Gezondheid alle pijlers

Haat/liefde: maandverband of tampons?

28-01-2014 23:35 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik freewheel met beide producten. Tampons overdag/werk. Thuis en snachts vind ik maandverband prettiger. Maar het zit me toch in de weg. En toch blijf ik het gebruiken, voelt prettiger dan alleen maar tampons te gebruiken. Misschien omdat je het meer in de gaten kan houden? Want als je te weinig vloeit zijn tampons niet prettig.

Herken je dat ook?
quote:lilalinda schreef op 29 januari 2014 @ 18:34:

[...]

Nee joh, minimaal 3 tampons in 24 uur, zelfs wikipedia weet dat.

Dat is een lekkere nacht hoor

Ja, ik las het maar ook de reden waarom mijn moeder mij het anders leerde. Maar tegenwoordig veel minder sterfgevallen. Van wikipedia:

"In 1980 waren in de Verenigde Staten 890 gevallen van TSS bekend. 35 van deze vrouwen stierven aan de ziekte. Dit aantal daalde in de jaren daaropvolgend drastisch tot 61 gevallen en geen enkel sterfgeval in 1989. Tegenwoordig gaat men uit van drie tot vijftien gevallen per 100.000 menstruerende vrouwen per jaar"

Vandaar dat je er tegenwoordig nooit meer iets over hoort.
Before you assume, there is this thing called asking.
Sinds mijn novasure behandeling, niets meer! Eerst superplus tampons met maandverband en nu..... niets! Heerlijk!!!
quote:lilalinda schreef op 29 januari 2014 @ 18:18:

Dat wcpapiertje doe je op een lange werkdag, als je wat meer afscheiding hebt.

Als je dan gaat plassen, gooi je het weg. Heb je hele dag een droog slipje

Als je geen inlegkruisje gebruikt, dan heb je weinig afscheiding. Dat voelt echt niet 'nat' aan in een slipje met een katoen kruis. Zo'n wc papiertje, dat is toch super ongemakkelijk.

Waarom is het zo erg als er aan het eind van de dag te zien is dat je slipje gedragen is? Je doet hem toch gewoon in de was? Dat super hysterisch gedoe over een beetje vocht. Iedereen aan de inlegkruisjes met parfum en een laagje plastic, daar ga je juist enorm van lekken.
Ik doe alleen een papiertje als de afscheiding wat meer is, rond mijn ovulatie. Ik slik geen pil oid, dus ovuleer flink.

Dan voelt mijn slipje nattig, dat vind ik vervelend, vandaar een papiertje. Heeft niks te maken, met ondergoed dat niet vies mag worden, daar zit ik nl absoluut niet mee
quote:aquamarijne schreef op 29 januari 2014 @ 18:19:

[...]

Omdat ik grootgebracht ben met de boodschap dat je een tampon niet langer dan vier uur mag laten zitten. Anders zou je "tamponziekte" kunnen krijgen, geen grapje. Een googelen of ik er nog iets over kan vinden.Ik slaap eigenlijk nooit langer dan 3-4 uur zonder wakker te worden. Dus 's nachts gerust tampons. Ik word toch wel op tijd wakker om te verwisselen. Al laat ik hem ook weleens de hele nacht zitten. De tamponziekte ken ik alleen van de waarschuwing op de bijsluiter.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:lilalinda schreef op 29 januari 2014 @ 20:13:

Ik doe alleen een papiertje als de afscheiding wat meer is, rond mijn ovulatie. Ik slik geen pil oid, dus ovuleer flink.

Dan voelt mijn slipje nattig, dat vind ik vervelend, vandaar een papiertje. Heeft niks te maken, met ondergoed dat niet vies mag worden, daar zit ik nl absoluut niet meeEh, een ovulatie is een ovulatie. Flink ovuleren is dus een ontzettend vreemde uitdrukking. Je weet hopelijk wel dat er in wc papier bleekmiddel zit en parfum?
Mirena ROCKS.
quote:single-lady schreef op 29 januari 2014 @ 22:07:

[...]

Je weet hopelijk wel dat er in wc papier bleekmiddel zit en parfum?

Ik vind het heel lief, dat je zo bezorgd bent om mijn vagina. Maar het hoeft echt niet.

Ik heb nooit schimmeltjes en alleen afscheiding als ik ovuleer. Oja en gebruik een extra stukje wc-papier na de sex, om de lekkage op te vangen (zoals vanochtend).

En echt, wc-papier is beter dan inlegkruisjes, daar ging het om.
Ik voel tampons altijd zitten. Misschien psychisch hoor.

Dus nu maandverband elke maand weer.....
Ik heb net de menstruatiecup ontdekt en ben nu, na hem slechts enkele dagen uitgeprobeerd te hebben, al enthousiast! Gewoon 's ochtends en 's avonds legen, verder heb ik er geen omkijken naar. Geen droge vagina meer door tampons, geen vieze lap tussen je benen, milieuvriendelijk en geldbesparend! Voor mij geen maandverband of tampons meer!
quote:lilalinda schreef op 29 januari 2014 @ 18:35:

[...]

Oke domme vraag....

Welke maat koop je?

(Dat weerhoudt mij er van)Geen domme vraag hoor, want t is van een aantal factoren afhankelijk (oa of je al eens vaginaal bevallen bent bv). Op de site van meluna staat er wel het eea over geschreven http://www.meluna.org/epa ... nsseiten/sizeguide#Welche

In mijn herinnering ook een tabelletje met plussen en minnen, maar die vind ik zo snel niet.

Overigens heb ik ook altijd geleerd tampon max 6h in, en ook patienten met tss gezien, en dat maakt wel indruk. Voor ik die cup had dus ook maandverband 's nachts en tampons overdag.

Ik heb redelijk wat afscheiding, maar gebruik daar katoenen (wasbare) inlegkruisjes voor (broeit dus absoluut niet, meer een extra laagje gewoon ondergoed). 'S nachts geen ondergoed en ook nooit vaginale douches ofzo, maar zonder zo'n inlegje is mijn onderbroek binnen een paar uur echt nat en dat vind ik onfris. Volgens mij kan je het dus niet helemaal voorkomen, is ook van de persoon afhankelijk.
Ik heb het net als lottchen uitgerekend, ik zou trouwens wel zwaarder tillen aan je formaat tampon dan of je wel of niet ouder bent dan dertig en/of bent bevallen. Ik ben uiteindelijk voor de kleinere maat gegaan, maar MeLuna heeft ook probeersets. Misschien is dat iets voor je?
Altijd tampons, vind maandverband zoiets ranzigs... (no offence)
Alleen maandverband.

Niks smerigs aan. Gewoon optijd verschonen.

Tampons, gatver! Ten eerste krijg ik die krengen er niet in, bloed aan je handen, zie ze er maar eens uit te krijgen, als ze eenmaal zitten. Nee, mij niet gezien!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:Spininhoek schreef op 30 januari 2014 @ 14:21:

Alleen maandverband.

Tampons, gatver! Ten eerste krijg ik die krengen er niet in, bloed aan je handen, zie ze er maar eens uit te krijgen, als ze eenmaal zitten. Nee, mij niet gezien!

Ben het met je eens wat betreft maandverband.

Als je zo'n tampon met applicator gebruikt heb je geen last van bloed aan je handen en ik krijg ze er meestal zonder handen te gebruiken wel uit (spieren juist aanspannen). Probleem voor mij is dat, zeker tijdens de eerste dag, een tampon niet voldoet; moet ik alsnog een maandverband gebruiken.
Niekie, wat zeg je nu, tampons eruit krijgen zonder handen? Hoe werkt dat dan? (Nog nooit zo'n applicator gebruikt.)
Als ik tampons gebruik dan alleen door ze in te brengen met zo'n applicator, dat is zo'n kartonnen dubbele huls, door die in elkaar te schuiven duw je de tampon naar binnen.

Eruit halen zonder handen gaat met Tampax minder handig dan met OB, maar meestal lukt het door, moeilijk uit te leggen, spieren te spannen en ontspannen en ondertussen druk te zetten.

Als ik er ooit een in heb naar het werk doe ik hem wel met zo' n hygiëne zakje om mijn handen eruit en in het afvalbakje anders verstopt het de wc daar.
Ik vind juist zo'n inbrenghuls een naar ding, voelt zo naar droog. Beetje als het stokje waar vroeger de dokter mee in je keel keek.
quote:Cheery schreef op 30 januari 2014 @ 13:42:

Ik heb het net als lottchen uitgerekend, ik zou trouwens wel zwaarder tillen aan je formaat tampon dan of je wel of niet ouder bent dan dertig en/of bent bevallen. Ik ben uiteindelijk voor de kleinere maat gegaan, maar MeLuna heeft ook probeersets. Misschien is dat iets voor je?Ik heb besteld, ben heel benieuwd. Kan volgende week al uitproberen
Ik gebruik maandverband. Vind er niks vies aan.

Vind tampons juist verschrikkelijk zitten.
ik gebruik maandverband. Vind het niet lekker zitten, moet oppassen met strakke kleding omdat je dan de randen van mijn charmante "menstruatie onderbroeken" ziet.

Tampons zijn voor mij geen optie omdat het vreselijk gaat irriteren, krijg er steken en buikkrampen van en mijn vagina voelt pijnlijk en kurkdroog aan. Verder kan ik mij met tampons niet verschonen zonder vieze handen te krijgen.

Ik kan morgen voor het eerst mijn menstruatiecup gaan uitproberen, hoop dat die goed werkt! Dat zou voor mij echt de uitvinding van de eeuw zijn.

Dit is mijn tweede, waarschijnlijk had ik de vorige keer de verkeerde maat.

hier het topic over de menstruatiecup:

Menstruatiecup
Hier ook de menstruatiecup besteld.Ben benieuwd of ik er net zo enthousiast over zal zijn zoals sommigen hier van jullie.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Hier alleen tampons. Vroeger in m'n jongere jaren wel maandverband gebruikt, maar zweer nu bij Tampax. De gele en groene, met van die mini Libresse inlegkruisjes op de zwaardere dagen voor extra bescherming. En juist met een Tampax krijg je geen vieze vingers door de inbrenghuls, ideaal.
quote:Spininhoek schreef op 30 januari 2014 @ 14:21:

Alleen maandverband.

Dat je ze voelt zitten ligt aan jou zelf en niet aan de tampon. Jij brengt het niet goed in.

Door aan,het touwtje te trekken haal je hem eruit
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben behoorlijk zwaar ongesteld, dus de eerste twee dagen is het een supertampon plus een maandverband. 's Nachts altijd nachtmaandverband. Dag drie t/m vijf tampons, laatste twee dagen maandverband omdat een tampon dan wat droog is. En dan is de rode week weer voorbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven