Mode & Beauty alle pijlers

Haar/hoofdhuid/shampoo

27-02-2014 13:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai Lieve Viva dames,

Ik heb even een vraag..

Als ik mijn haar 1 dag niet was komen er gelijk irritaties op mijn hoofdhuid en een soort vettigheid/schilfers er vanaf. Geen roos, maar het lijkt wel soort op talg.

Heb al diverse shampoos geprobeerd, een tijd lang iedere dag mijn haar gewassen of juist proberen het weer uit te stellen, maar het voelt zo vies en vervelend.

Wat kunnen jullie mij aaraden?
Een bezoekje aan de huisarts om schimmel uit te laten sluiten.
Als schimmel of iets anders is uitgesloten, probeer dan eens je haar te wassen met een milde shampoo, geen shampoo tegen vet haar, daarmee stimuleer je alleen maar je talgkliertjes om meer vet aan te maken. Het middel is erger dan de kwaal.
verba volant, scripta manent.
no poo.
Milde shampoo, en je hoofdhuid niet te veel masseren helpt bij mij ook.

Verder... Heb je lang haar? Bij mij verminderde het probleem aanzienlijk toen ik mijn haren kort liet knippen (kon er wat lucht bij komen).

Ik gebruik overigens een shampoo met zo veel mogelijk natuurlijke ingrediënten. Heb er nu 1 van Lush. Zeer tevreden over, niet in de laatste plaats omdat ik al sinds oktober met dat blokje doe en er nu alleen nog maar een klein deukje in zit, terwijl ik hem toch regelmatig gebruik.
Ik heb half lang haar, net iets voorbij mn schouders zeg maar.

Ga eens kijken naar de shampoo van Lush en sowieso maar een doktersafspraak maken.

Dankjullie wel so far
Natuurlijke shampoos zoals lush of de tuinen & anders baking soda de no poo methode dus..
Heb je al eens Head&Shoulders geprobeerd? Ik probeerde dat nooit ivm de vele slechte verhalen die ik er altijd over hoorde. Ten einde raad toch geprobeerd onder het mom van "erger kan het toch niet worden" en waarachtig: nergens meer last van! Had dezelfde klachten als jij en ook halflang haar.
Grote kans dat dit een schimmel is. Een soort berg.

Zorg dat je je haar goed droogt na het wassen want zo'n (onschuldige) schimmel vindt een klamme omgeving heerlijk. En verder kan je bij de huisarts een recept krijgen (weet even de naam niet) van een roze shampoo die die schimmel bestrijdt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Resdan anti-roos shampoo
quote:Niempje40 schreef op donderdag 27 februari 2014 14:41 Resdan anti-roos shampooDat is niet die ik bedoel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 27 februari 2014 @ 14:30:

En verder kan je bij de huisarts een recept krijgen (weet even de naam niet) van een roze shampoo die die schimmel bestrijdt.

Ketoconazol shampoo.

Het kan inderdaad roos zijn of berg of seborroisch eczeem. Dus een bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad. Zelf zou ik eerst antiroosshampoo uitproberen.
Dankjullie voor deze supertips zover!

kan ik zeker wat mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven