krachttraining vrouwen
dinsdag 13 augustus 2013 om 22:55
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.
Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...
Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...
Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
zondag 23 februari 2014 om 16:24
Tuurlijk. Ik begin altijd in op de tenen, en dan zorg ik, dat echt mijn hele lichaam meewerkt. Niet alleen op de armen hangen, ook rug en buik doen mee. Als het niet meer gaat, wacht ik even, doe ik nog een of twee, en dan ga ik over op opdrukken vanaf de knie.
http://www.youtube.com/watch?v=p6jxd3i8y_E
http://www.youtube.com/watch?v=p6jxd3i8y_E
vrijdag 28 februari 2014 om 16:01
Het begint te komen hoor, dat opdrukken. Ik kan het al 2 keer
Wat is een goeie oefening voor je triceps? Ik doe één zo'n oefening bij zo'n paal dat je dat stangetje naar beneden trekt zeg maar (echt geen idee hoe het heet) maar dan voel ik het meer aan de zijkant van m'n rug. De chestpress is ook enigszins voor je triceps geloof ik maar ook daarbij voel ik ze niet. Thuis doe ik soms nog benen op de bank, armen op de salontafel en dan laten zakken. Maar het blijft slappe hap met die triceps. Biceps beginnen wel zichtbaar te worden.
Verder nog steeds niet echt tevreden over de vorderingen. Het gaat tergend langzaam
Wat is een goeie oefening voor je triceps? Ik doe één zo'n oefening bij zo'n paal dat je dat stangetje naar beneden trekt zeg maar (echt geen idee hoe het heet) maar dan voel ik het meer aan de zijkant van m'n rug. De chestpress is ook enigszins voor je triceps geloof ik maar ook daarbij voel ik ze niet. Thuis doe ik soms nog benen op de bank, armen op de salontafel en dan laten zakken. Maar het blijft slappe hap met die triceps. Biceps beginnen wel zichtbaar te worden.
Verder nog steeds niet echt tevreden over de vorderingen. Het gaat tergend langzaam
vrijdag 28 februari 2014 om 16:06
Of je je triceps gaat zien, hangt ook af van de hoeveelheid vet die erop zit.
Kijk hier eens:
http://www.exrx.net/Lists/ExList/ArmWt. ... chor122387
Links met gewichten/toestellen, rechts met lichaamsgewicht.
Bij elke oefening een filmpje.
Of smal opdrukken.
Kijk hier eens:
http://www.exrx.net/Lists/ExList/ArmWt. ... chor122387
Links met gewichten/toestellen, rechts met lichaamsgewicht.
Bij elke oefening een filmpje.
Of smal opdrukken.
vrijdag 28 februari 2014 om 16:09
Over je voortgang: als je er per jaar twee kg spier bijkrijgt, is dat al heel veel. Uiterlijke winst behaal je vooral door een lager vetpercentage.
Ik denk dat je deze oefening bedoelt:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html
Als je daarbij vooral je rug voelt, sta je verkeerd of hou je je armen niet strak genoeg langs het lichaam.
Het is natuurlijk wel zo, dat je vrijwel met geen enkele oefening een spier zodanig kunt isoleren, dat je alleen die spier traint. Ze zitten nu eenmaal allemaal aan elkaar vast.
Ik denk dat je deze oefening bedoelt:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri ... hdown.html
Als je daarbij vooral je rug voelt, sta je verkeerd of hou je je armen niet strak genoeg langs het lichaam.
Het is natuurlijk wel zo, dat je vrijwel met geen enkele oefening een spier zodanig kunt isoleren, dat je alleen die spier traint. Ze zitten nu eenmaal allemaal aan elkaar vast.
vrijdag 28 februari 2014 om 17:06

zaterdag 1 maart 2014 om 00:20
quote:mrssomething schreef op 28 februari 2014 @ 16:01:
Makkelijk thuis te doen,
dippen op een bank (even googelen)
of pushups waarbij je handen recht onder je schouders staan en je ellebogen naar achteren buigen.
Makkelijk thuis te doen,
dippen op een bank (even googelen)
of pushups waarbij je handen recht onder je schouders staan en je ellebogen naar achteren buigen.

zaterdag 1 maart 2014 om 22:43
ik squat met veel meer op de barbell en dat doet zeker geen pijn in mijn nek, je hebt hem ook niet op je nek maar op de bovenkant van je schouderbladen, als je je bovenlichaam goed opgericht houdt en je maakt een perfecte squat, schouderbladen naar elkaar toe, dan kan het gewicht niet op je nek drukken maar wordt verdeeld over je schouderbladen.

maandag 3 maart 2014 om 16:43
quote:lala66 schreef op 01 maart 2014 @ 21:06:
Off topic: Sabbaticalmeds: even voor mezelf: maar ben jij je avatar of een fan? (indien het eerste: woohooo
Joanna Thomas volgens mij, flink gegroeid op de anabolen:
Is ook een goede documentaire over geweest, die je hier kunt bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=YdbhmEl4tNc
Maar misschien is het Meds wel zelf, je weet niet.
Off topic: Sabbaticalmeds: even voor mezelf: maar ben jij je avatar of een fan? (indien het eerste: woohooo
Joanna Thomas volgens mij, flink gegroeid op de anabolen:
Is ook een goede documentaire over geweest, die je hier kunt bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=YdbhmEl4tNc
Maar misschien is het Meds wel zelf, je weet niet.

donderdag 6 maart 2014 om 08:01
Zo zeg, gisteren weer even geconfronteerd met hoe belangrijk 'mind' is bij sporten... Ik kwam er pas bij de 2e set achter dat ik bij de deadlift per ongeluk 10 kilo méér aan mijn stang had hangen... Bij de 1e set dacht ik: 'poeh hee, hij is zwaar', maar ik deed gewoon 8 reps. En toen had ik het door en perste ik er de 2e set nog maar net 6 reps uit. Was voor mij weer even een wake up call dat je jezelf met krachttraining echt moet uitdagen en dat je meer kunt dan je denkt!
donderdag 6 maart 2014 om 11:23
Dat idee heb ik ook wel ja. Ik vind het ook vaak 'te makkelijk' gaan. Ze letten er alleen bij ons wel erg op of je de bewegingen echt helemaal goed doet dus als ik te zwaar train dan kan ik het niet meer mooi afmaken. Maar ik heb nooit spierpijn dus dan heb ik weer het idee dat dat ook niet goed is.
Gebruiken jullie trouwens handschoenen? Ik krijg toch wel wat eelt op mijn handen en dat vind ik niet zo charmant maar handschoenen vind ik weer zo overdreven staan als ik maar met 10 kilo aan de stang bezig ben.
Gebruiken jullie trouwens handschoenen? Ik krijg toch wel wat eelt op mijn handen en dat vind ik niet zo charmant maar handschoenen vind ik weer zo overdreven staan als ik maar met 10 kilo aan de stang bezig ben.