Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
@Ljcp hoe is het nu met je? lichamelijk en geestelijk? het is niet niks allemaal;-( Hoe was de echo, erg confronterend? bij duurde het nog even voordat ik de echo kreeg en ik was juist een soort van opgelucht dat het schoon was, hoe gek dat ook klinkt, maar wilde zo gauw mogelijk weer verder proberen. maar kan me ook voorstellen dat het juist een klap is om te zien;-(

Hoe reageerden de mensen om je heen, jullie ouders, schoonzusje en zwager, vrienden etc? heb je daar wat steun aan?

Lieve Moonn: heel begrijpelijk dat je het wat meer van je wil proberen af te zetten (hoe ontzettend moeilijk dat me ook lijkt) en dat je daarom wat minder hier bent. lijkt me erg confronterend. Maar net zoals de anderen al zeiden: weet dat je altijd leuk nieuws, maar zeker ook even niet leuke momenten kan delen!! hopelijk horen we snel weer van je terug. Fijn dat je wat meer kan werken en daarin je afleiding kan vinden. ga maar leuke dingen doen en jezelf lekker verwennen! liefs!

Hetzelfde geldt natuurlijk voor jou Nana, ook zo begrijpelijk... wel fijn dat je cyclus nu iets korter was, hopelijk volgende keer weer wat korter en zit je dan meer in een normaler ritme! en hopelijk is het ook met deze cyclussen toch snel raak en kan je ons mooi nieuws vertellen!!

Ook ik telde vanaf de dag dat ik helderrood bloed verloor bij mijn menstruatie, had ook vaak wel 1 of 2 dagen eerder wat bruinig verlies. lastig is dat he. als je het graag wat zekerder wil weten misschien ovulatietesten?

@White: heel herkenbaar door de bomen het bos niet meer zien van wat je allemaal moet aanschaffen en doen. dat had ik bij de eerste ook, werd er best een beetje onrustig van. Nu gelukkig helemaal niet, maar dat komt ws omdat we het meeste wel hebben en het nu vooral de leuke dingetjes is wat er nog moet komen. laat je niet gek maken door alle lijstjes en verhalen hoor! En wat leuk ook een meisje! helemaal als je dit stiekem graag wilde (wat helemaal niet erg is hoor). en natuurlijk het fijnste dat het gezond is.

@Hapsehen, leuk om weer even van je te horen! alleen niet leuk dat het nog steeds niet helemaal lekker gaat. Knap dat je nog steeds aan het werk bent! er zullen er heel wat zijn die al lang gestopt waren als je je hele dagen zo beroerd voelt...Lief van je collega's dat ze zo meeleven! en ook van je vriend dat hij zo behulpzaam is. hopelijk krijg je nu meer goede dagen en kan je wat meer zelf gaan doen aan het leuke voorwerk van kamertje, kleertjes, inkopen etc.

@BB: he wat jammer dat je nou net weer een andere arts had. kan je je er een beetje bij neerleggen dat je pas in de zomer hoeft terug te komen? en idd dat loslaten is lekker makkelijk gezegd, maar doe het maar eens. Hoe gaat het nu?

late reactie, maar ik had van kruidvatmerk de ovulatie testen. was daarna meteen die eerste maand zwanger, maar weet niet of het een toevalstreffer was?

@Primrose: je weekje erop zitten inmiddels? hoe lang moet je idd nog, zal nu vast gaan op schieten? hoeveel weken ben je nu? spannend hoor!!!

@Vroedvrouwtje: hoe was je vakantie? toch wel genoten van het bezoek en de reis? en alweer 20 weken geweest, jippie!!! elke keer weer mijpalen he waar je naar toe leeft, dat had ik de laatste keer met 26 weken.

@Brianne: fijn dat de crematie een mooie dag was. hoe gek dat ook klinkt op zo'n moment. maar ik had er bij mijn vader ook een goed gevoel over en dat gaf toch een soort van opluchting daarna, ook al blijft het verdriet en wordt het nog erg moeilijk, zowel voor jullie als voor je nichtje.

He vervelend van je buikpijn! idd goed idee om te checken op blaasontsteking, daar moet je natuurlijk niet te lang mee rond blijven lopen en als het dat niet is, dan kan je weer wat afstrepen... sterkte!

wat grappig dat zowel jij als sound kan voelen dat de kleine omgedraaid is en hoe hij ligt! ik voel wel veel beweging, zowel getrappel als gedraai, maar hoe ze ligt? geen idee? de ene keer voel ik getrap in mijn linkerzij en dan weer rechts of midden in. kunnen natuurlijk ook de handjes zijn...

verloskundige kon het laatst helaas ook niet voelen hoe ze ligt.

@Brianne en Sound: hier ook best veel last van harde buiken, vooral aan het einde van de dag/begin van de avond. dan moet ik echt even gaan liggen en trekt het wel weer weg. Ik dacht bij mn zoontje dat ik geen harde buiken had gehad, maar achteraf gezien toch ook wel nu ik het weer ervaar. Het zit bij mij dan vooral bovenaan en een harde bal/gespannen gevoel... dat zal het toch wel zijn?

@Sound: heel herkenbaar die kriebels, hihi toch de nesteldrang die op komt zetten? hier ook namelijk... zijn druk met de babykamer en vriend doet zn best met de laatste plintjes van het kamertje, maar moest nu weer paar daagjes naar buitenland voor zn werk, dus ligt even stil. ik snap het, maar het liefste wil ik alle meubels erin, kleertjes uitzoeken, inrichten;-)

Namen: wij zijn nog aan het twijfelen over twee namen, vinden beiden allebei de namen mooi, dus lastig! ons zoontje heeft twee namen, dat willen we voor dit kindje ook, dus we hebben bij beide namen ook nog een tweede naam al (ook verschillend). zijn het nu een beetje hardop aan het 'oefenen', maar komen er nog niet uit! luxe probleem haha

Yoga/zwemmen/sport: ben inmiddels een paar weken gestopt met echt sporten (groepslessen in sportschool), geen puf meer voor. maar over twee weken begint mn zwangerschapsyoga, veel zin in! vorige keer gym gedaan, maar was ook meer geklets dan echt actief. Vond het toen ook vooral leuk om met andere zwangere dames in contact te komen die ongeveer gelijk op liepen en dat heb ik nu ook weer. Wil wel misschien af en toe erbij gaan zwemmen, vond ik de vorige keer ook lekker ontspannend en toch ook het gevoel dat ik wat gedaan had.

@Suckerpunch: spannend morgen de echo! bij mij gaf de verloskundige ook aan dat er vanaf 7 weken meestal wel een hartje te zien is, uitzonderingen nagelaten natuurlijk. dus hopelijk goed nieuws dan over twee weken! en wat Brianne al zegt: een knalstreep is vast een goed teken!

@Jufje: fijn weer zo'n goede echo! bijzonder he... haha wat jammer dat het kleintje niet wilde laten zien wat hij of zij is.wanneer heb je de 20 weken echo?

Hier gaat het allemaal lekker zn gangetje. Hebben genoten van het midweekje in vakantiepark. lekker even er tussen uit met zn viertjes, veel gezwommen, zoontje zich helemaal uitgeleefd daar en ook in de ballenbak, glijbanen en dagje plopsaland met als hoogtepunt de ontmoeting met Bumba;-) ook al was het een gek idee dat eigenlijk mijn vader er ook bij had moeten zijn, toch hebben we echt een fijne week gehad.

Nu wordt er hier weer druk aan de zolder geklust en hopelijk is die dan deze week grotendeels klaar. Daar komt niet het babykamertje, maar opberg/logeerkamer. Maar omdat deze dus nog een bouwklus is en de babykamer ook nog niet helemaal af is, is het momenteel overal in huis daardoor een rommeltje, en dat werkt niet zo goed voor mn nesteldrang die aan het komen is haha. maar het schiet op allemaal, dus mag niet klagen!

Voel me verder goed, al is mijn maag echt flink aan het opspelen de hele dag door nu. Ach ja, als dat alles is he;-)

zaterdag bij de prenatal geweest met mn moeder, schattige (roze hihi) kleertjes gekocht, kon het niet laten...

Nou het is weer een lang verhaal geworden!

Tot gauw lieve dames!
Mom in balance hebben ze hier ook, hoor ik trouwens veel goede verhalen over, alleen niet goedkoop...daarnaast heb ik nl nog een fitness abonnement. Ik denk dat ik ga voor het zwangerschapszwemmen, @ brianne met hoeveel weken ben je daarmee gestart?
@roos: ja dat bedoel ik iig ook met 'een harde buik', zo'n gespannen bal. Iemand omschreef het eens als het gevoel dat er ineens een steen aan je buik hangt. zoiets idd.

Kan me voorstellen dat je je vader weer even extra mist tijdens zo'n vakantie. Dat zal nog wel vaker gebeuren met de aanstaande mijlpalen komend jaar. Ik hoop dat jullie samen op zulke momenten mooie herinneringen kunnen ophalen en hem kunnen herdenken. Lijkt me wel heel verdrietig!

Oja, dat geeft wel veel zooi zo'n verbouwing. Maar jullie zijn nog ruim op tijd toch?

@white: ik zit hier met m'n natte haren op de bank, kom net weer terug van het zwemmen:). Ik ben met 18 weken begonnen volgens mij. Had toen het gevoel het minst ver te zijn, maar er bleek ook toen al iemand mee te doen die 13 weken was. De meeste zwangeren in onze groep zijn zo'n beetje rond 20 wkn gestart volgens mij, maar zodra je in het water ligt, ziet toch niemand meer wat voor buik je hebt:) (ik was eerst bang uit de toon te vallen omdat ik GEEN buik had, maar zelfs dat maakt dus niet uit!)
Nou dames, 19 feb is de dag. Dan krijg ik mijn eerste echo, ik leef er naar toe!
Goed om te weten suckerpunch!! Ik kan me voorstellen dat jullie aftellen. Duurt nog wel even helaas. Heb je tussendoor voldoende afleiding? Hoeveel weken ben je nu volgens je eigen berekening? en bij hoeveel weken is het de vorige keren mis gegaan? Lijkt me dat je daar dan helemaal naar uit kijkt, om die periode voorbij te zijn. Succes de komende tijd! ik hoop dat je af en toe kan genieten van het feit dat je voor nu weer even 'gewoon zwanger' bent:)

Hier is de kleine weer gedraaid en de buikpijn verdwenen:) heel fijn. Gelukkig luistert dit kindje nu al goed naar mij;)
o nog even een ergernisje delen. Gister bij de lunch had ik het met m'n collega's over zwanger-worden en zwanger-zijn. Ze vroegen naar m'n uitgerekende datum (1mei) en ik zei dat m'n hele familie rond die periode jarig is, dus dat het hopelijk op een goede dag valt enzo (maar het maakt me natuurlijk geen drol uit, maar het was een beetje koffie-praat, je kent het wel). Toen zei een collega van mij, die nogal direct is, "maar je hebt toch ook gepland dat het dan komt". Dus ik "eh...nee natuurlijk niet.. je weet toch niet wanneer je zwanger wordt?". "nou dat kun je toch gewoon plannen? Ik had het gepland hoor, ik stopte met de pil en toen was ik zwanger. Zo gaat dat toch". Nou echt, ik kon haar wel wat doen natuurlijk, wat een achterlijke reactie!! Alsof je er vanuit mag gaan dat je in 1x zwanger bent?? Gelukkig was een collega van me ook gepikeerd en heeft het nog wel even duidelijk gemaakt dat dat voor de meeste mensen niet zo werkt (zij deed er namelijk ook 4 jaar over voor ze zwanger was)... Echt, sommige mensen...
Hey Brianne, wat een stomme opmerking zeg. Ik word er hier vanachter mijn scherm gewoon boos om zeg, wat een muts!

Ik ben nu bijna 5,5 week. Als ik de echo krijg ben ik 8 weken dus dan hoop ik een mooi hartje te zien! Mijn eerste miskraam kreeg ik met 13 weken, maar volgens de gyn was het hartje toen al gestopt rond de 8 weken, maar ik had geen echo meer gehad met 12 weken dus we weten het niet precies. Mijn tweede miskraam was met 7,5 week. Voordeel nu is dat ik veel echo's krijg, maar eerst maar de 19e

Duim maar voor me!
o dat waren nog best late miskramen. bah, dat lijkt me alleen maar meer onzekerheid geven nu. Eerst maar de 19e idd, ik ga sowieso voor je duimen natuurlijk!! ik begin alvast:) Ik denk echt dat drie keer scheepsrecht is! plan maar veel leuke dingen tussendoor om je gedachte te verzetten.
Ik probeer er niet aan te denken! Mijn ouders zijn nu op de hoogte en mijn moeder zei meteen, ik had er vorige week al over gedroomd en deze keer gaat het goed en het is een meisje, dan weten we dat alvast

Ik merk wel dat ik het erg spannend vind hoor!
mooi voorgevoel van je moeder. Hou je daar maar gewoon aan vast. Er groeit een klein meisje in je, da's toch prachtig. Ik duim!
Zo is dat Suckerpunch: hou je maar vast aan je moeders voorgevoel en hopelijk gaan de komende 2,5 week heel snel voorbij! En zie je straks een prachtig kloppend hartje op de echo. Drie keer is scheepsrecht hè. Heb je dingen in het verschiet die wat afleiding geven? Anders is dit het moment om een nieuwe hobby te beginnen, een nieuwe serie te gaan kijken etc

Jeetje Brianne, inderdaad een bizarre opmerking. Die vrouw zit duidelijk onder een steen....daar zou ik ook boos van worden. Wat een domheid! En fijn dat de kleine er weer goed bij ligt. Ben benieuwd of ie het luisteren volhoudt, zou mooi zijn. Hier heeft meneer steeds de hik, zo'n schattig gevoel!

@roos, wat fijn van de goede vakantie. Ik kan me voorstellen dat je je vader op zulke momenten mist. Dat gevoel van 'we zijn met 1 iemand te weinig' zal vast nog vaak terugkomen, er zijn zoveel momenten waar hij bij hoort

Ik moet weer stoppen. Groetjes aan iedereen!
Nou Dames, daar ben ik weer, ik heb ook eindelijk weer een kans om wat van me te laten horen. We hebben hier al weken internetproblemen, lekker vervelend. En het is superheet en benauwd, zelfs terwijl ik een ieniemieniezomerjurkje aan heb heb ik nog het gevoel dat ik veel te veel kleren aan heb. En ik geloof niet dat dat een zwangerschapsverschijnsel is want iedereen om mee heen is aan het klagen en zuchten...

Nouja, genoeg geklaag van mijn kant. Heerlijk dat ik eindelijk even een beetje bij kan lezen.

@Sound, dat lijkt me zo'n gek gevoel, als de kleine de hik heeft. Op dit moment vind ik het zelf nogal kietelen, ik moet soms hardop lachen van het kietel-gevoel.

@suckerpunch, ooooh, wat een goed nieuws. Ik duim zo hard voor je! Hopelijk vliegt de tijd voorbij! En inderdaad, drie keer moet toch gewoon scheepsrecht zijn, ik gun het je zo!

@brianne, wat een verschrikkelijk ongevoelige opmerking. Is ze echt zo naief? En wat je schrijf over koffie praat is zo herkenbaar, dan zeg je soms dingen waardoor het lijkt alsof iets echt een groot punt voor je is terwijl het in de praktijk natuurlijk helemaal niets uitmaakt.

@roos, succes met de namen.. dat is nog niet gemakkelijk he En bij de eerste heb je nog een beetje vrij spel, bij een tweede 'moet' het ook een beetje lekker klinken bij de naam van de eerste. Succes met al je geklus, zie je het allemaal nog een beetje zitten?

@white, jij ook succes met de namen. Heb je al een beetje een idee? Lekker dat je ook sport. Ik doe fitness, hardlopen, pilates en zwemmen... alles niet speciaal afgestemd op zwanger zijn maar gewoon een beetje rustiger aan. Heerlijk, ik hoop dat ik het allemaal zo lang mogelijk kan volhouden want stil zitten is niets voor mij.

@nana, ljcp en moon, gewoon even een hele dikke knuffel voor jullie Sterkte en niet de moed opgeven hoor!

Ook een dikke knuffel voor alle anderen natuurlijk. Als ik nog verder terug scroll doet internet weer gek dus ik hoop dat mijn berichtje wel aan gaat komen. Hier is verder alles goed, we hebben vorige week onze twintig weken echo gehad waarop alles goed leek. Ik begin steeds ronder te worden, en vind het zwanger zijn nu eigenlijk heerlijk. Ik ben ook verbaasd over hoe gul mensen zijn, we hebben nog niets gekocht maar toch al een hele babyuitzet bij elkaar gesprokkeld. Elke keer als ik tegen vrienden zeg dat ik iets wil gaan kopen hebben zij het ook nog wel staan. ideaal want ik vind het zonde om heel veel geld uit te geven aan dingen die je maar eventjes gebruikt. Bovendien hebben de meeste vrienden spulletjes uit Europa en Amerika en dat is toch net even wat betere kwaliteit dan de dingen die we hier kunnen kopen. Hoe doen jullie dat, kopen jullie veel of zijn jullie ook blij met 'afdankertjes' voor de eerste weken (kleren en andere babyspulletjes)

Waar ik wel echt een beetje aan moet wennen is dat de meeste mensen blijkbaar denken dat ik nergens anders over kan praten dan over de baby, ik ben toch meer dan alleen maar zwanger? En ik heb toch meer te vertellen dan hoe vaak de baby schopt en hoe dik ik wel niet ben? Ervaren jullie dat ook zo?

En heel gek dat vreemden soms ineens aan je buik gaan zitten, de eerste keer schrok ik me rot.. hahaha, ineens in je buik openbaar bezit geworden en mag iedereen er aankomen... even wennen!

Fijne dag allemaal!
wat een verschil met hier, vroedvrouwtje, die temperaturen! ik vind het deze week echt koud in nederland, brrr...

Fijn dat het zwanger-zijn je nu zo goed bevalt:) Weten jullie eigenlijk wat het wordt? of wist je dat al?

Wij hebben ook super veel spullen gekregen van vrienden. Sommige te leen, als we ze echt maar kort nodig zullen hebben, zoals kruiken. De overige grote dingen hebben we van marktplaats gehaald. Ik vind het ook ideaal, en bovendien wel fijn om een beetje duurzaam bezig te zijn. Maar uiteraard heb ik zelf ook wel geshopt voor wat nieuwe kleertjes en doeken enzo, dat is ook gewoon leuk:).
Hoi meiden,

Sinds kort een iPad waardoor ik nu super de luxe een bericht kan typen beetje decadent misschien maar we vinden het wel erg lekker S avonds op de bank iets na te kunnen zoeken of de namenapps's erop na te slaan

Leuk @ vroedvrouwtje dat de baby al voelt... Ik moet nog even geduld hebben al dacht ik gister een heel licht kriebeltje te voelen..

Herkenbaar dat iedereen over de baby begint, hier ook. Ook veel op het werk, voel me dan soms een beetje ongemakkelijk aangezien ik weet dat het voor niet-zwangeren niet altijd leuk is om die verhalen aan te horen. Maar aan de andere kant ook super leuk dat iedereen zo enthousiast reageert.

Spannend suckerpunch, ik hoop dat je moeder haar voorgevoel klopt!!! Zou zo mooi zijn 3x scheepsrecht!!! Met z'n allen duimen we voor je!

Wat kunnen sommige mensen ook dom reageren @ brianne! Die heeft er dus blijkbaar geen verstand van.

Gister m'n eerste zwangerschapszwemles gehad, niet echt het gevoel dat ik gesport heb maar wel leuk om te doen en gezellig met andere meiden.

Hoe gaat het nu met jou @ ljcp? Ik hoop dat je al iets beter voelt, al blijft het een groot verdriet

Groetjes ook aan de andere meiden!
Wat leuk om van je te horen, vroedvrouwtje! Ik ben wel een beetje jaloers op de warmte bij jou, hier is het nu flink koud en ik ben nogal een koukleum En heerlijk dat 't zo goed gaat met de zwangerschap.

Wat betreft spulletjes, ik hou ook van hergebruik Daardoor heb ik bijna al onze babyspulletjes van de oudste weggegeven... Maar als je zelf veel weggeeft krijg je ook wel weer vanalles terug, dus dat is mooi Eigenlijk vind ik heel veel dingen ook tweedehands wel goed, zeker als het van bekenden komt. Wij hebben nu wel een nieuw wiegmatrasje en autostoeltje aangeschaft, ivm veiligheid vind ik nieuw daarvoor wel belangrijk. En het is natuurlijk leuk om ook nieuwe kleertjes etc te kopen. En wie weet dat ik tijdens m'n verlof nog een dekentje ga haken ofzo

@ljcp, hoe gaat het nu? Willen jullie proberen snel weer zwanger te worden of neem je even rust om nog verder (ook mentaal) te herstellen

En hoe is het met de anderen? Komen er nog MBDs of echo's aan?

Liefs aan iedereen!
@white, jij gaat vast ook snel beweging voelen! En wat lekker van het zwangerschapszwemmen! Inderdaad lekker en leuk om in beweging te blijven.
Spannend Suckerpunch de 19e! op zich wel een mooie termijn met 8 weken, dan zal er vast wel een hartje te zien zijn! alleen het wachten idd;-( Wat een mooie droom van je moeder! Fijn dat je het al zo snel met ze kan delen...

@Brianne: oh wat onnadenkend en onnozel bijna ook van die collega zeg. kan me voorstellen dat je er echt tenenkrommend en boos bij zat. sommige mensen denken gewoon niet verder dan zichzelf...

@Vroedvrouwtje: fijn dat je er weer bent! en leuk en lief he al die dingen die je krijgt van anderen. iedereen leeft zo mee. hier ook veel geleende dingen, maar ook dingen die ik graag zelf wil kopen. bijvoorbeeld meubeltjes, maar dan hoeft het niet perse nieuw te zijn, maar vind dat te leuk om zelf uit te zoeken en eventueel op te knappen. nu hebben we natuurlijk al veel van de oudste dus dat scheelt, maar toch leuk om nog wat extra 'prutteltjes' voor dit kleintje er bij te shoppen/krijgen!

Bij mij valt het aan mijn buik zitten nog wel mee, gelukkig, maar wel bijna iedereen begint er over: bij de kapper, in de winkel, bij het bloedprikken etc. vaak geef je dan maar van die standaard antwoorden, echt meer diepgang erover heb ik meer met bekenden. maar ach ik vind het ook wel weer erg leuk dat iedereen het ziet...

@White: leuk dat je de eerste voorzichtige kriebels gaat voelen. vaak als je denkt: is dit het nou? dan is het het ook, dus leuk leuk leuk!! voor je het weet zijn het echte schopjes..

En leuk van het zwemmen. Dat had ik precies het zelfde: echt heel actief niet, maar erg leuk om je even in de dikke-buiken-wereld te wanen en te kletsen met andere mede zwangeren.

@Sound: hier in week 30 weer een echo/controle. normale groei echo, maar ook om te checken of mijn placenta niet meer voor de uitgang ligt, dat was een klein stukje zo bij de 20 weken echo. nog twee weekjes wachten! wel komen er ook een paar weken aan van lekker veel met de zwangerschap bezig zijn: een info avond van de verloskundigen, info avond van het ziekenhuis en ook over twee weekjes start mijn yoga. Heb er zin in allemaal! Merk echt dat ik er met mijn hoofd nu veel meer mee bezig ben en dat het niet snel genoeg kan gaan allemaal.

Hebben anderen dat ook?

Liefs voor alle andere wachtbankdames!
Thanks meiden, drie keer is scheepsrecht, ik hou die gedachte vast!

Sound, een nieuwe serie klinkt wel goed! Ik ga netflix maar weer eens afstruinen!

Vroedvrouwtje, leuk om ook van jou weer wat te horen! Klein beetje jaloers op jou zomerse weer hoor! We hebben hier net 3 weken super winter weer gehad, rond de -5 en non stop zon maar nu weer terug naar -25, toch wel koud. Fijn dat je 20 weken goed was! Weet je ook wat het is? En dat verhaal van dat iedereen aan je buik wilt zitten, denk dat Brianne precies weet wat je bedoelt!

White, lekker zwemmen dus! Lijkt me heerlijk.

Ljcp, hoe is het nu met je?

Roos, altijd als ik jou berichtjes lees denk ik nog weleens, zo ver had ik nu ook kunnen zijn. Het gaat echt zo snel! Voor jou schiet het al lekker op! Ik hoop voor je dat de placenta nog even opschuift. Anders wordt het sowieso een sectio denk ik? Leuk vooruitzicht al je zwangerschap dingen! Lekker van genieten!

Mijn ouders zijn hier nu en we bedachten dat we het maar meteen gingen vertellen. Ik moet zeggen dat het vertellen voor de derde keer niet meer zo spannend is. Ik vind het gewoon fijn om te delen, anders zit ik ook maar zo alleen in spanning!
Oh Suckerpunch das waar ook, wij liepen gelijk op.... das dan niet echt leuk lijkt me als je mijn 'vrolijke babyverhalen' leest, sorry!

Hopelijk gaat het nu bij jou ook goed!!!!

ps hele andere vraag, maar is Netflix wat? mijn vriend zit daar ook over te denken, maar begreep dat er nog niet zoveel leuke dingen opstonden? met name series en films? of inmiddels al wel?
Hallo dames!

Joehoe Suckerpunch vanaf hier alvast een kleine felicitatie! Nog even geduld en dan voor de echo. We gaan er van uit dat je moeder gelijk heeft en dat je over 8 maanden een wolk van een meisje in jullie handen hebben!

Goed om te horen dat het met alle zwangere dames goed gaat!

Met betrekking tot sporten, zoals ik het nu wil ik wel blijven sporten en dan ook bij een zwangerschapsclubje (yoga, zwemmen oid) niet alleen voor de beweging maar ook omdat het volgens mij wel gezellig is

Met betrekking tot spullen tja ik heb nu echt geen idee, ik ben nogal van het nieuw maar marktplaats of spullen lenen sluit ik niet uit.

Brianna wat een idiote opmerking, zal dan nog wel eens een teleurstelling voor haar kunnen worden als het bij de volgende niet zo snel gaat. Zo vermoeiend die mensen, net zoals vragen als willen jullie (geen) kinderen...Je hebt niks te willen. Ik snap de reacties wel en heb mij er zelf ook schuldig aan gemaakt maar het werkt nu echt op mijn zenuwen.

Sowieso is het niet mijn maand paar vriendinnen bevallen, mag op kraambezoek, hou baby's vast en krijg vragende blikken. Vervolgens nog een paar aankondigingen van mensen die zwanger zijn en een vriendin die zwanger is voor mijn gevoel er niet meer naar durft te vragen wat de status is. Over mijn bezoek aan de dokter, de reactie "ik vergat het steeds te vragen". Ik wuif het weg maar merk aan mijzelf dat ik het moeilijk heb en dat ik hier heftiger op reageer dan ik zou willen. Ook ben ik het zat dat steeds de gesprekken een kant op gaan. Ik snap dat ze geintresseerd zijn in hoe het gaat met mijn vriendinnen maar om daar mij midden in een totaal ander onderwerp voor te onderbreken.... Ik heb het hier best moeilijk mee. Een beetje meer begrip is toch niet teveel gevraagd? Hebben jullie tips of ideeen?

Het temperaturen geeft mij, zoals je al aangaf Brianna, wel wat rust en een klein beetje controle. Ben ook begonnen met ovulatietesten maar nog geen ei te vinden. Hopelijk komt ie snel want volgende week moet ik een paar dagen weg voor werk.

Sorry voor deze zeurende egopost, ben oprecht blij voor alle zwangeren onder ons en vind het leuk om jullie verhalen te lezen maar heb even niet de puf om erop te reageren. Sorry sorry sorry!

Aan de wachtbankers, success met wachten, hopelijk snel een positieve test. Lcjp hoe is het met jou? En ibeb hoe gaat het nu?

Aan alle dames een dikke knuffel
anoniem_183551 wijzigde dit bericht op 31-01-2014 18:27
Reden: Dat ik echt even wil benadrukken dat ik aan het zeuren ben :)
% gewijzigd
Roos, no need to apologize! Het is meer dat ik er gewoon altijd even aan moet denken en hoe snel het eigenlijk allemaal gaat! Ik vind netflix erg leuk, de Canadese versie dan, er staat enorm veel op, maar netflix verschilt weer per land dus ik weet eigenlijk niet wat er op de NLse netflix staat, maar je kan het 1 maand gratis uitproberen he!

Bedankt bb82, ego posten is toch goed. Het is altijd lastig om het er met andere mensen over te hebben. Ik heb een vriendin in vertrouwen genomen en ze zei, o spannend, nou ja, ga er maar van uit dat het weer mis is en wat voor leuke dingen je nog kan doen met je man samen. Heb je geen vriendinnen die door hetzelfde heen gaan?
Jeetje suckerpunch! Dat is een fijne reactie! Kan mij voorstellen dat je toen zowat ontplofte. Zit je niet op te wachten als je iemand in vertrouwen neemt en eigenlijk verwacht dat die je door de komende weken met een lading positiviteit er door heen sleept!

Nee helaas geen vriendinnen die door hetzelfde heen gaan, wel een vriendin (uit onverwachtse hoek trouwens) waar ik goed mee kan praten. Ben ik wel erg blij mee! En we hebben hier natuurlijk ook elkaar Misschien dat ik ook teleurgesteld ben omdat ik had verwacht dat ik van die specifieke vriendin een bepaalde aandacht zou krijgen. Als zij het nodig heeft voel ik dat ook aan en zij geeft altijd aan dat ze daar zo blij mee is, maar goed niet iedereen reageert/is hetzelfde dat moet ik ook accepteren.
@white: leuk dat je ook naar zwemmen bent geweest. Bij ons is het inderdaad ook niet echt intensief, maar ik heb helaas al gemerkt dat ik veel meer toch niet aan kan. Krijg dan snel harde buiken enzo, dus voor mij is het wel ideaal.

@roos: ik ben er inderdaad ook veel mee bezig en geniet er volop van. Aan de ene kant 'kan het me inderdaad niet snel genoeg gaan': heb zin in alle afspraken met de vk en alle andere dingen die in teken staan van de zwangerschap. Maar aan de andere kant gaat het al bestwel snel. Vind het wel heel gezellig zo en ben bang dat de komende weken voorbij gaan vliegen en er voor ik het weet een einde komt aan m'n rust;) Tuurlijk zal ik het wel leuk vinden, maar het is voor mij de eerste, dus ik vind het ook wel heel spannend en ben onzeker over hoe ik me zal voelen na de bevalling, of ik er wel van kan genieten (of dat ik alleen verdrietig ben of het steeds spannend/eng vind oid)..

@suckerpunch: goed dat je het gedeeld hebt met je ouders ! maar onbegrijpelijk inderdaad die reactie van die vriendin!!! daar valt je mond toch van open? ongelooflijk zeg, net een slechte film, ik had niet gedacht dat zulke dingen in het echt gebeurde...

@bb: helaas, die collega van mij is 64 en heeft twee kinderen 'gepland' gekregen, zoals zij zegt. Jammer, want je zou haar bijna een langdurige IVF traject gunnen... (oke dat heb ik niet gezegd, maar soms maken mensen me gewoon een beetje kwaad.)

Wat vervelend dat je je zo ongelukkig voelt bij je vriendinnen zo rond deze tijd! het lijkt me ook echt niet makkelijk als iedereen er vol in zit en het er de hele tijd over heeft en jij dan buiten spel staat of ze niet geïnteresseerd lijken in jouw verhalen. Zijn er meiden waar je het wel tegen zou kunnen zeggen? om het meteen met iedereen te delen, is misschien ook lastig, maar als je er 1 of 2 uitlegt hoe het voor jou is om daar elke keer zo tussen te staan, houden zij er wellicht rekening mee waardoor gesprekken al een heel andere kant op kunnen gaan. Al zeg je alleen maar dat je het niet altijd over zwangeren/kinderen wilt hebben, dan hoef je het nog niet eens specifiek over je eigen situatie te hebben.. Ik hoop dat ze een beetje begripvol zijn. Ik denk dat de meesten het zich niet eens realiseren en dat het niet perse on-wil is. Dus even je ergernis/verdriet uitspreken helpt misschien?

Fijn dat het temperaturen je een beetje helpt trouwens. En voel je niet schuldig als je niet op iedereen reageert. Ik vind het veel te leuk dat je meeschrijft:)

Nu lekker weekend! geniet ervan ladies!
Hey Meiden!

Allereerst voor Moon en Nana: Neem jullie tijd, reageer als je het leuk vind en dat mogen ook alleen egoposts zijn en zo niet dan niet.. Het is ook lastig. Je moet geduld opbrengen om te wachten op iets wat je zo graag wil en waar je zo weinig controle over hebt.. Niemand neemt het jullie kwalijk! Ik hoop dat we snel positieve berichten van jullie kant krijgen!

Ljcp: Hoe is het nu? Kunnen jullie een beetje beginnen met de verwerking? Kunnen jullie het er met elkaar goed over hebben? En heb je veel steun van je ouders/schoonouders? Ik hoop dat alles naar omstandigheden oke gaat met je!

Sound: Ik heb een 0 uren contract dus het word gewoon opgevult door collega's. Weet ook nog niet wat ik voor na mn verlof in de planning heb.. iig geen 2 weken nachtdienst meer! Mijn verlof eindigt 20 juni en ik blijf tot 1 juli lekker thuis dus neem wel anderhalve week extra verlof. Wat leuk dat jullie uit de naam zijn! Wij hadden de namen al voor ik zwanger werd dus het is hier nooit een discussie geweest

Brianne: Wat een muts van een collega zeg! Ging het maar zo makkelijk.... Maar dan heb je ook het wiel niet uitgevonden hoor als je denkt dat dat altijd zo werkt... Was het maar zo'n feest! Dat trappen tegen je blaas is idd erg irritant.. Als ligt onze kleine met het hoofdje in mn bekken waardoor ze elke x tegen mn ribben trapt... vind ik ook geen pretje... moet echt rechtop zitten, als ik in zak dan begint ze gelijk te protesteren... Kleine deugniet :D

White: wat leuk die clubjes.. Ik zelf doe het niet, ook geen pufclub oid... ik heb dan weer helemaal niet behoefte om te neuzelen met andere zwangere damens... Daar heb ik jullie al voor en t fijne van zo'n forum vind ik dat je kan reageren als je zin hebt en niet dan niet...Als ik dan mn zus zie, die heeft het wel gedaan en die hebben nog steeds maandelijkse koffie dates met alle moeders... moet er niet aan denken... Heb nu al niet genoeg tijd voor mn eigen vriendinnen..

Roos: Fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad. Idd wel confronterend dat je vader er niet bij was, maar wel fijn dat jullie met zn alle hebben kunnen genieten van het samen zijn. En lkkr dat het verbouwen nu begonnen is... ik vind het altijd wel fijn als er iig wat gedaan word, anders word ik echt gestresst ;) Bij mij schiet het idd al op, ben nu ruim 32 weken... Gaat echt super snel!

Suckerpunch: Wat een mooie droom van je moeder! Ik ga er van uit dat ze helemaal gelijk heeft! Er word hier hard geduimd voor je!

Vroedvrouwtje: wat leuk dat je er weer bent! Wij hebben ook veel 2e hands hoor. Spullen worden maar zo kort gebruikt en zijn ook gewoon zo duur als je alles nieuw koopt.. Vind het gewoon zonde van het geld! Ik let er uiteraard op dat alles er netjes en schoon uitziet, maar 2e of 3e hands maakt me echt niet uit! Fijn dat het verder allemaal goed gaat met je!

BB: Je hoeft geen sorry te zeggen! Is toch logisch dat je daar niet altijd zin in hebt! Voor jou geld hetzelfde als voor de andere.. Als je zin hebt om te reageren prima en niet dan niet. En als je zin hebt om alleen te klagen ook prima! (Al zien we dat natuurlijk niet zo!) Fijn dat tempen je wat rust geeft en nu idd hopen dat je snel een ei spot!

Hoe is het met de rest?

Mijn verlof begint idd bijna, nog 9 nachtjes werken Officieel ga ik 28 feb met verlof, maar ben al eerder vrij.

Liefs voor iedereen!
o over die collega primrose: ze heeft idd niet het wiel uitgevonden, maar is wel gewoon arts (!!) en heeft jaren in de psychiatrie gewerkt. Dan zou je toch denken dat ze enige vorm van inlevingsvermogen heeft... geen idee waar het is misgegaan;)

Jeetje wat gaat het hard inderdaad. Lekker bijna met verlof!! voor mij over 9 weken, maar dat vind ik ook al heel snel klinken. Voel je je verder nog fit? of wordt de buik je al te veel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven