Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Normaal loop ik op dinsdag, donderdag en in het weekend.

Maar dinsdag kon ik 's avonds naar de kapper, dus gisteravond met de wii aan op de loopband gelopen.

Misschien dat ik morgen buiten ga lopen, als ik het kan inpassen.

@sk8ter, dat is het nadeel van die populaire lopen. Teveel mensen die niet een 5K kunnen lopen. Als je wat kleinere lopen doet is het wel te doen.

@lexie, ik hoop dat ik rennend die berg op kom

Maar doe geen extra training.

@moonlight en Smoksje, leuk dat jullie ook de rokjesdagloop doen!

@sneeuwwitje, goed gedaan! ik heb met een wedstrijdje de 5K net onder de 30 minuten gelopen, En dat is wel kicken
Never regret something that once made you smile.
We lopen echt gelijk op chocoladeletter, ik heb vanmorgen ook les 10 gelopen. Fijne les, heb nu al zin in zaterdag.

Die rokjesloop klinkt erg leuk! Jammer dat ik aan de andere kant van het land woon!
Wow sneeuwwitje dat is een mooie snelheid!

LiefsJuud, ik hoop dat de pijn verder wegblijft. Als de fysio van de sportschool zegt dat het niks ernstigs is dan zal het wel niet.

Kun je op je werk niet een paar goede schoenen achter de hand hebben voor als je weer 2,5 uur moet rennen en vliegen?

Sneeuwwitje rokjesdagloop is 6 april.

Vandaag had ik mezelf eigenlijk vrij gegeven van lopen omdat ik vanochtend moest bloedprikken, toen werken en toen nog een borrel. Ik wist niet zo goed wanneer het zou moeten.

Alleen ik had me verslapen dus t bloedprikken werd niks. Uiteindelijk heb ik op de borrel geen alcohol gehad en ben wat eerder weggegaan en heb toch nog gelopen vanavond. Les 22. Blij dat ik het vandaag gedaan heb want dat geeft weer wat meer ruimte.
Liefsjuud, fijn dat je geen last meer hebt. Lekker rustig door blijven lopen zolang je geen pijn hebt en goed je lichaam in de gaten houden en rustig aan doen.

Choco, fijn dat de les goed ging! En leuk dat je dochter zondag mee gaat op de fiets! Hoe oud is ze?

Sneeuwwitje, wat goed!! Hoeveel km ga je zaterdag lopen? Ga je dan een aantal km`s lopen of een aantal minuten? En gisteren loop je dan door tot je de 5km hebt gehaald of totdat je bij de 30 min bent? Veel plezier vandaag bij de sportschool.

Doris, wij hebben dezelfde loopdagen! Lekker dat je 4km op de loopband hebt gelopen. Hoop dat je vandaag buiten een lekker rondje kunt doen.

Koeiien, is er geen leuke loop bij jou in de buurt?

Moon, goed dat je les 22 hebt gedaan. Hoe ging het?

Wat leuk dat er 3 meiden van het forum de rokjesdagloop gaan doen. Gaan jullie alleen of met iemand?

Ik heb gisteren een klein sneller interval rondje gedaan van 3.5 km, maar wat ging het zwaar. Had gisteren niet echt een loopdag.. Morgen maar een weer een langere rustigere loop. Zit iig nu op 26km, dus ben al over de helft!
@lexie, goed om te horen dat de rock and run loop leuk is om te doen.

Ik ga 3 keer per week met de loopgroep lopen. Op maandag langzame duurloop elke week 5 minuten langer, woensdag intervaltraining en zaterdag snellere duurloop of met versnellingen.

Wat goed, dat jij nu al 26km hebt gelopen, je gaat je doel voor deze maand zeker halen.

@sneeuwwitje, bij ons zijn er volgens mij per afstand drie niveau groepen: opstap, regulier en snel.

Ik weet dat de RoadRunners veel meer niveau groepen hebben en afhankelijk van je snelheid stroom je dan door naar de volgende groep.

Wat goed dat je ruim 10km/uur hebt gelopen!

Lekker gevoel geeft het als, je zo echt merkt dat je vooruit gaat.

@liefsjuud, zoals de rest al zegt, lekker rustig blijven lopen en goed naar je lijf blijven luisteren.

@chocoladeletter, wat gezellig dat je dochter mee gaat fietsen. Ben benieuwd hoe dat gaat, het lijkt me lastig met de wandelminuten.

@dorisdoos, ga jij nu ook de rokjesdagloop doen? Wat lekker dat je de 5K al onder de 30minuten kan lopen. Ik ga dat binnenkort hopelijk ook halen, zit nu op 30:16.

@moonlight, lekker dat je gisteren toch kon lopen. Het was er ook prima weer voor. Les 22, dat gaat ook alweer opschieten.

Hoe ging het?

Ik ga morgen weer lopen, nu al zin in. De zin zal morgen, als mijn wekker gaat om 07:15 wel wat minder zijn.
Dochter is bijna 7. Geen idee hoe dat meefietsen gaat, ze zal stukken sneller en langzamer moeten fietsen. Ik doe 1 oortje in van mn telefoon. Dan kunnen we in ieder geval praten maar hoor ik Evy wel. Ze wilde eigenlijk gisteren al mee maar toen was het nog druk op de weg met voetgangers enzo. Dus nu zondagochtend meerijden. Dan is de weg in ieder geval uitgestorven
Sk8ter, wat goed dat je 3x per week met de loopgroep loopt en wat leuk dat ze dat doen. Is dat via een atletiekvereniging? Ik wil eerst nog wat langer en sneller kunnen lopen en dan wil ik ook bij een loopgroep.

Choco ,leuke leeftijd en dat mee fietsen gaat vast helemaal goed!
Lexie81, ja daar ben ik ook wel erg blij mee. Inderdaad via de atletiekvereniging. Als je eenmaal gewend bent om samen te lopen, dan is dat ook wel erg gezellig.

Af en toe alleen lopen is ook fijn hoor, maar dit motiveert mij meer op dit moment.

Jij loopt toch al behoorlijk snel?

Chocoladeletter, verstandig om het op een rustig tijdstip te doen.

Ik wil dit zelf ook nog eens gaan doen, maar ben bang dat ik mijn zoon, bijna 9, niet bij kan houden
Week 9 (met wat vertraging) afgerond. Zondag de eerste les van week 10, dus in principe zonder pauze iets van 30min lopen

Ik ben benieuwd.
Spannend Lucky, het gaat je vast lukken dat half uur!

Joehoe, vannochtend was de weegschaal gunstiger gestemd: sinds begin Evy 2,5 kilo eraf!
@Skater: Het was al donker toen ik gisteren liep en ook best wel koud ineens.... Het lopen ging heel goed. In het laatste stukje heb ik af en toe nog wat versneld. Ik heb mezelf eigenlijk een soort slakkengangetje aangeleerd maar als het straks niet meer alleen gaat om t aantal minuten maar om het aantal kilometers (bij de wedstrijd) dan is t wel handig als ik een tikkie sneller loop.

Heb wel wat pijn in één kuit. Heb t al een beetje gemasseerd, hopelijk is t morgen weg.

@Lucky: het einde is dus in zicht van deze serie Evy. Leuk

@Chocoladeletter: Wel gezellig om samen met kind te gaan
Vandaag gelijk na het werk gaan lopen.

Maar ik vond het wel enorm koud.

Gelukkig is dat na zo'n anderhalve km over

Heb 5K in 30:50 gelopen.

Heb deze maand nu totaal 28K gelopen.

Ik doe net als Lexie mee met de Challenge.

@sk8ter, ja!! Ga samen met mijn zus de rokjesdag loop doen.

We hebben al leuke hoelarokjes gekocht

Onder de 30 minuten lopen, lukt me niet altijd hoor, maar het is met wedstrijden wel altijd het streven

Iedereen een mooie hardloopweekend
Leuk dat die rokjesdagloop hier leeft!

Vandaag heb ik startnummermagneetjes en een hardlooprokje gescoord. Ook maar even een Hema leggingding voor eronder als het toch nog te koud is.

Dit weekend ga ik niet hardlopen, morgen ga ik 40 km wandelen en dan is hardlopen iets teveel..
Lucky, bijna klaar met Evy, yeah!! Succes en veel plezier morgen met de 30min, gaat je lukken!

Choco, wat goed dat je 2.5kg bent afgevallen!! Ga zo door! En veel plezier morgen met je les en je dochter op de fiets, gezellig!

Moon, fijn dat de les goed ging, jouw einde is ook al bijna inzicht toch? Ga je vandaag weer lopen?

Doris, wat een mooie tijd heb je weer gelopen! Dat lukt mij dus nog lang niet... En gaat goed met je challenge, die 50km deze maand gaat je wel lukken! We zitten nog maar op de helft van de maand.

Smoksje, veel plezier met je 40km wandelen, knap hoor! Ik doe het je niet na en logisch dat je dan dit weekend niet gaan hardlopen.

Ik heb net een rondje gelopen, wilde 45min. achter elkaar lopen op een rustig tempo, zodat ik het iig vol zou houden. En ik heb het volgehouden, ging eigenlijk wel lekker en de 6km aangetikt. Ik zit nu op 32,3 km van de challenge!

Veel loopplezier dit weekend!
Wow goed bezig Lexie!

Smoksje 40 km... dat is niet niks! Heb je meer wandelplannen of is dit eenmalig?

Ja ik heb idd weer gelopen vandaag. Er stond wel weer zo'n nare wind dus ik ben op de fiets naar een plek gegaan waar de wind meeviel.

En lammetjes gezien!! De eerste van dit jaar, voor mij. Jammer dat ik ze voorbij moest rennen

Les 23 is nu in the pocket.
Waait het bij jullie ook zo hard? Ik had wel door dat het waaide, maar zo hard... Ik had mijn rondje dus verkeerd om gepland en moest het eerste stuk vol tegen de wind in. Ik baalde enorm want wilde 8 kilometer in een snelle tijd lopen, en ben dus na ruim 3 kilometer omgekeerd Wilde eigenlijk stoppen, maar ja 3 kilometer terug naar huis wandelen was ook niet zo aanlokkelijk Dus toch maar doorgelopen en toen ik bijna bij huis was had ik toch al 7 kilometer gelopen in een aardige tijd (terug had ik de wind goed in de rug), dus toen dacht ik: nu doorzetten. Uiteindelijk toch 8 kilometer gelopen in ruim 49 minuten, bijna 2 minuten sneller dan vorige week Was dus helemaal blij dat ik toch doorgezet heb!

@ Moonlight: jij dus ook last van de wind, verstandig dat je nog naar een andere plek bent gegaan. Aaah, lammetjes

@ Lexie: super dat je tussendoor niet gewandeld hebt! Je hebt al een mooie afstand afgelegd voor de challenge. Wat betreft je vraag: meestal richt ik me op het aantal kilometers wat ik ga lopen. Dus besluit dan om 5 kilometer te lopen en stop als ik dat gehaald heb. Ik pas mijn rondje ook aan dat ik dan weer bijna bij huis ben.

@ Smoksje: wat zijn startnummermagneetjes? Zijn dat vervangers voor die kleine speldjes voor je startnummer?

@ Dorisdoos: eerste stukje is inderdaad even fris, maar dan ben je blij dat je toch geen jasje aan hebt gedaan

@ Lucky: nog één week en dan ben je klaar met Evy. Succes morgen met de 30 minuten non-stop!

Ik ben gisteren nog naar de sportschool geweest en ga misschien morgen ook nog wel, als mijn benen dan nog willen
Ja hier dus ook

Had vorige week vrijdag ook zo'n last van de wind en toen ben ik in t bos gaan lopen. Dat ging veel beter.

Goed om deze plekjes te kennen want soms vind ik die wind zo rot dat ik bijna weer naar huis zou gaan. Maar t is nu geen excuus meer

Mooie tijd hoor! En je rustdagen naar de sportschool.... fanatiek hoor

Ik zit zelf wel te kijken wat voor romptraining ik erbij kan gaan doen. Misschien thuis iets met gewichten of idd ook sportschool.
quote:Moonlight82 schreef op 12 maart 2014 @ 21:00:

Casiokid, jammer dat het niet gelukt is het vol te houden. Maar ook als je nu met les 1 start, ben je met een week of tien toch weer klaar voor 5 km?

Wel jammer natuurlijk maar beter zo dan blessures oplopen.

.

Oh volhouden gaat prima, maar ik heb dus nu al bij les 1 last van mijn schenen. Conditioneel geen vuiltje aan de lucht, maar mijn voeten worden enorm zwaar tijdens het lopen en gaan pijn doen.

Mijn andere schoenen waren overigens ook tegen overpronatie, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. :/ De schoenen die ik nu heb zijn de Sven Kramers onder de hardloopschoenen, dus vind het wel. Ga misschien toch maar even vragen bij de winkel, ti's op mijn vakantieadres (VS) dus hoop dat de communicatie een beetje OK gaat. ;)
Ha Sven Kramer schoenen wil ik ook wel Hoop idd dat ze je op afstand kunnen helpen.

Zit even weeronline te kijken, vanaf volgend weekend Heel Veel regen. Blech, precies als ik mijn laatste loodjes heb met trainen. Als op 6 april maar de zon schijnt
ik heb de podcast via mijn nicht op me MP3 gezet, opzich vind k het wel een prettige training, en ik ren best wel onregelmatig probeer altijd wel minstens 2x in de week tegaan. in het begin had ik vooral last van me kuiten nu wordt het wel minder. maar soms heb k nog wel is dat ik denk van : jezus christus ik ga dood. of het een tip is : wat ik vaak doe ochtends dan dan trek ik zodra ik wakker ben mijn sportkleren aan en dan beslis ik of k ga rennen of niet.
Hi Nijntje, wat doe jij met je ontbijt als je s ochtends gaat rennen? Voor of na t rennen?
Moon, wat goed dat les 23 in tha pocket is! En het 1e lammetje, lief!

Sneeuwwitje, hier waaide het gisteren ook behoorlijk hard. Eerste stuk had ik wind mee, maar het laatste gedeelte dus wind tegen, was behoorlijk zwaar. En wat super goed dat je ondanks de harde tegenwind hebt doorgezet en 8km hebt gelopen in een snelle tijd! Dus die 5mijl binnen 50min ga je in april echt wel halen, whoop whoop! Thanx voor je antwoord, ik ga denk ik 1x per week voor een afstand en 1x per week voor een bepaalde tijd uitlopen/volhouden. Hoe lang loop jij nu? Veel plezier bij de sportschool, goed bezig zeg en 3x per week lopen en sportschool.

Casiokid, wat balen van je schenen.. Misschien nog rustiger gaan lopen en moeten de schoenen beetje ingelopen worden.

Nijntje, welke podcast loop jij en hoe ver ben je nu?
Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg! Ik heb het hardlopen ook weer opgepakt en wil Evy 2011 uitlopen. Les 4 heb ik gedaan en mocht ik vandaag op tijd terug zijn van de visite waarheen ik nu heenrijd, dan wil ik les 5 nog doen.

Ik merk echt dat als het zonnetje weer schijnt, mijn motivatie ook met sprongen omhoog gaat! Gaan jullie nog lopen vandaag?
Goedemorgen ladies!

Had al met de hond gelopen vanmorgen, maar toen dacht ik dat de wind wel meeviel, viel helaas een beetje tegen op de open vlakten met tegenwind.

Wel de eerste les zonder 'pauze', ook zonder pauze uitgelopen :-)

Volgens mijn Noom app 3.63 km en gem. 7.1 km per uur.

De 5km nog niet gehaald dus, maar dat komt vast wel goed.
Vanmorgen om kwart over 7 de hardloopschoenen aangedaan en een 7K rondje gedaan. Mijn route gaat deels door de polder en dan merk je dat er toch een heel gemeen windje staat

Uiteindelijk was ik na 46 minuten op de 7K.

@Lexie, ja het gaat goed met de challenge. Ik zit nu op 35K.

@sneeuwwitje, ja.. een jasje was te veel geweest. En je wordt vanzelf warm (anders wat harder lopen)

@moonlight, als er op 6 april maar niet zo veel wind staat

Een mooie zondag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven