Minnaar. Deel 22.

donderdag 12 december 2013 om 15:06
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
zondag 23 februari 2014 om 11:01
@highlander. Dank voor je nuchtere bericht. Tja, waarom...vooral omdat ik erg verliefd ben. Denk veel aan hem en zou het liefst veel verder gaan dan alleen kussen en elkaar vasthouden. Ergens is natuurlijk ook dat stemmetje dat dit helemaal niet goed is want oneerlijk en gemeen. Maar het is ook raar hoe diep je zo'n stemmetje kunt wegstoppen en kunt negeren door aan het leuke en verliefde gevoel te denken! Maar zoals ik al eerder schreef, ik weet niet hoe leuk hij mij vindt dus misschien hoef ik me nergens druk om te maken. Wat denken jullie ?

zondag 23 februari 2014 om 11:06
Hoi allemaal. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb in ieder geval weer veel om over na te denken. Wat die gevoellens betreft, die zijn er nu ook, alleen kan ik ze niet plaatsen. Ik ga er voor nu van uit dat het puur sexuele spanning is. Ook weet ik dondersgoed dat zodra er meer gevoellens bij komen kijken ik moet maken dat ik afstand neem van nr2. Dat is iets dat echt niet zou kunnen. Van allerlei kanten niet. Ik weet dat het gevaarlijk is en dat ik mijn huwlijk er mee op het spel zet en toch wil ik tot nu toe niets liever dan dat het al juni zou zijn. Ik heb het er dus voor over, stom? Ja zeker, ik zet er veel mee op het spel. Maar toch weet ik ook dat als ik deze kans niet neem ik er zeker weten spijt van ga krijgen.
vandaar dus ook dat ik echt heel erg hoop dat ik hem deze week nog even kan zien/spreken. Ik wil graag weten hoe hij dingen wil, ook heeft hij vaker met het bijltje gehakt dus hij weet beter hoe met
De situatie om te gaan dan ik. Aan de andere kant is juist hij degene die voorstelde dan vroeg in de avond te komen en de nacht ook te blijven.
vandaar dus ook dat ik echt heel erg hoop dat ik hem deze week nog even kan zien/spreken. Ik wil graag weten hoe hij dingen wil, ook heeft hij vaker met het bijltje gehakt dus hij weet beter hoe met
De situatie om te gaan dan ik. Aan de andere kant is juist hij degene die voorstelde dan vroeg in de avond te komen en de nacht ook te blijven.
zondag 23 februari 2014 om 11:10
Juliette, juist doordat het contact met hem zo stiekem is maak jij er in jouw hoofd verliefdheid van.
Jij maakt jezelf wijs dat jouw connectie met die bijman zo speciaal bijzonder en diepgaand is om te voorkomen dat dat stemmetje van jouw geweten te zeer naar de voorgrond komt.
Terwijl het eigenlijk puur om de lust gaat doordat jij geil wil doen met die bijman en bij jouw man thuis zo gelukkig bent.
Jij maakt jezelf wijs dat jouw connectie met die bijman zo speciaal bijzonder en diepgaand is om te voorkomen dat dat stemmetje van jouw geweten te zeer naar de voorgrond komt.
Terwijl het eigenlijk puur om de lust gaat doordat jij geil wil doen met die bijman en bij jouw man thuis zo gelukkig bent.
volg je verstand, gebruik je gevoel

zondag 23 februari 2014 om 11:13
quote:juliette083 schreef op 23 februari 2014 @ 11:01:
@highlander. Dank voor je nuchtere bericht. Tja, waarom...vooral omdat ik erg verliefd ben. Denk veel aan hem en zou het liefst veel verder gaan dan alleen kussen en elkaar vasthouden. Ergens is natuurlijk ook dat stemmetje dat dit helemaal niet goed is want oneerlijk en gemeen. Maar het is ook raar hoe diep je zo'n stemmetje kunt wegstoppen en kunt negeren door aan het leuke en verliefde gevoel te denken! Maar zoals ik al eerder schreef, ik weet niet hoe leuk hij mij vindt dus misschien hoef ik me nergens druk om te maken. Wat denken jullie ?Ik denk als ik je verhaal zo lees dat je je wel druk moet maken, het komt duidelijk van twee kanten.
@highlander. Dank voor je nuchtere bericht. Tja, waarom...vooral omdat ik erg verliefd ben. Denk veel aan hem en zou het liefst veel verder gaan dan alleen kussen en elkaar vasthouden. Ergens is natuurlijk ook dat stemmetje dat dit helemaal niet goed is want oneerlijk en gemeen. Maar het is ook raar hoe diep je zo'n stemmetje kunt wegstoppen en kunt negeren door aan het leuke en verliefde gevoel te denken! Maar zoals ik al eerder schreef, ik weet niet hoe leuk hij mij vindt dus misschien hoef ik me nergens druk om te maken. Wat denken jullie ?Ik denk als ik je verhaal zo lees dat je je wel druk moet maken, het komt duidelijk van twee kanten.
zondag 23 februari 2014 om 11:15
quote:cljane schreef op 23 februari 2014 @ 11:06:Ook weet ik dondersgoed dat zodra er meer gevoellens bij komen kijken ik moet maken dat ik afstand neem van nr2. [..] Ik weet dat het gevaarlijk is en dat ik mijn huwlijk er mee op het spel zet en toch wil ik tot nu toe niets liever dan dat het al juni zou zijn.Jij kunt jezelf nu al niet kunt bedwingen met de tijd vooruit denken naar die spannende nacht in juni, dus hoe ga jij jezelf dan in de hand houden wanneer jij verliefd zou worden op die minnaar?
zondag 23 februari 2014 om 11:26
Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Super om even alles te kunnen delen. Ergens had ik de hele tijd het idee dat de verliefdheid alleen bij mij zat (of in ieder geval dat ik er meer mee bezig was) maar misschien is dat dan toch niet zo als ik jullie reacties lees. Ws. uit ik het meer dan hij en lijkt het daardoor zo. Toch raar dat ik helemaal niet meer zo helder kan denken, dat ik signalen mis die blijkbaar voor jullie overduidelijk zijn ... Nogmaals fijn om reactie te lezen, ook de nuchtere

zondag 23 februari 2014 om 11:28
quote:highlander schreef op 23 februari 2014 @ 11:15:
[...]
Jij kunt jezelf nu al niet kunt bedwingen met de tijd vooruit denken naar die spannende nacht in juni, dus hoe ga jij jezelf dan in de hand houden wanneer jij verliefd zou worden op die minnaar?
Waar haal jij uit dat ik mezelf niet kan bedwingen?
Dit bedoel ik niet boos hoor, maar zeker met dit soort situaties ziet een ander soms meer dan jijzelf
[...]
Jij kunt jezelf nu al niet kunt bedwingen met de tijd vooruit denken naar die spannende nacht in juni, dus hoe ga jij jezelf dan in de hand houden wanneer jij verliefd zou worden op die minnaar?
Waar haal jij uit dat ik mezelf niet kan bedwingen?
Dit bedoel ik niet boos hoor, maar zeker met dit soort situaties ziet een ander soms meer dan jijzelf

zondag 23 februari 2014 om 11:37
Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt juliette. Ik wil nr 2 graag zien, ik app graag met hem de hele avond lang. Maar ik weet ook dat er afgelopen nacht iemand anders bij hem is blijven slapen. Hier heb ik dan totaal weer geen moeite mee, geen jaloers gevoel ofzo.
En ik weet ook dat buiten het feit om, stel ik wordt verliefd en hij ook en ik zou voor hem mijn huwlijk beeindigen en bijvoorbeeld bij hem gaan wonen dit hooguit twee weken goed zou gaan. Daarna wordt het oorlog.
aan de hand van deze en wel meerdere gedachten denk ik dat je een heel goed punt hebt!
En ik weet ook dat buiten het feit om, stel ik wordt verliefd en hij ook en ik zou voor hem mijn huwlijk beeindigen en bijvoorbeeld bij hem gaan wonen dit hooguit twee weken goed zou gaan. Daarna wordt het oorlog.
aan de hand van deze en wel meerdere gedachten denk ik dat je een heel goed punt hebt!
zondag 23 februari 2014 om 11:46
quote:cljane schreef op 23 februari 2014 @ 11:28: Waar haal jij uit dat ik mezelf niet kan bedwingen? Uit deze opmerkingen van jou:quote:cljane schreef op 20 februari 2014 @ 21:31: Toen ik net begon te appen met nr2 was mijn man daar van op de hoogte. [..] Hij vroeg me te stoppen met appen. Dat heb ik op dat moment ook gedaan. [..] Na nog een tijdje heb ik toch weer geappt met nr2. [..] Ik denk dat hij (iets te veel) vertrouwen in me heeft.quote:cljane schreef op 19 februari 2014 @ 20:41:Ik verbood mezelf te voelen wat ik voelde en ook stoppen met appen maakte het er niet beter op, eerder slechter. Inmiddels dus weer aan het appen gegaanquote:cljane schreef op 20 februari 2014 @ 21:20: Ik weet inderdaad dat als ik dit ga doen er daarna geen weg meer terug is, dat lijkt me ook best heel moeilijk. Maar toch, de spanning om het juist wel te doen is groter op dit moment. Ik denk ook dat het dan naar meer zal smakenquote:cljane schreef op 20 februari 2014 @ 12:23: De spanning van het appen, van het er naar toe leven elkaar echt te gaan verwennen. [..] En als het van beide kanten heel erg goed bevalt, van nr2 en mij dus dan zit er misschien een affaire inquote:cljane schreef op 22 februari 2014 @ 19:23:Hier weer een aantal dagen verder met veel ge app. Heerlijk aan het heen en weer appen geweest met nr2. Mijn god wat is juni nog ver weg dan pas hebben we onze date staan. [..] Zelf hoop ik dat hij donderdag samen met mij even met mijn honden wil te wandelen. [..] oh wat hoop ik dat hij mee gaatquote:cljane schreef op 23 februari 2014 @ 11:06:Wat die gevoellens betreft, die zijn er nu ook [..] ik moet maken dat ik afstand neem van nr2. [..] en toch wil ik tot nu toe niets liever dan dat het al juni zou zijn.quote:cljane schreef op 23 februari 2014 @ 09:12: ik denk inderdaad dat ik mezelf compleet voor de gek zou houden door te denken dat het allemaal wel mee valt.

zondag 23 februari 2014 om 12:00
Toch vind ik het moeilijk om zo heen en weer geslingerd te worden met mijn gevoelens. Ene keer denk ik als we 6 maart in A'dam gaan eten en naar bios gaan "ik ga ervoor". De andere keer " het wordt gewoon een gezellige avond en meer niet". Waarom zijn mannen nou ook zo onduidelijk in het definiëren van gevoelens, maar hij zegt doodleuk " we hoeven niet alles te definiëren" grrr...en nog meer grrr voor alle onzekerheid die ik voel. Xx
zondag 23 februari 2014 om 12:18
quote:juliette083 schreef op 23 februari 2014 @ 12:00:Waarom zijn mannen nou ook zo onduidelijk in het definiëren van gevoelens, maar hij zegt doodleuk " we hoeven niet alles te definiëren" Hij laat het (on)bewust onduidelijk zodat jij bezig blijft met dagdromen over hem.
Egostrelend voor hem zo'n smachtende vrouw die achter hem aanloopt.
Jij bent niet de enige vrouw die verliefd en verlust niet-nauwelijks van elkaar kan onderscheiden.
Veel vrouwen denken dat ze verliefd moeten zijn om uberhaupt seks te kunnen hebben ongeacht of die vrouw vrijgezel of gebonden is.
Sletvrees.
Egostrelend voor hem zo'n smachtende vrouw die achter hem aanloopt.
Jij bent niet de enige vrouw die verliefd en verlust niet-nauwelijks van elkaar kan onderscheiden.
Veel vrouwen denken dat ze verliefd moeten zijn om uberhaupt seks te kunnen hebben ongeacht of die vrouw vrijgezel of gebonden is.
Sletvrees.

zondag 23 februari 2014 om 13:33
Julliette waarom wil je weten wat hij van jou vindt? Jij moet bij jezelf nagaan of je je eigen huwelijk nog de moeite waard vindt. Want deze man is zo close met jullie, dit kan niet geheim blijven. Ik zou als ik jou was eerst eens kijken naar je huwelijk, en of je het er echt voor over hebt om je gezin op te breken. Niet voor een andere man, want je weet nooit of je over een jaar nog met die ander samen bent. Maar voor jezelf, omdat jij je wel of niet gelukkig voelt in je huwelijk.
Is je huwelijk goed en wil je toch eens een andere pik proeven, doe dat dan niet met deze man, dit is echt veel te dichtbij.
Is je huwelijk goed en wil je toch eens een andere pik proeven, doe dat dan niet met deze man, dit is echt veel te dichtbij.
zondag 23 februari 2014 om 14:52
@dymo9 - ik wil het graag weten omdat ik verliefd ben op hem, dan is het altijd fijn om te weten dat het wederzijds is. En omdat ik alles niet meer zo scherp zie geloof ik
wilde ik jullie reacties horen. Dat ik dus geen dingen zie die er niet zijn, snap je. Dat mijn gevoel / intuïtie me niet in de steek laat. Dat zijn eigenlijk de hoofdredenen.
Mijn huwelijk is verder goed. we zijn al 15 jaar bij elkaar waarvan 6 jaar getrouwd dus het is niet zo dat we de kleren van elkaars lijf rukken zeg maar. Dus dat stukje spanning is wel heel fijn met nr.2
Maar ik hoor jullie waarschuwingen ook heel goed hoor. Ik wil alleen niet met een ander het bed in (dus niet zomaar een ander die verder weg staat want daar ben ik niet verliefd op, snap je)

Mijn huwelijk is verder goed. we zijn al 15 jaar bij elkaar waarvan 6 jaar getrouwd dus het is niet zo dat we de kleren van elkaars lijf rukken zeg maar. Dus dat stukje spanning is wel heel fijn met nr.2
Maar ik hoor jullie waarschuwingen ook heel goed hoor. Ik wil alleen niet met een ander het bed in (dus niet zomaar een ander die verder weg staat want daar ben ik niet verliefd op, snap je)
zondag 23 februari 2014 om 15:09
Julliette, fijn voor hem dat jij je constant zit af te vragen of hij liefde voor jou voelt en wat hij wil met jou.
Mij is het onduidelijk wat jij nu wil.
Jij zegt dat jij thuis liefde hebt, daar alleen een stukje lust mist en voor die lustbevrediging een minnaar wel fijn vind.
Waarom richt jij jezelf nu zo volledig op een derde waarmee jij èn lust èn liefde wilt delen?
Waarom wil jij persé wederzijse verliefdheid als het jou alleen om een stukje spanning te doen is?
Weet jij echt zeker dat jouw huwelijk zo gelukkig is als jij eerder claimde?
Mij is het onduidelijk wat jij nu wil.
Jij zegt dat jij thuis liefde hebt, daar alleen een stukje lust mist en voor die lustbevrediging een minnaar wel fijn vind.
Waarom richt jij jezelf nu zo volledig op een derde waarmee jij èn lust èn liefde wilt delen?
Waarom wil jij persé wederzijse verliefdheid als het jou alleen om een stukje spanning te doen is?
Weet jij echt zeker dat jouw huwelijk zo gelukkig is als jij eerder claimde?

zondag 23 februari 2014 om 17:20
zondag 23 februari 2014 om 18:31
Anouk, polygame seksrelaties en polyamore liefdesrelaties zijn óók relaties.
Verder eens, als Juliette beide wil zal zij eerst thuis open kaart moeten spelen over haar verlangen.
Je kan pas zonder problemen buiten spelen als binnenshuis alles stabiel op orde is vind ik.
Hoe is het Sense?
Verder eens, als Juliette beide wil zal zij eerst thuis open kaart moeten spelen over haar verlangen.
Je kan pas zonder problemen buiten spelen als binnenshuis alles stabiel op orde is vind ik.
Hoe is het Sense?
zondag 23 februari 2014 om 18:38
Hier wel ok, highlander.. Ons contact is stabiel, geen rare emotionele rollercoasters meer.. Het wachten is nu op zijn definitieve beslissing en dan eens zien hoe onze relatie /vriendschap kan blijven voortbestaan
Maar dat duurt allemaal nog even
En jij? Volgens mij heb jij een beetje te veel tijd om handen
Maar dat duurt allemaal nog even
En jij? Volgens mij heb jij een beetje te veel tijd om handen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

zondag 23 februari 2014 om 18:38
Oh maar begrijp me niet verkeerd sense en highlander: het is niet dat ik niet geloof dat een-relatie-naast-een-relatie kan bestaan (mag dan wel een beetje napruilen na mijn recente breuk, maar dat zie ik nog wel hoor ).
Ik reageerde alleen op juliette die ineens met "relatie" uit de hoge hoed komt. Verraste me nogal, gezien haar voorgaande posts.
Ik reageerde alleen op juliette die ineens met "relatie" uit de hoge hoed komt. Verraste me nogal, gezien haar voorgaande posts.
zondag 23 februari 2014 om 18:46
quote:Sense-1970 schreef op 23 februari 2014 @ 18:38: En jij? Volgens mij heb jij een beetje te veel tijd om handen Inderdaad. Al die vrije tijd vliegt mij naar mijn keel.
Ik ben blij dat mijn vader en broer hebben aangegeven dat zij op hun tandvlees lopen door het waarnemen van mijn functie en ik per maart weer mijn tanden in zakelijke problemen kan zetten.
Niets afdoende aan alle problemen beschreven op dit forum.
Die zijn een welkome afleiding momenteel.
Ik ben blij dat mijn vader en broer hebben aangegeven dat zij op hun tandvlees lopen door het waarnemen van mijn functie en ik per maart weer mijn tanden in zakelijke problemen kan zetten.
Niets afdoende aan alle problemen beschreven op dit forum.
Die zijn een welkome afleiding momenteel.