.

Mijn ex is toen tot de conclusie gekomen dat hij nog wel van mij houdt maar nog heel weinig als zijn vriendin en meer als een vriendin en heeft hierop besloten mij te dumpen.

Ik was (en ben) van mening dat houden van ook in golven gaat en dat het logisch is dat je na een stress volle periode die ook voor mij niet leuk is geweest minder van iemand houdt en dat dat in leukere periodes weer terug komt, hij vindt van niet en heeft mij gedumpt terwijl ik nog de vakantie aan het plannen was.

Hij zegt er echt goed over nagedacht te hebben en een wel overwogen beslissing te hebben genomen, ik vindt dat raar als je vorige week nog vakantiestoelen gaat kopen (hij gekocht, ik geregeld)

Ik vindt het trouwens raar van de psycholoog dat hij deze opdracht geeft na twee sessies aan iemand die niet goed met houden van kan omgaan en een conflictvermijder is. Dat klopt toch niet?

Zo dat moest er even uit. Bedankt voor de aandacht, drankjes in de bar achterin en roken is helaas alleen nog buiten toegestaan. Over een kwartier zal ik naar buiten komen voor handtekeningen.
Haha Lobella die laatste zin!!

Vind het inderdaad een beetje eigenaardig van die psych, het is nogal een ding! En nu pakt de beslissing zo uit!

Wat ik me afvraag, zou het kunnen zijn dat hij misschien daar bepaalde dingen over je besproken heeft waardoor hij dat advies heeft gekregen?

Lobel, ik weet dat je d'r geen hol aan hebt, en dat je het toch doet, doe het zelf ook namelijk, maar als je hem blijft zien zal het zeker niet beter met je gaan. Zolang hij ervan overtuigd is dat dit de beste oplossing is zal je afstand moeten creeren om je rouwproces door te maken.

Je kunt op deze manier niet gaan verwerken, het werkt bij mij ook niet, mij lukt het ook niet, en ik praat eigenlijk de rest van de meiden na, maar goed, verstandelijk weet ik ook dat ze gelijk hebben..
Dat zou natuurlijk best kunnen, ik ben er uiteraard niet bij bij die gesprekken.

Ik weet ook wel dat ik meer afstand moet gaan nemen maar voor nu wil ik dat gewoon nog even niet, ik kan het gewoon nog even niet.

Ik heb hem (buiten de emotionele) ook voor praktische zaken nog nodig. Zo gaat hij mij vrijdag helpen met een verslag waar ik databasen voor moet doorspitten, niet mijn sterkste punt maar zijn beroep, en dat verslag moet ik wel nog hebben voor mijn afstuderen
Hij was dus net hier en dat is best pijnlijk.

Zaterdag gaat hij een weekend weg met zijn werk (ik zou ook meegaan) en we zouden vieren dat ik klaar ben met school. Dat voelt nu echt even extra zuur.

Ik baal gewoon echt van de situatie en voel me machteloos omdat ik er niets aan kan doen (en volgens hem ook nooit iets aan heb kunnen doen. Hij vindt me nog steeds een geweldig persoon zegt hij, maar er is geen relatie houden van meer)

straks naar stage, trakteren en vieren dat het mijn laatste dag is joepie (hoor deze joepie in mineur)
Pff Lobella, kutzooi...

Advies is hier niet op z'n plaats, ik leef met je mee meisje, weet heel goed hoe je je voelt.

Hou je sterk vandaag!
Hi Lobelia,

Kut allemaal, je gaat nu door wel een hele moeilijke periode. Komt goed. Probeer dit weekend andere dingen te plannen. Ga met vriendinnen naar sex in the city film of zo. Ga lekker tapas eten, ga lekker wandeling maken op het strand. Ga vooral erop uit. Het wordt mooi weer geniet ervan. Het is dat ik in Friesland zit op zoek naar een leuke biker, anders had ik naar je toegereden en had je een ritje achterop mijn motor gemaakt. Even uitwaaien, dat is heerlijk en brengt je gedachten op orde.

Maar ik herken het gevoel, ik miste mijn ex gisteren verschrikkelijk. Kon met niemand mijn dag doornemen en miste gewoon zijn knuffels en intimiteit. Vooral dat laatste mis ik extreem. De dagen kan ik nog goed opvullen en vermaak me ook uitstekend, maar die knuffel af en toe en lekker tegen hem aan kruipen, dat mis ik verschrikkelijk.

Dus Lobella, zet je lachhoed op en het komt allemaal goed!!!

@ Summer, ik wil details!!! Hoe oud, waar woont hij, wat doet hij en wat is zijn lievelingseten. En waarneer hebben jullie een date!!!

@Vlinder, mis mijn ex ook extreem, maar we moeten doorzetten. Ook al denken we soms wat anders

Knuffel en kusjes van mij...
zoo lobelia.. :(

kut zeg..

ik heb dat ook een beetje..

Want mijn ex die zegt dus ook vrienden te willen zijn, terwijl ik gewoon WEET (niet dus) dat hij mij ook leuk vindt.

PFFF

BLUH
Dames... hebben we vandaag een slechte dag allemaal?
JA
Ik voel me gelukkig nog steeds happy!

Wat een vreselijke verhalen allemaal!

@Lobelia, Die hoos gaat nog komen hoor. Ik voelde me de eerste week prima, maar daarna een paar weken verschrikkelijk! Rond de praktische zaken zo snel mogelijk af! Daarna kun je beginnen met het loslaten!

@Vlinder, ik herken dat dode gevoel wel en jezelf door de dagen heenslepen ook

@Freebs, waarom voel jij je kut dan?

@Summer, 3 uur! Geeft me hoop!
Wat een hoop herkenbare verhalen hier weer....tja en de reden die onze exen geven zijn allemaal waardeloos! Mijn ex had 6 weken voor ons huwelijk bedacht dat onze relatie toch niet zo goed was en kan alleen aan de negatieve dingen denken en dus besloot hij dat hij niet met me kon trouwen en o ja, de relatie van 16 jaar ook maar meteen voorbij! En daar sta je dan met al je vragen en verdriet....

Overigens heeft hij mij gistermiddag toch nog teruggebeld nadat ik een kort voicemailberichtje had achtergelaten. Gelukkig was het weer een normaal gesprek en hebben we afgesproken dat ik voor het weekend met een voorstel zal komen hoe we de boel zullen verdelen en de zaken gaan afhandelen. Hij bood nog een keer zijn excuses aan voor het feit dat hij me vorige week weer had laten zitten (niet komen opdagen terwijl we afspraak hadden) en heeft gezegd dat hij toch echt alles op een goede manier samen wil af ronden. Nadat hij voorstel heeft gelezen gaan we nog een keer samen zitten en daarna maar naar notaris. Vond het wel fijn dat hij weer normaal reageerde. Ik vertelde hem dat ik heel veel moeite heb om te begrijpen waarom hij een relatie van 16 jaar zo aan de kant schuift zonder er iets voor te willen doen en hij kon daar geen antwoord op geven. Soms heb ik het gevoel (zal wel wishful thinking zijn) dat hij ook wel twijfels heeft en dat gevoel had ik gisteren weer. Ik weet het, maak mezelf alleen maar gek door daaraan vast te houden...... Maar ik vind het zo moeilijk om los te laten en te accepteren dat we nooit meer samen zullen zijn!

Nou ja, gisteravond nog met collega's naar strand geweest en bbq gehad, was gezellig. Nu weer drukke dag dus ga me maar weer op mijn werk storten, hopelijk kan ik dit dan weer een beetje relativeren en dat kleine beetje hoop loslaten.
het is hier redelijk hoor @lisette alleen ik moest bij het cwi zijn en mijn ex liep daar vorig jaar stage en ik ken daar een paar mensen via hem en die deden hem dus de groeten. pff moest ik wéér vertellen dat het uit was en zij zeggen: hoe kan dat nou hij had het altíjd over jou! Ah! Autsch! Bah! Pffffff! Grrr!

Na ja, even doorbijten ik weet ik weet..

Verder zit een vergoede opleiding er niet in daar ben ik te jong en te kwiek alweer voor (kan me moeilijk omdat ik het zelf niet kan betalen langer ziekmelden, zo zit ik niet in elkaar)

maar mag wel een IRO (Individuele Re -integratie Overeenkomst) doen en daar ga ik dan straks maar eens even achteraan bellen, hmpff..

Wel zin in hoor, maar die ex hé? Die spookt overal rond behalve hier, en die interesseert zich voor iedereen behalve mij. Ja duh, het is uit Eef, ik weet ik weet ik weet...

@ Lobelia dat herken ik wij zouden twee weken geleden bijna zes jaar samen zijn en een weekend weg en hadden nog een vakantie gepland, allebei voor het eerst vliegen en een keer wat verder weg. Heb nu ook weinig geld en nog geen plannen en iedereen om me heen gaat maar weg. Zit wel aan zo'n weekend van een singlesagenda te denken, ook omdat ik geen oppas voor de katjes heb.

Wat leuk trouwens, al die hyvesvriendjes erbij ik heb nu Vlinder, Summer, Listette en Mippie, wie heeft er nog meer hyves?

@Freebie, ik kent het ik kent het.. ik snap ook niet hoe mijn ex vrienden kan/wil zijn na hoe hij de afgelopen maanden met me om is gegaan. Als een relatie niet wederzijds beëindigd is zal het vertrouwen denk ik in de vriendschap altijd een probleem blijven.

Wat denken jullie daarvan? (eigenlijk bestemd voor het andere topic, hehehe)

Knuf

@jemmie, hoe is het met jou??

Eef
oja ik moet beter lezen @ jemmie ik zie je stukje al staan, mijn ex zei: ik hou van je zoals van mijn zus, ten eerste had ie een hekel aan haar :( en ten tweede lagen we in de tweede week dat het uit was nog een (laatste) keer tussen de lakens; sicko!

Nee zich goed uitdrukken kunnen die exmannen van ons niet ;)

@summer wat leuk van dat telefoongesprek! Heb je al verdere afspraken gemaakt?
@ eef, sorry heb even kort tijd maar wat je zegt..

de relatie is niet wederzijds beeindigd inderdaad!!! dats echt een hele goeie!!!!!!!!!

jemig ..

ja..

bluh nou ik voel me kut omdat ja.... ik hem los moet laten maar t weer ff niet lukt..

bluh

getver

naja voel me wel al iets beter dan net!
lieve mensjes

Ik heb mijn ex vanorgen nog gesproken en het komt er op neer dat hij tijdens onze relatie een hoop dingen niet gezegt heeft en dat hij er nu geen heil meer in ziet. Hij zegt echt niet meer van mij te houden en het zo te willen houden.

Zijn peut zegt ook dat als je niet meer van iemand houd je nooit meer naar elkaar toe zult groeien.

Vrijdag komt hij mij nog helpen met mijn verslag, en bespreken we definitief de verdeling van de inboedel en de financiële zaken. Het weekend daarna mag hij zijn spullen komen halen.

kan ik daarna gaan inrichten enzo.

pff zeker een kutdag
Ladies,

Hier ook geen dipdag

RP meneer en ik kletsen lekker verder over de sms en ik denkt dat er vrijdag wel een date gaat komen

Heb nu zijn stem gehoord en ben ernstig benieuwd naar de rest!

Ter verduidelijking voor Listet:

Hij is een bijzonder knappe kerel, de heerlijk jonge leeftijd van 31, woont in Noord Holland en heeft een baan

Lievelingseten weet ik niet weet alleen dat hij GEEN Ben& Jerry's ijs lust, en das maar goed ook, des te meer voor miJ!!!!

@ Lobelia, K** he die confrontaties, ik vind dat je sterk overkomt hoor, je doet het hartstikke goed!

*even toevoeging na lezen van je laatste bericht...zo dat komt zeker wel heel hard aan meis,laat je niet gek maken hoor het is NIET jouw schuld!!!!*

@ Debbie...heb jij al gebeld? met de sms man OF met de RP man(was toch een RPertje bij jou?)

@ Listet, klote dat je een baaldag had gister zeg, maar weet je ook die baaldagen zijn ergens goed voor echt waar!

@ Mippie, goed dat alles toch zo geregeld kan worden toch

Tis lastig, blijft lastig maar er zit wel schot in de zaak nu toch?

Pas op met die wishfull thinking gedachtes he meis...ze kunnen er zomaar voor zorgen dat je weer keihard een paar procent naar beneden klettert!

@ Freebs, gaat tie weer een beetje?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@Summer, heb sms man nog niet gebeld. Hij wil dat wel, maar ik heb gezegd dat ik een mietje ben en niet durf! Volgens mij zou het helemaal goed komen hoor, maar ik doe effe rustig aan. Ondertussen nog steeds heftig aan het smssen. Lach nog steeds 24/7 aanwezig. Helemaal goed dus! Heb gister een foto van hem gezien bij onze wederzijdse vriendin..........zo hot! Hij is zo lief joh!!! Voor alle dames: er is hoop! Er zijn nog lieve mannen!

Summer, valt me trouwens wel op dat wij geen contact meer hebben met ex, en ons als enige happy voelen vandaag. Blijkt dus maar weer eens: GEEN CONTACT!!!!

Voor iedereen die zich kut voelt een dikke knuffels. Succes!
dear Debbie, KLOPT KLOPT KLOPT, ik had het ook al gezien maar wilde er niet zo de nadruk op leggen

Heb jij al een sms duim?

Ik heb het gedaan!!!!

Heb hem net gebeld en gevraagd of hij zin had om vrijdag in Den Haag een drankje te komen doen

*doet dansje op de werkvloer*

Hij komt, hij komt, hij komt!!!

(ieks, NU word ik dus wel een beetje zenuwachtig, maar nopg steeds een blij ei hier)
wauw summer, wat tof! en spannend!

Heej maar debbie ik heb ook geen contact meer maar voel me toch niet zo goed vandaag, hoe kan dat dan? ;) haha nee gekheid.

Got ik klink nu als mijn oma, daar komt het vast door, hahaha ik ga vanmiddag maar lekker fitnessen en niet teveel op mijn oma lijken )

Knuf!
@eefje, ja, jij schreef dat je je redelijk voelde! Sorry, ben jou vergeten in het rijtje op te nemen:-S
@summer, dat meen je niet! Wat goed man! Vind het echt helemaal leuk voor je! Jij dus duidelijk geen mietje! Ik heb een zware SMS duim:-S En kriebels in mijn buik, kan me niet concentreren etc. Ik word er zenuwachtig van!
@ Eefje, Mea Culpa meis....maare, je voelt je niet zo goed vandaag?

Als in tranentrekkend verdrietig?

Huilend met kleine snikjes op de bank

Een onbestemd gevoel in je onderbuik

Of gewoon niet zo blije eiig als Den en ondergetekende?

(zit toch een nuance verschil in;-))
@ Debbie, best wel mietje hoor (heb al 6 uitvluchten verzonnen)

Weer je wat het is...ik kan het nog wel weken vooruitschuiven maar ALS het tegenvalt weet ik dat liever nu dan over een paar weken....

En ergens...ergens denk ik niet dat het tegenvalt

Enne....als er 1 schaap over de dam is dan volgen en meer toch Debbie..

DUS.............................
@Summer, ik voel me wel door je geinspireerd! Misschien moet ik mijn beslissing maar herzien! Misschien lekker bezopen worden en dan durf ik wel! Haha!
@ summer, gisterenavond een baal avond en vanochtend een baal ochtend... mmm misschien heb ik ergens behoefte aan....

Dames jullie zijn goed bezig. Nee ik hoef nog niet zo op dating pad. Nog even geen zin in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven