Thailand Topic 2
vrijdag 24 januari 2014 om 19:59
@LenteLaura ik zou als ik jou was zoeken op hostels die (ook) eenpersoonskamers hebben. Dan komen daar dus ook alleenreizenden en heb je iets meer luxe. Verder kun je bij tripadvisor (of op boekingssites) bijvoorbeeld kijken of er veel recensies van alleenreizenden zijn. Verder gewoon de straat op. Je ziet op veel plekken mensen alleen rondlopen of alleen aan tafeltjes zitten. Als je zelf op mensen afstapt, heb je snel aanspraak.
maandag 27 januari 2014 om 16:05
Zeg, ivm de situatie in BKK. Ben ik nu gek/onvoorzichtig dat ik denk: ik ga gewoon wel naar daar?
Ik kreeg berichten van mensen die er nu zitten (kennen elkaar niet), en die vinden het wel meevallen allemaal Merken er nauwelijks iets van. De demonstranten zitten allemaal op bepaalde kruispunten, waar zij niet of nauwelijks komen. Ze zeggen beide dat ze wel merken dat de taxi's, die nu omrijden, er langer over doen en je daardoor meer kosten.
Moet er wel bij zeggen dat dit berichten zijn van einde van vorige week, dus voor die oppositieleider doodgeschoten is.
Ik heb nog een week. Weet nog altijd niet goed wat te doen. Mijn ticket naar Samui kan ik probleemloos switchen. Maar had paar afspraken in de stad waar ik toch graag naartoe wilde… Eén rond Siam wel, waar de protesten zijn…
Ik kreeg berichten van mensen die er nu zitten (kennen elkaar niet), en die vinden het wel meevallen allemaal Merken er nauwelijks iets van. De demonstranten zitten allemaal op bepaalde kruispunten, waar zij niet of nauwelijks komen. Ze zeggen beide dat ze wel merken dat de taxi's, die nu omrijden, er langer over doen en je daardoor meer kosten.
Moet er wel bij zeggen dat dit berichten zijn van einde van vorige week, dus voor die oppositieleider doodgeschoten is.
Ik heb nog een week. Weet nog altijd niet goed wat te doen. Mijn ticket naar Samui kan ik probleemloos switchen. Maar had paar afspraken in de stad waar ik toch graag naartoe wilde… Eén rond Siam wel, waar de protesten zijn…
maandag 27 januari 2014 om 16:51
Maar zelf doe je het niet?
(Las dat jij ws last minute linea recta naar Samui gaat…)
Ja, of de boot schijnt ook veilig te zijn.
Ik volg het idd op de voet via de Bangkok Post.
Minibuza ken ik niet, ga ik opzoeken.
Ik volg ook het travel advice van verschillende ambassades. US, UK en NL zeggen nog steeds hetzelfde: ga maar mijd de plekken van de protesten.
Die van Filipijnen en nog paar andere Aziatische landen zegt: ga niet naar Thailand.
Ja, of de boot schijnt ook veilig te zijn.
Ik volg het idd op de voet via de Bangkok Post.
Minibuza ken ik niet, ga ik opzoeken.
Ik volg ook het travel advice van verschillende ambassades. US, UK en NL zeggen nog steeds hetzelfde: ga maar mijd de plekken van de protesten.
Die van Filipijnen en nog paar andere Aziatische landen zegt: ga niet naar Thailand.
maandag 27 januari 2014 om 18:40
Hee,,
Over een paar maanden ga ik pas naar Thailand maar het is erg leuk om alle tips te lezen op dit forum!
In Bangkok wil ik graag meedoen met een groep introductie.. Daardoor kwam ik op deze site: www.asiabackpackers.nl
Heeft iemand ervaring met dit kleinschalig reisbureau??
Groetjes Natas
Over een paar maanden ga ik pas naar Thailand maar het is erg leuk om alle tips te lezen op dit forum!
In Bangkok wil ik graag meedoen met een groep introductie.. Daardoor kwam ik op deze site: www.asiabackpackers.nl
Heeft iemand ervaring met dit kleinschalig reisbureau??
Groetjes Natas
dinsdag 28 januari 2014 om 06:37
Maar zelf doe je het niet?
Ik ben nu alweer van gedachte veranderd, als het zo blijft.
We gaan gewoon BKK in en vermijden die plekken.
Nog maar eens afwachten wat er tijdens en na de verkiezingen gebeurt. Als het erger wordt, gaan we gelijk door, als het zo blijft gaan we gewoon BKK in.
Ik ben nu alweer van gedachte veranderd, als het zo blijft.
We gaan gewoon BKK in en vermijden die plekken.
Nog maar eens afwachten wat er tijdens en na de verkiezingen gebeurt. Als het erger wordt, gaan we gelijk door, als het zo blijft gaan we gewoon BKK in.
dinsdag 28 januari 2014 om 10:04
Ja, ik ga precies hetzelfde doen.
Blijft het zoals het nu is, dan ga ik.
Breekt de 2e alle hel los, dan ga ik niet.
Dan vlieg ik meteen door naar Samui. Mijn tussenvlucht is gelukkig een flexible, en mijn hotel in BKK refundable.
Mocht het dan later rustiger worden, dan doe ik BKK aan het einde van mijn reis, bij het terugvliegen, ipv aan het begin.
Vraag me alleen af of het zo verstandig is om naar Siam te gaan… Heb daar nl een afspraak. De mensen die ik er ken zeiden dat de zaken daar nu om 18 u sluiten, ipv om 23 uur. Zal toch wel een andere sfeer en gevoel geven dan het hustling bustling en roaring van normaal…
Blijft het zoals het nu is, dan ga ik.
Breekt de 2e alle hel los, dan ga ik niet.
Dan vlieg ik meteen door naar Samui. Mijn tussenvlucht is gelukkig een flexible, en mijn hotel in BKK refundable.
Mocht het dan later rustiger worden, dan doe ik BKK aan het einde van mijn reis, bij het terugvliegen, ipv aan het begin.
Vraag me alleen af of het zo verstandig is om naar Siam te gaan… Heb daar nl een afspraak. De mensen die ik er ken zeiden dat de zaken daar nu om 18 u sluiten, ipv om 23 uur. Zal toch wel een andere sfeer en gevoel geven dan het hustling bustling en roaring van normaal…
dinsdag 28 januari 2014 om 19:44
Wat is voorpret toch heerlijk, ga pas in juli . Is 1 van jullie wel eens naar Patara Elephant farm of Elephants world geweest? Wil graag een keer olifanten zien van dichtbij, niet erop rijden en zeker geen kunstjes en olifanten aan kettingen. Alleen het prijsverschil tussen de 2 is zo groot. Patara kost om en nabij 110 euro en Elephantworld kost 45 euro.
woensdag 29 januari 2014 om 07:45
Tigerworld lijkt me inderdaad afschuwelijk, die skip ik zeker. Denk je dat die olifantenparken de olifanten ook uitbuiten? Ben je er zelf geweest Yasmijn? Je gaat daar een hele dag naar toe en verzorgt de olifanten en je kunt met ze gaan zwemmen en geen ritjes opmaken. Zou het 1 grote marketingtruc zijn dan?
woensdag 29 januari 2014 om 16:47
Een paar van die olifantencentra in Thailand vangen juist olifanten op die jarenlang zijn uitgebuit. Toeristen kunnen ze dan wassen en eten geven enzo en dat schijnt heel leuk te zijn. Mijn ding is het niet trouwens. Ik zie ze ook liever in het wild. Heb me 1x laten verleiden naar de Tigertemple te gaan, dat was 1x teveel.
woensdag 29 januari 2014 om 20:24
quote:mayou schreef op 29 januari 2014 @ 16:47:
Een paar van die olifantencentra in Thailand vangen juist olifanten op die jarenlang zijn uitgebuit. Toeristen kunnen ze dan wassen en eten geven enzo en dat schijnt heel leuk te zijn. Mijn ding is het niet trouwens. Ik zie ze ook liever in het wild. Heb me 1x laten verleiden naar de Tigertemple te gaan, dat was 1x teveel.Dank voor je reactie Mayou, Ik heb nog even de tijd om erover na te denken.
Een paar van die olifantencentra in Thailand vangen juist olifanten op die jarenlang zijn uitgebuit. Toeristen kunnen ze dan wassen en eten geven enzo en dat schijnt heel leuk te zijn. Mijn ding is het niet trouwens. Ik zie ze ook liever in het wild. Heb me 1x laten verleiden naar de Tigertemple te gaan, dat was 1x teveel.Dank voor je reactie Mayou, Ik heb nog even de tijd om erover na te denken.
woensdag 29 januari 2014 om 20:27
vrijdag 31 januari 2014 om 09:37
Ik kan gewoon niet kiezen wat ik wil doen in de 3 weken die ik ga in juli.
Ik heb nu alleen 2 nachtjes in Bangkok geboekt. Wil dan richting Kanchanaburi gaan. In ieder geval naar de Erawan watervallen en ook de River Kwai. Hoeveel dagen zou je daar ongeveer zoet kunnen brengen? Wil ook naar Chiang Mai, Khao Sok, evt Koh Lanta, Koh Samui, Ayutthaya en Koh Samui. Railey Beach lijkt me ook mooi. Ik heb allebei de topics wederom doorgeworsteld maar kom er niet echt uit. Wat een luxeprobleem.
Ik heb nu alleen 2 nachtjes in Bangkok geboekt. Wil dan richting Kanchanaburi gaan. In ieder geval naar de Erawan watervallen en ook de River Kwai. Hoeveel dagen zou je daar ongeveer zoet kunnen brengen? Wil ook naar Chiang Mai, Khao Sok, evt Koh Lanta, Koh Samui, Ayutthaya en Koh Samui. Railey Beach lijkt me ook mooi. Ik heb allebei de topics wederom doorgeworsteld maar kom er niet echt uit. Wat een luxeprobleem.
vrijdag 31 januari 2014 om 09:39
quote:runningmonster schreef op 29 januari 2014 @ 20:27:
[...]
Dat snap ik en niet om door te drammen maar ben je er geweest of heb je mensen gehoord die er geweest zijn of denk je dat het vreselijk is?
Natuurlijk ben ik er geweest, de 1e keer dat ik in TH was, 2002 ofzo.
Anders zou ik er niks over roepen.
[...]
Dat snap ik en niet om door te drammen maar ben je er geweest of heb je mensen gehoord die er geweest zijn of denk je dat het vreselijk is?
Natuurlijk ben ik er geweest, de 1e keer dat ik in TH was, 2002 ofzo.
Anders zou ik er niks over roepen.
vrijdag 31 januari 2014 om 12:02
vrijdag 31 januari 2014 om 12:50
Ben vorig jaar december voor het eerst naar Thailand geweest, in een woord geweldig! Alleen een retourticket geboekt en verder van dag tot dag gekeken waar we zouden slapen. Was een van de mooiste ervaringen in mijn leven. Ik ben nu een [spam ] en al die mooie herinneringen komen weer naar bioven. Zoals met 30 graden op het strand met oud en nieuw.
vrijdag 31 januari 2014 om 23:16
quote:runningmonster schreef op 31 januari 2014 @ 12:02:
Hè maar Elephants world bestaat nog maar sinds 2008 (Elephant's World was founded in 2008, as a sanctuary for sick, old, disabled, abused, illegal and street elephants, who will receive the rest and joy that they deserve)
Nu hou ik erover op want straks word ik geblacklist door jullie.
Twee jaar geleden paar dagen geweest. Superleuk en nog heel kleinschalig. Andere aanrader is Elephant Nature Park bij Chiangmai. Zat ik een maand geleden een hele week.
Geloof me, olifanten leren geen rare truukjes door het lief aan ze te vragen... Hou deze industrie ajb niet in stand.
Hè maar Elephants world bestaat nog maar sinds 2008 (Elephant's World was founded in 2008, as a sanctuary for sick, old, disabled, abused, illegal and street elephants, who will receive the rest and joy that they deserve)
Nu hou ik erover op want straks word ik geblacklist door jullie.
Twee jaar geleden paar dagen geweest. Superleuk en nog heel kleinschalig. Andere aanrader is Elephant Nature Park bij Chiangmai. Zat ik een maand geleden een hele week.
Geloof me, olifanten leren geen rare truukjes door het lief aan ze te vragen... Hou deze industrie ajb niet in stand.