Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Eef: de Stokke is inderdaad aardig aan de prijs, maar je kunt 'm later zelf ook als stoel gebruiken dus belandt 'ie nooit in een hoekje op zolder. We vonden 'm ook erg mooi (we hebben gewoon een witte, omdat haar bedje, commode en box ook wit zijn) en hij neemt weinig ruimte in beslag omdat je 'm zo onder de tafel schuift. We hebben er ¤ 165,- voor betaald, maar via kinderstoeltje.nl kost hij ¤ 145,-. Er moet dan nog een babyset bij van ongeveer ¤ 30,-, het kussentje hebben we er maar niet bij genomen. Dat wordt toch alleen maar vies.

Dus zelf hapjes maken is uiteindelijk net zo duur als potjes aanschaffen. Ik vind het eigenlijk wel een veilig idee om potjes te kopen omdat dan gegarandeerd alles erin zit wat ze nodig hebben aan bouwstoffen, en als ik zelf een paar aardappelen met wat groente pureer lijkt me dat zo eenzijdig. Maar goed, zelf fruithapjes maken van appel, banaan en peer is ook best wel leuk!
babymerel, geen probleem hoor! het was eigenlijk een oktobertopic maar er zijn een aantal baby's al in september geboren vandaar dat in het schema september en oktoberbaby's staat

maar welkom! leuk als je meeschrijft hoor!
En 1 in November :-)

Wyfke: Heb hetzlefde met de potjes hoor. Avondeten dan. Fruithapjes maak ik al heel lang zelf omdat Britt de potjes niet meer wilde. Heb naar t weekend in Landal wel weer een potje meegnomen, die van 8 maanden en die lust ze wel. Die daarvoor allemaal niet.

Ik denk dat als ze met de pot mee kunnen en mogen eten het weer voordelig wordt. Daar wacht ik echt op. En dan zal t ook stukken makkelijker worden natuurlijk. Tot die tijd...... potjes!

Ik heb de witte meegroeistoel van Prenatal trouwens. En ook die kan je later als gewone stoel gebruiken.
sorry bibi! ook een in november natuurlijk!

heeft er trouwens iemand een foto van die witte meegroeistoel van prenatal trouwens??? o ik zal eerst wel ff op de prenatal site kijken, als hij er niet staat zal ik het nog wel eens vragen!
ik heb trouwens geen idee hoe het schema veranderd moet worden!
de ikea stoel kan je ook als een gewone stoel gebruiken.

je haalt het blad ergewoon af.

Ik vind heb heel makkelijk in gebruik.

En hij is echt niet duur.

Maar het oog wil ook wat natuurlijk

Ik heb nu een stoelverkleiner van prenatal er in zitten. Een knal rode.

Zo word de stoel natuurlijk ook een leuk iets, om naar te kijken.
Newsflash: Lucia tijgert!!! Ik ben apetrots!!! Ze lag op haar buik in de box en ineens zag ik haar vooruit schuiven richting een speeltje zodat ze het kon pakken. Toen ik klapte en "goed zo!" riep lag ze helemaal te stralen. Wat een mijlpaal...maanden heeft ze haar lijfje getraind en nu kan ze het ineens. Op haarzelf maakt het ook veel indruk want ze was helemaal hyper en wist van gekkigheid niet welke kant ze uit zou. En daarnet werd ze na een half uur geslapen te hebben, ineens gillend wakker.

Nog even over het schema in dit topic: dat werd toch altijd beheerd door Nitro? Maar die hebben we hier alweer een hele tijd niet meer gezien...
Go Lucia!!!!!!!!! :-)

Zie je wel! Toppertje hoor! En leuk he hoe ze kunnen reageren op de Ozo trotse mama's :-) En het klopt wel hoor. Ook als Britt iets nieuws kan of druk is geweest verwerkt ze dat tijdens het slapen. Dan hoor je haar af en toe opeens hard huilen. Is ook zo weer voorbij en slaapt dan verder.

Nitro moet idd een en ander veranderen in het schema als we data willen. Kunnen wij helaas niet. Of we moeten t aan de moderator vragen.

Eef; stoel al kunnen vinden op internet? De witte versie kost 79 of 89 euro. Ik heb m op de mamamazzeldagen gekocht. 20% korting, alle beetjes helpen. Trouwens ook als je voor de Stokke gaat is dat een tip. Heb veel tijdens dat soort dagen gekocht. Om de paar weken hebben ze van die dagen.
Ik denk dat he tniet helemaal goed gaat hier.
wyfke, leuk he dat tijgeren! jamie sjeest al heel de kamer door en af en toe trekt hij 1 of 2 knietjes eronder maar nog niet echt kruipen, op zich gaat zo het ook al zo snel dat hij misschien helemaal niet zal kruipen... ook trekt hij zich nu aan van alles op dus heb ik vandaag de plank in de box naar beneden gezet en ga ik dat met zijn bedje ook maar snel doen! het zal maar net de eerste keer zijn in bed dat hij zijn voet eronder zet en gaat staan, dan maakt hij een flinke val denk ik!

ik heb al meerdere mensen van hier op een ander forum gezien met titel iets van vaarwel lief konijntje ofzo... wat erg he als je zoiets mee moet maken... ik moest echt zo hard huilen, ik kon me echt voostellen hoe ik me zou voelen als het met jamie gebeurt en je bent met 6 maanden al zo gewend aan je kindje om je heen, wat een leegte moet je dan voelen zeg.... ik moest ook gelijk denken aan de start van jamie met alle slangetjes, de beademing enz mijn man heeft toen ook gezien dat het niet goed ging met jamie dus dat heeft ook heel veel indruk gemaakt...
babymerel, wat gaat niet helemaal goed hier?
Heee leuk dat er weer zoveel is geschreven. Goed om te lezen wat elk kindje al kan en eet enzo. Altijd handig.

Babymerel; ik had je eerdere topic ook al gelezen en volgens mij is het geen probleem dat je hier mee schrijft. Mijn dochter Anniek is geboren op 30 oct (en ik sta niet eens in het schema haha) maar omdat ik altijd met de nov moeders mee heb geschreven (uitgerekende datum was 10 nov) schrijf ik daar wat vaker. Toch is het af en toe fijn dat de meiden hier advies kunnen geven aangezien ik daar (bijna) het oudste kindje heb en hier (bijna) de jongste. En meelezen is altijd leuk.

Crini: Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat leuk hier ook alweer een zwangere. Kijk je uit naar de 20 weken echo?

Tijgeren en lopen: Jeetje das al snel zeg, wat onzettend leuk dat het zo goed gaat. Anniek kan net ook rollen, is voor mij dan weer een mijlpaal.

Volgens mij krijgt ze ook eindelijk haar eerste tandje. Haar poep stinkt giga zuur, zitten stukjes in en plakt helemaal aan haar billen (sorry voor de leuke details) en laatst zij een vriendinnetje dat dit wel eens tandenpoep kan zijn. Ben benieuwd.

Stoel: heb ook een stokke triptrap, maar heb hem wel tweedehands van MP afgehaald. Netjes geschuurd en wit geverfd en nu kan hij weer jaaaaren mee. Toch geloof ik dat andere stoelen ook helemaal goed zijn (en veel goedkoper)

Beleg: Tja dat topic van mij ging even een andere kant op ineens Ben het zeker eens dat je alles op je gevoel moet doen en op boerenverstand. Toch wil ik dan erg graag ook goede info hebben en die is nog steeds tegenstrijdig en dus kies ik voor de "veilige" weg en laat het voorlopig nog even zitten. Heb het KDV ook al ingelicht en ze snappen het helemaal. Ook het CB deed niet moeilijk ze vertelde me dat ze het tegenwoordig wel vaker horen, maar dat ze het aanraden omdat het zo lekker smeerbaar is. Tja, dat vind ik nou toevallig niet de goede reden.

Verjaardag heb ik nog niet over nagedacht. De vakantie in spet moet eerst maar eens voorbij zijn (denk ik elke dag aan . Toch sla ik jullie tips wel op hoor, vind een taart met het geboortekaartje wel leuk klinken en jip en janneke is ook een goed idee. Zal ook alvast gaan nadenken over kado's want dat is wel handig.

Eten: Ik geef ook nog vaak een potje. Het is inderdaad niet veel duurder en ik ben absoluut geen keukenprinses (vind het gewoon niet leuk om te koken en ben zelf een moeilijke eter). Op deze manier weet ik tenminste zeker dat ze alles binnenkrijgt en heel veel verschillende dingen en smaken proeft (vis bijv bleeehhh vies) Fruit probeer ik dan wel weer veel vers te geven. Pap gaat trouwens in de ochtendfles van 0600. Drinkt ze tegenwoordig mar half op, maar dat doet ze met al haar 3 flessen. Zit er zelfs nog aan te denken om 1 fles af te halen. We zien wel even of dat zo blijft of niet.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
sorry voor alle spelfouten dames, ben een beetje gehaast
Erg he Eef!! Krijg nog kippevel als ik er aan denk idd. Het is echt de nachtmerrie van iedere moeder die zij nu gewoon doormaken. Dat beeld van het reanimeren staat gewoon levenslang op je netvlies.

Kwas de dag dat ik t las ook EXTRA knuffelig met Britt.

Chica: Jaaaaa klinkt als tandje! Die poepbroeken kunnen aardig stinken. let wel op Anniek d'r billetjes. Voor je het weet heeft ze luieruitslag. Kan soms per luierwissel schelen. Ene moment niets en dan opeens zitten de rode bultjes er al. Met lauwwater schoonmaken en Bepanthem doet wonderen!

BabyMerel:Wat gaat er hier fout dan?

Britt vandaag van het KDV moeten ophalen. Toen ik haar vanochtend wegbracht en weg wilde gaan begon ze gelijk te brullen (normaal ziet ze me niet meer staan bij al die kindjes). Dus ging met een rot gevoel weg. Dacht dat ze opeens erg eenkennig was geworden. NOT Mevr heeft koorts en spuugde haar boterham eruit en wilde niets meer eten. Ziek wormpie. Wat er is ??? ze grijpt soms naar oortje, maar doet ze ook als ze slaap heeft. Ze is nu bij mn moeder want moest echt weer werken. Maar gaat alweer wat beter hoor ik net. Zetpilletje gehad en alweer gegeten. En wat zo fijn is, hoe ziek ze ook is ze blijft maar lachen. Zo schattig, zo'n lachie over dat moeie koppie met waterige oogies!!
Aaaahhh heel veel betershap voor Britt. En een dikke Gelukkig gaat het al wat beter.

Ik denk dat babymerel bedoelt dat het bij haar thuis niet helemaal goed gaat Misschien computer storing of iets met Merel (neem even aan dat de baby zo heet hihi) We hopen er maar het beste van.
het is weer goed hoor!!

gelukkig

mevr kan altijd van die rare dingen uit halen.
We hebben eindelijk een nieuwe auto stoel binnen gekregen. want mevr die groeit eruit. En ze wil niet meer liggen. In de maxi-cosi probeerde ze elke keer te zitten.

Dat was wel grappig gezicht. Maar ook wel een erg ziellig
Britt gaat ook steeds naar voren hangen. Maar van mij mag ze nog wel ff doen met de Maxicosi. Ze is er nog lang niet te groot voor en vind t een stuk veiliger.

Britt krijgt steeds hogere koorts. logisch in de avond wordt t ook hoger en hoger. Je merkt echt als de paracetamol is uitgewerkt. gelukkig drinkt ze goed. Verder kan ik niet veel aan haar merken. Ze slaapt nu en ik hoop dat ze een goede nacht maakt. Check wel wat vaker dan normaal. Zo irritant. ben doktersassistente reeds 14 jaar en ik adviseer altijd ongeruste moeders. Maar tis toch anders als t je eigen kind is. Stiekem ben je toch ongerust en luister je niet naar je eigen adviezen en geruststellingen.
bibi sterkte hoor met je zieke meisje! ik hoop dat jullie een goede nacht gehad hebben! was (is) de koorts erg hoog?

beterschap hoor
He babymerel, vertel eens wat voor rare dingen mevrouw dan allemaal uitspookt? Is leuk om te lezen

Bibi: Hoop ook maar dat je een goede nacht hebt gehad en dat het vandaag weer een beetje beter gaat. Getsie, zieke kindjes zijn nooit leuk en ik vind het altijd zo zielig.
Bibi: hoe is het nu met Britt? Wat heeft ze precies, ben je ook naar de dokter geweest?

Chica: het klinkt inderdaad of er tandjes aan zitten te komen. Hier gaat het ook altijd zo. Ik zou zeggen: constant flink dik smeren met luierzalf, wij gebruiken Natusan. Wanneer haar billetjes lekker vet zijn ingesmeerd blijft de poep niet zo aan het huidje kleven en dat scheelt irritatie. En de irritatie herstelt sneller. Als het huidje echt open is, met waterige of bloederige blaasjes, zou ik haar billetjes voorzichtig goed droog deppen en haar even geen luier omdoen. Wij hebben Lucia wel eens een half uur zonder luier op het aankleedkussen in de kamer neergelegd. Dan zie je de uitslag en roodheid gewoon verminderen.

Ik heb het topic over het overleden babytje net ook even gelezen, brrrr. Hebben jullie vorige week Babyboom: het vervolg gezien? Ze lieten zien hoe een stel hun pasgeboren kindje verloren had. Ik zat echt te janken op de bank. Sinds ik zelf moeder ben kan ik het absoluut niet meer droog houden bij zulke berichten. Het idee dat Lucia iets zou overkomen vind ik onverdraaglijk en dat is nog zacht gezegd. Wel vond ik het heel grof dat ze in de uitzending meteen daarna overschakelden op (in mijn ogen) zoiets doms als een babyverkiezing. Hoe kun je nou onderscheid maken tussen baby's. Het is al een godsgeschenk om een gezond kind te mogen krijgen en ieder kindje is even uniek en speciaal. Bah, dat vond ik tamelijk smakeloos, van zulk intens verdriet naar een babyverkiezing.

Verder vind ik het programma heel leuk en ontroerend hoor! No offence babymerel
ja, helemaal mee eens ik zat mijn tranen nog aftedrogen en er kwam baby van jaar voorbij( ik heb merel daar ook voor opgegeven)

Een maxi-cosi is inderdaad het mooiste wat er is. Maar ze is nu inmiddels te zwaar geworden ervoor.

Merel kan zo domme dingen uithalen. Ze lach met haar benen helemaal tussen de spijlen geklemd. Twee van blauwen plekken op haar benen.

straks gaan er geruchten dat ik mijn kinder mishandeld.

We zijn vandaag heerlijk naar het strand geweest. De appeltaart die ik had gegeten en het patatje heb ik inmiddels wel eraf gerend.

Omdat de wind best wel aanwezig was. Heb ik alleen maar achter parasols gerend en ze vast moeten houden. Die dingen kreeg ik echt niet goed in de grond.

Volgens mij heeft iedereen in een scheur gelegen op het strand.

Ik ben gewoon oververmoeit van een dagje parasols rennen.
Dames, goedemorgen. Hierbij wil ik mij afmelden voor dit topic de reden kun je vinden op de group.

Iedereen veel succes met de kleine hummels!
ief, ik snap het! sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven