Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Hi Chica!

Maak je niet druk om dat omrollen, Anniek is vast weer sneller in andere dingen!

Britt kan wel omrollen en zitten maar niet kruipen. Ze draait eigenlijk alleen rondjes op de grond, meer niet!

Ik ga volgende week voor een fiets kijken idd. Lijkt me ook heerlijk om te gaan fietsen. Fietsen mag je doen als je kleine goed kan zitten.

Wat een boef ben ik eigenlijk, tis zaterdag en ik zit op t forum!!!!! JAJA!

Britt gisteravond na de fles begonnen met overgeven. Heb geloof ik wel 4 keer haar bed moeten verschonen en haar in badje doen. Echt alles zat onder. Zo zielig. Wat het nou was geen idee. Geen koorts, niet huilen of iets dergelijks. Heb haar gisteravond maar geen fles meer gegeven met de gedachte die komt er toch weer uit. Dus vanochtend om 06.00 de fles gegeven (was er wel wat huiverig voor zo'n hele klots op dat lege maagje) en ja hoor fles op en alles kwam er weer uit. Heb haar na een uurtje wat ORS gegeven (30 ml) omdat ze geen plasluiers meer had etc. Dat bleef er gelukkig in en daarna maar gaan opbouwen. 09.00 50 ml melk en een uur later 100 ml. Ook er in gebleven. En net een vruchtenhapje. Ben benieuwd!

Ze zou gaan logeren bij opa en oma. Kijk het nog ff aan. Een kotsend kleinkind kan ik ze niet aan doen en wil trouwens dan zelf bij haar zijn.

Nogmaals fijn weekend.

Liefs bibi
hallo allemaal!

ook wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie, we zijn naar st tropez geweest en jamie heeft heerlijk geslapen onderweg met af en toe een poosje wakker maar dan wat spelen. ook daar ging het hardstikke goed!

crini: gefeliciteerd met je zwangerschap! er was toch nog iemand die al zwanger was??

op vakantie heeft jamie ook tandjes gekregen twee tegelijk, gelukkig heeft hij er weinig last van gehad, eigenlijk helemaal niets gemerkt!!! en tandenpoetsen vind hij erg leuk! een buurvrouw vertelde nog dat een paar dagen nadat jamie in de box met een buurmeisje had gezeten ze waterpokken kreeg, gelukkig heeft jamie dat dus niet gehad op vakantie!!!

fietsen hebben we al een paar keer gedaan maar dan wel heel voorzichtig op wegen zonder hobbeltjes en hij vond het helemaal geweldig!

chica, jamie kruipt ook nog niet hoor! wel zitten maar als hij op zijn buik ligt dan spartelt hij als een wilde of draait allemaal rondjes en als hij iets wil hebben wat buiten bereik ligt dan trekt hij gewoon het kleed naar zich toe waar hij op ligt en heeft hij het ook. het eten gaat ook steeds beter. wij zitten nog wel op 5 flessen maar hij is niet dik dus op het cb zeiden ze dat het geen probleem is

bibi, sterkte met je zieke meisje!
quote:eef_79 schreef op 21 juni 2008 @ 20:39:

fietsen hebben we al een paar keer gedaan maar dan wel heel voorzichtig op wegen zonder hobbeltjes en hij vond het helemaal geweldig!

chica, jamie kruipt ook nog niet hoor! wel zitten maar als hij op zijn buik ligt dan spartelt hij als een wilde of draait allemaal rondjes en als hij iets wil hebben wat buiten bereik ligt dan trekt hij gewoon het kleed naar zich toe waar hij op ligt en heeft hij het ook. het eten gaat ook steeds beter. wij zitten nog wel op 5 flessen maar hij is niet dik dus op het cb zeiden ze dat het geen probleem is

bibi, sterkte met je zieke meisje!

hihihi je verhaal klinkt zo bekend! Britt doet echt psies t zelfde. Kleed naar d'r toe trekken als ze iets wil hebben. En rondjes draaien.

We zitten nu op 3 flessen en proberen brood tussen de middag. Maar na het spugen van haar (gelukkig ging het snel weer beter met haar) wil ze geen brood meer. Als ik al met een stukje aan kom dan begint ze te blazen tussen haar lipjes, nephoestjes en kokhalspogingen. Maar goed ze vertoont t zelfde gedrag nu met haar groentehapjes TOTDAT JE MET EEN DANOONTJE AANKOMT, dan gaat die mond wijdopen... draakje. Dus ze zal wel een uitprobeerperiode hebben.

Herkennen jullie dit?

liefs Bibi
Hihi Bibi zo klein en dan al zo manipuleren. Schattig om te lezen maar vast voor jou niet altijd even leuk. Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar ik geef ook eigenlijk (nog) geen danoontje.

Blij te horen dat het weer beter gaat met haar. Het is zo naar om elke keer weer alles eruit te zien komen. Raar he dat ze dat zo ineens kunnen hebben.

Goed om te horen dat er hier nog kindjes zijn die ook af en toe nog 5 flessen krijgen. Anniek krijgt het brood nog niet weg en dus vervangt dat ook nog geen hele maaltijd. Werd al een beetje zenuwachtig van die berichten dat ze persee naar minder flessen moest.

Eef: Heerlijk Saint Tropez en het klinkt ook heerlijk samen met Jamie. En dan twee! tanden tegelijkertijd. Waren dat de eerste? Fijn dat het poetsen goed gaat. Maak je er iets speciaals van of niet?

Ik heb dit weekend voor het eerst gefietst met Anniek. Zo super leuk en schattig. Het ging helemaal goed. Ik heb natuurlijk wel opgepast met stoepranden en andere grote bobbels maar ze vind het super leuk. Heb de fiets en het stoeltke eerst laten checken bij een fietsenmaker zodat ik zeker wist dat alles goed gemonteerd was en daarna eerst een heel klein stukje gefietst. Dan even pauze, dan weer een stukje en zondag een wat groter stuk in totaal. Heerlijk dat ik weer wat mobieler ben hier in de stad.

Anniek wil trouwens niet meer in de box liggen, ze wil alleen nog maar zitten. Dus speelt ze vaak zittend op de bank (met mama in de buurt) en is ze helemaal happy. Rare (schattige) dingen hebben die kleintjes soms
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
chica, ja op vakantie gelijk zijn eerste twee tandjes!! we maken eigenlijk niet echt iets speciaals van het tandenpoetsen, is ook niet nodig omdat hij het zo al leuk vind..

en de flessen jamie krijgt er echt nog iedere dag 5 hoor.. hij komt ook nog steeds om 6 uur dus om nou om 6 uur 's avonds de laatste fles te geven.. dan is de nacht wel erg lang

wij hebben zo'n air towel gekocht en daarin leggen we nu het boxkleed, dat is een vierkant plastic ding met aan alle kanten een opblaasrand, het lijkt een beetje een badje maar dan zijn de randen niet zo heel hoog en nu kan jamie dus op het kleed lekker draaien en doen wat hij wil zonder dat hij in een keer met zijn hoofd op de tegels knalt als hij per ongeluk toch van buik op rug draait en hij kan er ook gewoon op zitten en als hij valt komt hij zacht terecht..
ik heb nog wat foto's op de msn group geplaatst ook een van de air towel waar ik het over had en jamie met tandenpoetsen...
Das slim eef om het zo te doen. Ik ken ze wel die airtowels misschien wel leuk voor op het balkon hier en het is inderdaad erg veilig etm vallen enzo. Goed om te horen dat je ook nog 5 flessen geeft. Wij hebben Anniek geprobeerd van 6 uur naar 7 uur te gaan met savonds naar bedje. Dat gaat goed maar langer dan 0600 ochtends slaapt ze toch niet. Ik geef dan een bambix fles en leg haar weer terug. Meestal slaapt ze dan nog wel een uurtje.

Heeft iemand ook ervaring met een badring? Wil zon ding wel kopen want dan kan ze ook in badje lekker rechtop zitten. Koop je zon ding bij de Prenatal???? Zal wel
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
@Eef: heb zojuist je foto's even bekeken. Wat een schatje die Jamie! Hij lijkt erg vrolijk en tevreden. Lijkt mij ook leuk zo'n air towel en ik zag dat je voor in het zwembad ook een leuk zitje hebt....heb laatst bij Babyplanet gekeken maar daar hadden ze zoiets niet...hoe kan ik er aan komen? Wij gaan binnenkort op vakantie en als het warm weer is lijkt het me super om met Lucia te gaan zwemmen!
chica,

zo'n badring bedoel je daarmee zo'n stoeltje waarin ze rechtop kunnen zitten in bad? jamie heeft er zo een en dat gaat best goed maar hij zakt wel onderuit dus ik heb soms het idee dat het misschien niet zo heel lekker zit bij zijn ballen en piemel!!!

wyfke,

ik heb de mama en ik zwemband (zo heet hij) bij ons bij duimeland gekocht ik weet niet of dat ook bij jou in de buurt zit, misschien ook wel bij prenatal? hij is in elk geval met nijntje erop.. hij was erg leuk... maar na een paar dagen al lek!! beetje jammer dus!

Jamie is inderdaad een erg vrolijk kind heel veel lachen vaak om van alles echt schateren echt heel leuk en hij lacht ook naar iedereen en probeert contact te krijgen je ziet ook iedereen naar hem lachen omdat hij ze allemaal zo aankijkt.. maar als ze dan te dichtbij komen is het een pruil lipje, hij is dan ineens eenkennig! Ook toen we terug kwamen van vakantie moest hij flink wennen bij iedereen dat was niet echt leuk voor opa's en oma's!
Hoi meiden!

Weer ff geleden. Inmiddels ook ziek geweest. Ws van Britt overgenomen want ook mn moeder heeft dezelfde griep gehad. Man wat was ik beroerd. Kan me niet heugen dat ik mezelf zo beroerd heb gevoeld. Alles kwam eruit! Maar goed alles weer zn gangetje inmiddels!

Zo'n airtowel is idd handig. Maar je kan ook als je een voedingkussen hebt die achter of om je kleine heenleggen. heb je alleen niet t opvangen van voren helaas (Britt heeft haar eerste bloedneus inmiddels gehad).

Mevr begint d'r zelf nu ook op te trekken via de spijlen van de box. Ze vind gelukkig in de box zitten ook geweldig. Dat scheelt als mama even wat wilt doen. Als ik mn handen in de box steek pakt ze mijn vingers en trekt zichzelf dan op. Zo leuk om te zien. Zo geen baby meer. Maar kruipen ho maar en ze weet ook opeens niet meer hoe je moet terugrollen van buik naar rug. En laat ze dat nou vaak in bed doen. Dus kan mama haar terug leggen op de rug omdat ze het op krijsen zet!

Tandjes, nummer 9 JA ECHT!!!! komt nu ook door! Ik begrijp nu echt waarom ze nu een tijdje aan t kwakkelen is.

Eef: die mama en ik band, lijkt me ook geweldig. Denk dat ik die ook ga aanschaffen!

Het babyzwemmen is hier helaas afgelopen gedurende de zomervakantie. Ga wel een keer kijken wanneer t wat rustiger is tijdens het vrij zwemmen.

Volgende week een lang weekend naar Landal omdat mn moeder 60 wordt (een echte oma leeftijd) daar heb je ook een tropisch zwembad en de hele ratteplan. mij benieuwen. Mn moeder weet er nog niets van. Dat wordt HUILEN!!! :-)

Liefs bibi
Nwe week nwe kansen! Ff de boel updaten!

Liefs Biep
Eindelijk vakantie! Joepie, daar was ik wel aan toe. Volgende week gaan we er lekker tussenuit met z'n drietjes. Jammer van het weer tot nu toe...

Het lijkt wel of alle kindjes hier, maar ook die ik in het dagelijks leven tegenkom, verder zijn in hun ontwikkeling dan Lucia. Volgens het cb hoef ik me nergens zorgen over te maken want moet ze ergens tussen de 9 en 12 maanden gaan zitten, optrekken, kruipen en wellicht haar eerste stapjes gaan zetten. Lucia doet eigenlijk weinig behalve omrollen en op haar buikje spelen en rondjes draaien en af en toe een klein stukje achteruit schuiven. Ik oefen wel eens met haar door haar op schoot te laten staan, maar het lijkt wel of ze er nog niet aan toe is en het ook niet leuk vindt.

In het begin leek het wel of ze een voorsprong had omdat ze zich al heel vroeg omrolde en een soort van woordjes brabbelde, maar nu gebeurt er al een tijdje niets meer. Ik kan het niet helpen maar ik maak me daar toch een beetje zorgen over.

Oefenen jullie veel of zien jullie wel wanneer jullie baby iets onderneemt? En heeft er nog iemand tips hoe je samen leuk kunt spelen? Want ze vermaakt zich prima met speelgoed op haar speelkleedje, maar wat kun je op deze leeftijd samen doen?
@Wyfke: Lekker, heerlijk vakantie, ik mag nog een paar weekjes werken.

Hier nog een die nog lang niet heel veel kan hoor, evi kan zich op haar buik rollen en zich dan opdrukken en weer terug rollen, het zelfstandig zitten begint hier aardig vordering te maken. Af en toe valt ze nog wel eens naar achter. Ze kan in d'r handjes klappen en met d'r handjes ''hoera'' doen. Maar voor de rest houdt het op, zelfs nog geen een tandje en de brabbeltaal kan ik geen wijs uit.

Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor.

Qua oefenen; ja, ik weer dat evi nu dingen na wil doen als ze iets ziet, dus met dat handjes in de lucht en klappen heb ik veel gedaan.

En wb samen spelen, we gaan wel eens samen op de grond zitten en dan leg ik gewoon wat speelgoed bij d'r neer. Mij gaat het er dan om dat ik direct bij haar ben dat ze speelt en ze heeft meer ruimte dan in de box.

We lezen samen wel eens, lekker bij mama op schoot en mee plaatjes kijken en erop slaan hahaha ;o)

Ik zing best veel, kindercd op en mee blèren.

Maar ik vind het desondanks wel heel belangrijk en fijn als ze zichzelf ook goed kan vermaken.

@Bibi: al 9 tandjes?? Wow, ik zie de eerste nog altijd niet verschijnen, wat een verschil dan weer he al die kindjes.
Hey Margreet, leuk dat jij hier ook weer eens bent

Inderdaad wat een verschil tussen kindjes van dezelfde leeftijd. We hebben laatst Lucia's vroegere buurjongetje weer eens opgezocht. Die kon al wel zelf zitten (nog niet zo lang) maar had ook nog geen enkel tandje.

Lucia vindt de kindercd ook super. Als ik zelf een liedje voor haar zing gaat ze helemaal stralen en kraaien. Grappig dat Evi het boekjes lezen ook leuk vindt, Lucia gaat ook op de plaatjes slaan en dingen aanwijzen enzo.

Gelukkig is Lucia nooit ziek, slaapt ze 's nachts altijd door en eet ze alles wat we haar voorschotelen. Daar is ook wel weer wat voor te zeggen!

Hoe is het verder met jou en Evi? Geef je nog steeds bv? En vindt ze alle (fruit)hapjes lekker?
Ja, ben er ff tussenuit geweest, heel druk gehad de laatste weekjes. In en om het huis, weekendje weg, veel moeten werken. Dus eigenlijk alleen zin en puf om snel te lezen wat er wel wordt geschreven door jullie.

Ja dat slaan op plaatjes, doet evi idd ook, zo grappig.

Heb zo'n kiekeboe boekje, vindt ze helemaal geweldig. En op de laatste blz zit dan een spiegeltje en ziet ze zichzelf maar ook mij. Lachen dat ze dan doet, niet eens hardop, maar zo'n big smile....

En ik denk idd dat Lucia en Evi veel dingen gemeen hebben hoor....want ook evi is nooit ziek, slaapt ze 's nachts door en eet ze idd alles wat we haar geven.

Met mij is verder alles goed, druk met werk, dubbele werkplek ivm nieuwe baan, maar nog niet voor de uren waarvoor ik aangenomen word. Werk nu +/- 10 uur op m'n oude werkplek nog en ongeveer 12 uur voor de nieuwe baan. Wel intern, maar omdat wij als nieuw team nu alleen nog maar informatie en regelzaken moeten doen en het woonhuis voor die bewoners nog niet ''open'' is dus uren minder. Maar nog veel werk hoor.

Vanaf september ga ik helemaal over en ga ik 24 uur werken met slaapdiensten. Komt in de praktijk overeen met zo'n 2 dagen. Want een 24 uursslaapdienst, daar krijg je 20,5 uur voor. Snappen jullie het nog een beetje hihihi!!

Ik geef nog voor 50% BV, om 7:00 uur en om 19:00 uur. Die andere 2x krijgt ze opvolgmelk. Op deze manier bevalt me wel. Maar omdat ik avonddiensten veelal werk moet ik toch 's avonds ff kolven op het werk. Nu is dat minder erg, omdat er veel minder druk opstaat dat voorheen.

We zitten ook in een heel lekker ritme thuis, evi slaapt altijd van ongeveer 12:00 tot 14:00 soms met een half uur verschil. Zoals het ritme nu is, kunnen we het heel lang volhouden.

Ik zal het ff hieronder neerzetten,

7:00 BV => nog een dutje tot ongeveer 9:00

9:30 fruit

11:30 boterham met 180cc opvolgmelk => middagslaapje

15:00 180cc opvolgmelk met een tussendoortje, meestal een broodkorstje ofzo.

18:00 warm eten, maak ik altijd zelf, bij hoge uitzondering een potje.

19:30 BV => naar bed en slaapt de hele nacht door.

Dus zoals het nu gaat, vind ik het super.

Goed, ga gauw naar bed, ben net klaar met werken maar dan kan ik meestal niet meteen slapen.

Liefs van mij!
Wat heeft Evi haar ritme al goed gevonden zeg. Maar dat was een paar maanden geleden ook al zo volgens mij. Echt super dat je nog steeds twee keer bv geeft! Zo is het wel goed vol te houden he? Ik gaf 's ochtends nog bv maar toen ik de griep kreeg was dat helaas ook afgelopen. Ook super dat je zelf warme hapjes maakt. Dat deden wij in het begin ook, toen ze alleen nog zeer fijn gemaakte groente en aardappelen at, maar nu in de Olvarit potjes ook vlees en vis e.d. zit weet ik niet zo goed hoe ik zelf een hapje klaar zou kunnen maken zonder kruiden en zout. Heb jij nog "recepten"?

Lucia's tijden schuiven elke dag nog een beetje. Als ze 's ochtends vroeg wakker is en naar het kdv gaat, slaapt ze tussen 10 en 11.30 uur, en dan 's middags meestal nog 1,5 tot 2 uur. Maar als ik haar 's ochtends na de fles weer in haar bedje leg slaapt ze nog even een paar uurtjes en doet ze alleen een middagdutje ergens tussen 14.30 en 16.30 uur.

Het voedingsschema is dan als volgt:

7.00 uur 1 fles opvolgmelk

10.00 uur fruithap met een verkruimeld Ligakoekje erdoor

11.30/12.00 uur 1 fles opvolgmelk, soms met stukjes brood met appelstroop

's middags flesje Roosvicee

16.00 uur 1 fles opvolgmelk

17.30 uur warme hap met Danoontje of een flinke bak yoghurt met Roosvicee

19.30 - 7.00 uur SLAPEN

Als ik het zo opschrijf lijkt het niet veel op een dag, maar een extra fles opvolgmelk hoeft ze niet, ze is heel tevreden en haar groeilijntje schommelt licht om de middelste lijn in de groeicurve van het cb heen. Twee weken geleden woog ze 8435 gram en was ze 70,5 cm lang.

Ze heeft nu vier tandjes en de vijfde zie ik bijna doorkomen. De onderste twee tandjes kwamen het eerst. Wat wel grappig is, is dat boven de twee voorste tandjes niet het eerst zijn doorgekomen zoals bij bijna iedere baby, maar de twee tandjes ernaast. Een unieke volgorde.
anoniem_7699 wijzigde dit bericht op 08-07-2008 14:10
Reden: tandjes vergeten...
% gewijzigd
Ja, evi zat al snel in een fijn ritme, maar als ze een hele dag naar het kdv gaat is het ritme vaak wat anders, omdat ze dan niet naar de 1ste BV weer gaat slapen, maar meteen wordt aangekleed en doorgaat naar het kdv. Nu heb ik die diensten niet meer.

Het lijkt er bij mij ook op dat de ochtend voeding ook minder is als de avond voeding. Mijn borsten zijn dan wat slapper en ik weet dat je daar niet aan kunt voelen/zien hoeveel voeding eruit komt. Maar toch, we zullen zien hoe lang ik dit ga volhouden.

Omdat ik nog bv geef, geef ik nog geen vlees zelf, maar omdat het wel in de potjes verwerkt zit heeft evi dat wel al een keer op.

Ik maak het me zelf altijd best makkelijk, gewoon een aardappeltje en wat groenten geef ik, meer vaak niet. Soms afgewisseld met rijst of pasta. Maar ga dat maar eens fijnmalen, het wordt dan vaak een dik papje. Hoeveel water je er ook aan toevoegt. Dus dat geef ik niet zo vaak. En heel soms ben ik heel lui en pak ik wel een potje, maar dat zijn toch wel uitzonderingen.

Dus echt recepten heb ik niet hoor.

Mijn moeder vertelde me dat zij vroeger kleine gehaktballetjes rolde, maar niet bakte, en dan op zo'n manier in de vriezer deed dat ze die zo uit de verpakking kon drukken. Snapje het een beetje. Zoiets als dit o-o-o-o-o Best een slim idee.

Ohja en op brood geef ik alleen boter, zoetigheid wacht ik nog ff mee. Na het warm eten krijgt ze ook wel eens gewone yoghurt.

Dus ook Lucia ook al bijna 5 tandjes. Wat dat betreft loopt evi wel achter, ze is (al) 9 maandjes maar nog niks, nada, noppes.

Maar de curve van Lucia is dan gewoon supergoed als ik het zo lees. Fijn hoor.

Wij moeten volgende week dinsdag weer eens langs het CB, ben wel weer nieuwsgierig hoelang evi is en hoeveel ze weegt.

Ik ga evi even uit bed halen, ze is weer wakker.

Liefs!

Waarom kan ik niet meer op onze oktober msn groep komen?

Hebben meerdere mensen dat?
Nu kan ik er wel weer op, hmm vreemd, maar goed. Zal wel iets met het internet te maken hebben.

Ben vanochtend naar de prenatal geweest, moest nog altijd een andere trappelzak hebben voor Evi, gelijk maar 2 gekocht.

En ik heb ook een badring gekocht, zo'n ding waarin ze kunnen zitten en dan lekker zelf in het grote bad kunnen spelen. Vanavond maar eens uitproberen.
@Wyfke: jij vroeg nog naar recepten......kijk eens op www.keukenkikker.nl dat is wel een leuke site met tips.
Ik heb weer nieuwe foto's op de groep gezet

Leuke site, keukenkikker.nl, maar ik geef Lucia lang niet wat ze adviseren met 9 maand...

Wat is nu precies zo'n badring? Is er een plaatje te vinden op Internet?

Hi hi Lucia zit momenteel bij me op schoot en bijt in het tafelblad
Ik zal een fotootje van Evi in de badring op onze group zetten.

Heb hem namelijk net uitgeprobeerd, echt kei leuk.
Nou het lukt niet hard om die foto te plaatsen, ons comp is zooooooo traag vandaag.

Dan maar een linkje naar die badring:

http://www.prenatal.nl/sh...rtikelen1&productid=36204
Heb 'm net even bekeken...deze had ik inderdaad al eens gezien! Leuk zeg! Mooie oplossing, want nu ligt Lucia in het grote bad met een klein laagje water erin en ligt ze altijd met haar oortjes onder water. Daarom leg ik haar ook vaak op haar buik in bad, gaat ze lekker met haar handje op het water slaan.

Ik sta dan dus altijd in m'n onderbroek en blote voeten naast het bad
Heej meiden!

Ben ik weer! Ff snelle krabbel, doe vanmiddag nog wel ff uitgebreid posten! Weekend naar Landal geweest en was echt een succes!

Kga nu eerst ff lunchen!

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven