Mode & Beauty alle pijlers

Bontjas

21-02-2014 13:11 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na het overlijden van mijn oma een aantal bontjassen in handen gekregen. Nou zijn ze, op een na denk ik, allemaal nep. Het gaat mij nu om die ene jas waarvan ik denk dat deze echt is. Ik heb de jas al onderworpen aan meerdere bonttesten. Nu zou ik alleen willen weten wat voor bont het dan is. Kan ik met de jas naar een winkel gaan zodat zij dit kunnen nagaan? Ik ben van plan om de jassen te gaan verkopen, dus het zou wel fijn zijn om dit te weten.
ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen in zo,n enge jas de straat op durven.
wij slapen nooit.
quote:scarry schreef op 21 februari 2014 @ 20:26:

Ga je ook dit soort plaatjes plaatsen als iemand in de rubriek 'eten' om een recept met vlees vraagt, @Noa?

Ik zou nooit zelf een nieuwe bontjas kopen en daarmee 'vraag' creëren, maar dit is toch een totaal ander verhaal.door het dragen van een vintage bontjas (alle bontjassen zijn tweedehands) draag je expliciet uit dat je een voorstander bent van de bontindustrie en het dierenleed dat daarbij hoort.
quote:noa schreef op 21 februari 2014 @ 20:29:

Scarry, als iemand begint over dat vlees uit de bioindustrie het lekkerste is wat er is dan evt. wel ja.

Ik vond die opmerking van jou dat bont het mooiste is dat er is echt stuitend. Hoe kun je iets mooi vinden waar zoveel leed achter zit.Dieren vallen anders ten prooi aan andere natuurlijke vijanden, dat is ook geen pretty sight! Ooit een natuurfilm gezien? Denk je dat het dierenrijk leedvrij is? Het hypocriete voor mij zit hem in het vluchtige, achteloze van vlees eten en de hysterie om bont dragen.
Nostalgie

http://m.youtube.com/watch?v=0hKYQVA_ZaE

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:nina1966 schreef op 21 februari 2014 @ 16:55:

Ik ben niet tegen bont, wel tegen overmatig onnodig dierenleed en dat hoeft niet altijd samen te gaan.Lees je nog eens in. Bont gaat áltijd gepaard met overmatig (en sowieso onnodig!) dierenleed.
quote:valentinamaria schreef op 21 februari 2014 @ 20:32:

ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen in zo,n enge jas de straat op durven.Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die publiekelijk een stuk vlees eten, bijv in een restaurant of bij de Mac.
quote:scarry schreef op 21 februari 2014 @ 20:40:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die publiekelijk een stuk vlees eten, bijv in een restaurant of bij de Mac.

Een drogredenatie om dit als argument aan te voeren waarom het legitiem is een product te dragen waar vele dieren onder gruwelijke omstandigheden gestorven zijn. Gebrek aan echte argumenten waarschijnlijk.

Ik begrijp dat jij in ieder geval geen enkele moeite hebt met bont of met bio-industrie of dierenleed en wantoestanden whatsoever. Applaus voor jezelf hoor
quote:scarry schreef op 21 februari 2014 @ 20:39:

Het hypocriete voor mij zit hem in het vluchtige, achteloze van vlees eten en de hysterie om bont dragen.

Hysterie? Volgens mij ben jij de enige die hier hysterisch reageert hoor.

O, en voor ik ook de volle laag krijg; ik gebruik geen leer en eet geen vlees of vis, en amper zuivel.

Overigens vind ik dieren die elkaar afmaken nog altijd heel wat 'humaner' dan (pels)dieren die hun hele rottige leven in een veel te klein kooitje zijn opgesloten en vervolgens op een vreselijke manier worden afgemaakt.
quote:scarry schreef op 21 februari 2014 @ 20:40:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die publiekelijk een stuk vlees eten, bijv in een restaurant of bij de Mac.Vlees is om de honger te stillen, het dragen van bont is in ons klimaat puur en alleen ijdeltuiterij.
Het is normaal dat dieren elkaar in de natuur afmaken. Dat zullen ze wel moeten om te overleven, niet omdat ze denken, hee ik ga eens even in dat velletje lopen.
Cum non tum age
quote:Trotter schreef op 21 februari 2014 @ 20:45:

[...]

Hysterie? Volgens mij ben jij de enige die hier hysterisch reageert hoor.

O, en voor ik ook de volle laag krijg; ik gebruik geen leer en eet geen vlees of vis, en amper zuivel.

Overigens vind ik dieren die elkaar afmaken nog altijd heel wat 'humaner' dan (pels)dieren die hun hele rottige leven in een veel te klein kooitje zijn opgesloten en vervolgens op een vreselijke manier worden afgemaakt.als ze al worden afgemaakt, het komt geregeld voor dat de dieren levend worden gevild omdat vergassing niet afdoende is. Maar heeeeeeeyyyyy, het is okeeeeey, want er zijn ook mensen die vlees eten.........
Ik ben eens in de winter *(nou ja, winter, eind oktober, maar het was wel al -20) in Siberie geweest en dan is een bontjas anders verdomd handig. Denk maar niet dat je hypermoderne skijack met thermo je daar warm houdt. Dat doet ie namelijk niet.

Maar in een bontjas blijf je lekker warm.

Maar goed, in Europa, op een paar gebieden na misschien, is een bontjas imo totaal overbodig.
zeehondjes knuppelen? Het is prima, er zijn ook mensen die aan sportvissen doen
quote:liubi schreef op 21 februari 2014 @ 20:52:

Ik ben eens in de winter *(nou ja, winter, eind oktober, maar het was wel al -20) in Siberie geweest en dan is een bontjas anders verdomd handig. Denk maar niet dat je hypermoderne skijack met thermo je daar warm houdt. Dat doet ie namelijk niet.

Maar in een bontjas blijf je lekker warm.

Maar goed, in Europa, op een paar gebieden na misschien, is een bontjas imo totaal overbodig.In Siberië ben je waarschijnlijk een vermogen kwijt voor een niet-bontjas die je even warm houdt (in een markt overspoeld met bontjassen).
quote:liubi schreef op 21 februari 2014 @ 20:52:

Ik ben eens in de winter *(nou ja, winter, eind oktober, maar het was wel al -20) in Siberie geweest en dan is een bontjas anders verdomd handig. Denk maar niet dat je hypermoderne skijack met thermo je daar warm houdt. Dat doet ie namelijk niet.Gelul. Ik ben op Antarctica geweest, en heb het (zonder bontjas) geen seconde koud gehad. Als je je maar goed kleedt.
In lapland hebben wij polar kleding gehuurd, was daar zelfs nog kouder.
Cum non tum age
ach ja, wat een stupide smoezen om bont recht te praten
Normaal gesproken zou ik nooit van mijn leven geen bont kopen, maar deze jas was al zeker 40 jaar oud......

Heerlijk warm ook, gewoon een recht toe rechtaan model zoals je een paar jaar geleden ook heel veel in de winkels zag hangen maar dan uiteraard van nepbont. Je moest eens weten hoeveel complimenten ik heb gehad met die jas! Heb er alleen maar niet bij verteld dat ie echt was. Geen idee wat voor bont het is trouwens. Alleen als het heel, heel koud is trek ik hem aan!
quote:koekkie schreef op 21 februari 2014 @ 21:09:

Normaal gesproken zou ik nooit van mijn leven geen bont kopen, maar deze jas was al zeker 40 jaar oud......

Heerlijk warm ook, gewoon een recht toe rechtaan model zoals je een paar jaar geleden ook heel veel in de winkels zag hangen maar dan uiteraard van nepbont. Je moest eens weten hoeveel complimenten ik heb gehad met die jas! Heb er alleen maar niet bij verteld dat ie echt was. Geen idee wat voor bont het is trouwens. Alleen als het heel, heel koud is trek ik hem aan!Dus als hij oud genoeg is dan is het oké? Ook een kulsmoes.
Cum non tum age
Mag bont van muskusratten eigenlijk wel ?

Volgens mij wordt het ook wel bisam genoemd.

Ik haalde er soms zeven in één week uit de val van de provincie. Prachtig goudkleurig vel, en ze hebben tót aan die val een mooi leven gehad, lekker dijken stukgraven en in de sloot zwemmen. Ik weet alleen niet hoe ik ze moet villen. Als ik ooit een restaurant tref met 'waterkonijn' op de kaart ga ik het zeker proberen.

quote:scarry schreef op 21 februari 2014 @ 20:14:

Bah wat een hypocrisie! Een bontjas is het mooiste wat er is, zeker een erfstuk. En degenen die dat veroordelen vreten wel iedere dag een boterham met worst en bakken een kipfiletje op. Wees dan consistent, en dat zijn de meesten niet.

Bah bah en nog eens bah!

En wil iedereen ook nog even vermelden of hun huisdieren ook vegetarisch consumeren. Ja even voor de beeldvorming.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Muskusratten zijn volgens mij wel vegetariërs, ze heten niet voor niets waterkonijn.

hier is zo,n muskus jas snoesje.

vreselijk ding trouwens, ww.marktplaats.nl/a/kleding-dames/jassen-winter/m764937763-lange-getailleerde-bontjas-muskus-pofmouw-39-40-m-l-zgan.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

muskusratten zijn toch beschermd tegenwoordig?
wij slapen nooit.
Was trouwens geen bontjas van mij maar een geleende.

Gelul? Nou je hoeft niet zo agressief te doen hoor.

Dus omdat jij het niet koud had, mag een ander het ook niet koud hebben.

Nee logisch.

En vertel ook gelijk even aan al die inheemse rendiervolken en aan de mensen in Norilsk en Yakutsk dat ze geen bont moeten dragen want een dik jack houdt ze ook warm. Trotter is immers op Antarctica geweest en zij had het niet koud. Dus moeten ze zich maar niet zo aanstellen toch?
gelul indeed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven