Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
Brianne gecondoleerd met het verlies van jullie tante!
Suckerpunch: yes yes yes yes wat geweldig een posititeve test meid. En grappig dat je het idee al had vorige week, ben heel blij voor je. Ik snap dat je nog een kleine smile hebt, is toch onzeker voor jezelf nu. Maar deze x komt het goed meid en komt er een mooi kleintje op de wereld.

Wat een verschillende berichten, op 1 pagina bizar eigenlijk he!

Sorry dat ik een tijdje niks van me hebt laten horen, maar was op vakantie geweest. Daarna erg druk thuis met van alles en op werk erg druk gehad. Dus ik moet ook nog even bijlezen. Maar dacht ik laat weer even van me horen. Hier gaat alles goed iig.
Wat een tegengestelde berichten idd!! Fijn dat we hier alle verschillende berichten met elkaar kinnen delen.

Wat een goed nieuws suckerpunch! Ik hoop dat de kleine dit keer lekker blijft zitten en uitgroeit tot een mooi wondertje. Spannend tijd nu voor je!

Leuk weer van je te horen @ vroedvrouwtje! 20 wkn echo al gehad ?

Wat naar ljcp dat je werd gefeliciteerd, zo'n moeilijk moment lijkt me dat. En dan zo'n ongevoelige reactie v je baas...zucht...mannen!!!

Ah balen sound van de cocktail, kan me voorstellen dat je daar de balen van hebt. Probeer je je zo aan alles te houden gebeurd dit waar je totaal niks aan kunt doen. Gelukkig schijnt 1 drankje niet zoveel kwaad te kunnen

@ brianne: hoe gaat het met je?

Hier gaat alles goed, af en toe overvalt het me een beetje wat me allemaal nog moeten regelen/aanschaffen maar ik heb natuurlijk nog 5 maanden. Kan zo lekker stressen af en toe en die stemmingswisselingen helpen dan ook niet echt ;)

Maar al met al heb ik niks te klagen, geen lichamelijke klachten en de echo was helemaal goed!! We krijgen een meisje , blij , blij! Stiekem had ik daar ook een beetje op gehoopt. Maar belangrijkste natuurlijk dat het zoals het nu lijkt het een gezond kindje is!!

Ik voel me helemaal schuldig dit nu te schrijven

na alle nare berichten van afgelopen week, maar ik wilde het wel graag met jullie delen.
Fijn dat het langzaam aan beter met je gaat @ hapsehen. Klinkt dat je veel steun aan je vriend hebt !Herkenbaar de bezorgde vriend, hier werd ook gevraagd of ik het wel goed vond dat hij een paar dagen op wintersport ging. Super lief toch.

@ bb jammer dat je nu nog geen verwijzing naar de gyn krijgt maar wie weet heeft het temperaturen effect . Helaas kan ik je daarin geen tips geven .

Werk ze nog allemaal deze week
JEEJ!!! Suckerpunch, wat geweldig!!! brengt deze januari maand toch nog iets goeds En ik kan me heel goed voorstellen dat je voor jezelf nog even een slag om de arm houdt, maar dit is weer een eerste stap in de goede richting en met dat feit op zich mag je ook gewoon blij zijn toch? En dan idd weer afwachten... Spannend. Heb je al een vk of gyn gebeld? Weet je al iets over wanneer je terecht zou kunnen?

@moon: voor jou!! balen hoor!! Je nieuws sneeuwt misschien een beetje onder door alle droevigheid hier, maar het maakt het niet minder kl*te.. Hoe gaat het nu met je? Nog in zak en as of weer frisse zin voor een volgende ronde?

@sound: wat ontzettend rot van die barman!! Ik kan me voorstellen dat je daar toch onwijs van baalt, ook al maakt die kleine hoeveelheid alcohol niet uit. Je bent zelf gewoon gezond bezig en als je dan door anderen toch dingen binnen krijgt die je niet wil, is dat gewoon onwijs rot. Ik zat dus laatst bij m'n nichtje (van m'n overleden tante) en zij rookt, ook in huis. Maar ja, gezien de omstandigheden durfde ik er toch niet echt wat van te zeggen, ze stond al bij een open raam en het was in hún huis enzo.. maar voelde me er toch ook niet helemaal fijn bij. Ik wil gewoon geen rook inademen! En jij wilt geen alcohol binnenkrijgen en had het nog zo duidelijk gezegd! Super dom hoor, van die barman.

@ljcp: ja pff, al die onzinnige irritaties van mensen kun je er dan gewoon even niet bij hebben. Hou even voor ogen wat echt belangrijk is in het leven! echt irritant als mensen zich dan druk maken om niks, terwijl jij je zo verdrietig voelt. Neem je tijd en je mag je nu rot voelen over dat soort dingen, dat slijt van zelf wel weer, maar het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Ik hoop dat je je snel weer wat positiever voelt, maar dat zal gewoon wel even duren. voor jou!!

@hapsehen: fijn dat je soms wat betere dagen hebt! ik merk bij mezelf ook dat het zo erg scheelt als je gewoon ook af en toe wél iets kan doen. Dan zijn die slechtere dagen wat beter vol te houden:)

@bb: goed dat je geweest bent! De uitkomst voor nu valt een beetje tegen natuurlijk, maar je hebt het aangegeven en als je over een paar maanden dan nog niet zwanger bent en je gaat terug, ligt er iig een verwijzing klaar. Tja en die combi van het loslaten+temperaturen/ovulatietesten.. Dat kan lastig zijn inderdaad, maar ik vond het juist wel fijn om op vaste momenten op de dag met iets concreets (m.b.t. het zwangerworden) bezig te zijn. Daardoor was het overdag in m'n hoofd wel een stuk rustiger (anders had ik het gevoel helemaal nooit iets te kunnen doen om het proces te versnellen, dat gaf mij een machteloos gevoel waardoor ik er juist de hele dag aan dacht..). Ik heb getemperatuurd en vond dat prima. Elke ochtend direct als ik wakker werd. Ovulatietesten kan ook, ik zou gewoon beide doen als ik jou was, wat heb je te verliezen? Ik denk dus dat het juist positief kan werken door concrete dingen te doen met je wens, ipv dat je de hele dag erover loopt te piekeren.

Je kan goedkoop ovulatietesten bestellen via www.123zwangerschapstesten.nl Sommige mensen vinden alleen het aflezen van die streepjes heel onhandig, maar ik zou wel gewoon met deze beginnen. Als jij het ook moeilijk vindt, kun je altijd nog overstappen op de duurdere varianten met smiley's enzo.

Geef de moed niet op he! het is al zo vaak gezegd en ik kan me voorstellen dat je er totaal geen boodschap meer aan hebt, maar ver weg de grootste groep is binnen 1 jaar zwanger, dus jouw kansen zijn elke maand super goed. Je hebt echt pech gehad tot nu toe. Zet 'm op!!

@vroedvrouwtje: fijn dat alles goed gaat! gaat ineens snel dan he, als je die 20wkn passeert!

@goudzilver: hoe was je vakantie?? Fijn dat het goed met je gaat! Hoeveel weken ben je inmiddels? Schiet ook al op zeker?

thnx voor alle reacties op m'n tante. Ze was pas 53, dus inderdaad veel te jong. Ik had niet echt veel contact met haar, maar wel met m'n nichtje. Het verlies zal voor hen uiteraard het grootst zijn, dus ik hoop dat ik haar een beetje kan steunen. Ik merk dat ze het wel heel leuk vindt dat ik zwanger ben, dus ik hoop dat haar dat wat positieve energie geeft af en toe.

Hier verder alles goed, nog steeds buikpijnloos en, al is het een cliché, dat waardeer je zó veel meer als je daarvoor wel altijd pijn had! Ik geniet er nu echt van. Gisteren trouwens even met m'n eigen stetoscoop naar het hartje gezocht, en gevonden! was helemaal trots en blij. Even een kwartiertje zo liggen luisteren, da's toch ultiem geluk.

Nu een dag na blue monday, met het mooie nieuws van suckerpunch, hoop ik dat we alle rottigheid achter ons kunnen laten!
Hi ladies!

Wat gaan de emoties hier op en neer zeg: van verdriet naar blijdschap en andersom.

@suckerpunch: wat een prachtig nieuws zeg! Je gaat ontzettende spannende weken tegemoet, maar wat fijn dat het zo snel weer raak is. Ik hoop dat je snel bij de gyn terecht kunt en dat ze je goed in de gaten gaan houden. Hebben ze je eerder ook getest op bloedstollingsafwijkingen? Dat schijnt best vaak de oorzaak van herhaalde miskramen te zijn en kan met medicatie tijdens de zwangerschap onder controle gehouden worden. Wie weet willen ze dat nog even checken. En natuurlijk duimen we hier gewoon allemaal dat dit kindje blijft plakken: 3x is scheepsrecht

@ljcp, hoe gaat het nu met je? Is het bloeden gestopt? Ik denk aan je, want naast het fysieke herstel moet het emotionele herstel natuurlijk nog beginnen en dat is misschien wel het allerzwaarste

@brianne, wat fijn dat je er voor je nichtje kunt zijn! En super dat je al een tijdje pijnvrij bent, heerlijk!

@moonn, heb je jezelf een beetje kunnen verwennen de afgelopen dagen? En nu vol goede moed op naar de volgende ronde? Hopelijk spot je gauw een mooie eisprong en kun je die benutten.

@white, wat leuk een meisje! En wat fijn vooral dat alles er goed uit zag!

@bb, hopelijk word je wijzer uit de ovulatietesten. Die helpen misschien niet om het los te laten, maar misschien geven ze je wel vertrouwen in wat er in je lichaam gebeurt en het gevoel dat je er iets van invloed op hebt. Dat is ook belangrijk

@goudzilver en vroedvrouwtje, fijn om van jullie te horen! Ben benieuwd naar alle vakantieverhalen :-)

@hapsehen, jeetje wat heb jij toch een pittige zwangerschap, echt rot voor je! Wel goed om te merken dat er goede dagen bij zitten en dat je vriend zo lief is, dan hou je het toch beter vol. En elke week is er weer eentje dichterbij het einddoel: een gezond kindje in je armen

Hier weer van de barman-schrik bekomen Ben vooral heel druk met werk en mijn opleiding. Op beide plekken verwachten ze een sprintje nu ik er straks een tijd tussenuit ga, maar ik merk dat ik het best wel pittig vind allemaal. Merk het ook aan harde buiken, niet heel fijn. Heb vandaag een goede planning gemaakt, zodat ik het overzicht in ieder geval houdt. Nou ja, luxeprobleem natuurlijk. Komt allemaal wel goed

Fijne middag en avond allemaal!
hey white, ik zie nu pas dat je voor mij ook nog wat gepost had. Ik was blijkbaar zo lang bezig met m'n berichtje.. hihi...

wat fijn joh dat alles goed was en wat leuk dat jullie een meisje krijgen! en waar voel je je schuldig over? Dat je goed nieuws brengt terwijl dat niet voor iedereen is weggelegd? Of dat je hoopte dat het een meisje was? Nou beide is iig geen reden je schuldig te voelen!! Wij vinden het ook gewoon fijn voor jou dat het met jouw kindje wel helemaal goed is en daar mag je best blij om zijn. En zelfs dat je hoopte dat het een meisje was.. ik oordeel daar niet over hoor, sterker nog, ik hoopte ook op een meisje. Maar hier dus een jongen in aantocht, en uiteraard is dat ook helemaal prima en voel ik me sowieso net zo gezegend met deze gezonde zwangerschap. Maar je mag toch wensen hebben, ook al zijn dat 'luxe' dingen? Geniet lekker van jullie mooie nieuws!
ow en sound: hier ook volop harde buiken, irritant he? ik merk wel dat het bij mij ook uitgelokt wordt door druk-doen. Ik hoop dat je toch een beetje de rust kan bewaren voor jezelf, want op zich kunnen de harde buiken geen kwaad, maar als ze non-stop blijven komen, zou ik toch maar wat rustiger aan doen!
Thanks ladies! Ik ben natuurlijk heel blij dat het snel gelukt is, ik wil gewoon niet te enthousiast zijn, just in case, maar ben wel heel blij natuurlijk. Ik probeer nog niet teveel te dagdromen! Morgen maar even de gyn bellen en een afspraak maken voor een echo. Volgens de eerste dag van mijn laatste menstruatie ben ik 4 weken dus echt nog heel pril! Pff...

Goudzilver, leuk dat je er weer bent! Leuke vakantie gehad?

Ljcp, ik hoop niet dat mijn nieuws hard aan kwam, denk nog steeds aan je en ik hoop dat je je snel beter gaat voelen ( emotioneel ) Het heeft gewoon zo'n impact een miskraam..!

Vroedvrouwtje, ook leuk dat jij er weer bent! Hopen dat internet blijft werken! We missen je hier.

White, een meisje! Wat leuk zeg! Fijn dat alles goed is! Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor! En ook Brianne, wat goed dat je daarvoor uitkomt. Ook al is het nu helemaal top natuurlijk, maar ik kan best begrijpen dat als je graag een meisje wilt en daar misschien al wat toekomstdromen over hebt dat je dat even moet aanpassen in je hoofd.

Moon, hoe is het nu?

Sound, idd stomme barman zeg! Het kan vast geen kwaad maar snap dat je gezond wil leven en als er dan zoiets doms gebeurt zou ik ook boos zijn. Ik ben getest op stolling en dat was ook goed. Er staat niks in de weg om een gezonde zwangerschap te kunnen uitdragen ( woorden van de gyn ) Pas bij 3e miskraam gaan ze nog uitgebreider kijken. Hopelijk is dat niet nodig.

Liefs
Wow wat een bijzondere berichten zo bij elkaar!

@Brianne sterkte met je tante, 53 is veel te jong, fijn dat je er voor je nichtje kunt zijn!

@suckerpunch: gefeliciteerd:) we duimen allemaal hard met je mee voor een plakkertje

@goudzilver: welkom terug, fijne vakantie gehad?

@sound: wat een stomme barman!! Ik heb laatst een mama-cocktail gedronken erg lekker:) boordevol fruit en vitamientjes!!

@white: wat leuk een meisje:)

@alle andere xx en knuffel

Wij hebben afgelopen maandag weer even mogen spieken en de kleine was goef gegroeid! Ook het hartje horen razen erg gaaf weer we konden het geslacht deze keer niet goed xien de beentjes warenn opgetrokken!Af en toe heb ik een beetje last van bandenpijn (denk ik) verder geen kwaaltjesMijn buikje begint langzaam zichtbaar te worden! Nu zo'n buikje alsof je teveel gegeten hebt.Hebben jullie al namen in gedachten
Lieve allemaal,

Kort berichtje van mij. Zitten namelijk in België, lekker weekje in vakantiepark samen met m'n moeder.

Maar wou toch even snel reageren:

Suckerpunch: wat een spannend en fijn nieuws! Ben ook voorzichtig heel blij voor jullie... Kan me voorstellen dat het wel dubbel voelt allemaal. Zou trouwens betekenen dat het een nederlands kindje is toch:-)? Waar zo'n reis al niet goed voor is:-)

@ljcp: hoe is het nu met je/jullie? Denk aan je!

@ook moonn en Brianne met het nare nieuws deze week...

Alle anderen reageer ik snel weer even op hoor, maar veel liefs voor jullie ook!
Lieve meiden,

Suckerpunch wat een mooi nieuws!!! Van harte gefeliciteerd! Ik kan me zo goed voorstellen dat je nu heel onzeker bent en ik hoop zo voor jullie dat het deze keer wel goed mag gaan! Lief dat je je afvraagt of het bij mij niet hard aangekomen is dit nieuws, natuurlijk heb ik op dit moment verdriet als andere mensen wel zwanger zijn maar ik gun het je zo erg! Jij hebt ook 2 keer dit verdriet meegemaakt, ik ben oprecht blij voor je dat het weer gelukt is en ik hoop zo erg dat jullie straks een prachtige gezonde baby in jullie armen mogen hebben. De eerste weken zijn altijd vreselijk onzeker, voor jou moet het nu wel helemaal driedubbel zo erg zijn.....ik hoop dat je er toch zoveel mogelijk van kan genieten en dat je vertrouwen weer een beetje terug mag komen, deze keer gaat het vast goed!

BB, vervelend weer gewoon afwachten.....wel heel goed dat je gegaan bent! En fijn dat ze wel begripvol was. En ja loslaten.....zo makkelijk gezegd, waar zit dat knopje waarmee je je gevoel en gedachten uit kan zetten?!? zo werkt dat helaas niet, heb daarvoor geen tips voor je want ik ben precies net zo....Ik had de afgelopen keer ovulatie testen van kruidvat huismerk, ik weet niet of het dankzij de testen was of pure mazzel maar in de maand dat ik die ben gaan gebruiken was het dus raak.

Goudzilver hoe was jullie vakantie?

White, wat leuk een meisje! En je mag best zeggen dat je daarop hoopte, bijna niemand spreekt het hardop uit maar ik denk dat de meeste mensen wel een (lichte) voorkeur hebben. Natuurlijk hoop je in de eerste plaats op een gezond kindje maar stiekem mag je toch best dromen van een bepaald geslacht, heel menselijk en niets mis mee!

Brianne hoe is het met jou? Is de begravenis/crematie al geweest?

Sound fijn dat je het cocktail gebeuren een beetje achter je kan laten! Denk je wel een beetje aan jezelf met al die drukte? Niet te druk maken he!

Roos, wat fijn even een weekje weg! Zal voor je moeder ook erg fijn zijn denk ik! Geniet er lekker van.

Hier gaat het redelijk, vandaag alweer een week geleden. Bloedverlies is zo goed als over, morgen de echo....daar zie ik best wel tegenop, zal blij zijn als het achter de rug is, daarna kan ik het misschien ook wat beter "afsluiten". Had deze week de verzekering gebeld of de echo vergoed wordt....niet dus! En wat een mens had ik aan de lijn.....nee mevrouw een echo na een bevalling wordt niet vergoed....na een bevalling?? ik heb geen kind gekregen, ik heb een miskraam gehad! Alle echo's tijdens een zwangerschap worden gewoon vergoed en deze dus niet, hoe hard is dat! Ben ook zo boos geworden, het is al verdrietig genoeg en dan mag ik het ook nog zelf betalen omdat er op deze echo helaas geen levend kind te zien is, walgelijk! Stel dat ik van niks geweten had en op deze echo ontdekt was dat het mis was dan zou het wel vergoed worden, hoe krom is dat?? Ik zal de verloskundige vragen of ze het misschien wel op die manier kan declareren want dat ik nu ook nog een dikke vette rekening krijg vind ik echt niet acceptabel.

Vandaag gelukkig een dag vrij, het werken vind ik best lastig....gewoon maar doen alsof er niks aan de hand is en verder gaan met alle dagelijkse dingen. Gisteren was er een hoogzwangere vrouw, dat vond ik zo moeilijk....uitgerekend ik moest haar helpen, gelukkig had ze een korte vraag aan mij...ze bleef nog heel lang, toen heb ik me wel even terug getrokken achter mijn bureau en mijn collega gevraagd haar verder te helpen want ik kon het niet zo goed aan. Daarna kwam er nog een vrouw die me vroeg bij welk bedrijf in de buurt ze haar kolfapparaat in moest leveren, ze kon het niet vinden.....pffff, dat was me het dagje wel dus, confronterend.

Ik ga maar eens even wat in huis doen, daar is de afgelopen week ook niets van terecht gekomen.

Liefs voor iedereen
Hey Meiden!

Ljcp: eerst even reactie op jou. Moet je een echo? Heb je nog ergens last van? Als je er zo tegen op ziet en het word niet vergoed kan je er over nadenken of je het uberhaupt wel wil laten doen... Kan me voorstellen dat het erg confronterend is zo'n echo.. Ik heb er iig nooit 1 gehad na mn miskraam..

Goudzilver: Lekker vakantie Waar zijn jullie geweest?

White: Gefeliciteerd, wat leuk een meisje! Fijn dat verder ook alles goed was met de kleine! Voel je vooral niet schuldig hoor, nergens voor nodig!

Brianne: Fijn dat je buikpijn wat minder is! En heerlijk he om dat hartje te horen

Vroedvrouwtje: Gezellig dat je er ook weer bent! Hoe was je vakantie? Heb je ook een 20 weken echo of doen ze daar niet aan in Afrika? En wisten jullie al wat het werd?

Sound: Denk je wel om jezelf meid? Ze kunnen wel een hele hoop verwachten van je, maar als je er zoveel harde buiken van kwijt ga je misschien toch te hard!

Jufje: Wat fijn een goede echo! En wat een boefje of het geslacht nog even geheim te houden! Wanneer heb je de 20 weken echo?!

Roos: Lekker vakantie! Geniet er maar lekker van!

Hapsehen: Fijn dat je inmiddels wat betere dagen hebt! Je hebt wel een zware zwangerschap! Goed om te lezen dat je vriend iig zo ontzettend lief is voor je! Lukt het een beetje met de babykamer?

BB: Ben je al gestart met de ovulatietesten? Ik hoop dat het een beetje inzicht geeft!

Hier alles goed, gelukkig al weer op de helft van mn nacht week

Liefs voor iedereen!
brianne; gecondoleerd met je tante..

@suckerpunch; gefeliciteerd meid! wat super... hoop voor jullie dat jullie over een paar maanden een super gezonde mooie baby mogen vasthouden! :-)

@ljcp; lekker dan van die echo... daar is inderdaad niet echt over nagedacht volgens mij!

@vroedvrouwtje; fijn dat je er weer bent! :-)

aan alle andere lieve dames;

ik ben de laatste tijd wat afwezig geweest, en dat blijft denk ik ook even zo omdat ik toch wil proberen het hele zwanger worden van me af te zetten (voor zover dat kan/lukt) omdat ik merk dat ik er echt teveel mee bezig blijf en ben, en daar word ik niet bepaald gelukkiger en gezelliger van... ik ga ook meer werken nu dus ben ook wat drukker dan normaal, weer een stukje afleiding!

ik ben niet weg, want wil jullie en jullie verhalen echt niet missen, maar zal wat minder actief op t forum aanwezig zijn... :-) xxx
ik zal binnenkort even wat uitgebreider reageren.

Moon: heel begrijpelijk hoor!! ik hoop zo dat het je lukt om weer wat happy-er te zijn en het zwanger worden een beetje los te laten. En als je snel zwanger bent, scheelt dat natuurlijk sowieso, maar helaas hebben we dat niet in de hand. Ik zal aan je denken ook al ben je minder aanwezig op het forum. Heel veel sterkte en succes komende tijd en als je blij nieuws hebt horen we het graag!! of gewoon een luisterend oor, mag je natuurlijk ook altijd hier halen. !!
Hoi allemaal,

Hier weer even een kort berichtje van mij.

Omdat ik best in een moeilijke periode zit, heb ik besloten om zo af en toe even te schrijven.

Het zwanger worden is helaas nog niet gelukt, maar heb gelukkig weer een menstruatie gekregen. Dit keer na 62 dagen. Is alweer beter dan 119.

Dus voor de tabel 3e ronde MBD 20-02-2014

Heb hier nog wel een vraag over. Wanneer moet ik mijn 1e dag van mijn menstruatie rekenen? Donderdagavond beetje oud bloed verloren, vrijdag niks, en zaterdag is het echt doorgebroken..

Ik ga me deze week weer even inlezen, want ik zie dat er een hoop gebeurd is. Neem het me alsjeblieft niet kwalijk als het niet lukt om te schrijven, ben namelijk vrij emotioneel en soms niet in staat om te schrijven.

Dikke knuffel voor iedereen!
Ach nana, even een dikke knuffel Het forum is geduldig en wij ook, dus schrijf lekker van je af als je daar behoefte aan hebt en blijf ook gerust even weg als dat je helpt. Ben je emotioneel vanwege je lange, onduidelijke cyclus of ook om andere redenen? Dat je cyclus nu weer iets korter was, is wel een goed teken volgens mij hoor! Hopelijk krijgt je lichaam steeds beter door hoe het ook alweer werkt en wordt je cyclus vanzelf regelmatiger. Een vriendin van me met net zo'n onregelmatige cyclus is uiteindelijk in ronde 5 (na een jaar ongeveer) vanzelf zwanger geraakt. Dat kan bij jou ook gebeuren hè, geef de moed niet op

@moon, dat geldt natuurlijk ook voor jou. Ik snap dat je het een beetje los wilt laten, het is zo'n grote overheersende wens. Weet dat we hier altijd klaar staan met een luisterend oor en een virtuele schouder. Ik denk ook aan je en hoop dat je gauw goed nieuws kan komen melden

@ljcp, hoe gaat het nu? Heb je alsnog een echo gehad of niet? Die verzekeringen zijn soms zo vervelend, ik heb na de vroeggeboorte van onze kleine nog zoveel gedoe gehad met rekeningen. Hopelijk wordt het toch gewoon vergoed, als de VK het nodig vindt, zou het gewoon bij de verloskundige zorg moeten horen. En logisch dat je nu niet geconfronteerd wil worden met het geluk van andere zwangeren en fijn als collega's dan even kunnen inspringen. Na het verlies van ons kindje, vond ik het babygeluk van anderen ook zo pijnlijk. Alles voelde ineens zo nutteloos en oneerlijk. Helaas is het leven simpelweg niet eerlijk. Wat mij geholpen heeft is om na een tijdje wel te proberen de zwangeren in mijn omgeving zo positief mogelijk te benaderen: door me blij en meelevend te gedragen, ging ik me op den duur ook zo voelen. Ik snap dat je daar nu nog niks mee kan, maar wie weet is het iets waar je op termijn wel iets mee kan

@suckerpunch, hoe is het bij jou? Trek je de spanning een beetje? Al een afspraak met de gyn? Laat ze je maar goed in de gaten houden hoor, al was het maar voor je eigen gevoel. Top trouwens dat ze op stolling getest hebben, in Nederland doen artsen daar vaak moeilijk over. Ik duim voor je, hoop zo dat deze kleine lekker blijft zitten en groeien

Ik schrijf later vandaag wat meer. Voor nu liefs voor allemaal!
Ben weer terug

Hoe is t Primrose? Jouw verlof komt volgens mij al best dichtbij, toch? Wordt je vervangen of vangen de collega's het samen op? En ga jij alleen je er alleen tijdens je verlof tussenuit of plak je er nog wat vakantie aan vast? Dat heb je misschien al een keer gezegd hoor, maar ik ben t ff kwijt

En bij jou Brianne, trek je je werk wat beter nu je buikpijn minder is? Echt fijn dat de pijn nu minder is, kan me voorstellen dat je er behoorlijk moedeloos van werd.

@roos, fijne vakantie gewenst! Dat wordt dan een soort babymoon hè

@goudzilver, jufje, hapsehen & white, hoe is het bij jullie? Nog echo's etc in de planning?

Hier zijn we uit De Naam, ik ben er echt heel blij mee. En man heeft de aannemer eindelijk te pakken gekregen, dus de laatste klussen in huis gaan nu ook gebeuren. Heel fijn, want het begint nu wel een beetje te kriebelen om dingentjes te gaan regelen en klaarmaken

Ok, ik ga weer wat doen. Groetjes aan iedereen!
Goedenavond!

@suckerpunch: hoe gaat het met je? Weet je al meer over het traject/ heb je al een afspraak ofzo? Ik hoop dat je je goed voelt en een klein beetje kunt ontspannen. Het lijkt me een slopende tijd voor jullie, zoveel onzekerheid.

@jufje: fijn dat je je goed voelt. Ben benieuwd wanneer jullie wel het geslacht weten! Hier nog geen naam helaas... Bij jullie?

@roos: geniet van het weekje weg!

@ljcp: hoe is het met je? Hoe was het vrijdag? vervelend zeg, dat je nog zoveel gedoe hebt gehad met die verzekering. Daar zit je inderdaad niet op te wachten. Ik hoop dat je het verlies kan gaan verwerken en veel steun krijgt van vrienden en familie!

@primrose: hoeveel nachtweken nog tot je verlof? inderdaad, het komt zeker al dichtbij?

@nana: wat fijn zeg, dat je cyclus dit keer zoveel korter was. Nog steeds te lang natuurlijk, maar zoals sound zei, het klinkt wel hoopgevend hoor! Ik telde m'n cyclus altijd vanaf de eerste dag rood bloedverlies. Dat was dan meestal ook wel een normale hoeveelheid. Ik had ook wel eens bruin van te voren, maar dat waren dan alleen wat dingen bij afvegen ofzo.

Ik hoop zo voor je dat het gewoon snel lukt om zwanger te worden! En dat kan inderdaad gewoon hoor, ook met een onregelmatige cyclus. Ik duim voor je en hou moed. En kom gewoon lekker buurten als je er zin in hebt, en anders niet. Wij vinden alles prima en denken aan je!

@sound: Wat leuk dat jullie de naam hebben!! ik ben wel een beetje jaloers. Wij blijven steken op twee namen, maar ik vind er 1 duidelijk leuker dan de ander en m'n vriend natuurlijk andersom. Ik denk dat we gewoon iets heel anders moeten vinden, maar dat lukt dus nog niet.

Vrijdag was de crematie van m'n tante. Het was een mooie plechtigheid en iedereen was er tevreden over, dus dat is fijn. Ik vond het wel erg emotioneel en was echt gesloopt daarna. Maar ja, zo gaat dat met die dingen.

Met m'n buikje gaat het toevallig weer een dag wat minder. Ik had het niet moeten zeggen vorige keer! weet niet of het nu weer een blaasontsteking is ofzo, maar als het zo blijft, ga ik wel even m'n urine laten checken. En ik merkte gisteravond ineens dat die kleine was omgedraaid. Hij ligt nu weer met z'n hoofd boven en trappelt vooral richting mn blaas. Dat helpt ook niet mee tegen de buikpijn geloof ik. Hoop dat ie snel weer omdraait.

tot snel!
Hoi Meiden,

Wat vliegen de dagen soms voorbij....dacht echt even tijd te hebben voor mezelf.. bijv met een boek op de bank. Weer niet gelukt!!

De laatste dagen wel even lekker bijgekletst met vriendinnen, ook niet onbelangrijk en morgen weer aan het werk. Leuk alle reacties op onze positieve echo, ik zit ook echt nog op een roze wolk nu.

Wat een rotsituatie is het ook meiden @nana/moon/ljcp dat het zwanger worden maar niet lukt! Ik ging bij de 1ste dag menstruatie ook al uit van het eerste beetje bloed, ook al was het minimaal.

Gelukkig is je cyclus wel een stuk korter @nana maar rond de 60 dagen is natuurlijk nog veel te veel!

Leuk sound dat jullie de naam al hebben! Momenteel zitten wij ook met allerlei 'lijstjes' haha. Zo moeilijk!! en ja... laten we nu net de jongensnaam wel al geweten hebben..

Logisch brianne dat zo'n crematie een heftige en vermoeiende dag voor je was. Fijn dat jullie een mooi afscheid hebben gehad.

ahh vervelend dat de buikpijn weer opspeelt! Blaasontsteking kun je knap last van hebben! Kunnen ze daar nu evt. wel antibiotica voor geven of kan dat niet tijdens een zwangerschap? Leuk dat je de kleine al zo goed voelt draaien... nu wel even minder alleen.

Heerlijk roos, even vakantie! Lekker er even uit, geniet ervan!

ps @ zwangere meiden: zijn jullie gestart met zwangerschapsgym of yoga of iets dergelijks? Ik denk dat ik blijf fitnessen maar daarnaast ga starten met zw.schapszwemmen.

Fijne avond allemaal en werk ze deze week
@white: ik doe al een tijdje mee met de lessen zwangerschapszwemmen. Ben helemaal geen waterrat, maar ik vind het wel heel lekker eigenlijk:). Zwangerschapsyoga heb ik vorige week voor het eerst geprobeerd, maar dat wordt 'm niet voor mij. Wat een geneuzel zeg. Ik wil gewoon wat doen. Maar het was echt 80% kletsen en 20% yoga. En dan nog allemaal informatie van zo'n yoga-docent over hoe een bevalling gaat... op zich nuttig, maar ik vertel dergelijke dingen dagelijks aan m'n studenten, dus zat er niet echt op te wachten. Misschien ga ik het nog een keer proberen bij een ander, maar denk dat ik het maar bij gewoon yoga hou. Als je daar een goede docent voor treft, kun je dat ook gewoon tot het eind van je zwangerschap doen. misschien een tip;)
Hoi meiden,

Moon, heel begrijpelijk dat je even wat afstand wilt nemen, kan me best voorstellen hoe confronterend een forum kan zijn. Je kan hier wel altijd je hart luchten he!!

Nana, fijn dat je cyclus alweer wat korter was. Hopelijk heb je snel een normalere cyclus. Ben je daarom ook wat emotioneel? Hopen op nu weer een kortere cyclus en dan komt het bij jou ook vast goed!

Sound, wat cool dat jullie eruit zijn wat naam betreft!

Brianne, wat een heftige gebeurtenis van je tante, wel fijn dat het een mooie plechtigheid was en dat je een mooi afscheid had. Hopen dat de kleine man zich idd weer omdraait!

Met mij gaat het goed, morgen mag ik me melden in het ziekenhuis. Krijg dan nog geen echo want ben nog maar 5 weken maar krijg wel de afspraak mee. Waarschijnlijk krijg ik met 7 weken een echo, is dat te vroeg? Ik vind het wel spannend, maar ik ben eigenlijk wel vrij rustig eronder. Ik kan toch niks doen. Ik leef nu dus naar morgen, en dan naar de echo.. Ik heb wel nog een keer getest gisteren en de streep was mega donker. Dus dat doet me dan wel weer goed.

Truste allemaal!
Morning ladies!

@suckerpunch, spannend hoor straks! Echo met 7 weken is volgens mij wel prima hoor, dan zou er een hartje te zien moeten zijn. En fijn dat je nu al terecht kunt in het ziekenhuis. Mij hielp het trouwens enorm om die eerste weken door te komen dat ik elke 2 weken weer een afspraak of echo had. Steeds iets om naar toe te leven en dan zijn die eerste vier maanden niet zo'n ellenlange tijd van afwachten.

@white, ik doe zwangerfit en dat is erg leuk. Geen geneuzel over bevallen (na 2 bevallingen en eerder een cursus zwyoga leek dat me niet nodig) en wel lekker actief bezig. Met spierpijn de volgende dag Al ligt dat laatste vast aan mijn conditie, maat toch. Ik weet niet waar je woont, maar ik hoor ook goeie verhalen over mom in balance. Bij mij zit t net niet genoeg in de buurt, maar het klinkt wel leuk en lekker actief.

Fijne dag!
Oh Brianne, hier ligt die kleine dus zo'n beetje constant zo: hoofd omhoog, benen naar beneden en trappen maar. Soms echt vervelend, dat getrap tegen mijn blaas en andere zaken daar beneden Moet daardoor ook echt elk uur plassen. Hoop voor je dat je geen blaasontsteking hebt en dat ie gauw anders gaat liggen. Sterkte met de buikpijn!
@sound: arelaxed he? hoofdje naar beneden is echt een stuk prettiger. Had dan ook steeds van die leuke voetjes in m'n bovenbuik, kon ik wel van genieten:) Hopelijk draaien ze weer snel!

@suckerpunch: knap dat je er rustig onder bent! en idd, je kan er toch niet zoveel aan doen. Maar die donkere streep geeft zeker moed:) 7 weken is volgens mij juist een heel goede termijn. Die vriendin die bij mij een vroege echo wilde maken, adviseerde ook 7 wkn, omdat er dan sowieso een hartje te zien moet zijn, ook voor matige echoscopisten zoals zij;). Succes met je afspraak morgen(/vannacht)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven