Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Hallo allemaal!

Ik heb weer een paar hurray's binnen en gisteren kreeg ik 2 kaartjes in de bus.

NL (leuke kaart, leuk verhaal) en CZ (gaat wel kaart, weinig tekst), de laatste is een nieuw land voor mij.

Mijn kaartenmolen zit bijna vol.

Ik heb nog onderweg:

Taiwan, 12 dagen

Rusland, 21 dagen

China, 36 dagen

USA, 36 dagen

Ik vraag mij af, of er met de laatste 2 iets mis is gegaan...

Fijn weekend!
Het kan soms gewoon lang duren, Mamabear. Vooral China.

Ik kreeg een kaartje uit Vilnius, Lithuana (ik ben altijd kwijt of dat Letland of Litouwen is.. )
Later is nu
Grappig, ik was bezig m'n kaartje uit Vilnius te registreren, krijg ik een hurray uit Duitsland. Helemaal blij met mijn 'great card'
Later is nu
Vanochtend weer 4 kaartjes geschreven, eentje naar Hong Kong, een naar Finland, een naar Denemarken en een naar Taiwan. Denemarken is voor mij een nieuw land waar ik kaartje heen mag sturen.

En ook weer een aantal leuke kaartjes binnengekregen, waarvan 1 mooi zelfgemaakt kaartje uit polen.
Zojuist drie kaartjes geschreven, met één oog op het schaatsen.

Een luchtfoto van Texel gaat naar DL, een rood/witte poes naar de Ukraine en een dubbele schelp mag naar Friesland.

Ik heb er nu weer 7 onderweg, van de 10 die ik mag.

@Dreamer, ik weet dat geduld een schone zaak is, maar ik heb beide kaartjes tegelijk gepost en de ontvangers zijn gewoon regelmatig online. Vandaar dat ik dacht dat ze misschien ergens zijn blijven steken.
Zo, wat komt de postdame hier altijd laat op dinsdag!

Naast de gebruikelijke post ook 2 kaartjes.

Een lekker ontbijtje uit Japan en een vogeltje uit Rusland.

Jullie nog iets leuks in de bus gekregen, vandaag?
Ik kreeg 2 kaartjes uit Belgie, de zender zag tot haar schrik dat ze een kaartje had uitgekozen, die ik al had, dus deed ze er nog een AD kaartje bij. Allebei giraffes en de originele een 3D! Helemaal volgeschreven, beide, in Nederlands

Daarnaast nog een kaartje uit Taiwan, die alles in Engels en Taiwanees (neem ik dan maar aan) heeft opgeschreven. Zo krijg je je kaartje snel vol, blijkt Wel leuk, natuurlijk!

Gisteren binnen 5 minuten 2 blije hurray's en 's avonds nog 1. 2 van de 3 zijn ook favoriet gezet.
Later is nu
Hee hoi allemaal!

In de tijd dat ik op vakantie ben geweest heb ik ongeveer 7 kaarten ontvangen, waarvan 4 uit Amerika.. Vond ik wel bijzonder, meestal is het wat meer gespreid.

Ik mag nu weer 6 kaartjes sturen. En omdat ik toch nog vakatie heb ga ik gelijk even de adressen trekken:

Duitsland, Nederland, Wit-Rusland, China, Finland en Oekraïne.

Ik sta trouwens op 43 verstuurd en 44 ontvangen.
It ain't me
Haihai. Gisteren een kaartje van het Alhambra in Grenada gekregen. Ik ben daar geweest (niet binnen, helaas) dus was er blij mee. Ook nog een kaartje met een enorm onleesbaar handschrift uit Polen.

Verder 2 blije hurrays en kennelijk moet ik wat aan m'n handschrift doen (alsof ik dat niet weet) ik schreef naar Rusland over 'Childrens Stamps' (ja, inderdaad, kinderpostzegels, daar was de kaart van) en zij vond onze "Childrens Stars" een bijzonder project Nouja, als ze de essentie maar snapte
Later is nu
Hoi! Ongeveer een maandje geleden ben ik begonnen met Postcrossing, omdat ik er op dit forum over gelezen had. En wat is het leuk zeg! Ik word helemaal blij als ik thuis kom van m'n werk en er zijn weer kaarten voor me! Nog leuker zou het zijn als m'n vriend ze nog even in de brievenbus laat voor mij...

Momenteel zijn er nog 4 onderweg, en vanochtend zijn er 3 geschreven (NL, DE en BY), die gaan zo naar de brievenbus toe! En intussen wacht ik met smart op de postbode ...
Hoi GroetenuitHolland, wat leuk dat je hier dat idee kreeg!

Ik kreeg een kaart uit Noorwegen zonder ID..

Is een nieuw land voor me.
Later is nu
Ken je deze functie? http://www.postcrossing.com/receive/unknown

Misschien kan je daar wat mee. Of misschien zoeken op gebruikersnaam en land van herkomst?

Ik kreeg er dinsdag een waarvan het ID verkeerd was. Dus ik aan het zoeken. Ze had het ID er gelukkig een stuk of 3 keer opgezet, en bij één kon ik zien dat er eerst een ander cijfer stond. Dat cijfer heb ik gelukkig kunnen achterhalen, en was mijn 'probleem' opgelost! Succes!
Cocomo, fijne vakantie gehad?

Ik had dinsdag 1 kaartje, gisteren geen (begint al bijna raar te zijn) en vandaag 2 uit Duitsland, allemaal leuk en met heel wat tekst achterop. Ik lees vaak eerst de achterkant voordat ik hem omdraai (als ze tenminste met de geschreven kant naar boven op de mat liggen). Dat is best grappig af en toe om dan nog niet te weten of diegene ook wat leuks voor je heeft uitgezocht

Groetenuitholland: het schiet goed op geloof ik, als je er al 7 onderweg hebt! Na een maand was mijn 5e kaartje net geregistreerd. Maar er zaten bij mijn 1e vijf ook 2 kaartjes die er een dikke maand over hebben gedaan en één van mijn eerstelingen is nog altijd niet aangekomen....

Bij mij is nog altijd geen enkele China aangekomen, nr 3 is nu 39 dagen onderweg.....
@Cocomo Welkom thuis! Nog leuke kaartjes gekocht op vakantie?

@groetenuitholland Welkom hier!

@Noora80 China duurt inderdaad erg lang de laatste tijd.

Ik heb weer 4 kaartjes op de mat gekregen, dinsdag 1 en gisteren 3.

Allemaal leuke plaatjes en verhaaltjes.

En een nieuw adres getrokken, Belarus, met een compleet Russisch profiel.......

Ik heb maar even bij haar ontvangen kaarten gekeken en daar een kaartje bij gezocht. Veel stickers er op en weinig tekst, mijn Russisch is niet echt vloeiend .
quote:groetenuitholland schreef op 20 februari 2014 @ 19:28:

Ken je deze functie? http://www.postcrossing.com/receive/unknown

Misschien kan je daar wat mee. Of misschien zoeken op gebruikersnaam en land van herkomst?

Ik kreeg er dinsdag een waarvan het ID verkeerd was. Dus ik aan het zoeken. Ze had het ID er gelukkig een stuk of 3 keer opgezet, en bij één kon ik zien dat er eerst een ander cijfer stond. Dat cijfer heb ik gelukkig kunnen achterhalen, en was mijn 'probleem' opgelost! Succes!

Ja, bij registreren is een link en ze hadden haar vrij snel gevonden. Ik had haar trouwens ook al gevonden. Ze woont in een dunbevolkt gebied, dat scheelt wel, denk ik

En vannacht weer een kaartje ge-favoriet.
Later is nu
Dat heb ik ook wel Noora, dat ik eerst de tekst lees en me dan afvraag waar het kaartje eigenlijk vandaag komt
Later is nu
quote:mamabear schreef op 21 februari 2014 @ 08:21:

@Noora80 China duurt inderdaad erg lang de laatste tijd.

Bij mij nu 161, 101 en 40 dagen: ik heb vanaf de eerste dag continu kaartjes onderweg naar China, naar actieve users, maar niks komt aan. Die eerste reageerde niet op mijn vraag of ze het kaartje nog niet had gehad, nummer 2 reageerde wel en had echt nog niks gezien. Die laatste kan nog goedkomen, maar aan de kaartjes die zij registreert te zien kan het nog wel even duren, bijna alles is expired als het bij haar aankomt (en ik heb niet het idee dat ze ze opspaart ofzo want ze registreert regelmatig).

quote:

En een nieuw adres getrokken, Belarus, met een compleet Russisch profiel.......

Ik heb maar even bij haar ontvangen kaarten gekeken en daar een kaartje bij gezocht. Veel stickers er op en weinig tekst, mijn Russisch is niet echt vloeiend . Was er met google translate niks van te maken? Ik heb daar al een paar keer gebruik van gemaakt om iets te kunnen lezen (een Poolse hurray en een Russische comment op één van mijn kaartjes).. Al had ze dat natuurlijk eigenlijk zelf even moeten doen en dat dan op het profiel zetten, beter krom Engels op een profiel dan geen Engels.

Is misschien een leuk idee als ik een keer zo'n profiel trek: google translate gebruiken en dan hem/haar die tip geven of aanbieden de tekst in acceptabel Engels naar haar te sturen. Kleine moeite, veel mensen blij Moeten ze mijn bericht natuurlijk wel kunnen lezen maar ja, als je helemaal geen Engels kunt, wat is dan de lol eraan? Zouden die mensen echt alleen voor de 'plaatjes' meedoen?
Of natuurlijk je kaartje in het Nederlands schrijven..
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 21 februari 2014 @ 08:47:

Of natuurlijk je kaartje in het Nederlands schrijven.. Haha, dat is ook een goeie inderdaad
@Dreamer Daar heb ik over nagedacht maar ach, waarom zou je iemand expres dwarszitten.

Zojuist nog een mooie Inge Löök uit Finland gekregen, met een superleuk verhaal achterop en een mooie zegel.

Dat was echt een cadeautje in mijn brievenbus.

Ik heb er nog maar 4 (al lang) onderweg, maar wacht nog tot na het weekend met adressen trekken. Het gaat een beetje hard met de postzegels de laatste tijd. Ook al koop ik geen tijdschriften en bloemen meer, ik moet het toch een beetje in de gaten houden.

Fijn weekend allemaal!
Ik kreeg weer een kaartje uit Duitsland (gisteren ook) en een uit Lubljana
Later is nu
Jaaaa, ik heb echt een fantastische vakantie gehad.. Ik heb een paar Vietnamese kaarten gekocht. Hopelijk kan in daar ooit iemand mee blij maken!

Vandaag zijn mijn kaarten van woensdag naar Finland en Duitsland aangekomen. Helaas van Finland een lege hurray.. De eerste keer voor mij. Vind ik echt heel jammer. Maar het viel te verwachten, want het profiel was ook bijzonder leeg..
It ain't me
Vandaag weer 3 leuke kaarten gehad. Een aurora borealis uit Finland en ook één uit Rusland. En een paar getekende vogels uit Taiwan, met allemaal een verhaal op de achterkant.

Vandaag ook maar eens tape gekocht bij de Hema om kaartjes te kunnen versieren, vind het wel erg leuk staan!

Verder zijn er nu tien kaarten van mij onderweg, hoop dat ik snel weer wat hurrays krijg

Een 'keep calm..' kaart naar Taiwan;

Een kaart van mijn stad naar Japan;

Een Anne Geddes naar Duitsland;

Een egel naar de VS;

Een molen naar Rusland;

Een vuurtoren naar Australië;

Een brievenbus naar Thailand;

Hondjes naar China;

Een oude auto naar Wit-Rusland;

En een iDrukker naar Oekraïne.. die is al erg lang onderweg trouwens, langer dan anders naar Oekraïne, misschien door het gedoe in dat land?

Kon bij iedereen aan hun wens voldoen, dat vind ik altijd het leukst! (behalve dan die Oekraïne, maar die had ook geen wensen..)

Verder buiten Postcrossing om een mooie kaart van prinses Diana gekregen Hoe blij kan je zijn met een kaartje?
Ik heb wel tape staan, maar gebruik het eigenlijk nooit. Plak wel af en toe stickertjes.

Ik ga morgen weer naar een museum.. hoop dat ik me in kan houden
Later is nu
Ik gebruik bijna altijd tape en vaak ook stickers.

Gewoon, omdat ik dat zelf leuk vind om te doen en ook om te krijgen.

Is het gelukt met inhouden, Dreamer?

Ik kan superblij zijn met het juiste kaartje, Mriek83!!

Cocomo, een lege hurray is zo jammer als je je best hebt gedaan!

Er gaan zo weer 4 kaarten in de oranje bus:

Een egeltje naar Rusland,

een Idrukker wintergroeten naar Duitsland,

de voorkant van een prentenboek blijft in Nederland

en paaseieren naar........China.

De laatste gaf aan waarschijnlijk niet meer op de universiteit te zitten omdat ze een baan ging zoeken. Adres is nog wel op de uni, dus ik ben benieuwd.

Ik sta nu op: sent 67, recieved 63, traveling 7 out of 10.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven