Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 26 juni 2008 om 09:39
Wat een reacties al! Leuk!
@Morrie: Ik loop zelf inderdaad ook nog met Cas (dus met een C) in mijn hoofd, maar krijg mijn vriend er niet echt warm voor...
Bedankt voor je tips! Jij ook succes nog natuurlijk. Bij de eerste wisten wij het pas 3 weken van tevoren echt zeker, dus je hebt tijd zat! Haha!
@Cato: Gijs is favoriet bij mijn vriend! Ik vind het een leuke naam, maar ook een 'plaag naam' (Gijs Gans, Holle Bolle Gijs), dus daarom valt hij voor mij af... Lars vind ik erg leuk, maar mijn vriend weer niet... Wat een gedoe he? Haha!
@Schimmelteentje: de naam die we wel allebei leuk vinden staat in jouw lijstje! Je vindt de combi dus in ieder geval kunnen, haha! Maar echt hét gevoel heb ik nog niet. Niet zoals ik het had bij Hidde. Omdat ik zelf hier ook wel eens bekenden heb gezien, houd ik nog even voor me welke ik bedoel!
Alvast bedankt meiden!
Nog meer tips?
Groetjes, Joly
@Morrie: Ik loop zelf inderdaad ook nog met Cas (dus met een C) in mijn hoofd, maar krijg mijn vriend er niet echt warm voor...
Bedankt voor je tips! Jij ook succes nog natuurlijk. Bij de eerste wisten wij het pas 3 weken van tevoren echt zeker, dus je hebt tijd zat! Haha!
@Cato: Gijs is favoriet bij mijn vriend! Ik vind het een leuke naam, maar ook een 'plaag naam' (Gijs Gans, Holle Bolle Gijs), dus daarom valt hij voor mij af... Lars vind ik erg leuk, maar mijn vriend weer niet... Wat een gedoe he? Haha!
@Schimmelteentje: de naam die we wel allebei leuk vinden staat in jouw lijstje! Je vindt de combi dus in ieder geval kunnen, haha! Maar echt hét gevoel heb ik nog niet. Niet zoals ik het had bij Hidde. Omdat ik zelf hier ook wel eens bekenden heb gezien, houd ik nog even voor me welke ik bedoel!
Alvast bedankt meiden!
Nog meer tips?
Groetjes, Joly
donderdag 26 juni 2008 om 14:02
vrijdag 27 juni 2008 om 10:39
vrijdag 27 juni 2008 om 11:11
Joly, nog wat opties:
Hidde en Duuk
Hidde en Rein
Hidde en Ties
Hidde en Cas (ik schrijf hem er gewoon tussen, kun je wennen )
Hidde en Jort
Hidde en Timo
@Schimmelteentje, ik weet niet wat voor naam ik zoek, ik durf het er hier niet meer over te hebben want ik heb zo ongeveer alles al afgeschoten wat er voorgesteld is .
We hebben nu wel twee opties, maar het zijn wel twee aparte namen en daar twijfel ik nog over. Omdat ik eigenlijk steeds riep een niet te aparte naam te willen omdat onze zoon al een naam heeft die weinig voorkomt. Maar ik denk dat ik wat meer van al mijn 'wensen' af moet stappen. Zoals iemand hier al eerder schreef: ik (en mijn vriend) moet niet te rigide zijn.
Hidde en Duuk
Hidde en Rein
Hidde en Ties
Hidde en Cas (ik schrijf hem er gewoon tussen, kun je wennen )
Hidde en Jort
Hidde en Timo
@Schimmelteentje, ik weet niet wat voor naam ik zoek, ik durf het er hier niet meer over te hebben want ik heb zo ongeveer alles al afgeschoten wat er voorgesteld is .
We hebben nu wel twee opties, maar het zijn wel twee aparte namen en daar twijfel ik nog over. Omdat ik eigenlijk steeds riep een niet te aparte naam te willen omdat onze zoon al een naam heeft die weinig voorkomt. Maar ik denk dat ik wat meer van al mijn 'wensen' af moet stappen. Zoals iemand hier al eerder schreef: ik (en mijn vriend) moet niet te rigide zijn.
zaterdag 28 juni 2008 om 19:09
quote:Catooo schreef op 28 juni 2008 @ 19:04:
Morrie kunnen we jou nog verder helpen?
Even nog een aantal aparte of gewoon mooie jongensnamen;
Enno, Loran, Thiam, Fabian, Faber, Thibo, Cyto, Digmon, Jessin, Rayan, Freek, Nikias, Samuel, Binck, Remi, Ingairo,
Samuel en Fabian zijn in dit rijtje de enige die ik mooi vind.
De rest allemaal veel te gefabriceerd
Morrie kunnen we jou nog verder helpen?
Even nog een aantal aparte of gewoon mooie jongensnamen;
Enno, Loran, Thiam, Fabian, Faber, Thibo, Cyto, Digmon, Jessin, Rayan, Freek, Nikias, Samuel, Binck, Remi, Ingairo,
Samuel en Fabian zijn in dit rijtje de enige die ik mooi vind.
De rest allemaal veel te gefabriceerd
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 29 juni 2008 om 12:04
@Anouk: hmmm, zo begin ik toch weer te twijflen over Gijs, haha! Ben ik de enige die denkt dat je met zo'n naam gepest kunt worden? Mijn eerste reactie is echt Gijs Gans...
@Catoo: Gijs staat weer op het lijstje dus, haha! En Freek vind mijn vriend ook erg leuk, maar ik dus ook niet. Ik ken een Freek waar ik niets mee heb.
@Morrie: bedankt dat je Hidde en Cas zo neer hebt gezet, want zo heb ik het gevoel er niet mee, dus die valt (bijna) af, haha!
Bedankt voor het meedenken hoor!
Groetjes, Joly (vandaag 38 weken)
@Catoo: Gijs staat weer op het lijstje dus, haha! En Freek vind mijn vriend ook erg leuk, maar ik dus ook niet. Ik ken een Freek waar ik niets mee heb.
@Morrie: bedankt dat je Hidde en Cas zo neer hebt gezet, want zo heb ik het gevoel er niet mee, dus die valt (bijna) af, haha!
Bedankt voor het meedenken hoor!
Groetjes, Joly (vandaag 38 weken)
zondag 29 juni 2008 om 15:58
Dus Roman is van de kaart? En Jonah, Sem en Jens ook?
Maar van jouw lijstje vind je er geen een helemaal gaaf?!
Mmm ff denken..
Kamiel
Jorrit
Fabian
Rein
Loek/Louk (dit lijkt me een goede voor je, of niet?)
Tijs
Sivar
Flinn
Perry
Diem
Yari
Rinse
Fedde
Pelle
Roemer
Nino
Voel je niet schuldig als je ze allemaal niks vindt hoor! Als ik genoeg heb van het bedenken dan laat ik het je weten
Hoop dat er iets bij zit.
Maar van jouw lijstje vind je er geen een helemaal gaaf?!
Mmm ff denken..
Kamiel
Jorrit
Fabian
Rein
Loek/Louk (dit lijkt me een goede voor je, of niet?)
Tijs
Sivar
Flinn
Perry
Diem
Yari
Rinse
Fedde
Pelle
Roemer
Nino
Voel je niet schuldig als je ze allemaal niks vindt hoor! Als ik genoeg heb van het bedenken dan laat ik het je weten
Hoop dat er iets bij zit.
zondag 29 juni 2008 om 22:10
Met een jongensnaam komen we er volgens mij wel uit. We hebben intussen genoeg leuke namen op het lijstje staan. Moet me nu maar gaan richten op meisjesnamen, want voor een meisje zijn we er echt nog niet uit. Oke we hebben nog ruim de tijd, maar toch. Meisjesnaam vind ik echt vreselijk moeilijk. Genoeg 'leuke' namen, maar geen naam die er voor ons gevoel bovenuit steekt...zo van 'díe is het'. Dus ik ga maar weer eens rondsnuffelen op het meisjesnamentopic....
zondag 29 juni 2008 om 22:18
Imre, dat vind ik dan weer een meisjesnaam. Ime nee, dat klinkt niet zo vind ik. Robbe doet me errrrrg aan Arjan Robbe denken! Rune is echt een jongensnaam, scandinavisch. Mooie betekenis ook (dacht ik, soms ben ik gewoon bang dat ik namen door elkaar ga halen, zoveel heb ik er gezien).
Catoo, van jouw lijst vind ik Fedde het overwegen waard, hebben we dus ook gedaan. En Flinn, daar is mijn vriend al een paar keer mee gekomen, ik dacht dat het een verzinsel was van hem maar blijkbaar is het echt een naam (die me aan de Flinstones doet denken). De rest vind ik niet mooi, helaas.
Catoo, van jouw lijst vind ik Fedde het overwegen waard, hebben we dus ook gedaan. En Flinn, daar is mijn vriend al een paar keer mee gekomen, ik dacht dat het een verzinsel was van hem maar blijkbaar is het echt een naam (die me aan de Flinstones doet denken). De rest vind ik niet mooi, helaas.
maandag 30 juni 2008 om 09:07
Morrie, Rune vind ik ook echt een geweldige naam! Zelf neig ik meer naar Rhune voor een meisje, maar het blijft een mooie naam. Wat vind je anders van Finn? Niet zo vreemd als Flinn en naar mijn mening een stoere mooie naam.
Wat vind je anders van;
Milton, Malte, Sixten, Loke, Hugo, Neo, Axel, Lucas, Enzo, Romain, Natan, Abel, Elías, Luca, Jannick, Felix, Jonas, Bruno, Fynn, Arne, Jarne, Liam, Siebe, Jurre, Tibo, Ruben.
Wat vind je anders van;
Milton, Malte, Sixten, Loke, Hugo, Neo, Axel, Lucas, Enzo, Romain, Natan, Abel, Elías, Luca, Jannick, Felix, Jonas, Bruno, Fynn, Arne, Jarne, Liam, Siebe, Jurre, Tibo, Ruben.
maandag 30 juni 2008 om 10:33
Finn vind ik te veel voorkomend, vroegah vond ik het wel een geschikte naam.
Ik jouw rij vind ik Jannick, maar dan Yannick een mooie naam, mijn vriend vindt het echter niet zo. Jonas vind ik ook leuk, maar ik ken er al een (en dat is ook best een vervelend kereltje). Maar die staat op de reservelijst. Je zit wel aardig in onze smaakrichting met deze lijst overigens!
Ik jouw rij vind ik Jannick, maar dan Yannick een mooie naam, mijn vriend vindt het echter niet zo. Jonas vind ik ook leuk, maar ik ken er al een (en dat is ook best een vervelend kereltje). Maar die staat op de reservelijst. Je zit wel aardig in onze smaakrichting met deze lijst overigens!